Black Friday

  • 145 011
  • 667

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tein joululahjaostoksia netin kautta jo alkuviikosta kun oli black week tms alennuksia ja mietin että tuskin ne tästä paranee. Nyt kuitenkin huomasin että black friday-kampanjassa saa samat kamat entistäkin halvemmalla. Chattia asiakaspalveluun ja heti hyvittivät hintaerotuksen kun tuotteet vielä matkalla ja miksi turhaan perua/palauttaa ensimmäistä tilausta ja tehdä uutta. Tämä siis ulkomaisilla nettikaupoilla. Sitten yksi Helsingin keskustassa kivijalkakauppaa pitävä tavaratalo: ei kuulemma voida palauttaa erotusta, vaan pitää palauttaa tämä noutamaton tilaus ja ostaa kamat uudelleen. Minkä ajattelin tehdäkin kun satkun sillä säästän, mutta voisi tuota asiakaskokemusta tällaisissa vähän viilata.

E: Tuohan voisi olla aika hyvä suojaustaktiikka jatkossa. Lyöt saatavuuden lukkoon ok hinnalla alkuviikosta, loppuviikosta katsot vielä hintaa alaspäin riskittä. Tilaa tuotteet ensin vaikka 30% alella. Sitten jos myyvät vielä perjantaina samaa vaikka 60% alella niin vaihtaa vaan hinnan siihen. Mutta jos alennus ei muutu tai tuote vaikka loppuu niin sait hankittua sen ok hintaan ja varmasti. Aika moni tässäkin ketjussa on maininnut että tuotteet loppuu sitten nenän edestä (ei toki ihan tällaisissa tilanteissa).
 
Viimeksi muokattu:

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Perheen kanssa ollaan sovittu ei lahjoja linja, jos jotain liikkuu niin se on rahaa, kun omia lapsia ei vielä ole. Tänäänkin tulee ostettua ehkä yksi tai kaksi edullista asiaa, kun kaikkea tarvittavaa löytyy jo.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kolme pataa ostin uudeksi vuodeksi Black Friday -tarjouksesta. Hyviä löytöjä mielestäni.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katselin näyttöä koneeseen, mutta ei nyt rahatilanne ja ajankohta kohdanneet. Kuitekin 200 olisi luikahtanut vähintään ja nyt ei ollut mahdollista... Ei kauheasti haittaa kuitenkaan, kun ei nyt niin tärkeä juttu ollut.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllähän tuonne läpsähti lopulta aika reilusti rahaa, kun purin taannoin tekemäni tilauksen juoksumatosta ja otin 50% alennuksesta toisen tilalle. Tuo tilauksen purku olisi ollut ajankohtainen muutenkin, kun tuli ilmoitus, että korona on lisännyt tuon halvimman hintaluokan kysyntää globaalisti (yllättäen) ja jonot ovat kuukausia ko. merkillä. No, kävi sikäli tuuri, että pari pykälää laadukkaampi ja tehokkaammalla moottorilla varustettu juoksumatto sattui surffaillessani silmiini ja painoin liipaisinta välittömästi. Ei tuo 50% ehkä todellinen alennus ole, mutta joka tapauksessa parempi moottori ja toiminnot, joten sikäli ei haittaa, koska vastaava tuote oli hankinnassa.

Lisäksi tein pari joululahjatilausta, jotka olisin joka tapauksessa tehnyt kohtsillään. Varsinaisia BF-alennuksia ei tullut kuin kymppejä parista pelistä, mutta enpä niitä suoranaisesti metsästänytkään. Muutaman kerran kieltämättä meinasin lähteä ihan alennuksen mukana, mutta sitten kelailin tarvetta hetken ja jätin pois. Lätkämailan olisi saanut hyvään hintaan, mutta vittupäät olivat ostaneet jo kaikki, joten tilasin normaalihintaan toisen. No, se on kyllä näyttävämpi, mikä on tietenkin oleellista näissä jutuissa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
The Athleticilla oli vuoden tilaus taalan/kk. Sen verran änäriosiossa kehuttu julkaisu että tilasin. Edit. Taisi olla punnan/kk. Ihan sama mulle onko egen vai puolitoista.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tänä vuonna otetaan vastaan vinkkejä kotiteatterijärjestelmästä. Ehdot:

Max normihinta 1300€, 5.1 tai 7.1 ja pitäisi mielellään olla sellainen jota voi päivitellä sitten vuosien saatossa laadukkaammaksi. Mutta myös paketti kelpaa. Pelaamiseen konsoleilla ja PC:llä ja leffoihin päätarkoituksena nyt yllättäen.
 
Viimeksi muokattu:

ipaz

Jäsen
Tänä vuonna otetaan vastaan vinkkejä kotiteatterijärjestelmästä. Ehdot:

Max normihinta 1300€, 5.1 tai 7.1 ja pitäisi mielellään olla sellainen jota voi päivitellä sitten vuosien saatossa laadukkaammaksi. Mutta myös paketti kelpaa. Pelaamiseen konsoleilla ja PC:llä ja leffoihin päätarkoituksena nyt yllättäen.

Sonos. Muuta ei tarvitse. Ja pystyy varmasti päivittämään ja lisäämään yksittäisiä kaiuttimia vuosien varrella. Arc (ovh 999e) telkkarin alle soundbariksi ja sille seuraksi itselleen sopiva määrä pikkukaiuttimia ympäri kämppää. Tai jos haluat hieman pienemmän ja edullisemman soundbarin, niin Beam (noin 450e). Itselläni on pelkkä soundbar ja pari Onea sohvan takana ja riittää vallan mainiosti kotiteatteriksi. Subbarin voisi vielä hankkia, mutta en halua suututtaa naapureita. Eli ääntä näistä kyllä irtoaa tarvittaessa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mä olen niin perkeleen vanhanaikainen @ipaz etten tarkkaan tiedä tuota Soundbarin toimivuutta ja miten heittelee ääntä vrt kaiuttimet pelkästään. Mutta vissiin kaiutinsarja paketissa. Seinät tässä kerrostalossa on paperia, mutta enpä mä ilta-/yöaikaan vahvaria vanhoissakaan käytä.
 

ipaz

Jäsen
Mä olen niin perkeleen vanhanaikainen @ipaz etten tarkkaan tiedä tuota Soundbarin toimivuutta ja miten heittelee ääntä vrt kaiuttimet pelkästään. Mutta vissiin kaiutinsarja paketissa. Seinät tässä kerrostalossa on paperia, mutta enpä mä ilta-/yöaikaan vahvaria vanhoissakaan käytä.

Itse vaihdoin muutama vuosi sitten pois vahvari + kaiuttimet paketista, kun alkoi ärsyttämään pitkin seinän vieruksia menevät johdot ja halusin mahdollisimman yksinkertaisesti toimivan setin. Nykyajan soundbarit ovat aika huikeita laitteita ja esim. tuossa Arcissa on yhdeksän erillistä kaiutinta samassa paketissa. Luo ihan mukiinmenevän tilaäänen jo yksinäänkin, mutta luonnollisesti parilla takakaiuttimella siitä saa erittäin pätevän kotiteatterin varsinkin pieneen tilaan. Itse olen ollut Sonokseen äärimmäisen tyytyväinen, mutta onhan noita vaihtoehtoja tarjolla jos jonkunlaista.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Audiotalo suositteli KEF'iä, mutta tuo on liian kallis mun makuun. Hifistudio taas Dalia, joka on selkeästi parempi mun hintaluokkaan lähtökohtaisesti. Mutta soundbar vielä myös on vahvassa harkinnassa, Musta Perjantai ratkaisee mitä hommaan ja mistä.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Itsellä on tuo Sonos Beam Gen 2, joka tukee myös nyt Dolby Atmosta. Ihan yhtä hyvä ei ole kuin puolet kalliimpi isoveli Arc, mutta jos omistaa itse tai kaverilla on Apple laite niin voi tehdä ns. TruPlay-virityksen jolla paranee ääni entisestään.

Pienenä miinuksena mainitaan, että Sonos ei vielä tue DTSää, mutta siihen pitäisi olla tulossa päivitys vuoden loppuun mennessä. DTS-ääntä kuulee lähinnä dvd / blurayta katsellessa ja yleensä soitin kuten esim. pleikkari tai xbox osaa muuntaa tuon Dolby-muotoon. Jos puolestaan tarkoituksena on katsoa vain stremauspalveluissa elokuvat niin silloin ei tarvitse huolehtia koko asiasta sillä kaikissa taitaa olla käytössä Dolby.

Edit. Nyt löytyy myös DTS uuden päivityksen myötä.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kukaan huomannut Mustan Perjantain tarjouksia MacBookeista? Vielä ehtii ilmiantaa, ostohousut on nimittäin jalassa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Eikö tästä BF touhusta ole se vähäinenkin maku mennyt, kun tätä venytetään jo parin viikon mittaiseksi jaksoksi?

Olevinaan ne kaikkein parhaimmat tarjoukset lyödään sitten sinne yhdelle perjantaille ja loppujen lopuksi iso osa tarjouksista on sellaisia, joita näkee muutenkin pitkin vuotta tai tarjoukset on ihan muutaman kympin luokkaa.
 
Kukaan huomannut Mustan Perjantain tarjouksia MacBookeista? Vielä ehtii ilmiantaa, ostohousut on nimittäin jalassa.

Applen laitteet harvemmin on aleissa mukana. Sen sijaan voisin vinkata, että kannattaa hyödyntää suoraan Applen sivujen kautta ostaessa opiskelijahintaa, niin pääsee halvemmalla.

Itse ketjun aiheeseen, eikös se ”oikea” black friday ole vasta ensi viikon perjantai?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Applen laitteet harvemmin on aleissa mukana. Sen sijaan voisin vinkata, että kannattaa hyödyntää suoraan Applen sivujen kautta ostaessa opiskelijahintaa, niin pääsee halvemmalla.

Itse ketjun aiheeseen, eikös se ”oikea” black friday ole vasta ensi viikon perjantai?
Kiitos, olen kyllä itsekin huomannut, että Applen laitteet eivät ole yleensä alennuksessa. Jos jotain "alennuksia" on, niin se tarkoittaa jotain kuulokkeita ja muuta toisarvoista paskaa kaupan päälle. Kunhan nyt kokeilin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö tästä BF touhusta ole se vähäinenkin maku mennyt, kun tätä venytetään jo parin viikon mittaiseksi jaksoksi?

Olevinaan ne kaikkein parhaimmat tarjoukset lyödään sitten sinne yhdelle perjantaille ja loppujen lopuksi iso osa tarjouksista on sellaisia, joita näkee muutenkin pitkin vuotta tai tarjoukset on ihan muutaman kympin luokkaa.

Ainakin mitä on perustelkkaria katsellut niin hinnat saattanut jopa nousta siitä mitä viikko tai sitten oli toki katteetkin on näissä semmoiset ettei isoja alennuksia voi odottakaan, mutta en näe oikein syytä että ainakaan tiettyjä asioita juuri Black fridaynä kannattaisi ostaa :) vähän jopa epäilen että voisiko sitten myöhemmin normaaleissa alennuksissa olla kovempia kun varastossa halutaan eroon.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Muuhun en tässä hömpänpömpässä sijoita penniäkään, mutta digiversio NHL 22:sta on saatavilla pleikkastoresta ~42€ hintaan, joka oli mieluinen yllätys etenkin muksuille, jotka ovat kasanneet ja myyneet vanhoja Legojaan sen kotiuttamiseksi. Saatan itsekin kokeilla silleen ihan varovaisesti.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ainakin mitä on perustelkkaria katsellut niin hinnat saattanut jopa nousta siitä mitä viikko tai sitten oli toki katteetkin on näissä semmoiset ettei isoja alennuksia voi odottakaan, mutta en näe oikein syytä että ainakaan tiettyjä asioita juuri Black fridaynä kannattaisi ostaa :) vähän jopa epäilen että voisiko sitten myöhemmin normaaleissa alennuksissa olla kovempia kun varastossa halutaan eroon.

Kaikki tv-mallit mitä googletin vertailuna löytyivät jostain muualtakin samaan hintaan.

En ole kovin kova elektroniikan päivittäjä, nykyinen tv kymmenen vuotta ollut taulu, mutta asiakaspalautuksista olen itse löytänyt parhaat kuulokkeet ja muut vuosien varrella.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kasvatusvalaisinta pitäisi tänä vuonna kalastella kannab... chilintaimien talvi/kevät kasvatusta varten.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Playstation Storessa vuoden Plus-jäsenyys neljäkymppiä eli 33% alennuksella. Alennus voimassa 29.11. asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös