Best Of Bror-Erik Wallenius

  • 9 358
  • 28

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Tuo hulvaton huuliveikko, joka on järjestänyt tahatonta tilannekomiikkaa ja raivonpuuskia jo 80-luvulta asti.

Seuraa kisoja ja pistä tähän ketjuun parhaat Bubi-pläjäykset.

"Matka loppuu kesken, tai eihän se kesken lopu koska muuten matka olisi pitempi" Naisten hiihdosta.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
"Ja nyt sitten alkaa ratkaiseva toinen puoliaika, tai siis ei sillä tavalla ratkaiseva, koska kyllähän ensimmäisenkin puoliajan maalit lasketaan mukaan lopputulokseen.."

-Toivon mukaan tämä on Bubin sanoma. En siis ole pomminvarma asiasta, mutta joku näin sanoi. (Lause sinänsä toteuttaa tuolla Olympiaketjussa esitetyt "bubiselostuksen" kriteerit..)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
...Samppa Lajunen tulee maaliin ja voittaa olympiakultaa...:mad:
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Itseoikeutetusti Bubiklubi sittenkin...

Totta kai Bubin selostusten lomassa tulleet syvimmät pohdinnat on kerätty verkonpainoksi alta löytyvään linkkiin. Sääli vaan ettei sivustoa ole muutamaan vuoteen päivitetty, mutta sittenkin, kuten Wallenius toteaisi, tahti on esikuvaan nähden mitä mainioin.

http://www.cs.tpu.fi/students/mmattila/reload/bubi.htm
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllähän tässä ratkaisut viimeisillä kilometreillä usein tehdään, mutta eihän se sitä tarkoita, että alkumatkan voisi hitaasti mennä, voihan se ratkaisu tulla jo siellä matkan alussakin....
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Selostamisen raivo

Kuullosti Bubilta tän öinen gumblingen selostus matsista Suomi vs Käkikello siltä ihan oikealta itseltään taas!

Miten voi olla mahdolliista, että mä, joka en ole koskaan lajia nähnyt, pääsen nopeammin siihen sisälle, kuin valtakunnallinen "selostaja", joka briljeeraa omalla olumpiamuistiollaan ties mistä peittääkseen oman täydellisen kyvyttömyyden kommentoida itse ottelua,tajuattama itse mistä siinä on kyse, saati taktiikasta.

Eniten vituttikin matsin aikana kun oli Suomen vuoro aloittaa kiven heittoa jolloin olisi hyvin kuullut mitä kundit yrittää, niin jouduinkin kuuntelemaan mainion selostajan historiikkia aiheesta, sen ympäriltä...

Mikä tollo.

No, Suomi finnas tärkeen matsin.


ps. Kaipa sekin päivä koittaa, jolloin Bubin kaltainen pökiö selostaa sitä Suomen ensimmäistä ja virallista snooker-skabaa tyyliin: " Siinä Suomen XX astuu matolle pitkä, puinen soiro kädessään ja frakki yllään lähemmäksi pöytää ilmeisesti tarkoituksenaan osua johonkin palloon joista taas lasketaan pisteitä...
 
Viimeksi muokattu:

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Re: Selostamisen raivo

Viestin lähetti pale
Kuullosti Bubilta tän öinen gumblingen selostus matsista Suomi vs Käkikello siltä ihan oikealta itseltään taas!

Miten voi olla mahdolliista, että mä, joka en ole koskaan lajia nähnyt, pääsen nopeammin siihen sisälle, kuin valtakunnallinen "selostaja", joka briljeeraa omalla olumpiamuistiollaan ties mistä peittääkseen oman täydellisen kyvyttömyyden kommentoida itse ottelua,tajuattama itse mistä siinä on kyse, saati taktiikasta.

Eniten vituttikin matsin aikana kun oli Suomen vuoro aloittaa kiven heittoa jolloin olisi hyvin kuullut mitä kundit yrittää, niin jouduinkin kuuntelemaan mainion selostajan historiikkia aiheesta, sen ympäriltä...

Mikä tollo.

No, Suomi finnas tärkeen matsin.


ps. Kaipa sekin päivä koittaa, jolloin Bubin kaltainen pökiö selostaa sitä Suomen ensimmäistä ja virallista snooker-skabaa tyyliin: " Siinä Suomen XX astuu matolle pitkä, puinen soiro kädessään ja frakki yllään lähemmäksi pöytää ilmeisesti tarkoituksenaan osua johonkin palloon joista taas lasketaan pisteitä...


Siis kaikki curling -ottelut mitä minä olen nähnyt on selostanut Voitto Liukkonen, ei Bubi.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
...ja Voitto on ollut jopa varsin asiallinen kaveri selostamaan kurlinkia.

Hieno laji.

Mitä Bubiin tulee niin mieshän on loistava! Hoopi Hännisen selostuksia myös odotetaan kotisoffalla. Ainakin suomalaisten hypyt saavat sen viisi metriä lisää mittaa Hoopin selostaessa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Bubi mitalitoiveista kerran: Tokihan tässä mitaleja toivotaan Suomeen, mutta aivan yhtä paljon niitä toivotaan tietenkin muuallekin. Sehän tässä ikävää onkin (naurua), että niitä on jaossa vain se rajallinen määrä eli kolme per kilpailu, eihän siitä tietenkään kaikille riitä, vain kolmelle parhaalle....jne jne
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Selostamisen raivo

Viestin lähetti pale
Kuullosti Bubilta tän öinen gumblingen selostus matsista Suomi vs Käkikello siltä ihan oikealta itseltään taas!

Miten voi olla mahdolliista, että mä, joka en ole koskaan lajia nähnyt, pääsen nopeammin siihen sisälle, kuin valtakunnallinen "selostaja", joka briljeeraa omalla olumpiamuistiollaan ties mistä peittääkseen oman täydellisen kyvyttömyyden kommentoida itse ottelua,tajuattama itse mistä siinä on kyse, saati taktiikasta.

Eniten vituttikin matsin aikana kun oli Suomen vuoro aloittaa kiven heittoa jolloin olisi hyvin kuullut mitä kundit yrittää, niin jouduinkin kuuntelemaan mainion selostajan historiikkia aiheesta, sen ympäriltä...

Mikä tollo.

No, Suomi finnas tärkeen matsin.


ps. Kaipa sekin päivä koittaa, jolloin Bubin kaltainen pökiö selostaa sitä Suomen ensimmäistä ja virallista snooker-skabaa tyyliin: " Siinä Suomen XX astuu matolle pitkä, puinen soiro kädessään ja frakki yllään lähemmäksi pöytää ilmeisesti tarkoituksenaan osua johonkin palloon joista taas lasketaan pisteitä...


Kuten edellä todettiin, matsia selosti Vode Liukkonen. Itselleni laji oli täysin vieras ennen eilistä. Kiitos asiallisen selostajan, uskoisin päässeeni edes vähän jyvälle lajista. Tietysti voi olla, että lajiin syvemmin vihkiytynyt huomasi Liukkosen selostuksessa tai taktisessa osaamisessa pahojakin virheitä.

Nyt ainakin tiedän, mikä on kivi ja mikä on pää :D .
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hoopi teki eilen kisojen pohjanoteerauksen: 'Jos Amman voittaa, hän tekee olympiahistoriaa. Kukaan ei ole aikaisemmin voittanut olympiakisoissa molempia mäkikilpailuja samoissa kisoissa.' Miten voi selostaja Matti Nykäsen maasta päästää tällaista suustaan. Potkut perseeseen ja uudet miehet kehiin. Pyhiinhäväistys.

Toinen valopää on Mikko Hannula: 'Jos mustanaamio harrastaisi syöksylaskua, hän sanoisi: Älkää koskaan aliarvioiko Pernilla Wigbergiä'.
 

Kaivanto

Jäsen
Re: Re: Selostamisen raivo

Viestin lähetti Vakio
Kuten edellä todettiin, matsia selosti Vode Liukkonen. Itselleni laji oli täysin vieras ennen eilistä. Kiitos asiallisen selostajan, uskoisin päässeeni edes vähän jyvälle lajista. Tietysti voi olla, että lajiin syvemmin vihkiytynyt huomasi Liukkosen selostuksessa tai taktisessa osaamisessa pahojakin virheitä.

En voi sanoa olevani mitenkään lajin harrastaja, olen vihkiytynyt siihen muutamien arvokisojen muodossa Eurosportin välityksellä, ja kyllä sillä perusteella Liukkosen selostuksessa tipahtelee säännöllisin väliajoin aika pahoja puusilmäisyyksiä. Esimerkiksi otettakoon vaikka tilanne, jossa Sveitsi yritti poistoheittoa ratsastamalla - siis kilkkaamalla heittokivellä (1) kiveä (2) yrittäen liu'uttaa se kolmanteen (3) kiveen. Kivi 1 osui kiveen 2 ehkä sentin sivuun siitä mihin piti, jolloin kivi 2 menikin jo kokonaan ohi kivestä 3 osuen kiveen 4, jota ei missään nimessä olisi saanut tapahtua -> lopputulos lähinnä fiasko. Liukkosen mielestä hyvä heitto. Lajijargonin hän on sentään opetellut, mistä muutama piste.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Kempes
Hoopi teki eilen kisojen pohjanoteerauksen: 'Jos Amman voittaa, hän tekee olympiahistoriaa. Kukaan ei ole aikaisemmin voittanut olympiakisoissa molempia mäkikilpailuja samoissa kisoissa.' Miten voi selostaja Matti Nykäsen maasta päästää tällaista suustaan. Potkut perseeseen ja uudet miehet kehiin. Pyhiinhäväistys.

Toinen valopää on Mikko Hannula: 'Jos mustanaamio harrastaisi syöksylaskua, hän sanoisi: Älkää koskaan aliarvioiko Pernilla Wigbergiä'.

Joo kyllä tämä Mustanaamio vertaus oli paras ! Joo Mikko Hannula ....... Hannu Mikkola ......
Ei se mitään ! Tänään pääsee taas nauttimaan kun Bubi heittää legendoja ( minä diggaan Bubia ihan oikeasti , ei ole hjyymöriä ).ja mikä parasta , kommentaattorina on pohojammaan murretta heittävä , maistissa ( ? ) oleva Mieto. Antakaa palaa !
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Vähän off-topic...

...mutta Kännisen Hannu-Pekka onnistui jälleen ylittämään itsensä.

Simon Ammann teki kuulemma olympiahistoriaa voittamalla molemmat mäet... Tämä ei ollut edes sammakko, koska Känninen asiasta aivan vakuuttuneena näin julisti, kunnes myöhemmin - jonkun asiasta tauon aikana huomautettua - korjasi virheensä.

Känninen kaiken huipuksi selosti ITSE jommankumman Calgaryn henkilökohtaisista mäistä. Sitäpaitsi, Ammann ei ole vielä edes sivunnut Matin saavutusta, kuten useimmat muut "urheiluasiantuntijat" ehkä muistavat...

Avajaisiin muuten pölähti Hannu-Pekan mukaan erehdyttävästi elokuvaohjaaja Steven Spielbergiä muistuttava elokuvaohjaaja Steven Spielberger.

Ainiijoo, ja olihan eräs hulvaton ottelukooste, jossa Hannu-Pekka puhui Ray Borquesta ääntäen hänet "Roi Borkjöö".

Vittu se Hänninen on kuutamolla. Sumpilla. Puhelimessa. Kebab-kioskilla. Prkl.



Ranger


Edit: Eipä näköjään oo häpee olla nopee, Kempes... ;)
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olenko minä ainoa, joka on huomannut Bubin taipumuksen syömiseen kesken lähetysten?

Tämä ilmiö toistuu varsinkin fudismatsien aikana. Heti kun pelissä tulee hiemankin "hiljaisempi" hetki (eli Bubin mielestä aina kun pallo on 10 m päässä keskiympyrästä) niin esiin vedetään joku Snickers tai juustosämpylä. Sitten on ihan hiljaista, kuuluu pientä maiskutusta ja hillitön ruokaropina iskeytyy mikrofooniin jos sattuu kentällä jotain tapahtumaan.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Kokonaisuudessaan Ylen porukka on epäonnistunut totaalisesti tämän vuoden olympiakisoissa. Vode Liukkonen on ainoa joka saa hyvän arvosanan ja Mertsi vasta lämmittelee, mutta muuten alkaa Radio Suomi painaa päälle. Tapola ja Lehtinen saattavat huutaa loppukisat jollei tahti töllössä parane. Varsinkin Mietaan ja Walleiuksen yhteistyö ei toimi. Wallenius on ollut aivan ulkona kisatapahtumista, vaikka miehen aforismit jaksaisi antaa anteeksi niin ei totaalista asian vierestä selostamista. Ja Pohojammaan mieskin on aivan "joojoo". Nyt vähän ryhtiä pyttyyn pojat!!!
 

onni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kempes
Toinen valopää on Mikko Hannula: 'Jos mustanaamio harrastaisi syöksylaskua, hän sanoisi: Älkää koskaan aliarvioiko Pernilla Wigbergiä'.

No pakkohan se on uskoa, kun se joku muukin on kuullut. Kyllä pitkään mietin, että kuulinko oikein. Oli kyllä loistava veto, pyyhki tuo "vertaus" Saukkosen jutuilla lattiaa.

