Autokauppaongelmia

  • 2 687
  • 28

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Autokaupoilla

Sattuipa saumaan tämä autokauppakeskustelu.

Olen nimittäin ajatellut ostaa auton.

Olen aina ajatellut että pääkaupungissahan ei autoa tarvita ja näinhän se onkin. Aika hyvin olen saanut asiani toimitettua tähän saakka.

Nyt on kuitenkin alkanut olla pientä vaihtelun tarvetta ilmassa. Jokapäiväistä elinpiiriä voisi olla nastaa muuttaa vaikkapa siten, ettei olisi yli parin kilometrin matkoilla enää pelkästään junan, bussin, metron ja ratikan varassa. Myös mökille ja sukulaisiin voisi olla mukavaa kaahailla omia aikojaan ja reittejään.

Kesäpäivää voisi täräyttää viettämään vaikkapa Porvooseen tai Upinniemeen Punavuoren ja Uimastadikan sijasta.

Periaatteena on kyllä alustavasti ollut, että suuria rahoja en moiseen raaski sijoittaa. Toisaalta ei ole järkeä hommata mitään 'pommia' jolla ei uskaltaisi Helsingin rajojen ulkopuolelle poistua. Vehkeellä pitäisi myös pystyä kuljettamaan tavaraa hieman enemmän kuin normaalilla henkilöautolla, eli jonkinsortin farkku tai (city)maasturi olisi ehkä ideaali.

Yhtälö lienee vanha tuttu: edullisesti luotettava ja tilava. Taitaa vain olla helpommion sanottu kuin tehty. Alustavat koeajot eivät ainakaan ole olleet kovin rohkaisevia. Saksasta asti en jaksa lähteä hakemaan.

Ajatelin avautua, kun täällä selkeästi on harrastuneisuutta aiheelle.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: Vaihteeksi hyviä kokemuksia

Viestin lähetti Master God
Ne oli pyöristetty kokonaisluvuiksi. Jos nyt muistan oikein, niin yhden desimaalin tarkkuudella 13,2 tkm ja 16,9 tkm. Kuinka niin?

Niin meinaan vaan sitä, että jos autolla piti olla ajettu 17 tkm ja sillä olikin ajettu vain 13 tkm, niin mikä siinä oli myyjän kannalta niin kauheaa että piti soittaa sinulle asiaa ihmetelläkseen?

Sen nyt vielä ymmärtää, että autolla olisi pitänyt olla ajettuna 13 tkm ja ostohetkellä mittarissa olisi seissyt 17 tkm. Se olisi varmaan saanut myyjän selittelemään.

Mutta sinulla oli sitten varmaan joku vitsiksi kutsuttava juju tuossa jutussa ja se ei minulle auennut.
 

D4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, futiksessa Tottenham
Viestin lähetti bisnesman
Itse en ole vielä autokauppoja tehnyt mutta mieleeni tulee eräs asia. Miksei sitä autoa voisi myydä itse?
Vaikkapa samalla hinnalla jonka saisi autokaupassa. Vastaavasti liike antanee paremmin alennusta suorasta kaupasta.

Vai onko auton myyminen NIIN helvetillistä?

Jos, olet vaihtamassa suhteellisen edullista autoa, on vanhan myyminen itse hyvä vaihtoehto. Ongelma kuitenkin on se, että jos vanhan autosi arvo lähentelee esim. vanhaa sataa tuhatta, aika harvalla ihmisellä on tällaisia käteisvaroja. Tokihan pankistakin luottoa saa (ja itse asiassa nykyisin varsin hyvään hintaankin), mutta rahoituksen järjestäminen on yleensä sekä helpointa että edullisinta autokaupan kautta, jonka vuoksi tämän hintaista autoa etsivät varmasti mieluiten turvautuvat autokauppaan. Lisäksi, ainakin minä kuitenkin luottaisin jonkin verran enemmän autokauppaan kuin yksityiseen, jos esim. juuri ostamassasi autossa paljastuukin joku massivinen vika...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Re: Re: Re: Re: Vaihteeksi hyviä kokemuksia

Viestin lähetti polvipetteri
Niin meinaan vaan sitä, että jos autolla piti olla ajettu 17 tkm ja sillä olikin ajettu vain 13 tkm, niin mikä siinä oli myyjän kannalta niin kauheaa että piti soittaa sinulle asiaa ihmetelläkseen?

Mutta sinulla oli sitten varmaan joku vitsiksi kutsuttava juju tuossa jutussa ja se ei minulle auennut.
No enpä sitä nyt vitsiksi kutsuisi, mutta itsestäni tilanne oli kyllä aika huvittava, että myyjä pahoittelee tällaista tapahtumaa. Se kertoo siitä, että ko. liikkeessä asiat tehdään niin kuin on sovittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös