Autoiluketju

  • 3 195 712
  • 18 516

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Muutenkin tuosta Webastosta sen verran itsellä kokemuksia että jos ei ole lämmitystolppaa (tai autoon ei ole laitettu ylläpitolaturia) niin kannattaa sitten kyllä pitää huoli siitä että sillä autolla tulee ajettua ihan kunnolla tuon Webaston käytön jälkeen. Omassa oli aluksi pelkkä Webasto ilman lohkolämmitintä ja laturia niin huomasin että aika äkkiä se imaisee akun tyhjäksi jos ajaa vain muutaman kilometrin sen lämmityksen jälkeen, vaikka sitä Webastoa käyttäisi sen 15-20 minuuttia. Kun oli alkutalvesta vielä vanha ja vähän huono akku niin ensimmäisenä pakkaspäivänä oli kahden lämmityksen jälkeen akku kaputt. Ja kun seurasin uudenkin akun varaustilaa yli 20 asteen pakkasilla niin kyllä se Webaston käyttö sitä aika paljon söi. Joten ainakin tuo ylläpitolaturi kannattaa laittaa jos sitä ei ole, ja melkein on samalla fiksua laittaa lohkolämmitinkin varalle kun se ei hirveästi enää hintaa nosta ja tulee samoilla töillä laitettua.

Webastosta paljonkin kokemuksia, ja osassa autoja on myös toki kaksi akkua (tai isompi akku) tätä varten. Tietenkin kannattaa ajaa webbarin käytön jälkeen jonkin aikaa, mutta erilaisia järjestelyjä on. Kahden akun autoissa ei ole tuon tyyppistä huolta. Käyttömukavuushan on täysin toisella tasolla kuin lohkolämmittimissä.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Kuten aikaisemmista viesteistäni käy ilmi, olen ennakkotilannut Tesla 3:sen. Olen lisäksi ostanut uudiskohteesta asunnon, joka valmistuu ensi vuonna. Nyt selvittelin sitten tuon ennakkotilauksen takia mahdollisuutta saada ostamalleni autohallipaikalle sähköauton latauspistettä. Kävikin ilmi, että vaikka sellaista ei mistään papereista käynyt ilmi, että halliin on tulossa kaksi sähköauton latauspaikkaa tehokkailla latureilla talon puolesta. Täytyy sanoa, että varsin edistyksellistä toimintaa grynderiltä, sillä en muissa uudiskohteissa tällaiseen mahdollisuuteen ole törmännyt. Tässä vaiheessa on vielä epäselvää, saako kuka tahansa latailla noilla paikoilla "taloyhtiön piikkiin" (tuskin) vai ei, mutta joka tapauksessa varsin mukava yllätys. Oma sähköauton latauspistekin onnistuu, lisämaksusta tottakai. Säästyn nyt kuitenkin siltä, että tällaisesta mahdollisuudesta täytyisi riidellä hallituksen kanssa ja pitäisi hakea yhtiökokouksen hyväksynnät jne.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Webastosta paljonkin kokemuksia, ja osassa autoja on myös toki kaksi akkua (tai isompi akku) tätä varten. Tietenkin kannattaa ajaa webbarin käytön jälkeen jonkin aikaa, mutta erilaisia järjestelyjä on. Kahden akun autoissa ei ole tuon tyyppistä huolta. Käyttömukavuushan on täysin toisella tasolla kuin lohkolämmittimissä.

On kyllä, varsinkin jos vertaa vielä näihin uusiin säteilylämmittimiin joiden teho on suurin piirtein samaa luokkaa kuin pitäisi vähän aikaa sytkäriä auton alla. Jos ei halua isompaa akkua (tai kahta akkua) laittaa, ja on mahdollisuus pitää autoa johdon päässä, niin tuo ylläpitolaturikin on kyllä pätevä keino pitää akku hengissä. Ei minullakaan ollut pienintäkään ongelmaa viime talvena sen jälkeen kun tuon laturin laitoin. Ja lohkolämppärin laitoin siinä samalla ihan vaan varalle jos sattuu Webasto vikaantumaan, kun ei kuitenkaan kustantanut enää kovin paljoa tuon laturin ja sen johtosarjojen päälle se elementti.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kaikki voi ihan itse miettiä, kuinka jäykkää moottoriöljy on -35 asteessa, ja kuinka hyvin se mahtaa laakereita voidella. Ilman muuta moottoria pitää esilämmittää pakkasilla. Sellaista öljyä ei olekaan mikä voitelee kunnolla ollessaan noin kylmää. Siinä on öljypumpulla täysi työ saada öljy ylipäänsä kiertämään moottorissa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Monesti mietin että nyt sijoitan jälkiasennettuun jne. Mutta ei se ole nykyään helppoa kun on monitoiminäytöt ja sen sellaiset. Tonnilla voi saada jo jotain, mutta mieluummin otan sen paremman äänentoiston sitten jo oston yhteydessä.

_

Minusta optimaalisin kombo olisi sellainen, että saisi vakiona monipuolisen navi/soitin/multimedia-hässäkän ja sitten päivittää vaikka vaan kajarit (ja vahvistimen) aftermarket-kamppeisiin. Saa siistin OEM-lookin mutta hyvän äänen, eikä maksa niin paljon kuin varustelistalta poimitut Burmeisterit tai Harmann Kardonit. Ainakin omaan silmään tökkii uudehkoissa autoissa jälkiasennussoitin, kun ei sovi siihen ohjaamon muotoihin, valaistus on erilainen jne. Vaikka niitä voi kustomoida näytön ja värien suhteen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kaikki voi ihan itse miettiä, kuinka jäykkää moottoriöljy on -35 asteessa, ja kuinka hyvin se mahtaa laakereita voidella. Ilman muuta moottoria pitää esilämmittää pakkasilla. Sellaista öljyä ei olekaan mikä voitelee kunnolla ollessaan noin kylmää. Siinä on öljypumpulla täysi työ saada öljy ylipäänsä kiertämään moottorissa.

Sekä miten pitkään moottoriöljy kestää lämmetä pakkasilla. Jäähdytysneste voi olla jo normilukemissa mittarin puolivälissä, mutta silti öljyn lämpö esim. +5 astetta. Monihan polkee autoaan heti kun jäähdytysnesteet on oikeassa lämmössä mutta öljyt voi olla vielä ihan liian kylmät. Kovilla pakkasilla voi kestää toistakymmentä kilometria, että öljyt on jotain +80 astetta (eli about normaaleissa lukemissa). Pari kertaa ollaan katsottu Bluetooth-OBD -lukijalla moottorin arvoja jostain -20 asteen käynnistyksestä alkaen niin on kyllä karuja lukemia taulussa. Veden lämmöt nousee about aste per sekunti tahtia mutta öljyt todella hitaasti.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minusta optimaalisin kombo olisi sellainen, että saisi vakiona monipuolisen navi/soitin/multimedia-hässäkän ja sitten päivittää vaikka vaan kajarit (ja vahvistimen) aftermarket-kamppeisiin.
Jos tämä olisi helppoa uskoisin että moni tätä tekisi. Vai tyytyykö porukka vain näihin perus ok mankkoihin, koska kyllähän ne nyt keskimäärin on parantunut tällä vuosituhannella, tuntuu että vähän jokaisessa autossa mitä olen omistanut on perusasennuksessa jo se 6 - 8 kaiutinta ja varsinkin erillinen etudiskantti ylempänä tasapainottaa ääntä ettei kaikki tule sieltä jaloista.
Toki tuollainenkin että joku asentaa sulle kaiuttimet uusiksi, uskon että vaatii myös laadukkaamman vahvistimen kuin vakiot niin töineen maksaa sen "tonnin". Kynnys sekin.