Mun mielestä Mieto on ollut ainakin sen ainoan kokonaan näkemäni hiihtolähetyksen (naisten avausmatka) helmi. Kyllä se vielä jotain tajuaa hiihdosta, etenkin taktisesta puolesta. Ja sopivasti oikoo Bubin virheitä. Vaatisi kyllä jonkun räväkämmän miehen rinnalleen, jottei kokonaisuus olisi liian rauhallinen. Mertaranta selostamaan hiihtoa?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Viestin lähetti onni



Mun mielestä Mieto on ollut ainakin sen ainoan kokonaan näkemäni hiihtolähetyksen (naisten avausmatka) helmi. Kyllä se vielä jotain tajuaa hiihdosta, etenkin taktisesta puolesta. Ja sopivasti oikoo Bubin virheitä. Vaatisi kyllä jonkun räväkämmän miehen rinnalleen, jottei kokonaisuus olisi liian rauhallinen. Mertaranta selostamaan hiihtoa?

Niin, siis Mietaassa on varmasti ainesta, mutta kun hän mielistelee jostain syystä Bupia. Ja Bupi vielä keskeyttää jatkuvasti kun Juha yrittää vähän analysoida.

Mertaranta on aika ärsyttävä jostain syystä yksilölajeissa. Jääkiekossa ja jalkapallossa hyvä, mutta muuten ei. Mauri Myllymäki olisi saatava äkkiä takaisin Ylelle, mutta mies on liian suorapuheinen vasemmistolaiselle kanavlle....
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Viestin lähetti Sledge Hammer!
Bror said it:

"Se joka voittaa on paras"

Voiko tuotakaan selvemmin sanoa?

Niin, taikka sitten hiihtojen avauspäivänä (en muista oliko kyseessä naiset taikka miehet) kuultu:

Ratkaisu tapahtuu matkalla jossain vaiheessa ennen loppua.

Mystistä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mauri Myllymäki rules!! On muuten mun ex-jumppamaikka.

Voisin kuvitella kun hän mesoaisi "aijai sieltä tulee Kenian musta poika sukset jalassa, kyllä varmaan ihmettelee tätä valkoista lunta, mutta ainakin erottuu hyvin hankea vasten.."

Tai:

"Nyt lähtee hyppyyn Italian poika ja Italiahan ei kyllä ole mikään mäkyhypyn kehto, lähinnä italialaiset hyppivät uimarannalla mereen.."

etc...siis mainio selostaja!
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Myllymäki Sheffieldin EM-uinneissa: 'Kasvio ui niinkuin Johnny Weismüller aikoinaan, mutta hänhän oli Tarzan!
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tilanne jatkuu kulmapotkun merkeissä...

Viestin lähetti theLock
Olenko minä ainoa, joka on huomannut Bubin taipumuksen syömiseen kesken lähetysten?

Tämä ilmiö toistuu varsinkin fudismatsien aikana. Heti kun pelissä tulee hiemankin "hiljaisempi" hetki (eli Bubin mielestä aina kun pallo on 10 m päässä keskiympyrästä) niin esiin vedetään joku Snickers tai juustosämpylä. Sitten on ihan hiljaista, kuuluu pientä maiskutusta ja hillitön ruokaropina iskeytyy mikrofooniin jos sattuu kentällä jotain tapahtumaan.

Jostain muistan lukeneeni, että kun Yle ei suostunut lähettämään Bubia paikan päälle johonkin futiksen arvotapahtumaan, Bubi protestiksi selosti kisat Pasilassa kalsareissaan tupakkaa ketjussa poltellen. Imaisuja on kyllä kuulunut minunkin korviini, en tiedä sitten syökö vai savuttaako hän.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Minä pidän Bubin selostuksesta nimenomaan sen koomisuuden vuoksi. Bubi puhuu katsojalle niitä näitä, eikä yritäkään kertoa kaikkea, mitä tapahtuu. Kyllä sen näkee siitä tv-kuvasta. Jos vielä antaisi Mietaalle enemmän aikaa puhua niin hyvä olisi. Mertaranta ja Wallenius ovat yleisurheilussa paras mahdollinen kaksikko. Molemmat viljelevät omanlaistaan huumoria, jota toinen selostajakaan ei aina ymmärrä.

Ja Walleniuksen MM-futisprotestista ainakin Stadionilla. http://ostella.fi.soneraplaza.net/stadion/artikkeli/0,5773,6859,00.html
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös