Lieversin kädet
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät
Köyhän miehen Yön Timo. Tällä menolla tulee kyllä Glenniä ikävä.
Juuri näin. Atte on hieno ihminen ja hänelläkin on tunteet.. antakaa nyt hyvänen aika hänelle mahdollisuus näyttää, kun kerran joukkueeseen on hankittu.Antaa nyt tryoutin näyttää, onko Pentikäisellä jotain annettavaa joukkueeseen särkymävaramiehenä. Jotenkin tuntuu, että paremmin joukkueen rakentaminen silloin on onnistunut, kun katsomossa istuu Pentikäinen eikä Glenn/Spang. Tai vaikka jämäminuuteilla seiskapakkinakin.
Peruspakin roolin sujuvasti hoitaminen onkin sitten lienee enemmän määrittelykysymys. Voi olla, että Ilveksessä peruspakille on erilaiset vaatimukset kuin Kärpissä. Marjamäki kelpuutti Pentikäisen Kärppiin, Ilveksen runkopakin, kahden kuukauden koeajalle.
En oikein pidä siitä, että Pentikäisen pelilliseen antiin epäillen suhtautuvien oululaisten mielipidettä pidetään ennakkoluuloisuutena. Minä käyttäisin sanaa ennakkokäsitys.
Tämä oli oiva lisäys. Minä olin jo vähän kummissani, jotta miten tällainen superpelaaja ei saa huippukauden jälkeen jatkosopimusta, on pitkälle kesään ilman liigasopimusta ja aloittaa kautensa kahden kuukauden try-outilla.
Käytit Pentkäisestä sanaa runkopakki. Kärpissä hän tuskin aivan tuolla statuksella pelaa. Kärpissä, johtuen päävalmentajan suosimasta pelityylistä, myös peruspakin pitää pystyä pelaamaan jonkin verran myös kiekollista peliä. Omista ei nimittäin ensimmäisenä olla heittämässä pitkää. Sama tilanne on Tuokkolan Ilveksessäkin. Voisiko tässä olla se syy, miksei Atte jatka Tampereella?Sen mitä Kärppien pelejä iime kaudellakin seurasin, niin kyllä siellä peruspakki on sama peruspakki kuin muuallakin. Koeajalla taisi Pentikäinen tulla aikanaan Ilvekseenkin (vai oliko loppukauden pahvi).
Tosiasiassa mainitsit minut oikein nimeltä ennakkoluuloisuuden sumentamana nimimerkkinä. No, oikeasti on hyvä, että loppupeleissä näytämme olevan samalla viivalla. Molemmilla meillä on siis yhtäläinen oikeus pelaaja-arviointiin.No juu tämä on ihan totta. Totta kai kykyjä saa epäillä omien havaintojen perusteella. Tosiasiassa viittasin enemmän tuolla nimimerkkeihin, jotka ovat lytänneet miehen jo nyt aivottomaksi halonhakkaajaksi, joka istuu vain jäähyllä. Näiden päitä tuskin voi kääntää vaikka voittaisi pistepörssin.
Olen samaa mieltä siitä, että Pentikäinen pelaa paljon sääntöjen rajamailla. Mielestäni hän ei kuitenkaan tee niin pelkästään maalinedessä, vaan myös ihan peruspuolustamisessa. En tiedä, mitä uusi erotuomarijohtaja ja mahdollinen kansainvälinen konsultti tuumivat, mutta pidän mahdollisena ja toivottavana, että ensikaudeksi tuomarilinjaa tiukennetaan. Tämä voisi olla kova isku Pentikäisen liigakelpoisuudelle. Joku esitteli aiemmin, jotta Pentikäinen napsi viime kaudella toiseksi eniten kahden minuutin jäähyjä Liigassa, vaikka pelasi vain 12-13 minuuttia ottelua kohden. Tämä tukee kyllä havaintoani Aten jäähyherkkyydestä.Tosiasiassa Pentikäinen osaa pelata sopivasti harmaalla alueella maalin edessä, ettei saa hirvittävää määrää jäähyjä niistä ja melko usein saa jälkipeleistä jäähyjä mutta yleensä samalla lähtee vastustajaltakin äijä boksiin. Toki jokunen tyhmä jäähykin tuli ja jotain kiekko katsomoon jäähyjäkin, mutta väittäisin että esim. Glenn otti huomattavasti enemmän tyhmiä jäähyjä Ilveksessä ollessaan.
Vastareaktio on ymmärrettävä, ei siinä mitään. En ole erityisen ihastunut Aten kaltaisiin pelaajiin. Ymmärrän toki Aten roolin ja ylipäätään roolituksen merkityksen jääkiekkojoukkuetta rakennettaessa. Minulla on näkemieni pelien perusteella Atesta ennakkokäsitys kovin yksipuolisena pelaajana. Minulla ei ole häneen suurta luottoa, mutta toki annetaan hänen näyttää kykynsä myös Raksilan yleisölle. Jos homma sujuu ja hän on aidosti avuksi joukkueelle, hän saa koko kauden sopimuksen ja silloin myös minun vankkumattoman kannatukseni.Joo, ehkä tässä tamperelaisilta on tullut vain jonkinlainen vastareaktio, kun kyseessä on kuitenkin jonkinlainen kulttihahmo. Antaa Aten näyttää pari kuukautta että riittääkö rahkeet. Porissahan tuo taisi jo kultajoukkueessa(vai hopeajoukkueessa?) ollakin, joten on se joskus menestyvässäkin joukkueessa ollut.
Ottivat try outille huonoimman pakin mikä liigasta löytyy, no samahan se on antaa tasoitusta muille.
Jos ei muuta niin ainakin alivoimaa saavat Kärpät pelailla päntiönään kun Atte istuu boxissa.
Samaa olen minäkin ihmetellyt. Pentikäisen Atte pelaa Kärpissä reservipakkina, joten en ymmärrä asian tiimoilta noussutta porua. Kyllä toi honkkeli kelpaisi minun HIFK:n 7. pakiksi.Tämä on hauska ketju. Tähän on tullut parissa päivässä enemmän viestejä kuin mitä esim. ykkössentteriksi hankitun Mika Niemen ketjuun n. kolmen kuukauden aikana. Ja Pentikäinen on tosiaan pelkkä reservipelaaja.
Käytit Pentkäisestä sanaa runkopakki.
Tosiasiassa mainitsit minut oikein nimeltä ennakkoluuloisuuden sumentamana nimimerkkinä. No, oikeasti on hyvä, että loppupeleissä näytämme olevan samalla viivalla. Molemmilla meillä on siis yhtäläinen oikeus pelaaja-arviointiin.
En ole erityisen ihastunut Aten kaltaisiin pelaajiin.
Tästä täysin samaa mieltä! Kuten jo moni on todennut, Atte on hankittu leveyspuolustajaksi. Plussia: On taatusti halpa, try-out, hyvä joukkuepelaaja, tietää varmasti etukäteen roolin olevan pieni ja hyväksyy sen kiukuttelematta, tuo kokoa ja ilkeyttä. Onhan niitä heikkouksiakin: hitaus, jäähyherkkyys,... ,mutta kenellä muutaman kymppitonnin vuodessa tienaavalla ei olisi? Itse ainakin näen, että mieluummin 7/8-pakin vahvuudet ovat omassa päässä ja heikkoudet hyökkäyspäässä kuin toisin päin. Yksi mielenkiintoinen lisäseurattava torstaiksi Iisalmeen.Pentikäiseen sopinee vanha jatkis-totuus - Mikäli noilla mitoilla, liiga/AHL-statseilla ja kokemuksella varustettu hampaaton kanukki saapuisi Kärppiin 6-7 -pakiksi hyppisivät tietyt nimimerkit kattoon. Mutta kun kyseessä on Atte Pentikäinen, eikä Anthony Benteke, on vastaanotto negatiivinen.
Tervetuloa vaan, kyllä Raksilan kopissa penkkejä riittää!
Köyhän miehen Yön Timo. Tällä menolla tulee kyllä Glenniä ikävä.
Niinjoo, tosiaan unohtunut mainita tuo että try-outin ansiosta tässä ei ainakaan Kärpillä ole käytännössä mitään hävittävää. Jos ei sinne verorajalle mennessä ole osoittanut tarpeellisuuttaan joukkueelle, niin ukko kiertoon ja mahdollisuuksien ja tarpeiden mukaan joku muu äijä sisälle.Paljon on Pentikäisestä kirjoiteltu, mutta eihän tähän hankintaan voi olla kuin tyytyväinen. Kovuutta ja peruspelaamista, jos tuo niin kelpaa mulle. Luotto on että Marjamäki roolittaa oikein ja jos ei täytä hänelle kaavaillun roolin vaatimuksia niin try-outin jälkeen se on sitten näkemiin. Riskitön hankinta, peukku ylös.
Hyvin sanottu! Viime pudotuspeleissä vastustaja käytti siekailematta hyväkseen Glennin, Spangin ja Vallinin pelokkuutta mennä hakee päätykiekkoa. Niitä näkyi paljon ja muita virheitä. Simppelisti ja vahvuuksillaan pelaava ylimääräinen puolustaja ei ole sillä tapaa riski joukkueelle vaikka välillä pitäisi peluuttaakin. Kuusi puolustajaa kuitenkin pääasiassa pelaa sekä hoitelevat sen pelinteon ja siihen hommaan on varattu ihan muut miehet. Pentikäinen saa nyt näyttää tryoutilla, on hyvä joukkuepelaaja ja tulee ainakin olemaan tyytyväinen rooliin kuin rooliin voittavassa Kärppäjoukkueessa. Uskon todella, että yksi pakki tulee vielä ennen siirtotakarajaa.. Ellei Siikaluoma, Pentikäinen tai joku muu junnu osoita toisin. Korostan, ei mitään hätää tässä vaiheessa....Itse ainakin näen, että mieluummin 7/8-pakin vahvuudet ovat omassa päässä ja heikkoudet hyökkäyspäässä kuin toisin päin.
Niin, tilannehan on pakkiparien suhteen tällä hetkellä seuraava:Uskon todella, että yksi pakki tulee vielä ennen siirtotakarajaa.. Ellei Siikaluoma, Pentikäinen tai joku muu junnu osoita toisin. Korostan, ei mitään hätää tässä vaiheessa.