Barrikadeille... tai ainakin baariin

  • 18 017
  • 142

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
pygmalion kirjoitti:
Tässä vaiheessa erinomaisesti käynnistynyttä kampanjaa rohkenen ehdottaa, että pistämme pystyn yleisen kolehdinkeruun ja varainhankinnan nimimerkki "snumin" lennättämiseksi Suomen Turkuun juhlagaalaa varten. En tiedä, missä tynnyrissä ja kuinka kaukana ko. hahmo aikaansa viettää, mutta mielestäni olisi Ison Käden hengessä kohtuullista, että tämäkin kannattaja näkisi yhden TPS-pelin ihan oikeasti. Lisäksi jokaisessa kunnon juhlagaalassa esiintyy nykyään stand up -koomikko, hoituisi sekin samalla kertaa.

Aah, kiitokset päivän parhaista nauruista. Deadlinet puskevat päälle, mutta tämä piristi kummasti. Eläköön verbaaliakrobatia!
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Mukana ollaan, jos ei mitään yllättävää menoa samalle päivälle satu tulemaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt kaikille niille, jotka kirjoittavat täällä tyyliin "tulen jos ei mitään muuta esiinny". Eikös se nyt saakeli ole hyvä syy laitaa kalenteriin merkintää jos jatkoajan pikkujouluja vietetään. Silloin EI voi olla mitään muuta!

Jos taas puoliso ei anna lupaa niin silloin asiat ovat TODELLA retuperällä. Siis miksi sitä lupaa ei tulisi? Nyt hieman otetta elämään ja arvot kohdalleen.

Olkussa tavataan...EIKÖ?
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
pygmalion kirjoitti:
Tässä vaiheessa erinomaisesti käynnistynyttä kampanjaa rohkenen ehdottaa, että pistämme pystyn yleisen kolehdinkeruun ja varainhankinnan nimimerkki "snumin" lennättämiseksi Suomen Turkuun juhlagaalaa varten.

Kerätkää mielummin se kolehti allekirjoittaneelle. Stand Up -koomikon lahjani lienevät vähäisemmät, mutta toisaalta en katso tarvitsevani yöpymiseen edes Jyrkkälän yksiötä, näin hienoon tapahtumaan osallistuakseni olen valmis viettämään yöni taksissa, putkassa tai vaikka lyhtypylväässä. Oma pullo ja vyö luonnollisesti mukana.

No joo. Ranskassa ensi kesään asti asuvana joudun tällä kertaa tyytymään paikallisiin barrikadeihin. Normaalioloissa en kyllä missään tapauksessa jättäisi väliin tällaista illanviettoa. Luulenpa, että 3.12. pidetään Lyonissa varjobileet, joissa kuunnellaan alkajaisiksi Tepsin ja Ässien taisto nettiradiosta ja sen jälkeen lauletaan dirlandaata ja skoolataan Jouko Narvanmaalle. Jos ei muuta niin huolehdin ko. ohjelmanumeroista itse ja ulkomaanpellet saavat taas kerran ihmetellä suomalaisten touhuja. Ei tää niin vaikeeta voi olla!

"Ja huomenna on kukaties - daa dirlan dirlan daa /
sun paikallasi toinen mies - daa dirlan dirlan daa /
Mä lauloin silloin Narvanmaa - daa dirlan dirlan daa..."
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Vanha Len kirjoitti:
Jos taas puoliso ei anna lupaa niin silloin asiat ovat TODELLA retuperällä. Siis miksi sitä lupaa ei tulisi? Nyt hieman otetta elämään ja arvot kohdalleen.

Nimenomaan, tässä punnitaan tossunalla asuvat....Omat häät ja hautajaiset kelpaavat jonkinlaiseksi perusteeksi. Punnitkaa vaihtoehtoja. Päivä alkaa hien/pakokauhun pintaan nostavalla ostoskierroksella Myllyssä, sitten kuuntelette siivous ja tupatarkastuksen ohessa sivukorvalla matsia radiosta jonka jlk alkaa illan tv-show, ensin tulee Karpolla on asiaa ja sitten illan todellinen huipennus, Huuman katselu selvinpäin. Sen ja Uutisvuodon välissä kolme nakkia sinapilla ja yhdellä oluella. Samaan aikaan toisaalla sattuu ja tapahtuu.

