Autoiluketju

  • 3 198 417
  • 18 524

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kenties en osaa lukea rivienvälejä oikein, tai sitten olen vain tyhmä, mutta mikä nyt sitten oli se itse perustelu? Siis jos hän ei tuon kummempaa sanonut. Sama olisi sanoa että "Mä oon kuule poika seiskytluvulta asti pyöriny autojen kanssa, älä mulle ala yhtään...". En sinua kohtaan vänkää mitään, on vaan naurettava tuo perustelu. Mitään teknistä syytä ei antanut? Olen minäkin autojen (60-luvun vehkeistä eteenpäin), erilaisten öljyjen ja lämmittimien kanssa touhunnut aika paljon, ja mikään ei puolla sitä etteikö esilämmitys kannattaisi.



Niinkuin @Hartza jo tuossa kertoikin, kyllä tuollaiset järjestelmät alkaa yleistymään. Ainakin vielä niiden teho on kovin pieni.



Mitkäs hänen perustelut oli?
Kertoili vaan, että nykydieselit eivät lämmitystä tarvitse, ja liika lämmitys voi sekoittaa lämpötila-anturit, jonka seurauksena moottori sammuu. Antoi vielä ohjeen, että jos lämmitintä käytän, 15 minuuttia riittää, siinä ajassa nousee lämpötila tarpeeksi.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oman 2011 volsun dsl 1,6 pistänyt käyntiin pakkasista ilman lämmitystä ja kolisee ihan eri tavalla kuin lämmityksen jäljiltä. Voi olla, että moottorin ohjaus ei tykkää lämmityksestä joissain tapauksissa, mutta mekaniikka tykkää. Se on varma ja ihan sama mitä myyntimiehet puhuu.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kertoili vaan, että nykydieselit eivät lämmitystä tarvitse, ja liika lämmitys voi sekoittaa lämpötila-anturit, jonka seurauksena moottori sammuu. Antoi vielä ohjeen, että jos lämmitintä käytän, 15 minuuttia riittää, siinä ajassa nousee lämpötila tarpeeksi.

Ihme selityksiä on. "Nykydiesel ei lämmitystä tarvitse". Naurettavaa. Joo ehkä se käyntiin lähtee, mutta mitä moottori siitä tykkää? Ei käyntiinlähteminen ole ainoa syy esilämmitykselle. Nykyautoissa kaikki pyörivä massa on minimoitu eli laakerit on pienempiä kuin ennen eli niiden mekaaninen kestävyys on huonompi kuin, sanotaan vaikka 90-luvun autoissa. Joten esilämmitys on entistä tärkeämpää. Laakerit kestää paremmin kun ne voideltuu heti startista paremmin.
Samat urpot varmaan sanoo että turbokonetta ei tarvitse jälkikäyttää raskaan ajon jälkeen.

Mietin että miksi moisia selityksiä annetaan? Sellainen tuli ekana mieleen että autoa suunnitellessa ei ole otettu huomioon sitä että se saattaa joskus olla alle -20c lämpötiloissa -> ecuun ei ole koodattu mahdollista lisälämmittimen käyttöä -> anturit ja sitä kautta ecu sekoavat -> pakko keksiä joku hätäselitys.

Kaikki, joille selitetään samaan savyyn ihan täyttä paskaa, vaatikaa kunnon perustelut. Olen varma että sellaisia ette saa.

Voi olla, että moottorin ohjaus ei tykkää lämmityksestä joissain tapauksissa, mutta mekaniikka tykkää. Se on varma ja ihan sama mitä myyntimiehet puhuu.

Täysin samaa mieltä.
 

Outsider

Jäsen
Kuinka moni ajaa uudella autolla niin kauan, että se ehtii hajota sen takia, että moottorin lämmitintä ei ole käytetty? Vähän sama kuin teettää uuteen autoon joku ruostesuojaus käsittely ja vaihtaa sitten parin vuoden päästä taas uudempaan. Kyllä mäkin lämmitintä käytän, mutta ymmärrän hyvin sen, että kun uusien autojen laskettu käyttöikä on nykyisin mitä on, niin silloin voi perustellusti sanoa, että sitä lämmitintä ei tarvitse.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ihme selityksiä on. "Nykydiesel ei lämmitystä tarvitse". Naurettavaa. Joo ehkä se käyntiin lähtee, mutta mitä moottori siitä tykkää? Ei käyntiinlähteminen ole ainoa syy esilämmitykselle. Nykyautoissa kaikki pyörivä massa on minimoitu eli laakerit on pienempiä kuin ennen eli niiden mekaaninen kestävyys on huonompi kuin, sanotaan vaikka 90-luvun autoissa. Joten esilämmitys on entistä tärkeämpää. Laakerit kestää paremmin kun ne voideltuu heti startista paremmin.
Samat urpot varmaan sanoo että turbokonetta ei tarvitse jälkikäyttää raskaan ajon jälkeen.

Mietin että miksi moisia selityksiä annetaan? Sellainen tuli ekana mieleen että autoa suunnitellessa ei ole otettu huomioon sitä että se saattaa joskus olla alle -20c lämpötiloissa -> ecuun ei ole koodattu mahdollista lisälämmittimen käyttöä -> anturit ja sitä kautta ecu sekoavat -> pakko keksiä joku hätäselitys.

Kaikki, joille selitetään samaan savyyn ihan täyttä paskaa, vaatikaa kunnon perustelut. Olen varma että sellaisia ette saa.



Täysin samaa mieltä.
Minulle kerrottiin Vehossa myös, että auton ohjelmisto on Saksaan tarkoitettu, ja päivitystä skandinaviseen ei kannata tehdä, koska se voisi sekoittaa enemmän kuin hyödyttää. Auton myynyt Kamux taas vakuutteli, että kaikissa autoissa on samanlaiset osat, asetukset ja ohjelmat, riippumatta käyttöönottomaasta. Taisi olla vain autokauppiaan puhetta. Autoni on siis Saksasta tuotu DS5 Hybrid.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Minulle kerrottiin Vehossa myös, että auton ohjelmisto on Saksaan tarkoitettu, ja päivitystä skandinaviseen ei kannata tehdä, koska se voisi sekoittaa enemmän kuin hyödyttää.

Tietääkö kukaan, mikä olisi voimallisempi kirjoitusmuoto voimakkaalle hämmästykselle kuin vanha kunnon MITÄ HELVETTIÄ? Mitä se sekoittaa? Mikä siinä on vaikeaa? Suomestakin löytyy autotallikoodareita, jotka osaavat parantaa tehtaan ohjelmia. Miten Citroenin tuhat insinööriä ei yhdessäkään osaa tehdä pohjoismaisiin olosuhteisiin soveltuvaa ohjelmaa? Käy nyt viemässä väkevää Mynthonia Vehon väelle, että saavat paskan maun pois suusta.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tietääkö kukaan, mikä olisi voimallisempi kirjoitusmuoto voimakkaalle hämmästykselle kuin vanha kunnon MITÄ HELVETTIÄ? Mitä se sekoittaa? Mikä siinä on vaikeaa? Suomestakin löytyy autotallikoodareita, jotka osaavat parantaa tehtaan ohjelmia. Miten Citroenin tuhat insinööriä ei yhdessäkään osaa tehdä pohjoismaisiin olosuhteisiin soveltuvaa ohjelmaa? Käy nyt viemässä väkevää Mynthonia Vehon väelle, että saavat paskan maun pois suusta.
En kyllä poikkea sinne kuin silloin, kun muualta ei saa apua. 150 euron tuntiveloitus ei oikein houkuta.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kuulisin mielelläni tuoreita kokemuksia auton tuonnista Saksasta? Oletteko hakeneet itse vai käyttäneet tuontipalvelua?

Reilu kuukausi sitten kävin edellisen kerran hakemassa auton Saksasta. On sulla joku tietty asia mistä haluat tietoa, vai ihan yleisesti?
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tämä pelkkä sisätilalämmitys webastolla on itselleni kyllä totaalinen yllätys. Koko Webaston merkitys mun silmissä tipahtaa liki nollaan koska en muutenkaan talvitakissa halua istua täysin lämmitettyyn autoon.
Meillä oli jälkiasennettu ja olen 100% varma että lämmitti konetta, sen kuuli käynnistäessä ja kyllähän se sellaisena meille myyntiiikin koska oli tuontiauto missä ei suomi-pakettia niin webasto oli kuulemma ratkaisu moneen asiaan suomen talvessa moottorin lämmityksestä lähtien.

_

Minkä merkkinen- ja ikäinen auto teillä mahtaa olla? Luulen, että auton merkki, ja vuosimalli vaikuttaa tähän asiaan.

Ennenvanhaan ei tainnut sellaista polttoainekäyttöistä lämmitintä ollakaan, joka ei lämmittänyt moottoria. Isäni entinen auto oli 04-mallin Audi A3 jossa eberscpärher lämmitti moottorin.
 

TW

Jäsen
Minkä merkkinen- ja ikäinen auto teillä mahtaa olla? Luulen, että auton merkki, ja vuosimalli vaikuttaa tähän asiaan.

Ennenvanhaan ei tainnut sellaista polttoainekäyttöistä lämmitintä ollakaan, joka ei lämmittänyt moottoria. Isäni entinen auto oli 04-mallin Audi A3 jossa eberscpärher lämmitti moottorin.

Ainakin 2016 vuosimallisessa Volvossa esiasennettu Eber lämmittää sekä moottorin että kabiinin.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Autoista ja Webastoista olen huomannut seikan, että mitä säännöllisemmin niitä käyttää, sitä varmemmin toimivat, sama koskee ilmastointia. Porukka ihmettelee Marraskuussa, kun ei Webasto enää toimikaan, kun viimeisestä käyttökerrasta on 7 kk.
Mulla on kavereita maahantuonti ja huoltopuolella. Toisinaan kun koolla ollaan, huollossa työskentelevät ihmettelee ettei porukka ota onkeensa vinkeistä käyttää noita ilmastointeja ja lämppäreitä säännöllisesti. Ilmastoinnin kompurasta menee tiivisteet pahimmillaan parissa vuodessa, jollei ilmastointia käytetä kuukausiin. Ohjeena on annettu, että olisi hyvä käyttää joka viikko talvellakin ja sama koskee Webastoja kesäisin. Kestävät huomattavasti pidempään kun käyttö on säännöllistä.

Samaa mieltä. Ongelma tosin ilmastoinnin kanssa on, että automaatti-ilmastointi ei välttämättä mene päälle alle +5 lämpötiloissa. Vaikka automaattisäädöllä ajelisi koko talven minimi-lämpötilapyynnöllä ja AC-valo palaa niin todellisuudessa ei ilmastointia käytetä koska polttoaineenkulutuksen optimointi kun ulkoa saa suoraan kylmää ilmaa. Tai samoin webasto ei mene päälle jos on lämpöä yli +10 astetta. Toki kaikki nyt ei noita älyäisi off-seasonilla käyttää, mutta usein auton omat järjestelmätkään ei sitä mahdollista.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minkä merkkinen- ja ikäinen auto teillä mahtaa olla? Luulen, että auton merkki, ja vuosimalli vaikuttaa tähän asiaan.
Tuo BMW 330XD mistä puhuin oli vuosimallia 2007 ja oli meillä vuodet 2011-2015. Webasto oli tosiaankin jälkiasennettu vuonna 2011 ja siinä korostettiin myyntivaiheessa että on apu moottorille talvisiin olosuhteisiin kun kyseessä tuontiauto ja selvästi sitä olikin. Häijyltä kuulosti muutaman kerran laittaa se käyntiin ilman lämmitystä kovalla pakkasella kun oli ajastus unohtunut ja normi 20min Webastolla jälkeen ääni moottorissa ensi hetkillä käynnistyksen jälkeen oli ihan eri.

_
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tuo BMW 330XD mistä puhuin oli vuosimallia 2007 ja oli meillä vuodet 2011-2015. Webasto oli tosiaankin jälkiasennettu vuonna 2011 ja siinä korostettiin myyntivaiheessa että on apu moottorille talvisiin olosuhteisiin kun kyseessä tuontiauto ja selvästi sitä olikin. Häijyltä kuulosti muutaman kerran laittaa se käyntiin ilman lämmitystä kovalla pakkasella kun oli ajastus unohtunut ja normi 20min Webastolla jälkeen ääni moottorissa ensi hetkillä käynnistyksen jälkeen oli ihan eri.

_

Ok, mikäköhän niille on sitten tullut, että ei enää moottorinlämmitys kiinnosta? Olen tässä viime aikoina katsellut myynti-ilmoituksia, ja tuntuu, että suurimmassa osassa 2-3 vuotiaista bemareista puuttuu moottorinlämmitin kokonaan.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ainakin 2016 vuosimallisessa Volvossa esiasennettu Eber lämmittää sekä moottorin että kabiinin.

Onko Volvo sitten jonnekin kylmiin olosuhteisiin tarkoitettu? Ennen bemaria mulla oli S60 webastolla kiikarissa, mutta jäi ostamatta, kun kyseinen yksilö oli manuaalivaihteinen. Toki melutaso, ja vähän tunnoton ohjaus keskialueella vaikutti myös.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen tässä viime aikoina katsellut myynti-ilmoituksia, ja tuntuu, että suurimmassa osassa 2-3 vuotiaista bemareista puuttuu moottorinlämmitin kokonaan.
Huom. nyt mennään mutulla.

Tutulla on jonkun vuoden vanha diesel bemu ja siinä lämpiää sylinterikansi sähköllä, virta auton omaa. Tulee kuulemma lämmintä kabiiniin ja lasille äkkiä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Huom. nyt mennään mutulla.

Tutulla on jonkun vuoden vanha diesel bemu ja siinä lämpiää sylinterikansi sähköllä, virta auton omaa. Tulee kuulemma lämmintä kabiiniin ja lasille äkkiä.

Jotenkin ei yllättäisi, bemari tuntuu olevan varsin nokkela keksimään teknisiä uudistuksia.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Huom. nyt mennään mutulla.

Tutulla on jonkun vuoden vanha diesel bemu ja siinä lämpiää sylinterikansi sähköllä, virta auton omaa. Tulee kuulemma lämmintä kabiiniin ja lasille äkkiä.

Ihan mielenkiinnosta, mikä tässä ratkaisussa on ns.spesiaalia lämmöntuoton (lasi, kabiini) suhteen vrt. muut ratkaisut?
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Itselläni on kokemusta molemmista, tosin ei ihan tuoreita. Jos pitäisi valita, niin käyttäisin luotettavaa ja hyvämaineista tuontipalvelua eli sitä samaa mitä olen käyttänyt ennenkin. Tuontipalveluilla on kuitenkin kaikki valmiina auton speksauksesta toimitukseen. Yllättävän paljon siitäkin tulee kuluja, kun lähtee hohhailemaan muutamaksi päiväksi Saksaan. Lennot, auton vuokra, Saksan katsastuskonttorilta rekisteröinti ja tuontikilvet, laivamatkat, polttoaineet. Tämän lisäksi pitää vielä ottaa enemmän tai vähemmän käteistä mukaan auton ostoa varten. Itselläni tuontipalvelu hoiti myös kaikki rekisteröintiin ja verotukseen liittyvät manööverit omalla riskillään eli jo tilatessa hinnoitteli auton minulle toimitettuna ja rekisteröitynä Suomeen.

Kiitos tästä! Miten kauppatapahtuma hoitui paikanpäällä, kun hait auton itse?

Reilu kuukausi sitten kävin edellisen kerran hakemassa auton Saksasta. On sulla joku tietty asia mistä haluat tietoa, vai ihan yleisesti?

Yleisesti lähinnä, kuten tuossa Hartzalta oli tullutkin jo vastausta. Haitko siis itse vai käytitkö tuontipalvelua?
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Yleisesti lähinnä, kuten tuossa Hartzalta oli tullutkin jo vastausta. Haitko siis itse vai käytitkö tuontipalvelua?

Mä oon kolme kertaa käyny hakureissulla Saksassa itse. Tuontipalveluita en ole käyttänyt.

Homma alkaa luonnollisesti lennon ja vuokra-auton varaamisella. Pari viikkoa ennen lentoa rupean katsomaan tarjontaa Mobile.de:ssä. Laitan vaihtoehtoni "paremmuusjärjestykseen", ja niiden pohjalta suunnittelen ajoreitin. Myös mahdollisen kaverin autot pitää huomioida. Katson valmiiksi aina 5-10 autoa riippuen siitä, kuinka lähellä toisiaan ne on. Muutama päivä ennen lentoa soitan muutamaan kärkivaihtoehtoon ja kyselen autosta ja sen vioista ym, monesti jo tässä vaiheessa myös tinkaan hintaa. Ykkösvaihtoehto selviää lopullisesti tässä vaiheessa, ja silloin voi varata ensimmäisen yöpaikan. Sinne ajan vielä illalla lennon laskeuduttua, usein käyn katsomassa autoliikkeen jo valmiiksi jos se ei ole kovin kaukana hotellista. Aamulla heti kaupan auettua sitten katsomaan ensimmäistä vaihtoehtoa. Jos auto on hyvä ja sellainen että sen voi ostaa, kauppa tehdään. Saksassa ei kannata ajella edestakaisin ja palata lähtöpisteeseen. Pitää ostaa ensimmäinen mikä itselle kelpaa. Jos ensimmäinen ei ole hyvä, tsekkaan Mobilesta olisiko lähistölle ilmaantunut mitään käymisen arvoista, jos ei ole niin soitan seuraavaan vaihtoehtoon ja suuntaan sinne. Tätä sitten niin kauan että tärppää. Huonoimmillaankin neljäs on ollut ostettavassa kunnossa. Itselläni on aina eka tärpännyt, mutta aina ollut kaveri mukana hakemassa, ja hänellä tuntuu olevan paskaa säkää autojen kanssa. Päivän aikana ehtii helposti katsoa kolmekin autoa, vaikka ajomatkaa tulisi yhteensä satoja kilometrejä. Ajomatkoja suunnitellessa kannattaa huomioida että Saksassa pystyy pitämään huomattavasti kovempaa keskinopeutta kuin Suomessa. Toki joskus autobahnalla voi olla joku kolari, tietyö tms. mikä hidastaa matkantekoa.

Itse kauppatapahtuma tietysti alkaa tinkaamisella. Varsinkin turkkilaiset saattaa pudottaa reilustikin hintaa. Eli kannattaa koittaa kepillä jäätä ja tarjota ensin roimasti alle pyyntihinnan. Monesti lopullinen hinta saadaan neuvoteltua aika nopsaan. Tässä kohtaa pitää myös ottaa puheeksi se että myyjän täytyy auttaa saksalaisten siirtokilpien kanssa. Jos tästä sanoo vasta maksun jälkeen, saattaa myyjä pyytää vaikka sata euroa moisesta avusta (kokemusta on). "Viiden päivän keltaiset kilvet" on ne oikeat. Niihin sisältyy viiden päivän liikennevakuutus, ja niin kauan niillä saa ajaa Saksassa. Nyt myyjä rupeaa tekemään paperitöitä. Niissä tuntuu kestävän aina helvetin kauan. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa ja monimutkaista. Paperien ja maksun jälkeen sitten ne kilvet. Kilpien hankkimiseen on kaksi tapaa, yleensä myyjä pyytää lähtemään mukaan kilpipajalle, joskus harvoin pyytää pelkkää passia ja käy yksin hakemassa kilvet. Kilpien odottamisessa saattaa mennä monta tuntiakin. Tässäkin kohtaa saksalainen byrokratia on jäätävän kankeaa. Kilpien hinnat on mulla pyörinyt välillä 39€-150€. Jos auton ostaa iltapäivällä/illansuussa, jää kilpien hankinta seuraavalle päivälle koska kilpipajat on järjestäin auki vain muutaman tunnin päivällä.

Nyt meillä on uusi auto alla ja kilvet siinä. Seuraavaksi pitää soittaa omaan vakuutusyhtiöön ja tehdä vakuutus. Se onnistuu auton runkonumeron perusteella. Reippaasti vaan ottaa kaikista laajin kasko, sen voi sitten kotona mulkata oikeammaksi. Vakuutus kun on kunnossa niin kotimatka voi alkaa. Jos aikaa ja intoa on, niin voi jäädä vaikka lomailemaan ja juopottelemaan pariksi päiväksi. Mä oon viimeiseksi yöksi ajanut aina Lyypekkiin. Sieltä saa marketista myös auton täyteen juomista, Saksan hintataso kannattaa hyödyntää. Esim. loistava vaalea lager Darguner on yleensä 7€ 24×0,5l. Seuraava päivä onkin sit melko tiukka. Aamulla hyvissä ajoin startti ja keula kohti Puttgartenia. Sieltä lautalla Tanskaan missä koko maan halki Kööpenhaminan viereen Helsingoriin. Sieltä lautta vie Helsinborgiin mistä alkaa koko matkan tylsin osuus eli vajaa 600km Ruotsin läpi Tukholman satamaan. Laivapaikkaa alan soittelemaan heti aamulla Lyypekistä lähtiessä. Suomessa heti ensimmäisenä pitää Tullin nettisivuilla tehdä käyttöönottoilmoitus. Tästä alkaa viiden päivän ajanjakso, minkä aikana täytyy ensin suorittaa rekisteröintikatsastus ja sitten tehdä autoveroilmoitus. Mitään punaisia tarrakilpiä ei tarvitse ottaa. Käyttöönottoilmoitus ja rekisteröintikatsastus riittää. Kun saa veropäätöksen ja maksaa sen, voi hakea kilvet konttorilta. Autoveroon löytyy hyviä laskureita googlella.

Ennen joka reissua olen pyytänyt tarjouksen muutamasta tuontifirmasta. Joka kerta olen selvinnyt halvemmalla itse hakien. Laitan vielä suuntaa-antavia hintoja alas:

Lento hyvissä ajoin varattuna__100€
Vuokra-auto 2vrk+polttoaineet 250€
Hotelli 3 yötä_________________200€
Saksalaiset siirtokilvet________100€
Oman auton polttoaineet_____ 200€
Eläminen Saksassa 3vrk______150€
Lautat Ger-Den-Swe__________120€
Laiva Suomeen_______________80€
Rekisteröintikatsastus________150€
Yhteensä____________________1350€

Tähän päälle sitten mahdolliset talvirenkaiden hankinnat, korjauskulut ym. Myös lomailukustannukset, tuliaiset jne. kannattaa huomioida. Niitä ei tokikaan hakukuluiksi voi laskea.

Mä itse en voisi kuvitellakaan käyttäväni hakupalveluita. Siihen on muutama syy. Ensinnäkin, en hae sieltä "uusia" autoja. Mun tuomat on sellaisia mitkä Suomessa maksaa 25-30tuhatta. Eli niissä voi olla jo jotakin sanomista, joten haluan nähdä ja kokeilla autot itse ennen ostamista.
Toiseksi, Saksa on pirun nasta maa ja jokaiseen hakureissuun olen sisällyttänyt myös lomailua muutaman päivän.

Jos autoista ei itse liiemmin ymmärrä, niin ei ainakaan yksin kannata lähteä hakemaan. Silloin olisi hyvä olla mukana joku joka pystyy autot tsekkaamaan Saksassa. Mitään mekaanikon pätevyyttä ei tietenkään tarvitse. Jos Suomessa osaa auton ostaa ja siitä viat katsoa, niin kyllä sielläkin pärjää.

Uskosin että tuoreen eli max. 3 vuotta vanhan auton uskaltaa ostaa näkemättäkin. Silti käyttäisin vain sellaista firmaa mistä löytyy paljon positiivisia kommentteja/palautetta.

Paljon jäi vielä sanomatta, mutta ei viitsi venyttää viestiä enempää. Tuossa on yksi tapa hakea auto Saksasta, tiedän että niitä on muunlaisiakin. Kysy jos jäi joku epäselväksi/mietityttämään.

E: typo
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuosta tuli mieleeni, että mites hinnat Ruotsissa? Viimeiset Saabit on siellä houkuttelevan hintaisia, lähinnä varmaan koska niitä on Suomessa niin vähän, mutta mites Volvot tai saksalaiset? Kuitenkin aika paljon nopeampi ja halvempi reissu olisi.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Tuosta tuli mieleeni, että mites hinnat Ruotsissa? Viimeiset Saabit on siellä houkuttelevan hintaisia, lähinnä varmaan koska niitä on Suomessa niin vähän, mutta mites Volvot tai saksalaiset? Kuitenkin aika paljon nopeampi ja halvempi reissu olisi.

Mä en tiedä Ruotsin hinnoista oikeastaan mitään muuta kuin sen, että ne on Saksan ja Suomen välissä, ollen ehkä vähän lähempänä Suomen tasoa. Kyllähän sieltäkin jengi autoja hakee. Jobbarit on ruenneet myös Virosta hakemaan. Ne mä kiertäisin helvetin kaukaa.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Jos autoista ei itse liiemmin ymmärrä, niin ei ainakaan yksin kannata lähteä hakemaan. Silloin olisi hyvä olla mukana joku joka pystyy autot tsekkaamaan Saksassa. Mitään mekaanikon pätevyyttä ei tietenkään tarvitse. Jos Suomessa osaa auton ostaa ja siitä viat katsoa, niin kyllä sielläkin pärjää.

Jos autoista ei itse ymmärrä kauheasti ja mukana ei satu olemaan henkilöä joka ymmärtäisi autoista niin suosittelen Dekran palveluja auton tarkastamiseksi jos tuntuu että autossa saattaisi olla jotain vikaa tai haluaa 100% varmuuden auton kunnosta. Pieni hinta siitä että voi lähteä turvallisin mielin kohti Suomea ja paikallista mulkkua katsastajaa ;)
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Jos autoista ei itse ymmärrä kauheasti ja mukana ei satu olemaan henkilöä joka ymmärtäisi autoista niin suosittelen Dekran palveluja auton tarkastamiseksi jos tuntuu että autossa saattaisi olla jotain vikaa tai haluaa 100% varmuuden auton kunnosta. Pieni hinta siitä että voi lähteä turvallisin mielin kohti Suomea ja paikallista mulkkua katsastajaa ;)

Varmasti hyvä palvelu, mutta 100% varmuutta ei pysty saamaan yhdellä tsekkauksella/koeajolla. Sellaisen kylläkin, että uskaltaako autolla lähteä ajamaan Suomeen. Jotain piileviä, olemassa olevia vikoja jää helpostikin huomaamatta jos juuri sillä hetkellä ei oireile mitenkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös