Miten nuo kiinalaiset robotit eroaa eurooppalaisista? Ja onhan esim. Wenbo aivan pirun eläväinen ja ilmeikäs kaveri. Mun mielestä Tao-Taokin on aika viihdyttävä. Dingillä nyt ei oo kuin kaksi ilmettä, silmän elohiiri nykii tai ei. Mutta mulle se viihdyttävyys tulee pöydältä eikä pöydän vierestä. Ding varsinkin vetää hatusta välillä sellaisia ratkaisuja, joita muut ei tee, kun ei vain mielikuvitus tai uskallus riitä.
Mä tykkään noista kaikista. Jopa niistä 40-kiloisista aasialaisista.
Ding ja Wenbo eivät ole robotteja. Sen takia itse kirjoitin että uuden sukupolven.
Taotao on erittäin taitava pelaaja, kuten pari muutakin noista "uusista", mutta kaikkia leimaa se tietty harmaus, toki eurooppalaisista löytyy myös tätä harmaata massaa. Eikä se särmä aina hyvä juttu ole, joku Duffykin vaikutti aika pelleltä. Milloin kieltäytyi kättelemästä vastustajaa, milloin riiteli tuomarin kanssa ja järjesteli itse palloja tai sitten muuten vain kiukutteli. Toki viihdyttävää sitä oli seurata.
Toki onhan sitä vaikeaa päästä esittämään mitään ihmeellistä, kun niin harvoin telkkariin pääsee ja yleensä vastassa on sitten näitä absoluuttisia huippuja, joita vastaan ei pääse esittämään mitään.
Ja juuri tuo "särmä" tai miksi sitä haluaa kutsua, en oikein kunnon termiä keksi, niin voi näkyä yleisesti käytöksessä sekä puhtaasti pyödällä. Selbyllä sitä on sekä pöydällä että tuolilla. Un-Noohilla enemmän pöydällä, vähän myös tuolilla. Dingillä ja Trumpilla pitkälti pöydällä. Robertson ja Bingham ovat sitten hieman kuumakalleja yms.
Ja sen jonkin puute tulee (omasta mielestä) siitä että aina pelataan "oikea" lyönti*. Joka tilanne mennään kirjan mukaan ja tekniikka pysyy aina samanlaisena. Nämä pöydällä mieleenjäävät kaverit taas yrittävät vaikeitakin lyöntejä tiukoissa paikoissa ja joka paikassa ei haeta helpointa ratkaisua. Itselle ainakin mielenkiintoa laskee jos jokaisen lyönnin pystyy arvaamaan ennalta, toki kun sarja kasvaa, niin voiton varmistuttua kaikki yrittävät vaikeitakin ja ennustaminen ei ole niin helppoa. Vähän sama kuin jos lätkässä tietää että toinen vetää keskialueelle trapin pystyyn ja heittelee norsuja omalta alueelta, niin ei siinä kauheasti mielenkiintoa ole.
* "oikea" lyönti ei tarkoita sitä ettei tekisi virhettä, vaan päälleveto voi epäonnistua, pallo voi jäädä pussittamatta tai safety epäonnistua, vaikka lyönti oli "oikea"