Autoiluketju

  • 3 195 886
  • 18 516

Tuamas

Jäsen
Tarkoitat varmaan että isot/merkki -autoliikkeet myyvät ne tonnin pommit suoraan kehä kolmosen verkkoaitasuhareille (autoliikkeitä nekin) joiden kanssa pelaaminen on sitten omalla vastuulla, kuluttajansuojat ovat niissä sitä sun tätä ja lakipykälät on niissä luettu tarkkaan.

Ehkä siellä PK-seudulla näin, kun on ne verkkoaitaliikkeet.

Mutta täällä muualla maassa käsittääkseni suuri osa menee yksittäisille yksityisille jobbareille.
 
Vitut demokratialle kun vaalikauden aikana voi ideologian nimissä keksiä kaikkea kivaa kuten moottoritiet bulevardeiksi ja lentokentät vittuun.

Mihin moottoriteitä muka tarvitaan? Eikö olisi paljon mukavampaa ja ekologisempaa, jos kaikki käyttäisivät vain ratikkaa, metroa, dösää ja fiksipyörää tai Jopoa? Niin "vihervasemmistoon kallellaan olevat nuoret kaupunkilaiset" (eli bebeton mainitsema Ultra Bran kohderyhmä) tekevät, sillä he ovat älykkäitä ja osaavat ajatella vähän muutakin kuin omaa napaansa. Kuten esim. maapallon tulevaisuutta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mihin moottoriteitä muka tarvitaan? Eikö olisi paljon mukavampaa ja ekologisempaa, jos kaikki käyttäisivät vain ratikkaa, metroa, dösää ja fiksipyörää tai Jopoa....

Moottoritietä tarvitaan sujuvoittamaan liikennettä. Liikenteeseen kuuluu niin julkinen kuin yksityinen liikenne. Olen useasti sanonut, että oma työmatka autolla 20 min ja julkisilla tunti. Säästöä 1h 20min päivittäin ja siinä ei ole edes laskettu kauppamatkoja yms. mukaan. Mukavuudesta nyt puhumattakaan. Julkinen liikenne tarvitsee yksityisautoilun neljää tai viittä miljardia abou yhtä paljon kuin valtio tarvitsee progressiivista tuloverotusta. Puhumattakaan siitä, että jos yksityisautoilu vaikka kiellettäsiin, niin mitkähän mahtaisi olla kustannusvaikutukset kokonaisuutena. Muistaakseni AY liike veti vesimelonin sieraimeen jostain 8 min päivittäisestä työajan kasvusta, miksi minun 80 minuuttia ei ole 10 kertaa enemmän.

Mitä tuohon mukavuuteen tulee, niin ainoastaan idologeilla voi olla mukavampaa. Itse olen vahvasti kallellaan siihen suuntaan, että suomi voi haistattaa vitut kaikille ilmastotavoitteille, sillä ei ole isossa kuvassa mitään merkitystä mitä me täällä teemme. Sama muuten koskee pakolaisia, ei kiinnosta. Niitä on miljoonia jossain ja me aiheutamme pienimuotoisen katastrofin suomessa koska "eikö se ole paljon mukavampaa".
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minkäslaista kokemusta jatkoaikalaisilla on mk4 Mondeosta dieselinä ja automaatilla? Noin vuosimallia 2010 tässä olen haarukoimassa ja kokemukset kiinnostaa niin hyvät kuin huonot. Pahimmat vikapaikat?

Tuossa 2010 vuosimallissahan automaatin öljynvaihtoa ei Fordin ohjelmaan kuulu, aiheuttaneeko sitten jossain 200 tkm jälkeen pahojakin ongelmia?
Kai nuo koneet muuten kestää kilometrejä ihan hyvin..

Paria noin 200 tkm yksilöä kävin koeajamassa ja ihan mukavaltahan auto tuntuu, mutta lyhyellä lenkillä ei niin saa kunnon kuvaa kuitenkaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin "vihervasemmistoon kallellaan olevat nuoret kaupunkilaiset" (eli bebeton mainitsema Ultra Bran kohderyhmä) tekevät, sillä he ovat älykkäitä ja osaavat ajatella vähän muutakin kuin omaa napaansa. Kuten esim. maapallon tulevaisuutta.
Höpö höpö ei sekoiteta musiikkia tähän. Ultra Bra on musiikillisesti fantastinen porukka eikä vastaavaa rytmiryhmää suomesta juurikaan löydy. Sanoituksen osalta liittynee maailman pelastamiseen, mutta itse en ole koskaan juurikaan sanoituksista perustanut, ne on mulle vain läppää musiikin päällä. Muuten olisi aika hankala kuunnella monia musiikkityylejä heavysta gangsta rappiin jos pitäisi analysoida sanat ja tarkoitusket joka biisin kohdalla.
Palstalla eilen jaettu Ultra Bra linkki on loistava, siitä kuuntelemaan pianon,torvien,rumpujen loistavaa yhteistyötä ja huikeaita live-sovituksia kitarasooloineen. Ultra Bra live@Tavastia 20.10.2001 - YouTube

Lisää moottoriteitä suomi tarvitsee, taas aamulla luettiin nokkakolarista mitkä voitaisiin estää moottoriteillä tai vähintään ruotsin mallin keskikaiteella missä toisella puolella aina kaksi kaistaa vuoron perään. Muuttuvat nopeusrajoitukset joka motaripätkälle joka sitten sallisi kaikki variaatiot aina 130kmh asti mitä on jo virallisetkin tahot väläytelleet muutamille pätkille.

_
 

exobalt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minkäslaista kokemusta jatkoaikalaisilla on mk4 Mondeosta dieselinä ja automaatilla? Noin vuosimallia 2010 tässä olen haarukoimassa ja kokemukset kiinnostaa niin hyvät kuin huonot. Pahimmat vikapaikat?
Kokemusta on parin vuoden ajalta 2011 mallisesta eli faceliftatusta dieselautomaatista. Koiranluita saattaa kulua, paljon yhteistä osaa V70/S80 Volvon kanssa. Pyöränlaakereita olen myös kuullut menneen normaalia tiheämmin. Itsellä ei ole kuluvaa osaa tarvinnut vaihtaa mitään välillä 140tkm -> 175tkm. Melutasoltaan kohtuullinen, ajettavuus ja erityisesti ohjaus on hyvä. Olen tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen, pätevä käyttöauto. Plussaa, jos autossa on Sonyn audiot. Vakiostereot ovat melko huonot.

Tuossa 2010 vuosimallissahan automaatin öljynvaihtoa ei Fordin ohjelmaan kuulu, aiheuttaneeko sitten jossain 200 tkm jälkeen pahojakin ongelmia?
Kai nuo koneet muuten kestää kilometrejä ihan hyvin..
Dieselit ovat PSA-konsernin tuotoksia ja ovat lujan koneen maineessa, eikä Powershift kaksoiskytkinautomaatistakaan ole kuulunut ongelmia vs. VAG DSG. 2011 Mondeossa öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan 60tkm välein, joten saattaisi olla varmempaa etsiä kyseistä tai uudempaa vuosimallia
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ehkä siellä PK-seudulla näin, kun on ne verkkoaitaliikkeet.

Mutta täällä muualla maassa käsittääkseni suuri osa menee yksittäisille yksityisille jobbareille.

Niin, tarkoitin tuolla verkkoaitasuhariella juuri näitä jobbareita jotka ovat myöskin autoliikkeitä, toisin kuin annoit ymmärtää. Pelaavat vain hieman eri peliä kuin ns. isot liikkeet.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Pari sivua aikaisemmin kyselin kokemuksia 1-sarjan bemarista. Nyt tuli sellainen sitten hankittua, kun lankesin halpaan korkotarjoukseen.

Kelkka kääntyi käyttövoiman suhteen, ja nyt pihasta löytyy 120d. Kulkupuoli on ainakin kunnossa, kun tehoa 184 heppaa, ja vääntöä 380nm. Webasto myös talven varalle löytyy.

Ihan mukavan oloinen peli, mutta aikahan sen näyttää miten homma skulaa.
 
Onko kenelläkään perstuntumaa tai kokemuksia V50 Volvoista? Kehuja tai haukkuja.
Harkinnassa on ollut hankkia V50 automaattisena ja dieselinä. Hintaluokkaan mielellään alle 20t€ ja sieltä 2007 ja tuoreemmat.
Myös hyviä kilpailijoita kyseisen kokoluokan autolle voi, saa ja pitää ehdottaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko kenelläkään perstuntumaa tai kokemuksia V50 Volvoista? Kehuja tai haukkuja.
Harkinnassa on ollut hankkia V50 automaattisena ja dieselinä. Hintaluokkaan mielellään alle 20t€ ja sieltä 2007 ja tuoreemmat.
Myös hyviä kilpailijoita kyseisen kokoluokan autolle voi, saa ja pitää ehdottaa.

Jokunen noitakin tuli koeajettua kun viimeksi olin autoa vaihtamassa ja ihan OK autolta se vaikutti vaikka kyllähän se V60:n ja V70:n rinnalla aika Fordilta tuntuukin. Esim. melutaso ihan toista luokkaa kuin em. malleissa. Mutta sanoisin silti että laatuvaikutelma on parempi kuin monessa muussa ko. kokoluokan autossa, esim. siinä Fordissa. Tilat oli minun makuuni aika ahtaan tuntuiset ja siinäkin yksi syy miksi päädyin isompaan V70:een. Jonkin verran noissa kuulemma on ollut sähkövikoja mutta ei muuten mitään perustavaa laatua olevia tyyppivikoja, ja vaikka on hyvin paljon samaa Ford Focuksen kanssa niin ruostesuojaukseltaan Volvo on monta astetta parempi kuin ko. ikäluokan Focus.

Moottorivaihtoehdoista minä hylkäisin ihan suoraan nämä nuhapumppu 1.6D:t ja PSA:n valmistaman 2.0D:n ja katselisin vain näitä Volvon omia 5-sylinterisiä (D3, D4 ja D5). Tuo on kyllä nimittäin hieno moottori, ja kestävä sellainen. Ei ihan sieltä taloudellisimmasta päästä jos näihin uusiin eko-säästäjä-dieseleihin verrataan mutta kyllä esim. 2.4-litraisella D5:llä saa V70:nkin kulkemaan alle vitosen lukemia maantiellä ja pitkän ajan yhteiskulutus sekalaisessa ajossa minulla on nyt 6.3 l/100 km. Yhtä V50:ä koeajoin tuolla D5:llä ja oli kyllä tuon kokoiseen kioskiin vähintäänkin riittävästi voimaa, ja kun tuo V50 on sen verran kevyempi kuin V70 niin pitäisi kulkea vielä vähemmällä kuin mitä nuo minun mittailemat lukemat.

Jos yli 100 tkm ajettua olet ostamassa niin muista Geartronicin kohdalla tarkistella että on varmasti vaihdettu öljyt viimeistään 100 tkm kohdalla (suositeltu vaihtoväli 90 tkm) niin vältät kalliin korjauksen tulevaisuudessa. Geartronic on itsessään luja vaihteisto mutta Volvo ei jostakin syystä ole laittanut huolto-ohjelmaan vaihteiston öljynvaihtoa, niin sitten noissa on ollut paljon sellaista ongelmaa että hydrauliikkayksikkö menee tukkoon paskaisesta öljystä ja se pitää vaihtaa. Eihän tämä Geartronickaan sieltä ihan taloudellisimmasta päästä ole, sellainen vanhanaikainen luistattajahan se laatikko on, mutta oikein hoidettuna luja ja perusvarma automaattiloota.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Minkäslaista kokemusta jatkoaikalaisilla on mk4 Mondeosta dieselinä ja automaatilla? Noin vuosimallia 2010 tässä olen haarukoimassa ja kokemukset kiinnostaa niin hyvät kuin huonot. Pahimmat vikapaikat?
Mulla on ollut kolmisen kuukautta 2008-vuosimallin Mondeo, 140hv dieselillä tosin manuaalilaatikkoisena ja tähän asti hyvät kokemukset. Kone on ehkä hieman nuhanen, kun kierroksia on alle 2000 rpm, mutta muuten tehoa riittää. Huoltovälit on pitkiä, öljynvaihtoväli tais olla 20tkm ja polttoaineensuodatin vaihdetaan 60tkm välein. Jakohihna, apulaitehihna yms. vaihtoväli on 200tkm. Tosin omassa autossa edellisellä omistajalla taisi katketa jakohihna 183tkm kohdalla, kun hihnat ja moottorinosia on tuolloin vaihdettu. Mitään isompia remppoja en ole ehtinyt tehdä, mutta eipä katsastusmieskään mistään varoitellut paitsi takajarrulevyt oli melko kuluneet.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Alfa Romeon Giulia on nyt koeajettavissa. Kieli pitkällä odotettu uusi Alfa ei kuitenkaan aiheuta juuri lainkaan kovenemista. Missä vika? Ulkonäkö on kovin pliisu ja audistinen. Pettymysten pettymys. Samaa geneeristä puikulamössöä siis melkein kaikilta valmistajilta. Toivottavasti Giulia aiheuttaa jotain muuta edes ajettaessa. Jäädään odottelemaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ulkonäkö on kovin pliisu ja audistinen. Pettymysten pettymys. Samaa geneeristä puikulamössöä siis melkein kaikilta valmistajilta
Parastahan tuossa on takaveto joten sieltä suunnalta hakemaan kiksejä ja verrokit löytynee F30 bemareista.
Tämänhän voisi ajatella niinkin että jos Alfan maine tiputtaa hintaa niin reilusti kuin ennenkin kun auto ajetaan ulos liikkeestä ja kurvaillaan pari vuotta verrattuna bemuihin niin voi olla loistavakin löytö muutaman vuoden kuluttua.

_
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Parastahan tuossa on takaveto joten sieltä suunnalta hakemaan kiksejä ja verrokit löytynee F30 bemareista.

Eikös bemari ole saksalainen. Hyi, saatana, sieltä ole koskaan mitään hyvää tullut sano ukkini. Pysytellään näissä välimeren tuotteissa joilla sentään on sielu.
 

Rauta85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Alfa Romeon Giulia on nyt koeajettavissa. Kieli pitkällä odotettu uusi Alfa ei kuitenkaan aiheuta juuri lainkaan kovenemista. Missä vika? Ulkonäkö on kovin pliisu ja audistinen. Pettymysten pettymys. Samaa geneeristä puikulamössöä siis melkein kaikilta valmistajilta. Toivottavasti Giulia aiheuttaa jotain muuta edes ajettaessa. Jäädään odottelemaan.
No käy sitten koeajamassa. Itse kävin ja kyllä kovenee! Ulkonäkö on kyllä paljon väristä riippuvainen ja luonnossa nähtynä kyllä varsin tyylikäs peli. Ajettavuudesta voi sanoa sen verran että onhan tuo bemari, tosin paremmin tehtynä. Ottaa epätasaisuudet todella hienosti ja toisaalta mutkiin saa painaa niin lujaa että usko loppuu. Ohjaus on todella nopea ja tarkka. Tahdon! Ja ostankin kyllä, tosin vasta ensi keväänä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikös bemari ole saksalainen. Hyi, saatana, sieltä ole koskaan mitään hyvää tullut sano ukkini. Pysytellään näissä välimeren tuotteissa joilla sentään on sielu.
Oijoi, ei ole ukki saanut alleen V8 M3:sia tai vastaavaa ukkosen jylinää. Alfoissa tosiaan on sielu, mutta sanonta sielu lepää sopii paremmin siihen merkkiin. :)

_
 

Tuamas

Jäsen
Onko kenelläkään perstuntumaa tai kokemuksia V50 Volvoista? Kehuja tai haukkuja.
Harkinnassa on ollut hankkia V50 automaattisena ja dieselinä. Hintaluokkaan mielellään alle 20t€ ja sieltä 2007 ja tuoreemmat.
Myös hyviä kilpailijoita kyseisen kokoluokan autolle voi, saa ja pitää ehdottaa.

V50 on sinänsä hauska auto, koska eri ihmiset mieltävät sen eri kokoluokkaan. Toisten mielestä se on iso perheauto ja toisten mielestä lähes kauppakassi.

Tilat ovat ihan ensimmäinen asia, sekä takapenkin tilat että tavaratila ovat melko vaatimattomat ja auto on mielestäni jopa melko ahdas.

Riippuen ihan sitten priorisoinnista, että minkä tuohon kokoluokkaan mieltää ja mitkä sitten ovat sinun näkemyksesi mukaan saman kokoluokan autoja. Vähän sen mukaan sitten se menee mitkä ovat ne vaihtoehdot.

Itse aloitin viimeisimmän autonvaihdon pohtimalla V50:stä, mutta koeajon jälkeen hylkäsin vaihtoehdon nimenomaan tilojen pienuuden takia.
Vaihtoehdoissa etenin sitten Mondeo, Octavia, V70 ja lopulta päädyin Superbiin, koska halusin noin 20k hintaisen dieselin automaatilla ja hintaan nähden mahdollisimman isoilla tiloilla.

Jos nyt ihan samaa kokoluokkaa, niin esim. Octavia (joka on hiukan isompi) on ihan jees, Golf on hiukan ylihintainen mutta ihan ok ja sitten vähän budjetista ja mieltymyksistä riippuen voi miettiä Toyotan vaihtoehtoja tai esim. bemaria.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Itse aloitin viimeisimmän autonvaihdon pohtimalla V50:stä, mutta koeajon jälkeen hylkäsin vaihtoehdon nimenomaan tilojen pienuuden takia.
Vaihtoehdoissa etenin sitten Mondeo, Octavia, V70 ja lopulta päädyin Superbiin, koska halusin noin 20k hintaisen dieselin automaatilla ja hintaan nähden mahdollisimman isoilla tiloilla.
No varmasti noista vaihtoehdoista pienin onkin V50, koska se on kokoluokkaa pienempi. Sen vastineet pitäisi olla esimerksi Focus ja Golf.

Parilla kaverilla on ja ihan perusvarmoja autoja ovat. Automaatti diesel on myös mukava yhdistelmä.
 

Tuamas

Jäsen
No varmasti noista vaihtoehdoista pienin onkin V50, koska se on kokoluokkaa pienempi. Sen vastineet pitäisi olla esimerksi Focus ja Golf.

Parilla kaverilla on ja ihan perusvarmoja autoja ovat. Automaatti diesel on myös mukava yhdistelmä.

Sitä tuossa pohjustin koko alkuviestin, jos et sattunut huomaamaan.

Eli tuossa monilla "kokomielikuva" on luokkaa suurempi kuin todellisuus.
 
Alfa Romeon Giulia on nyt koeajettavissa. Kieli pitkällä odotettu uusi Alfa ei kuitenkaan aiheuta juuri lainkaan kovenemista. Missä vika? Ulkonäkö on kovin pliisu ja audistinen. Pettymysten pettymys. Samaa geneeristä puikulamössöä siis melkein kaikilta valmistajilta. Toivottavasti Giulia aiheuttaa jotain muuta edes ajettaessa. Jäädään odottelemaan.

No ei tuosta ulkomuodosta nyt mitään Audia kai mitenkään saa? (linkin takana ams:n kuva saalistavasta tiikeristä ja legopalikasta) Ja luonnossa auto on vielä paljon paremman näköinen. Ei toki samanlainen taideteos kuin 156 aikoinaan, mutta kyllä sen nyt sakemanneista erottaa.

Ajamassa on toki käyty, enkä moitteen sanaa juuri keksi. Jos tilailemaan alkaa, niin lisävarusteiden kanssa kannattaa olla varovainen, sillä niillä hinta pompsahtaa varsin helposti +50k -luokkaan, jossa kilpailijat alkavat olemaan turhan isoja ja kovia.

Bensamallia odotellaan.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
No ei tuosta ulkomuodosta nyt mitään Audia kai mitenkään saa? (linkin takana ams:n kuva saalistavasta tiikeristä ja legopalikasta) Ja luonnossa auto on vielä paljon paremman näköinen. Ei toki samanlainen taideteos kuin 156 aikoinaan, mutta kyllä sen nyt sakemanneista erottaa.
Joo ehkä edestäpäin vielä erottaa, mutta peräpeilissä on enemmän samaa näköä kuten tästä vertailukuvasta näkee. Enemmän tuossa keulassa on mielestäni BMW:tä kuin Audia, eikä se että Giulian erottaa saksalaisista tarkoita vielä sitä etteikö se silti muistuttaisi niitä ulkonäöltään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä tuo Giulia minusta vähän tuollainen "pyöristetty Audi" on, ja ehdoton pettymys koska yleensä olen kyllä Alfan muotoilusta pitänyt.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Pari sivua aikaisemmin kyselin kokemuksia 1-sarjan bemarista. Nyt tuli sellainen sitten hankittua, kun lankesin halpaan korkotarjoukseen.

Kelkka kääntyi käyttövoiman suhteen, ja nyt pihasta löytyy 120d. Kulkupuoli on ainakin kunnossa, kun tehoa 184 heppaa, ja vääntöä 380nm. Webasto myös talven varalle löytyy.

Ihan mukavan oloinen peli, mutta aikahan sen näyttää miten homma skulaa.


Lainaan itse itseäni ja hämmästelen muuttunutta maailmaa. Automaatti ja diesel oli ennen yhdistelmä joka ei kulkenut mihinkään.

Nyt on 120D:llä ajeltu liki tuhat kilometriä ja auto tuntuu kiihtyvän todella äkäisesti. Eilen piti motarilla tehdä pieni testi. Ajelin vasemmalla kaistalla satasta hetken toisen auton rinnalla, ennenkuin polkaisin lurun tiskiin. Toinen auto jäi ikään kuin seisomaan paikalleen ja hetkessä vauhtia olikin jo puolitoista sataa.

Kuinkakohan ne oikeasti ripeät kärryt mahtavatkaan kiihtyä...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Lainaan itse itseäni ja hämmästelen muuttunutta maailmaa. Automaatti ja diesel oli ennen yhdistelmä joka ei kulkenut mihinkään.

Nyt on 120D:llä ajeltu liki tuhat kilometriä ja auto tuntuu kiihtyvän todella äkäisesti. Eilen piti motarilla tehdä pieni testi. Ajelin vasemmalla kaistalla satasta hetken toisen auton rinnalla, ennenkuin polkaisin lurun tiskiin. Toinen auto jäi ikään kuin seisomaan paikalleen ja hetkessä vauhtia olikin jo puolitoista sataa.

Kuinkakohan ne oikeasti ripeät kärryt mahtavatkaan kiihtyä...

Kyllähän tuo kiihtyvyys riittää ihan mukavasti ohituksiin ja itse tykkäsin tuosta autosta ja varsinkin automaattilootasta todella paljon. Nälkä kasvaa syödessä ja kohta huomaat, että useamman auton ohituksiin pitää laittaa sport-moodi päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös