Mun pitäisi kaiken järjen mukaan olla Reeon jengin puolella, koska hän on eniten omaa ikäluokkaani, samasta lajista taustat ja tietyllä lailla samaa huumoria jne. Jos jonkun kilpailijan kanssa viettäisi baari-iltaa, se olisi Reeo.
MUTTA
En pääse yli tietystä ylimielisyydestä, joka heistä henkii suhteessa vastustajajengiin eli käytännössä Lauran porukkaan.
Vertaisin tätä NHL-maailmaan. GM Reeo ja päävalmentaja Miikka ovat kehittäneet hyvän pelikirjan, ja juuri sopivat pelaajat sitä toteuttamaan. Kaikki menee kuten suunniteltua ja vastustaja toisensa jälkeen joutuu pettymään.
Tähän asti kaikki ok. Mutta miksi hemmetissä näiden täytyy loukkaantua, jos vastustajajengi yrittää keksiä keinoja lyödä kapuloita rattaisiin. Sama kuin Jared Bednar tai Jon Cooper uhoaisivat kostavansa, jos vastustajat kehtaavat laukaista heidän joukkueensa maalia kohtia.
Mun mielestä on BB-peliin kuulumatonta rottailua puhua isoon ääneen paheksuvasti kaksinaamaisista pelaajista, jos itsellä on kaikille selvä aikomus häädättää nämä pois. Totta kai he saavat yrittää saada muita puolelleen. Tietysti Reeosta ja Miikasta olisi kivaa, että kukin vuorollaan muista vain alistuisi kohtaloonsa ja toteaisi, että jaahas, mun aika talossa tuli täyteen, kun Reeo minuun kyllästyi.
Paljon räikeämpänä ja ärsyttävämpänä tämä sama ilmiö näkyi Selviytyjissä Paulin, Even ja Shirlyn kaudella. Kuinka viimeksi mainitut kehtasivatkin esittää loukkaantuneensa ihmisinä Paulin käytöksestä ja pelaamisesta, kun tämä yritti kaikin keinoin etsiä liittolaisia jäätyään yksin tässä mielessä.
Ei se ole millään muotoa tuomittavaa pelaamista, jos selvä valtaliitto pyritään suistamaan. Vastavetoja saa ja pitääkin silloin tehdä, mutta ei kitistä siitä, että vastustaja muka pelaisi epäreilusti.