Kannatan uutta vapaapäivää vaikka en black fr... eiku kiitospäivää viettäisikään.Kun kerran tämä musta perjantai on apinoitu sieltä niin eiköhän aleta viettämään saman tien Kiitospäivää niin saadaan tähän ostospäiväänkin kunnon fiilistä.
Kannatan uutta vapaapäivää vaikka en black fr... eiku kiitospäivää viettäisikään.Kun kerran tämä musta perjantai on apinoitu sieltä niin eiköhän aleta viettämään saman tien Kiitospäivää niin saadaan tähän ostospäiväänkin kunnon fiilistä.
Ostin lapsille Xbox onen 99e ja vaimolle Iphone XS 699e, itselle vaan halvat alle 30e bluetooth kuulokkeet Amazonista. Tuolta mä olen väijynyt tarjouksia. Verkkokauppojen parhaat Black Friday -tarjoukset
Tykkään yleisesti Varustelekan meiningistä vaikka siinä välillä junttiuden rajoilla ollaankin.
Itse ei ole tullut hankittua mitään arvokkaampaa tavaraa ulkomaisista verkkokaupoista. Ihan mielenkiinnosta kysynkin, pitääkö näistä tuotteista tehdä tulli-ilmoitus ja maksaa sitten siitä mahdollisesti aiheutuvat verot?Itseäni oli kiikarissa Garminin Vivoactive 3 Music -urheilukello. Hinnat näyttivät pyörivän Suomessa siinä n. 280€:n paikkeilla, vaikka Vivoactive 4 olikin jo tulossa markkinoille. Gigantti olisi tarjonnut tuota Black Friday -hintaan 230€:lla. Se jo kiinnosti, mutta arvelin noiden menevän hetkessä verkkokaupasta Ja myymälään ei olisi kiinnostanut lähteä jonottamaan.
No, katsoin piruuttani eBayn tarjontaa. Englannista lähti uusi laite n. 200€:n hintaan postikulut mukaan luettuna. Piti kokeilla tuolta tilaamista ensimmäistä kertaa elämässä. Ainakin seurantakoodin perusteella jotain sieltä olisi tulossa tännepäin.
Itse ei ole tullut hankittua mitään arvokkaampaa tavaraa ulkomaisista verkkokaupoista. Ihan mielenkiinnosta kysynkin, pitääkö näistä tuotteista tehdä tulli-ilmoitus ja maksaa sitten siitä mahdollisesti aiheutuvat verot?
Olen siinä käsityksessä, että riippuu täysin siitä, mistä tilaa. EU:n sisältä kun tilaa, ei tarvitse maksaa mitään ylimääräistä. Poikkeuksena nämä harvat erillisalueet.
EU-alueelta tilattaessa tosiaan ei tullattavaa, muualta tilattaessa pitää yleensä tullata.
Siksi esimerkiksi Amazonin osalta kannattaa olla tarkkana, että mistä tavara ihan aidosti tulee, ettei se vitosen säästö maksa kahtakymppiä.
EU:n ulkopuolelta tilattuna ainkaan Tullilaskuri ei ole koskaan kertonut muuta kuin 0 euroa tullimaksuksi. Pääosin akkuja ja latureita yms.
Sehän riippuu ihan täysin tuotteesta mitä tilaa paljonko vero on, kaikilla on omat nimikkeensä.
Testasin muutaman tuosta alta linkistä miesten vaatteita ja erilaista tekniikkaa muutaman kympin summilla. Kaikissa 0 euroa lisää alkuperäiseen.
Tullilaskuri – Mitä maksaa, jos ostat netistä - Tulli
Selvitä tullimaksu ja arvonlisävero ennen kuin tilaat netistä. Tulliselvitys eli tullaus tarvitaan yleensä, jos tilauksesi toimitetaan EU:n ulkopuolelta. Tullilaskuri opastaa, mitä sinun pitää tehdä, kun tullaat tilaamasi tavarat.tulli.fi
Testasin muutaman tuosta alta linkistä miesten vaatteita ja erilaista tekniikkaa muutaman kympin summilla. Kaikissa 0 euroa lisää alkuperäiseen.
Tullilaskuri – Mitä maksaa, jos ostat netistä - Tulli
Selvitä tullimaksu ja arvonlisävero ennen kuin tilaat netistä. Tulliselvitys eli tullaus tarvitaan yleensä, jos tilauksesi toimitetaan EU:n ulkopuolelta. Tullilaskuri opastaa, mitä sinun pitää tehdä, kun tullaat tilaamasi tavarat.tulli.fi
Ymmärsinkö siis oikein, että jos tilaan 100 € tuotteen Kiinalaisesta verkkokaupasta, mikä tulee Kiinasta, Maksan sen satasen päälle ALV:n ja jotain tullimaksuja? Saako tulli jostain tiedon ostetusta tuotteesta ja sen arvosta, että mikä paketti pitää tulluta ja mikä ei, vai onko se kuluttajan, tässä tapauksessa ostajan vastuulla tehdä ilmoitus ja kertoa rehellisesti ostohinta?