HN kirjoitti:
Höpö höpö. Elorannan Ilves kierrätti hyökkäysalueella kiekkoa mieheltä toiselle laidoilla ja kulmissa ilman minkäänlaista suunnitelmaa siitä, miten peliväline saadaan maalintekosektoriin. Aktiivinen tuki kiekolliselle pelaajalle, puolustajien nousut syvälle ja nopea seinäsyöttöpelaaminen puuttuivat tyystin. Useimmissa otteluissa pidettiin kiekkoa selvästi enemmän kuin vastustaja, mutta lähes koko ajan vaarattomilla alueilla. Hyökkäyspeli oli päämäärätöntä pyörimistä sektorin ulkopuolella ja jatkuvan laitapainin takia pelaajille äärimmäisen kuluttavaa. Elorannan hyökkäyspeli otti paljon eikä antanut mitään.
Parhaimmillaan näytti siltä, että Elorannallakin oli ajatusta, mutta siihen olisi tarvittu asennetta. Asenne taas vaatii tunnetta ja sehän saattaa tuoda mukanaan joskus ylilyöntejä joista seurasi Elorannan ripitys. Hyvä esimerkki toimivasta Elorannan ajan pelistä oli esim. Ilves-Blues 28.9. ja varsinkin sen 1. erä tai millaista peli oli viime kauden lopussa. Ymmärtääkseni vielä ennen kauden alkua pidit Elorantaa huippuvalmentajana etkä hirveästi arvostellut Elorannan hyökkäystaktiikkaa. Nyt vaikuttaa siltä, että pidät miestä surkeana valmentajana.
Pietilän ajan hyökkäyspelissä taas on näyttänyt siltä, että se on enemmän yksilöiden päätettävissä eikä varsinaista taktiikkaa juuri ole. Saattaa tietysti olla niin, että ensin on keskitytty muihin asioihin ja tämä korjaantuu vielä tai on jo korjaantunut. Näin viimeksi Ilves-Lukko pelin.
Onko sinun mielestä Pietilän hyökkäystaktiikka nyt jo toimiva ja mitä puutteita siinä on, jos siitä siis jotain vielä puuttuu?
Kilgore Trout kirjoitti:
Mitenkäs tässä tämä logiikka nyt kulkee? Hyökkäyspeli on huonompaa mutta saadaan tehtyä enemmän maaleja...minä kun kuvittelin että maalien teko on juuri se mihin hyökkäyspelillä pyritään?
Taidat piruilla tai sitten et lukenut tekstiäni.
Kilgore Trout kirjoitti:
Minä taas arvaan että tässä oikeassa maailmassa missä kokonaisuus ratkaisee, Pietilän Ilves veisi Elorannan vastaavaa 10 pelissä 6-2-2. Ja ne 2 voittoakin tulisivat sillä kun Raipe voittaa Raipen..
Jos pelattaisiin ilman tasaviisikoin, niin mun veikkaus olisi 0-9-1. Eli siis 9 tasuria tuloksella 0-0 ja yksi voitto Elorannalle. Ratkaisutilanne olisi se, että Pietilän Ilveksen hyökkäysessä Lumme törmäisi vastustajan maalin takana pakkipariinsa ja Elorannan Ilveksen Lumme antaa avauksen kiertämättä omaa maalia suoraan omalla sinisellä luistelevalle Koivistolle ja Koivisto tekee läpiajosta illan ainokaisen.
Jos jäähyt olis mukana, voittaisi se, kumpi päästäisi vähemmän maaleja oman ylivoiman aikana.
No joo... Olen edelleen sitä mieltä, että jos Sihvonen arvostelee Ilveksen peliä, ei se tee häntä ammattitaidottomaksi paskan kirjoittajaksi. Ei tarvitse olla samaa mieltä kaikesta, mutta kannattaa katsoa asioita ilman värilaseja ja muistaa, että Ilveksellä on liigan parhaita materiaaleja. Peli on monelta osin parantunut, mutta ei sillä vieläkään pitkälle pötkitä pleijareissa. Ehkä Sihvonen kuitenkin osaa hiukan antaa vinkkiä siitä missä pitää vielä parantaa omalla provoavalla tyylillään.