Black Friday

  • 145 078
  • 667

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Suomessa yksi ostospäivän puolestapuhuja lienee Marcus Grönholm, joka toi konseptin Inkoolaiseen Kauppakeskus Strandiin muutama vuosi sitten. Itse tajusin vasta tänään että tästähän alkaa tulla aika kova juttu meilläkin.
Puolestapuhuja taitaa olla vähän harhaanjohtava nimi, koska uutisoinnista päätellen taisi Grönholmilla olla vaan dollarinkuvat silmissä kun naisensa ideoimana rekisteröi Suomessa tämän Black Fridayn ja vertaa sitä nyt esim. Stockmannin Hulluihin Päiviin ja lähettelee mm. Gigantille vaatimuksia nimensä käytöstä. Taidan rekisteröidä perjantai-nimen käytön...
Veronpalautukset tulee tilille ensi viikolla. Silloin varmaan on taas alennustärppejä.
Tässähän olisi tosiaan suomalaisille hyvä ideoida oma "Black Friday" siihen päivälle.

Sinänsä vaikka mitään ei nyt tullutkaan ostettua itse, on hyvä vaan että pimeän marraskuun keskelle edes jotain poikkeavaa tulee. Siinähän myyvät ja ostavat, ei se luulisi niiltä pois olevan, jota ei kiinnosta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Brack Friday Bunduruu.

Kai se vaan niin on, että kaikki keinotekoisimmatkin kulutusjuhlat saavat jalansijan myös täällä.

Saisi vain olla enemmän muunakin ajanjaksona kun joulun aikoihin ja jälkeen. Kesällä ei sitten oikein olekaan niin ihmeelisiä tarjouksia vaikka monella on rahaa mitä tuhlata.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Black Friday täällä taas! Onko kukaan poiminut mitään varteenotettavia sivustoja/tuotteita mitkä olisivat oikeasti hyvässä alessa, eikä vaan kovaa mainostusta perus alennuksille?
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Näköjään tämmöinen alkaa tunnin päästä. Pitempään jo katsellut uutta telkkaria, joten ehkä sopivaan alennukseen voisin huomenna sellaisen hankkia.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Toiseen ketjuun jo pistinkin, mutta toistetaan tännekin. Viime vuosina jäänyt tv-kehityksen seuraaminen vähemmälle. Osaako joku suositella hyvää vähintään 50 tuumaista, mieluiten UHD:ta. Tällä hetkellä Gigantin tarjous Samppa-tarjous vahvimmilla hintaan 599 ja samaan hintaan saisi Powerista viisi tuumaa pienemmän Panasonicin. Powerissa oli myös Grundigin 55 tuumainen, hieman halvemmalla. Onko Verkkokauppa.comilla yleensä ollut hyviä tarjouksia ja missä hinnoissa parinkymmenen kilon telkkarin toimitus kulkee?
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nähdäänköhän huomenna lehdissä otsikoita mielensä pahoittaneesta Marcus Grönholmista kun ihmiset ympäri maailmaa käyttää sen omistamaa "black friday" termiä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Verkkokauppa kaatui, joten Gigantin asiakastapahtuma syntyi. Jokseenkin hupaisaa tuo .comin toiminta. Ensin pimitetään tarjoukset puoleen yöhön ja sitten ne kaatuvat välittömästi. No, kaipa saavat varastonsa myytyä. Toivottavasti en menettänyt paljon rahaa. Menköön mahdollinen menetetty sitten hyvästä palvelusta maksuna.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hienoa vesitystä koko "tapahtuman" hengelle; mainostetaan hurjia alennuksia ja loppujen lopuksi tarjolla onkin sitä samaa mitä jo hyvän tovin on muutenkin ollut. Esimerkkinä omalla kohdalla tänään Loisteen järisyttävä Black Friday -sähkötarjous. Täsmälleen sama hinta joka oli kuukausi sitten muutenkin tarjolla. Anttilakin se vain jatkaa edelleen "pian loppuvia" konkurssiloppuunmyyntejään. Jokohan sieltä kohta löytyisi muitakin prosentteja kuin se 10 joka alussa tarjottiin (ja samalla konkurssipesä vapautui 20% alv:stä)?
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen aina vähän karttanut kaikenlaisia alennusmyyntipäiviä, ettei tulisi ostettua mitään täysin tarpeetonta. Nyt sitten menin ostamaan uuden tabletin, jota olen himoinnut jo aika kauan. Ostoskrapulassa tässä nyt sitten mietin, että tarvinkohan mä tuota oikeasti...
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Halloween, Black Friday... mitäs seuraavaksi, Thanksgiving?

Joko se, Guggenheim tai Helsinki Garden. Joka tapauksessa seuraavankin kaupallisen virityksen nimi on yhtä mauton.

Huvittavinta tässä ilmiössä on se, että ihmiset omaksuvat näitä juttuja ilman, että edes kyseenalaistavat sitä, miksi niitä edes vietetään. Kaupallisuuden totta kai, mutta miksi ajankohta on juuri se mikä on. Mihin me tarvitsemme halloweenia tai black fridayta? Surullisinta taas se, että ihmiset ostavat paskaa vain, koska se on alennuksessa. Minä en edes katsonut mitään tarjouksia, koska en tällä hetkellä tarvitse mitään. Ei kaiken tarvitse olla aina viimeisen päälle.

Ei parane haukkua enempää tai saan kuulla Laura Kolbelta, miten anti-amerikkalainen, ja siksi huono ihminen, olen.

Olen aina vähän karttanut kaikenlaisia alennusmyyntipäiviä, ettei tulisi ostettua mitään täysin tarpeetonta. Nyt sitten menin ostamaan uuden tabletin, jota olen himoinnut jo aika kauan. Ostoskrapulassa tässä nyt sitten mietin, että tarvinkohan mä tuota oikeasti...

MOT.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tuen ennemmin jopa kauppakeskusten omia hulinoita. Hullut Päivät, 3+1 -päivät sun muut tuntuvat yhtäkkiä varsin siedettäviltä. Tähän aikaan kun iskee myös paine joululahjoista, annan tämän päivän pyöriä rauhassa taustalla.

Itseltäkin puuttuu ymmärrys, miksi rapakon takaa juhlakulttuuria pitää lainata tuohon tyyliin. No, ehkä en edes yritä ymmärtää, selviän helpommalla.
 
Hienoa vesitystä koko "tapahtuman" hengelle; mainostetaan hurjia alennuksia ja loppujen lopuksi tarjolla onkin sitä samaa mitä jo hyvän tovin on muutenkin ollut.

Hehe.. huvikseni katsoin golf-tarvikkeita yhdeltä firmalta Black Friday hinnoin ja vertasin kilpailijoihin. Samat hinnat. Sitten muut seurasivat perässä, edelleen samat hinnat pitäen :D

Noh, oli siellä joku lippis halvempi.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kyllä ottaa taas kerran(viime vuonna sama virsi) yksi alennusmyynti koville. Miksi näitä pitäisi sen kummemmin kyseenalaistaa, kyllähän kaikki tämän markkinatempaukseksi ymmärtää, ja että tavoite on kasvattaa myyntiä ja firman tulosta. Jos sattuu olemaan joululahjatoiveet/hankinnat jo tiedossa, niin varsinkin elektroniikkapuolella on Black Fridayna voinut tehdä löytöjä ja vähän säästää. Totta kai aina tulee se seuraavakin tarjous tai ale, mutta kai sen nyt jokainen tajuaa.

Halloweenin tulo on minusta muuten oikeasti ihan hieno ilmiö, kaupallisuudestaan huolimatta. Pimeään syksyyn tuosta on lapsille paljon hupia, ja en panisi muutenkaan pahakseni sellaisen karnevaalimaisen Halloweenin rantautumisesta Suomeen oikein toden teolla.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
On tuolla hyviäkin tärppejä ollut. CDON myi 139 euron Legopakkausta hintaan 5,90, S-Hotelsista saa tammikuuksi huoneen 50 eurolla ja Veikon Koneella oli tehdaskunnostettuja iPhone 5s:iä 99 euroa pala. Näistä olisin voinut kaikki poistaa mutta luurit loppuivat, tammikuussa ei ehdi ja Legoja tulikin sitten ostettua pari pakettia kummiskideille joululahjaksi.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Halloween, Black Friday... mitäs seuraavaksi, Thanksgiving?

Itse asiassa, eikö meidän pitäisikin keksiä myytti, jossa saamelaiset tarjosivat poronkäristystä ja hirvenpaistia nääntyville suomalaisille uudisasukkaille? Ei olisi mikään ongelma kopioida kiitospäivää - sen sijaan miten apinoida heinäkuun neljättä, että saataisiin ampua raketteja ja grillata kybällä?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Itse asiassa, eikö meidän pitäisikin keksiä myytti, jossa saamelaiset tarjosivat poronkäristystä ja hirvenpaistia nääntyville suomalaisille uudisasukkaille? Ei olisi mikään ongelma kopioida kiitospäivää - sen sijaan miten apinoida heinäkuun neljättä, että saataisiin ampua raketteja ja grillata kybällä?

Ehkä voisimme alkaa viettää uutta liputuspäivää, Laura Kolben päivää, heinäkuun neljäntenä. Kansan suussa tuo päivä olisi tietenkin foortoftsulai. Eiköhän Yhdysvaltojen itsenäisyyspäivästä tule vielä vapaapäivä myös Suomessa, kun vanhat demarikokkarit jäävät pois ja eduskunnassa istuu enemmän Antti Häkkäsen kaltaisia eläviä pahvisauleja.
 

Broadstreet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
Hankkijalla on ollut mielestäni kovimmat tarjoukset, jopa aivan älyttömät. Vaihtuvat 2h välein. Parhain on ollut yli 800e ostoksista 400e pois. Tosin en oikein tarvi sieltä mitään, mutta sattuipa vaan silmään.

Edit. Nyt näytti olevan 10e pois yli 400e ostoksista joten pikkusen tultu alaspäin :D
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
CDON.comissa on Black Fridayn kunniaksi myynnnissä Batmobile. Hinta on miljoonan. Normaalisti maksaa 1,2 miljoonaa. Pitäisiköhän ostaa pois kuleksimasta?
 

Jonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Gamestopista tuli ostettua 1 tb PS4+ Fifa 17 + Uncharted 4 + Tearaway. Hinta oli 250 euroa, ei mielestäni paha.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Elisan shopissa oli ihan hyviä alennuksia. Tuli sitten tilattua Samsungin A10.1 joululahjavarastoon 199€ hintaan. Tuota sim-korttiversiota on Suomessa halvimmillaan 300 nurkilla myynnissä.
 

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Cdonista tuli tilattu tuo Harman Kardon Onyx Studio 3 noin 130e hintaan. Ovh ilmon mukaan n.450e tms mutta oikeampi ovh. vissiin n.300e
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös