Mitään tuollaista Spezza<-->Kovalchuk treidiä en kyllä Atlantan GM:nä tekisi. Ei Spezza olisi mikään parannus Ilja Kovasta.
Niin no itse ainakin, jos lähtisin rakentamaan/rebuildia tekemään joukkueelle niin tärkein hyökkääjä minulle olisi se johtava sentteri. Toki tähänkin on monta näkökulmaa ja varmaan jokainen yhtä lailla oikein. Mutta siis sentteristä ja hyvästä maalivahdista lähtisi se minun voittavan joukkueen rakentaminen liikkelle. Onhan näitä seuroja, jotka rakentavat laitureidenkin varaan esim. Washingtonilla Ovechkinilla on varmasti iso rooli nyt ja tulevaisuudessa, mutta ei Bäckströmin roolia Ovechkinin tehokkuudessa kannate unohtaa. Onhan Ovechkin aivan uskomaton pelaaja, jollei maailman paras tällä hetkellä, mutta minkähänlaisia tehoja hän pistäisi silloin, jos esim. Jason Williams,(mitään hänen taitojaan väheksymättä) olisi siinä sentterin paikalla eikä esim. Bäckström tai Fedorov. (Pistäisi tietenkin viellä enemmän, kuin nyt :P)
Kovalchukilla on nykyistä sopimusta vielä ensi kausi jäljellä. Sen jälkeen sitten UFA-markkinoille, ellei Atlanta kauppaa häntä tätä ennen.
Minä en kyllä usko, että Ottawa vaihtaisi Spezzaa Kovalchukiin. Senatorsin menestys ei ole kiinni kärkilaitureiden tasosta, kun joukkueessa on jo mm. Heatley ja Alfredsson laidalla. Spezzan lähtö jättäisi taas keskustaan liian suuren aukon paikattavaksi.
Niin voi olla, mutta eikös sitä jo viime kaudella ollut jossain huhua, että Spezza voitaisiin mahdollisesti kaupata, jos hinta on kohdallaan ja Ottawalta kaiketi on aika heikko maalivahti tilanne, vai onko sieltä joku lupaus, jota meikäläinen ei nyt muista. Lähinnä näistä syistä aloin pohtimaan tämmöistä treidi-skenaariota näidien joukkueitten välillä.
Atlantan nykytilassa voi toki odottaa ensi kauden puolelle mahdollista Kovalchuk-kaupaa sillä ensi kesänä meillä on suht hyvät mahdollisuudet saada Tavares draftattua.
Ja niin tosiaan voittohan se sieltä Florida pelistä sitten tuli. Kovalchukille 2+1 ja Pavelecille eka startti tällä kaudella. 18 vetoa torjui 21stä. Kovalchukilla ollu ilmeisesti vähän lihasvaivoja, kun ekassa erässä pelasi vain 34 sekunttia täysilukuisina. Ylivoimalla hän kyllä oli ollut 4:54.
Tässä uutisessa on jotain Waddelin kommentteja huhuin Kovalchukista Waddelin mukaan Kovalchuk ei ole menossa minnekkään, mutta NHLän maailmassa ei koskaan tiedä mitä tapahtuu. Trade Deadline:ia mielenkiinnolla odotellessa(eihän sinne ole kuin 5kk :D). Toki toivoisin, että Kovy jatkaa ja pitkään Atlantassa.