Täältä olen viimeiset autosoitintarvikkeet hankkinut joskus yli 15 vuotta sitten ja suosittelen ainakin pk-seudulla asuville kysymään tuolta jos autonsa äänentoistoa haluaa parantaa, kyllä nuo ainakin osaa vastata miten onnistuu ja mitä maksaa.
Etusivu AutoStudio | AutoStudio verkkokauppa
Aika paljon autokohtaisia valikkojakin tuolla niin tarvikkeille kuin vaikkapa navi-soittimille.

_
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On kyllä, varsinkin jos vertaa vielä näihin uusiin säteilylämmittimiin joiden teho on suurin piirtein samaa luokkaa kuin pitäisi vähän aikaa sytkäriä auton alla.
Vaihtoehtona on vesiletkuun asennettava lämmitin. Turvallisuusmääräysten takia nuo säteilylämmittimet on rahan haaskausta, sillä niillä ei tee 300w tehon takia mitään.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Sekä miten pitkään moottoriöljy kestää lämmetä pakkasilla. Jäähdytysneste voi olla jo normilukemissa mittarin puolivälissä, mutta silti öljyn lämpö esim. +5 astetta. Monihan polkee autoaan heti kun jäähdytysnesteet on oikeassa lämmössä mutta öljyt voi olla vielä ihan liian kylmät. Kovilla pakkasilla voi kestää toistakymmentä kilometria, että öljyt on jotain +80 astetta (eli about normaaleissa lukemissa). Pari kertaa ollaan katsottu Bluetooth-OBD -lukijalla moottorin arvoja jostain -20 asteen käynnistyksestä alkaen niin on kyllä karuja lukemia taulussa. Veden lämmöt nousee about aste per sekunti tahtia mutta öljyt todella hitaasti.

Hyvä lisäys, ja asiahan on juurikin noin. Muutenkaan, edes kesällä, ei kannatta polkea autoa heti startin jälkeen. Eikä pelkästään moottorin takia. Siellä on öljyä myös vaihteistossa ja perässä/perissä. Laakerit tykkää enemmän, kun se öljy on ehtinyt lämmetä ja voitelee kunnolla. Esim. perä ja laatikkoöljyjen viskositeetti on usein luokkaa 75w90. Eli erittäin jäykkää. Ottakaa maltilla ne ekat 15km, myös kesällä, ja esilämmittäkää se moottori aina kun lämpö menee lähelle nollaa ja alapuolelle. Todella hyvä keino miten omalla toiminnalla saa autolle lisäikää.

Säteilylämmittimistä sen verran, että vaikkei se nyt teholtaan mikään huima olekaan, niin on sekin tyhjää parempi. Vähäsen se saa öljyä lämpöisemmäksi ja notkeammaksi, ja öljypohjastahan öpumppu imee öljyn ja pumppaa sen eteenpäin (poislukien kuivasumppu mitä ei normaaliautoissa käytetä).
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Millaisia kokemuksia palstalaisilla on F20-mallisesta 1-sarjan bemarista? Yksi erikoisuus löytyy Jyväskylän Laakkosen mukaan tehdasasenteisesta webastosta. Lämmittää kuulemma vaan sisätilat, koska moottori ei tarvitse lämmitystä alle 35 asteen pakkasessa.

Muuten kiinnostaa ajo-ominaisuudet lähinnä maantiellä. Melutaso sekä vakaus tärkeimmät, mutta kokemukset noin yleensäkin ovat tervetulleita.

Minulla oli 120dA vm. 2012. Kuten tässä on jo todettu niin tuo automaatti on hieno kampe, eikä ole mitään järkeä yhtään "normaalia" Bemaria manuaalilootalla. Jos haluat panostaa hiljaiseen kyytiin, niin kannattaa unontaa ylikokoiset ja runflat-renkaat. Kannattaa lueskella forumeilla noista rengastuksista, sillä varsinkin talvella eri renkailla on isot erot ajo-ominaisuuksissa ja ajonvakautuksen toiminnassa. Itsellä oli Hakkapeliitta 8:t, joissa ei ollut hurraamista.