Jtuomine, kolehti järjestetään vasta kun tiedetään vastataanko esiintymiskutsuun. Järjestelytoimikunta toimii resurssien puitteessa, markkinat ovat tyhjät ja haemme tälle komiikkapuolelle ainostaaan todellisia vahvistuksia taloudenpidon puitteissa. Verotukselliset seikat pitää myös selvittää. Ns nelikenttäteorian ja tekemämme SWOT-analyysin puitteissa punnitsemme tällä hetkellä vielä snumin ja/tai Sulo Vilenin, ex-DDR:n tiedotusväkeen kuuluneen asiantuntijan sekä Al Bundyn välillä. Vastapainoksi haemme myös tosikkoja jurottamaan ja juomaan viinaa, itse vedän tätä jouko-osastoa.
 

snumi

Jäsen
kiitos vaan kutsusta

Ei tarvitse alkaa kerätä kolehtia, laittakaa ne rahat juomiin. Olin tasan 2 viikkoa sitten Turussa, kävin Tuto-Sport 9-1 matsissa ja TPS-Pelicans väännössä joka meni jatkoajalle ja rankkareihein. Pyörin ainakin Foijassa, Fortessa, Onnelassa, muistikuvien mukaan :)

Seuraava lomamatka on buukattu 4-5 viikon päähän, eli matkojen osalta alkaa olla kiintiö täynnä. Matkan kohteena FC Porton ja Boavista Porton kotimatsit, eli futista lätkän sijaan.

Toivottavasti iltanne on riemukas vaikka en tule sinne hauskuuttamaan kommenteillani.

Eli seuraan siis Powerin kaavaa eli kuuntelen TPS-Ässät Auran Aalloilta.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvät kansalaiset! Joko loma-anomukset on jätetty? Onko kalaverkot puhdistettu ja parsittu? Onko mielialaharjoittelu aloitettu?

Tämä on muistutusviesti. Siirtorajahan umpeutuu vasta 3.12., mutta huomaattehan, että poissaolon selitykseksi ei käy "kattelin rauhassa".
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Tulossa ollaan suoraan kihlajaisista. Kysymys kuuluu: miten tunnistaa toiset? Itse en taida olla ketään paikalle tulevista ikinä nähnyt ja neilikka rintataskussa olisi jotenkin.. ..gay?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Koala kirjoitti:
Tulossa ollaan suoraan kihlajaisista. Kysymys kuuluu: miten tunnistaa toiset? Itse en taida olla ketään paikalle tulevista ikinä nähnyt ja neilikka rintataskussa olisi jotenkin.. ..gay?

Meitä ilmoittautuneita, varauksella tai ilman on muutamaa vaille 20 (kaksikymmentä). Olavin krouvista tällainen sakki loistaa kuin paskapökäle boolimaljasta. Pygmalion lausuu Tps-henkisiä runoja ja meikäläinen askartelee paskartelee nurkassa ujona, tunnistat myös siitä että mulla on pieni pää ja harvakseltaan korvia. Osa sakista saattaa jopa kantaa jotain ulkoisia palloseurahenkisiä vermeitä matsista tultuaan. Varmasti huomaat ketkä asiakkaista kuuluvat joukkoon, tervetuloa.
 
Viimeksi muokattu:

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Koala kirjoitti:
Tulossa ollaan suoraan kihlajaisista. Kysymys kuuluu: miten tunnistaa toiset? Itse en taida olla ketään paikalle tulevista ikinä nähnyt ja neilikka rintataskussa olisi jotenkin.. ..gay?

Laitoin sulle yv:llä vähän tunnistusvinkkiä. Teretulemast vaan!
 

pygmalion

Jäsen
Koala kirjoitti:
Itse en taida olla ketään paikalle tulevista ikinä nähnyt ja neilikka rintataskussa olisi jotenkin.. ..gay?

Ihanaa, muistat vaan katsoa, että kaulaliinasi on sopusoinnussa neilikan värin kanssa. "Slightly gay" on tämän pikkujoulusesongin Se Juttu. Get in touch with Your feminine side.

Muilta osin muistuttaisin, että tämän tyyppisen gaalan pukeutumiskoodi on mallia "juhlava asuste". Mustaan pukeutuminen on aina hyvä valinta, etenkin pikkumustaan...Here come the men in black, It’s the mib’s uh, here come the mib’s...

No juu, lisäksi tässä vaiheessa lienee hyvä suorittaa pientä koordinointia ennen kuin odottamisen jännitys käy sietämättömäksi. Tämän johdosta muutama sananen kokoontumisesta. Ajattelin ehdottaa seuraavaa:

Ainakin Church of Markun edustajat ja muu seurueeseen kuuluva paukkusteleva seurakunta saapuu illan ottelun toisella erätauolla Metropol-nimiseen anniskelupisteeseen (B-katsomon takana mutkassa), täällä voisivat hallilla olevat halutessaan suorittaa alustavan kokoontumisen. Tällöin on mahdollista riemuita jo nähdyistä kiekkoilullisista huippuhetkistä, laatia suunnitelmia ottelun jälkeistä siirtymätaivalta varten - tai tarpeen vaatiessa arvioida, onko moottorimarssi syytä suorittaa välittömästi.

Parempia ehdotuksia vastaanotetaan.

Koska ETSK-gaala on avoimesta Iso Käsi -luonteestaan huolimatta hieman salaseurahenkiseltä kalskahtava, ja monet osanottajat ovat entuudestaan toisilleen tuntemattomia, ehdotan että liittymistä varten määritellään salasana-tyyppinen tervehdys:

Jokainen juhlapaikalle saapuva osallistuja suorittaa ensin arvioinnin paikallaolijoista ja esittää sitten sopivaksi arvioimalleen seurueelle reippaan kuuluvalla äänellä salasanan. Mikäli salasana on osoitettu oikealle taholle, seuraa vahvistus. Salasana on "ääliö?" ja vahvistuskoodi on "todellinen ääliö!"...

Lopuksi peräänkuulutan vielä vapaaehtoisia ohjelmanumeroiden järjestäjiä. Kuka esim. hankki jätkän humpan sanat, monistaa niitä osallistujille ja vastaa yhteislaulun vetämisestä? Juhla- ja maljapuheita saa esittää spontaanisti. Lisäksi turenkilaisen toistohuumorin nimissä toivotaan, että jokainen osallistuja opettelisi jonkin klassisen TPS-aiheisen one-liner -lausahduksen, jota voi sitten toistella koko illan aina tilaisuuden tullen. Omani on "ei pidä paikkaansa".
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
pygmalion kirjoitti:
Lisäksi turenkilaisen toistohuumorin nimissä toivotaan, että jokainen osallistuja opettelisi jonkin klassisen TPS-aiheisen one-liner -lausahduksen, jota voi sitten toistella koko illan aina tilaisuuden tullen. Omani on "ei pidä paikkaansa".
Hyvä idea. Varaan itselleni oikeuden käyttää vaalien jälkeistä kiitosta: "Työ jatkuu".
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Luulin olevani estynyt tulemaan kyseiseen tapahtumaan syvälle Itä-Suomeen suuntautuneen korpivaellukseni johdosta, mutta en olekaan. Selvisin (!) sieltä nimittäin pois jo menneen viikonlopun aikana, joten minulla ei ole edes mitään hyvää tekosyytä olla tulematta pilaamaan juhlatunnelmaanne. Sitäpaitsi oma jokavuotinen Olkun vierailuni on vielä tältä vuodelta suorittamatta.

Koska minut varsin monet tuntevat, ajattelin tulla tilaisuuteen valeasussa. En ole vielä päättänyt, että pukeudunko Hannu Jortikaksi vai Hantta Virraksi. Narvanmaaksi en tohdi pukeutua, sillä onhan minullakin toki jonkinlainen itsesuojeluvaisto vielä tallella. Tuo Jortsu-look olisi tietysti siinä mielessä hyvä, että saisi avoimesti aukoa päätään kaikille, joiden naama ei miellytä. Saisi myös ihan vapaasti tulla ja mennä ilman kenkiä, eikä kukaan kiinnittäisi siihen mitään huomiota.

Tätä asiaa täytyy vielä hieman miettiä. Btw, oma onelinerini kuuluu: "markkinat ovat tyhjät ja niin on myös lasini, kuka tarjoaa?".
 
Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
pygmalion kirjoitti:
Kuka esim. hankki jätkän humpan sanat, monistaa niitä osallistujille ja vastaa yhteislaulun vetämisestä?

Tekijänoikeudellisista syistä vain osa sanoista tässä, viimeinen kappale sopii asiayhteyteen ja tarinan mukaiseen laulajaan:

Korkealla kunnanhalla hongat huminoi, kirves paukkaa, puuta haukkaa, pokasaha soi. Jätkä siellä, päänsä tiellä leivän saada voi, mut huilatessaan unelmoi:

Hei hoi, sä jätkän oma kulta oi joi, sun lempesi on tulta.
Voi voi, jos suukon saan mä sulta, ai ai, se kuumeen mieheen loi.

Huhtikuussa virransuussa jätkä tekee näin, puut hän uittaa, tilit kuittaa aina eeltäpäin. Lauantaina kääntää aina takin nurinpäin, kun kylille käy viheltäin.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
pygmalion kirjoitti:
Lopuksi peräänkuulutan vielä vapaaehtoisia ohjelmanumeroiden järjestäjiä.

Ei hätää. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, tämän osalta markkinat eivät tule olemaan tyhjät. Ehkä tässä voidaan noudattaa kuuluisaa one-lineria, katsotaan rauhassa tilannetta ja reagoidaan tilanteen niin vaatiessa ja lasien tyhjentyessä. Vieläkin on tuoreessa muistissa erään täällä kirjoittavan nimimerkin tulkinta Epuista, joka kuulemma sai kaiken nähneen Olkun henkilökunnankin pitämään miestä ilmiönä. Nimimerkki voi halutessaan ilmoittautua. Juuri tällaista taas Pliis. Itse valitettavasti olin tässä vaiheessa jo joko Mantun grillin jonossa odottamassa "makkispekkiksiä" tai istumassa taksissa osoite tarkasti kuskin tiedossa.

Itse ehdottaisin kaikkien osallistujien nimien ja kotiosoitteiden kirjaamista vihkoon vielä siinä vaiheessa kun muisti pelaa. Tästä vihosta voidaan sitten arpoa oikeat osoitteet taksikuskeille siinä vaiheessa, kun omasta pähkinästä on sähköt poikki.

Muutenkaan shöyta ei varmasti tule puuttumaan. Kuka tanssittaa Annamailaa? kuka kaataa kaljat mun syliin? Kuka tanssii pöydällä? Kuka laulaa IFK:n kannatuslaulua?

Paneelikeskustelua odotellessa.

BTW: Jos joku hukkaa Jouko-naamarinsa, neilikkansa, muistinsa tai varakenkien varakenkänsä. Niitä voi kysyä jälkikäteen Olkusta (02) 232 3135.
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Viimeksi muokattu:

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Iceberg kirjoitti:
Muutenkaan shöyta ei varmasti tule puuttumaan. Kuka tanssittaa Annamailaa? kuka kaataa kaljat mun syliin? Kuka tanssii pöydällä? Kuka laulaa IFK:n kannatuslaulua?
Siinähän voi helposti käydä niin, että Annamaila tanssii pöydällä laulaen HIFK:n kannatuslaulua ja kaataa vahingossa kaljat kaikkien syliin! Ei kun ei sittenkään sitä HIFK:n kannatuslaulua.

Minä varaan itselleni one-lineriksi "ei tätäkään (uudistusta) tehdä ilman katsojien tahtoa, kaikki lähtee aina katsojien tarpeista ja toiveista".
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ai tää meni tähän taas...

Iceberg kirjoitti:
Nimimerkki voi halutessaan ilmoittautua. Juuri tällaista taas Pliis.

Kiitti Jäävuori, olinkin jo melkein unohtanut tään hässäkän, mut niin ne luurangot sieltä kaapista aina joku kaivaa, voi prkl. Tuskin kuitenkaan äidyn tällä kertaa sonnitanssin pyörteisiin kuten veli Neuvokas ansiokkaasti asiaa kuvasi silloin joskus. Mutta paikalla lupaan olla ja varustettuna asiaan kuuluvalla one-linerilla "en kommentoi".
 

Jet-Ace

Jäsen
Voin nyt lopullisesti vahvistaa saapuvani paikalle. Ahkerana shoppailijana minulla on päälläni Jatkoajan 65:00-logolla varustettu sininen kauluspaita.

Ps. Tarvitseeko joku paikalle tuleva karaokevehkeitä? Voin kyllä nyt tunnustaa, että viime vuoden "vedätyksessä" käytettiin häikäilemättä hyväksi erään nimimerkin tiedossa ollutta filmin katkeamista jälkipeleissä. ;-)
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minun tuloni on vielä hieman epävarmuuden peitossa, mutta yritetään. Ainakin peli...eikun paskaa voisin tulla katsomaan. Tilaisuuteen saapuessani varaan itselleni oikeuden vanlaineri "ensimmäinen joulukuuta voisi olla vapaita pelaajia markkinoilla Pohjois-Amerikasta":een. Tätä voin varmuuden vuoksi Metropolissa kailottaa valkoinen Habs-paita päälläni pään keikkuessa suunnilleen samalla korkeudella kuin sanan säilän heiluttajien Zorron, veli pyggiksen vastaavan ulokkeen.

Näin. Kiitos, työ jatkuu.
 

MustaEnkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Evolution
Blues - TPS ottelusta kotiutuneena joudun toteamaan, että baariin. Ts mitä suuremmalla todennäköisyydellä tulen kunnioittamaan tilaisuutta läsnäolollani. PV:llä (PikkuVaimo) on perjantaina pikkujoulut joten arvailujen varaan jää lähteekö hän rientoihin mukaan vai ei.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En voikaan vielä lopullisesti varmistaa tuloani, sillä tajusin sen merkitsevän myös samalla sitä, että pitäisi seurata kiduttavaa TPS-Ässät -spektaakkelia paikan päällä. Lisäksi naapurini ehdotti lauantaisaunaa Saarenmaan tuliaisten kera, joten houkutus on erittäin suuri pysyä visusti kotona.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
champselyse kirjoitti:
En voikaan vielä lopullisesti varmistaa tuloani, sillä tajusin sen merkitsevän myös samalla sitä, että pitäisi seurata kiduttavaa TPS-Ässät -spektaakkelia paikan päällä. Lisäksi naapurini ehdotti lauantaisaunaa Saarenmaan tuliaisten kera, joten houkutus on erittäin suuri pysyä visusti kotona.

Koska yksi tämän Iso-käsi tapahtuman sloganeista oli "ei tätä selvinpäin kestä", ehdottaisin seuraavaa. Korkkaatte naapurin kanssa Saarenmaan tuliaiset yhdeltä päivällä, matsiin kello 17 (jemmapullo rintataskuun), Olavin krouviin pitämään hauskaa ja yösaunaan naapurille aamuyöstä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös