Oli kyllä tuon keltaisenkin kanssa aika kiire.. Meitsi hyppää Jakin koneeseen.Ronnie selitti lähinnä, että lähtee Dingin kanssa pelaamaan Kiinaan jonkun näytösottelusarjan. Lisäksi Rocket kertoi tehneensä Kiinaan sopimuksia näytösmatseista ja nämä menevät edelle kotimaan ranking-kisoista. Kertoi olevansa kiireinen.
Vaikka snooker on isossa nosteessa, niin itse olen myös aikalailla huolissani. Tottakai jatkuvasti nousee uusia nimiä mutta vääjäämättä tässä lähivuosina pelin parista häviää iso osa aikamoisia legendoja. Sen lisäksi jos normaalin kiertueen rinnalle on tulossa enemmän näitä kutsuturnauksia ja muita niin kyllähän mietinnän paikka on olemassa.
Niinhän se Gretzky ja Lemieux pisti aikanaan pillit pussiin.
Ymmärrän mitä tarkotat. Omalla kohdalla mm-kisat 2010 ja 2011 olleet sisäänajoja lajin pariin. Kun vilkasee noiden turnausten kaavioita niin hyvin pitkälti samoja nimiä pyörii edelleen ja heidän edesottamuksia tullut seurattua reippaan vuosikymmenen ajan.
Kehitys kehittyy, kilpaurheilussa on aina kiertokulkua ja vaihtuvuutta, mutta jotain originellia katoaa kun tuosta rupee ukkoa tippumaan.
Ei kai tuollainen reilu 40v ole kuin hyödyksi snookerissa?Snooker saattaa olla nyt aikamoisessa murrosvaiheessa. O'Sullivanin tulevaisuudesta ei tiedä kukaan mitään. Luulisin, että hän kyllä on vuoden päästä mm-kisoissa mukana mutta normaalia kalenteria hän ei ilmeisesti ole lähdössä kiertämään.
Selbyn tilanteesta ei tiedä mitään. Vähän vaikuttaa siltä, että hän tarvitsee taukoa. Mutta hän on myös jo 40-vuotias. Ei ole tietoa onko vuoden tai kahden tauon jälkeen paluuta ainakaan huipulle.
Mark Williams on yhdistetty aika vahvasti noihin erilaisiin kutsuturnauksiin. Ensi vuonna häntäkään ei välttämättä nähdä normaalilla kiertueella.
Jos tämä "haastajakiertue" saa tuulta allensa ja niitä turnauksia pelataan pääosin Aasiassa ja Saudeissa niin voisin uskaltaa veikata että aika moni Kiinalainen on mielellään mukana, sen lisäksi Vafaei ja mahdollisesti Robertson.
Higgins on puhunut lopettamisesta. Bingham on 47- vuotias. Maguire 43- vuotias. Hawkins 45- vuotias. Carter 44-vuotias yms.
Vaikka snooker on isossa nosteessa, niin itse olen myös aikalailla huolissani. Tottakai jatkuvasti nousee uusia nimiä mutta vääjäämättä tässä lähivuosina pelin parista häviää iso osa aikamoisia legendoja. Sen lisäksi jos normaalin kiertueen rinnalle on tulossa enemmän näitä kutsuturnauksia ja muita niin kyllähän mietinnän paikka on olemassa.
Jonesin tiukka safety hyydytti Trumpin pussituspelin ja tuo voi purra myös kovakuntoiseen Ball runiin.
Ei kai tuollainen reilu 40v ole kuin hyödyksi snookerissa?
En myöskään ymmärrä sitä, että miksi media aina pitää Ronnien tippumista "jättiyllätyksenä" tai "superpaukkuna". Toki, Ronnie on liki aina suosikki otteluissaan ja varsinkin kuluneen kauden esitysten jälkeen, mutta itse en näe mitään kovinkaan ihmeellistä siinä, että lajin entinen maailmanmestari pystyy ukon jatkosta tiputtamaan. Binghamin ranking on toki tippunut mutta kyllä ne pelitaidot siellä edelleen on olemassa.
Jones pelasi kieltämättä pätevää safetyä ja rikkovaa peliä, mutta ei tuossa kaikkea kunniaa voi vain sen varaan laittaa. Trump oli yksinkertaisesti surkea. Kyllä paikkoja Jonesilta tuli, mutta kuten aiemminkin totesin, niin en ole koskaan nähnyt yhtä huonoa Trumpia kun mietitään nimenomaan sitä, että taso oli heikko kaikkien kolmen jakson ajan.
En myöskään ymmärrä sitä, että miksi media aina pitää Ronnien tippumista "jättiyllätyksenä" tai "superpaukkuna". Toki, Ronnie on liki aina suosikki otteluissaan ja varsinkin kuluneen kauden esitysten jälkeen, mutta itse en näe mitään kovinkaan ihmeellistä siinä, että lajin entinen maailmanmestari pystyy ukon jatkosta tiputtamaan. Binghamin ranking on toki tippunut mutta kyllä ne pelitaidot siellä edelleen on olemassa.
Binghamin voitto on toki jonkinasteinen yllätys, mutta jotenkin media saa koko homman kuulostamaan siltä, että Ronnie hävisi jollekin satunnaiselle pubi-pelaajalle. Ei se ole "jättipaukku" että Binghamin tasoinen peluri voittaa.