Minulla oli tuossa pirssissä säteilylämmitin ja sisätilat olivat lämpimät 10 minuutin ajon jälkeen, kun ulkoilman lämpö oli -30C, joten ei ollut valittamista, toisin kuin Vaggineilla ajaneilla kollegoilla. Vakiopenkit todella ankeat, mutta sporttipenkeissä viihtyy pidemmänkin matkan.

Tiloiltaan tuo on pieni auto, eli takapenkki vain lapsille/nuorisolle pidemmillä matkoilla. Kahden aikuisen ja kahden lapsen voimin tehtiin viikon road trip Viroon. Tavarat mahtuivat kyytiin ja tilaa jäi vielä tuliaisille.

Jos nyt autoa tarvitsisin, niin kyllä pikkubemari olisi ehdottomasti listoilla. Voimalinja on kokoluokkansa parasta ja eipä tuossa muutenkaan mitään vikaa ollut.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Esim. perä ja laatikkoöljyjen viskositeetti on usein luokkaa 75w90. Eli erittäin jäykkää.
Jotta kukaan ei tässä kohtaa erehtyisi luulemaan vaihteistoöljyä jähmettyneen vaseliinin veroiseksi mönjäksi talvipakkasilla, niin moottoriöljyn ja vaihteistoöljyn SAE-luokitukset eivät ole samalla asteikolla ts. ole suoraan verrannollisia toisiinsa nähden. Tuo mainittu 75W vastaa todelliselta viskositeetiltaan suunnilleen moottoriöljyn 10W-luokitusta. Syytä en tiedä, miksi luokitus on aikanaan näin tehty. Ehkä on haluttu selventää käyttökohteiden eroa.

Mutta jäykempiähän ne tosiaan ovat kuin nykyisin käytetyt moottoriöljyt.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Jotta kukaan ei tässä kohtaa erehtyisi luulemaan vaihteistoöljyä jähmettyneen vaseliinin veroiseksi mönjäksi talvipakkasilla, niin moottoriöljyn ja vaihteistoöljyn SAE-luokitukset eivät ole samalla asteikolla ts. ole suoraan verrannollisia toisiinsa nähden. Tuo mainittu 75W vastaa todelliselta viskositeetiltaan suunnilleen moottoriöljyn 10W-luokitusta. Syytä en tiedä, miksi luokitus on aikanaan näin tehty. Ehkä on haluttu selventää käyttökohteiden eroa.

Mutta jäykempiähän ne tosiaan ovat kuin nykyisin käytetyt moottoriöljyt.

Ei se kauaksikaan jää jähmettyneestä mönjästä pakkasella. Varsinkin jos peräöljyillä on ajettu vaikka 300000km, niin lähempänä ne on vaseliinia kuin öljyä. Siis kylmänä.
Nykyautojen huolto-ohjelmat on naurettavia, kun niiden mukaan laatikko- ja peräöljyjä ei muka tarvitsisi juuri vaihdella. Aivan samalla tapaa siellä on metalliset rattaat pyörimässä toisiaan vasten, mistä käytön myötä irtoaa materiaalia. Jos öljyjä ei koskaan vaihda, jää irronnut paska pyörimään laatikkoon/perään ikiajoiksi. Ei se ainakaan hyvää siellä tee.
 
Viimeksi muokattu:

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viime talvena tuli huvikseen laitettua Teboilin 10w30 ja 5w40 kannut pihalle pakkaseen noin -20 asteeseen. Lopputuloksen ero oli pienempi mitä kuvittelin ja tuolla huonommallakin tavaralla olisin vielä auton uskaltanut käynnistää. Pitääkin tehdä sama muistaessaan vaihteistoöljyllä. Hyllystä löytyy muutamaa eri viskositeettia testiä varten. Pakastimeen ei viitsi laittaa, joten täytynee odotella ensi talveen.

Tuossa öljyn vaihtamattomuusasiassa autotehdashan ei suoranaisesti valehtele. Öljyt tosiaan kestävät perän eliniän. Eiväthän he mainitse, että eliniän täyteen tuleminen johtuukin vanhentuneista ja likaisista öljyistä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kysytään täältä. Vaihdoin alle vähän aikaa sitten Polo Bluegt:n manuaalilootalla. Olen täällä mainostanut että vaihtoauto pitää hyvin läpikäydä oston jälkeen jos jotain huomautettavaa vielä liikkeelle löytyy ja sitä olen tekemässä. Auto on vm 2013 ja ajettu 45tkm.
En tiedä olenko turhan tarkka, mutta nyt ihmettelen kun kytkin keskivaiheilla päästää pientä ääntä, miten sitä kuvailisi, mekaaninen naksahdus, todella pieni ääni, kuuluu parhaiten kun auto on juuri kylmänä startattu.
En tiedä olenko vainoharhainen, mutta en mielestäni tuollaisia ääniä ole aiemmissa manuaaleissani kuullut. Ääni häviää miltei kokonaan kun auto on ajettu lämpimäksi. Kävin liikkeessä näyttämässä ja siellä ei edes kuultu koko ääntä, auto oli silloin tietty lämmin kun liike parin kymmenen kilometrin ajomatkan päässä. Ne puhuivat että mekanismi saattaa pitää kylmänä jotain ääntä ja blaa blaa blaa.
Onko näin, pitääkö kytkin ääntä? En kyllä muista että aikaisemmat manuaalit olisi kylmänä tai yleensäkään pienintäkään ääntä päästänyt.

Selvennyksenä vielä kytkin toimii hyvin ja vaihteet menee moitteitta paikoilleen jne. Vain tämä ääni ihmetyttää.

_
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Jupe , olen autonvaihtoa suunnittelemassa, minkä vuoksi on tullut pyörittyä mm. VAG-foorumilla. Sieltä bongasin, että esim. Octavia III:ssä on ollut kytkinongelmia manuaalivaihteisissa autoissa. Koski ilmeisesti alkupään autoja vm. 2013-2014. Mahtaako olla samaa kamaa?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Jupe , olen autonvaihtoa suunnittelemassa, minkä vuoksi on tullut pyörittyä mm. VAG-foorumilla. Sieltä bongasin, että esim. Octavia III:ssä on ollut kytkinongelmia manuaalivaihteisissa autoissa. Koski ilmeisesti alkupään autoja vm. 2013-2014. Mahtaako olla samaa kamaa?
Voi olla ja siksi haluan tämän selvittää. Vien vaikka omaan piikkiin johonkin asiantuntevaan vw-huoltoon ja pyydän tarkistamaan kytkimen/vaihteiston toiminnan perinpohjin. Haiskahti siltä ettei liike ole sitä nyt valmis tettäämään kun eivät mitään siitä löydä kun koeajavat autoa, haluan silti varmuuden vaikka tuon tarkastuksen joudunkin itse maksamaan.

Vagarena.fi sivuilta löytyy juttua vaihteisto-ongelmista mutta siellä kuvailtuihin yleensä liittynyt ongelmia vaihteensiirrossa ja muitakin selvempiä ongelmia.

_
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tavoitteena niin vähän ajettu dieselfarkku tietyin varustein kuin mitä viidellä tonnilla saa, näillä spekseillä löytyy n. 2006-2009-mallisia ja 200t plusmiinus jotain ajettuja Meganeja, Focuksia, Astroja, Cromia, Ceedejä, Octavioita, Pösöjä 307, 308. Isommista Mondeoita, Vectroja ja 407:ja. Onko tällaisen valikoiman suhteen kellään kommentoitavaa (muuta kuin että pysy erossa kaikista)?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tavoitteena niin vähän ajettu dieselfarkku tietyin varustein kuin mitä viidellä tonnilla saa, näillä spekseillä löytyy n. 2006-2009-mallisia ja 200t plusmiinus jotain ajettuja Meganeja, Focuksia, Astroja, Cromia, Ceedejä, Octavioita, Pösöjä 307, 308. Isommista Mondeoita, Vectroja ja 407:ja. Onko tällaisen valikoiman suhteen kellään kommentoitavaa (muuta kuin että pysy erossa kaikista)?

Tuossa hintaluokassa melkein kyllä pudottaisin ranskikset ja tuon Croman pois. Jokaisessa on tietysti aina ne omat tyyppiviat ja väiveet mutta sanoisin että varmimpia arpoja noista lienee Octaviat ja Mondeot. Diesel-Opeleista ei kokemuksia mutta ainakin Vectrat on minusta mainettaan parempia autoja. Focuksessa ja Astrassa katselisin korin aika tarkkaan läpi, pari tuon ikäluokan Focusta olen nähnyt nosturilla ja oli aika karmean näköisiä ne pohjat jo muutaman vuoden vanhana ja aika pienillä kilometreillä, ja serkun H-Astrakin alkoi yllättävän nopeasti happanemaan koriltaan. C'eed ei minusta myöskään välttämättä huono vaihtoehto, siinäkin tosin kannattaa katsella korin kuntoa vähän tarkemmalla silmällä.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ok, kiitos -OO-. Ai niin mutta olen nyt istunut tusinan vuotta semmoisessa melutoosassa että seuraava saisi olla hiljainen, eikös nuo ranskalaiset ole hiljaisen maineessa ja Octavia meluisan...? No, kaikkea ei kai voi saada ainakaan tohon hintaan.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kiitoksia kaikille 1-sarjalaista kommentoineille. Hetken vielä etsin sitä oikeaa, eli 170 heppaista sport- varusteista.

Focuksesta sellainen varoituksen sana, että mk2:n joka mulla oli hetken aikaa osoittautui alustan puslien osalta heikoksi esitykseksi. Pelkkiä puslia ei saanut uusittua, vaan piti ostella kalliita tukivarsia eteen sekä taakse.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ok, kiitos -OO-. Ai niin mutta olen nyt istunut tusinan vuotta semmoisessa melutoosassa että seuraava saisi olla hiljainen, eikös nuo ranskalaiset ole hiljaisen maineessa ja Octavia meluisan...? No, kaikkea ei kai voi saada ainakaan tohon hintaan.

Se on aina mitä haluaa hankinnassa painottaa. Ei se Octavia tosiaan ihan hiljaisimmasta päästä ole kuten ei Skodat yleensäkään, mutta ei nyt kuitenkaan mikään Fabiakaan missä tuntuu välillä kuin ajaisi puupyöräisellä sinkkiämpärillä. Vaan en sitten tiedä onko tuossa kokoluokassa edes mitään todella hiljaisia autoja (ainakaan Volvoihin tottuneen mielestä...), tai yleensäkään mitään valtavia eroja eri merkkien välillä. Ranskalaiset on kyllä mukavia ja todennäköisesti vähän hiljaisempiakin, ja niitä saa yleensä samaan hintaan pienemmillä kilometreillä, mutta sanoisin kyllä että riski sille että saa aivan paskan yksilön on suurempi kuin esim. saksalaisissa varsinkin jos kilometrit alkaa olla pitkälti yli sadan tuhannen. Onhan kaikissa merkeissä ja valmistusmaissa niitä huonoja yksilöitä (ja myös hyviä) mutta omien kokemusten, ja sen mitä olen kuullut näitä autoja omistaneilta ja huoltaneilta tutuilta, mukaan ranskalaisissa tämä hajonta on huomattavasti suurempaa ja laatu epätasaisempaa. Fiatissa laatu on kyllä sitten tasaisempaa mutta tarkoittaa ikävä kyllä sitä että melkein kaikki on paskoja.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jees, toi ranskalaisten ostaminen on hiukan kaksipiippuinen miekka. Hyvällä tuurilla saa pikkurahalla paljon autoa, mutta ne sitruunat lymyävät siellä seassa. En välttämättä olisi aivan ehdoton tuossa suhteessa. Varsinkin, jos haluaa hiukankaan isompaa autoa, tämä kortti voi yhä olla katsomisen arvoinen. Ja ajomukavuushan noissa on ihan omaa luokkaansa hintaan nähden. Fiatista samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hetken vielä etsin sitä oikeaa, eli 170 heppaista sport- varusteista.
Haluat hiljaisen mutta "sportin". Voin kokemuksella sanoa että ainakin sport-varustuksen rengastuksen myötä häviät juuri tuon hiljaisuusedun. Toki voi olla hitusen hiljaisempi kuin jokin halvempi kilpailija samalla rengastuksella, mutta äänekäs tuo bemari varmasti on 18" rengastuksella. Vai onko 1-sarjassa 17" sport-rengastus?
Bemari on erittäin hyvä ajaa 16" rengastuksella ja ei sport-varustuksella. Usko pois, käy testaamassa. Itse asiassa sportissa parasta on penkit mitkä moni ottaa listalta ihan normivarusteisiin malleihinkin.

edit: vai olitko se sinä joka olit kiinnostunut melutasosta ja hiljaisuudesta, menee postit seksisin...

_
 
Viimeksi muokattu:

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On muuten omituinen hintapolitiikka noissa 1-sarjalaisissa. Uudempia alkupään malleja 2012-> saa jo alta 20 tuhannen ja uutena nuo ovat olleet sen vähän päälle 30 t€ kaikkine kuluineen. Lisäksi kilometrilukemat ovat siellä 50 tuhannen molemmin puolin. Nuo ovat varmaankin eniten myytyjä halvemman pään malleja ja katselin siis bensakoneisia. Melkoisen hyvin on pyynnit tippuneet.

Sitten taas tuo edellinen korimalli vetää aivan ufohinnoilla. Halvimpia saa 8t€ paikkeilla, mutta nekin ovat jo 11-12 vuotta vanhoja kärryjä. Siitä hinnat nousevat melko lineaarisesti uuteen malliin kiinni. Toki noissakin ajomäärät ovat ikään nähden melko maltilliset ja suurin osa on alle 150 tkm rullattuja.

Mikäs tuossa ensimmäisessä ykkössarjassa oikein pitää hintatasoa noin korkealla? Kun sitä vertaa vaikka E90/91 hintoihin, niin ei siinä vastaavan ikäiseen kolmoseen enää juurikaan hintaeroa jää. Kuitenkin tuo ykkösen kori on puhtaasti kahden ihmisen auto tiloiltaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vaikka kuinka paljon VAG:ikin on saanut paskaa niskaan ja ihan syystäkin niin mun 20v autokokemuksilla ja 30v median/muiden kokemuksia seuranneena valitettavasti itsellänikin on sellainen kuva ranskiksista etten lähtisi ainakaan tuossa 5000€ luokassa niitä ostamaan. Uutena olen kuullut pelkkää hyvää tai ainakin samassa suhteessa kuin muistakin euro-autoista ja nimenomaan melulle allergiset näitä ostelee ja olleet tyytyväisiä. Vähän aikaa sitten vuosi pari oli pösöllä kampanjoita millä irtosi 508 modernilla turbokoneella noin 25t€, siinä oli hyvä diili, yksi frendi ostikin ja on tuohon rahaan kyllä erittäin kehuttava auto. Ei mitään moitteen sanaa. Tuommoinen olisi kannattanut monen perheautoa etsivän ostaa hyvällä rahoitusdiilillä, eikä niitä puolet halvempia vanhanaikaisia ja riskialttiimpia.
Saman rahan joutui maksamaan siis kuin mun tämänhetkisestä polo blue gt:stä uutena, hiukan eri koko luokat mutta melkein samat moottoriominaisuudet.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös