En nyt sentään yhden kerran ihmeeksi heitä itse ajattele, eikä sitä varmaan tarkoittanut alkuperäinen sanojakaan (oliko sitten Rocket tai joku muu), mutta en kyllä kumpaakaan huipuksi miellä. Tosin itse en kummankaan primetimeä todistanut, mutta mielestäni huipuksi on vielä helkutisti matkaa vaikka Dottin saavutuksista. Williams, Selby, Trump, Robertson, Higgins, Ding ja Ronnie noin äkkiseltään ovat mielestäni huippuja (toki on muitakin, mutta äkkiä heitettynä). Wilson tai Hawkins esimerkiksi ovat loistavia pelaajia, mutta eivät mielestäni huippuja.
itse jaottelisin siis pelaajat äkkiseltään ainakin kolmeen luokkaan ; A eli ne todelliset huiput, B eli Wilsonin ja Hawking, hyvät pelaajat jotka voivat voittaa myös A-luokan pelaajat, mutta kuitenkin altavastaajina lähtevät ja sitten C-luokan, eli McGill-luokan pelaajat. Ehkä voisi vielä heittää neljänneksi luokaksi sitten D eli muut.
Ja snookerissa kuten jääkiekossakin sinun ei tarvitse olla paras, riittää että olet parempi paikallaolevista. Jos Trumpin peli jatkaa takeltuaan, niin onhan Wilsonille tie auki finaaliin asti ja se on ollut naurettavan helppo kun vertaa tuohon alempaan kaavioon. Sitä koitan sanoa että hyvälle (mutta ei huipulle) pelaajalle voi erinäisten sattumuksien kautta aueta paikka finaaliin, kun sattuu pari hullua päivää putkeen ja vastustajan peli täysin hukassa. Ja vaikka onnen merkitys ei niin massiivinen olekkaan, niin päivän kunto merkkaa vielä enemmän. Sullivan hävisi viime vuonna ekalla kiekalla, mutta ei kai kukaan silti ajatellut että hän huonompi olisi.