Jou
Jep, asiaahan Flonaldo kirjoittelet. Olen vain hieman eri mieltä.
Olen viime aikoina huomannut että JA:ssa suhtaudutaan melko hysteerisesti huhuihin, joten ajattelin että yritän sitten tehdä mahdollisimman vähän kenenkään päiväunia vievän lyhyen kirjoitelman aiheestani. Aih ja voih, otsikko mätti, se se lienee sitten minua harmittaa niin. No, ehkä provosoin kuitenkin hieman, molemmissa.
Kyse on isohkosta ongelmasta, eli siitä kuinka kauan tänne enää viitsii huhuilla, kun säikähtäneet fanit aloittavat itkunsa aiheesta. Säikähtäneiden fanien perässä tulevatkin sitten virallisemmat ohjeet. Itseasiassa olin aivan varma että joudun tästä asiasta tilille tavalla tai toisella. Jatkossakin kannattaa siis valmistella itseään henkisesti aina kun rupeaa ajattelemaan että tiedoistani voisi olla hyötyä muillekin JA:n käyttäjille. Oma egoni ei tietojen levittämisestä kasva, joten jos preppaus ei tunnu lähtevän putkeen on kynnys jättää tieto omakseen matalahko.
Pienimmän yhteisen nimittäjän, tässä tapauksessa vähiten kiekosta kärryillä olevan lukijan, etsiminen ei todellakaan aina ole välttämätöntä. Kyllä lukijoiltakin pitää olla oikeus odottaa jotain, ei pelkästään kirjoittajilta. Muutenhan voisimme samantien vaatia kaikkia aloittamaan viestinsä kuvailemalla mistä pelissä nimeltä jääkiekkko onkaan oikein kyse (tarkoituksellinen kärjistys, näihin pannaan kai niitä hymiöitä, joita ne tyhmemmät harrastavat).
Otsikoissakin saa olla pieni liikkumavara provosoida ja säikäyttää ihmisiä. Itse ainakin toivon että kirjoituksiani luetaan. Otsikon tehtävä on herättää lukijan kiinnostus. Valitsin kyseisen sanamuodon aivan tarkoituksella, ensimmäisenä mielessä taisi olla joku perusneutraali: Bednarin kohtalo tms. Parhaan tällä hetkellä käytettävissäni olevan tiedon mukaan Jarda on Floridaan menossa, that's it, niinpä valitsin kysymysmerkittömän otsikon aivan informatiiviseltakin pohjalta.
Otsikkoni oli oikein ja oikeassa muodossa. Varsinaisessa jutussa pyrin vinoilemaan niille jotka keksivät jopa sitä maagista sekuntia nopeammin uutisen puutteet, joten sitä olisi ehkä voinut asiallistaa. Toisaalta nyt virinnyt keskustelu antaa sillekin vinoilulle oikeutuksen, joten enpä näe tarpeelliseksi tuotakaan muuttaa. Muiden tekemiset ovat sitten heidät asiansa.
että sikäli...