Asia, josta "haluaisit pitää"

• 11 485
  • 108

rainman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jape kirjoitti:
En ole koskaan juonut kahvia. Ei ole siis mitään käsitystä, että miltä tuo suosikkijuoma mahtaa maistua. Kaikki sitä litkii himoissaan pitkin päivää, mutta meikäläinen ei ole opetellut tähän lähes kolmeenkymmeneen ikävuoteen mennessä.

Olishan se hienoa lähteä joskus kahville. Kaikki puhuu aina töissä noin. Minä saatan lähteä mukaan, mutta lasiin kaadan mehua tai limskaa. Kukaan tämän palstan lukijoista tuskin osaa edes kuvitella, että kuinka usein olen joutunut kieltäytymään, kun kahvia on tarjottu!

Osaan helposti koska en myöskään juo kahvia. Töissä nimenomaan saan jatkuvasti kuittailua cokiksen juomisesta ja kaikenlisäksi yleensä juuri niiltä jotka juo noin 5-10 kuppia kahvia päivässä. Olen joutunut työpaikkahaastatteluunkin, jossa oli tarjolla vain kahvia ja nekin oli jo valmiiksi kaadettu. Pakko oli juoda kun se näköjään niin perusolettamus oli. Yleisestikin kaikenlaisissa kokouksissa oon huomannut saman jutun eli kahvia löytyy mutta siihen se jääkin. Paska juttu toi kahvikulttuuri sanon minä!!

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nykyisestä farkkumuodista ei kykene pitämään. Ei naisen takamus näytä hyvältä, kun perstaskut roikkuvat puolireidessä.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sukujuhlat

Aina sinne menee suurin odotuksin, mutta jo puolen tunnin kuluttua toivoisi olevansa kotona. Mikään ei muutu, samat asiat kaivetaan esille vuosien takaa, samat vitsit kerrotaan - sekä "oltiin viime viikonloppuna Tallinnassa".

Tekstiviestit

Ennakoiva tekstinsyöttö my ass. Koskaan niitä tekstareita ei huomaa ajoissa, eikä sitä merkkiääntä kerta kaikkiaan jaksa pitää päällä. Piipittää aina väärään aikaan.

Tanssiminen

Periaatteessa oiva tapa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen. Tulee vaan heti ikävä takaisin pöytään istumaan vaikka minkälainen kissa olisi toisena osapuolena. Kun ei koko asiaa osaa pitää minään muuna kuin välivaiheena.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jape kirjoitti:
Kukaan tämän palstan lukijoista tuskin osaa edes kuvitella, että kuinka usein olen joutunut kieltäytymään, kun kahvia on tarjottu!

Uskoisin osaavani, sillä itsekään en kahveeta kitaani kaada. Toisinaan sen johdosta on ollut jokseenkin kiusallisiakin tilanteita, kun joku emäntä on meinannut loukkaantua. Etenkin, kun teekään ei kelpaa minulle.

Mutta olisiko kahvi sitten asia, josta "haluaisin pitää"? Ei. Ainoa etu olisi muiden miellyttäminen, sillä kahvin mausta en pidä. Olen yrittänyt maistaa moneenkin kertaan, mutta pahaa on. En pidä myöskään kahvin makuisesta suklaasta, jätskistä jne.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
scholl kirjoitti:
Itse en voi mm. syödä banaania.
Jaa. Montakos muuta käyttötarkoitusta sinä banaanille keksit?

scholl

Jäsen
sampio kirjoitti:
Jaa. Montakos muuta käyttötarkoitusta sinä banaanille keksit?

mm. lipsahti väärään paikkaan. Siis en voi syödä mm. banaania.

Ja toisaalta kun kysyttiin, että onko joku muu, joka ei voi syödä banaania niin vastaukseksi voi sanoa, että itse en mm. voi sitä syödä. No anyway. En voi syödä banaania ja sillä sipuli, koska se maistuu pahalta.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tuli tuosta sillä sipuli jutusta mieleen, että minä en siedä sipulia. Etenkään isoina paloina, kuten isällä oli tapana tehdä aikoinaan kastike.

Sipuli kyllä menee alas mössönä, kun sinä ei huomaa, mutta isoina paloina kun joutuu pureskelemaan ei helvetti mene alas.
Haluaisin kyllä tykätä sipulista, kun sitä niin moneen ruokaan laitetaan, mutta en vain tykkää.

Kahvi jutusta sen verran, että olin aikoinaan noin vuoden päivät juomatta kahvia. Siinä sai muutaman kerran tosiaan kieltäytyä kahvin juonnista, kun sitä aikaisemmin oli joka paikassa juonut.
No nykyään taas juon kahvia, vaikka en sille mitään järkevää syytä edes näe.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Haluaisin oppia pitämään jalkapallon ja hiihdon seuraamisesta.
Monet kehuvat jalkapalloa kuningaslajiksi.Jalkapallon arvokisat ja Mestareiden liigan pelitkin ovat kaiketi erinomaista viihdettä,mutta jostain syystä ei minua kiehdo tuo laji.
Viiden ensimmäisen minuutin jälkeen alkaa allekirjoittanutta haukotuttamaan tuo jalkapallon seuraaminen. Jotenkin vaan yksitoikkoinen laji minun makuuni. Pitäisi tapahtua enemmän ja tulla enemmän maaleja.
Toinen on sitten tämä hiihdon seuraaminen. Katselen kyllä toisinaan kisoja,missä on suomalaisillakin kunnon mahdollisuudet mitaliin,mutta en vaan jaksa katsella enempää.Vähän liian hidastempoinen on tämäkin laji meikäläiselle.
Eli haluaisin oppia tykkäämään jalkapallon ja hiihdon seuraamisesta.

Sellainen ihme ei kuitenkaan taida tapahtua,että kiinnoistuisin jonain päivänä jostain syystä moottoriurheilusta(poislukien ralli ja moottoripyöräily). Tosin en edes haluakaan sen ihmeen tapahtuvan.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yäk

Haluaisin pitää auton sisätilat siistinä, joten haluaisin "alkaa pitämään" auton siivoamisesta, osaisin homman mutta en vaan viitsi.
Kotini, työhuoneeni ym. "tilani" pidän kyllä siistinä mutta auto on kauheampi kun kenellekään ihmisellä soisi olevan. Yhtään en ihmettelisi jos joku terveystarkastaja laittaisi blommin oveen.
Haaveilen usein istahtavani putipuhtaaseen, hyväntuoksuiseen autoon jossa kojelauta kiiltelee eikä yhtään hiekka rahise lattialla. Ehkä sitten joskus.

Terveisin koo

krobbe

Jäsen
Säästäminen

Olisi kiva oppia pitämään säästämisestä. Rahaa tulee suoritetusta työstä kohtuu mukavasti, mutta elän kulutusjuhlan aallonharjalla huteralla suurkuluttajan surffilaudalla. Maallista mammonaa olen toki haalinut ympärilleni niin, että pippeliä pakottaa, mutta olishan se ihan kiva kun olisi osannut panna sivuun edes pari-kolmesataa tuhatta erkkiä.

Viinit

Minen litkuja juo, se on jämpti, vaikka olishan se hienoa joskus ravintelissa siemailla blancoa pikkurilli kohti kuuta muiden nysväreiden kanssa, eikä aina ottaa sitä iänikuista rasvatonta, vasemman nisän maitoa ja kossua kyytipojaksi.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eino_Mies kirjoitti:
Meitä on siis monia, joille aikaiset aamuherätykset ovat vuorokauden karuimpia hetkiä. Se voimattomuuden ja vitutuksen tunne on joskus käsittämätön, kun herätyskellon soiton jälkeen klo 6 yrittää kammeta itsensä liikkeelle.

Saisikin nukkua noin pitkään kun kello pärähtää soimaan viimeistään 4.50. Onneksi joka toinen viikko on sentään 14-22.

Audioslavesta olisi kanssa kiva pitää kun niiltä taisi ilmestyä uusi levykin taannoin. Ratm ja soundgardenin yhteistyö ei kuulosta ollenkaan pahalta mutta kun ei uppoa niin ei uppoa. Silti se uusikin levy pitää kuunnella ja kokeilla jos nyt uppoaisi.

JayV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanotaan, että ilo ilman viinaa on teeskentelyä. Olen kuitenkin tavannut joitakin mielestäni poikkeuksellisia henkilöitä, jotka pystyvät aidosti iloitsemaan ja rentoutumaan ilman Kuningas Alkoholia, puhumattakaan muista piristysaineista.

Olisihan se aika jännä kokemus juhlia ilman alkoholia. Rahaa säästyisi paljon vuoden mittaan ja jotkut jopa väittävät että se on hyväksi terveydelle.

hätrikki ||

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Anaheim Ducks
Uiminen
Ihmetyttää miten kaikki haluaa mennä kesäisin rannoille ja uimaan. Hädin tuskin sain opeteltua ala-asteen uimatason 200 metrin matkan. Sen jälkeen uimiset on jäänyt pois. Kertokaa te mitä hienoa siinä on??

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Beatles+ viini. Kumpikaan ei uppoa mutta kaveriporukassa erittäin suosittuja molemmat.

Beatlesia olen yrittäny kuunnella enkä saa ymmärrystä antamalleni "munattoman" määritelmälle.Aivan sama vaikka yhtye "on luonut pohjan nykymusiikille", se ei siitä hyvää tee.

Viini. Tämänkin litkun kanssa on yritetty läträtä mutta ei. Lipitän mieluummin vaikka keskiketterää mutta viinit ei uppoa, pilaavat vain ruuan maun prkl!

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
hauska ketju:)
-kala+muut meren örkit ja simpukat jne.
-työnteko
-lenkkeily
-siivous
-tiskaus
-siideri (tosi pahaa, onneks kalja on halvempaa)
-talvi (kelit ja pimeys)
-brittifutis (ei vaan jaksa kiinnostaa)

Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Haluaisin tykätä SM-liigasta, mutta en vain osaa. Siellä ei ole mitään seuraa mihin voisi oikein samaistua, pelityyli on aneemista... En pysty edes liigasta puhumaan tuttujen kanssa kun en seuraa sitä juuri mitenkään.

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
smasa kirjoitti:
System of a Down
Tämä pumppu on ollut ahkeran keskustelun kohteena Jatkoajassakin. Uutta Mezmerize-levyä ovat vuolaasti kehuneet niin kriitikot kuin "taviksetkin", esimerkiksi Jatkiksen hemmot. Jostakin syystä haluaisin pitää SOADista, mutta kun en piru vie vain voi. Olen kuullut levyltä muutaman biisin, mutta ne eivät ole napanneet sitten ollenkaan. Myös kaverini ovat kehuneet System of a Downia, mutta en saa heidän musiikkiinsa mitään otetta. En voi siis olla samaa mieltä, vaan puhisen itsekseni.

Muutama biisi kerran pari kuultuna ei riitä millään. Itse pidin SOD:a kura bändinä aluksi, kunnes olin joutunut siinä sivussa kuuntelemaan Mezmerizen muutamaan otteeseen. Sitten alkoi jo tulla ihan ok kamaa tunne, ja nyt hyllystä löytyy kaikki albumit ja tykkään kuin hullu puurosta.

Itse haluaisin tykätä homejuustoista, mutta aika kaukana on vielä tuo tavoite.

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
smasa kirjoitti:
Avec Sara (tai mikä sen ohjelman nimi olikaan)
Epäilemättä Sara la Fountain on kuumin tv-kokki, tai ainakin samalla tasolla Tina Nordströmin kanssa. Sara kävisi hyvin vaikka malliksi. Ehkä juuri tästä syystä haluaisin pitää hänen kokkiohjelmastaankin - niin upea nainen ansaitsisi myös hienon ja menestyvän tv-sarjan. Katsoin muutaman Saran kokkiohjelman koemielessä, mutta en kestänyt kauaa. Ohjelma tuntui minusta niin keinotekoiselta ja muovisen ylipirteältä, että en vain sietänyt sitä. Tämäkin on asia, josta haluaisin pitää, mutta kun en vain voi. Can't help.

Sama. Katsoin eilen ja olipahan tekopirteää menoa. Sellaista 15-vuotiaille tytöille ominaista nauramista ja koko ajan. Sitten jotain hammaslääkäreitä roudattu sinne ja niidenkin kommentit oli tehty sillä oletuksella, että katsojat on jotain 5-vuotiaita lapsia. Mielenkiintoista ohjelmassa oli se sokerimäärä, mitä se laittoi siihen marenkikakkuun.

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Borgie kirjoitti:
Muutama biisi kerran pari kuultuna ei riitä millään. Itse pidin SOD:a kura bändinä aluksi, kunnes olin joutunut siinä sivussa kuuntelemaan Mezmerizen muutamaan otteeseen. Sitten alkoi jo tulla ihan ok kamaa tunne, ja nyt hyllystä löytyy kaikki albumit ja tykkään kuin hullu puurosta.

Itse haluaisin tykätä homejuustoista, mutta aika kaukana on vielä tuo tavoite.

Ei tietenkään riitä ihan lopulliseen arvioon. Mitään en silti sulje pois, voihan se olla että SOAD vielä joskus kolahtaakin ihan aikuisten oikeasti. Saa nähdä.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
hätrikki || kirjoitti:
Uiminen
Ihmetyttää miten kaikki haluaa mennä kesäisin rannoille ja uimaan. Hädin tuskin sain opeteltua ala-asteen uimatason 200 metrin matkan. Sen jälkeen uimiset on jäänyt pois. Kertokaa te mitä hienoa siinä on??
Eipä juuri muuta kuin että se viilentää mukavasti jos on hikinen. En minäkään varsinaisesti uimalla ui kovinkaan usein - kellun kyllä sitäkin mieluummin.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
asioita, joista haluaisi pitää

Todellakin hauska ketjuaihe, mutta kuten lähes aina, on alkuperäinen idea jälleen ymmärretty väärin. Porukka luettelee suurelta osin asioita, joista eivät pidä (eivätkä haluakaan varsinaisesti pitää) ja josta ovat jopa hiukan ylpeitä?

Josta tuli heti mieleen, että oikeasti toivoisin, ettei tuollainen häiritsisi minua...

Asioita, joista _oikeasti_ haluaisin pitää, mutta ei vain 'uppoa':

1. SM-liiga. (laitetaan ykköseksi näin jatkoajan kunniaksi...)

Jo pelkästään IFK:n ja suomalaisen jääkiekon puolesta haluaisin todella pitää jääkiekon seuraamisesta Suomessa, mutta se on tehty hyvin vaikeaksi. Pelistä on karsittu pois niitä hyviä elementtejä, jotka tekevät jääkiekosta juuri jääkiekon, mutta vieläkin vaikeampaa on sulattaa tapaa, jolla SM-liigan tasoeroja halutaan tasoittaa; eli tuttua kahvaa, kiekottoman miehen estämistä jne... Ja oikeasti harmittaa, että em. häiritsee niin paljon; haluaisin käydä enemmän matseissa, seurata SM-liigaa säännöllisemmin, mutta kun ei viitsi pitää kestovit*****a päällä koko talvikautta.

2. Oppera (tuli taas testattua viikonloppuna)

Pidän teatterista, pidän klassisesta musiikista (noin pääsääntöisesti) ja jopa balettia voin käydä katsomassa muutenkin kuin vain kauniiden naistanssijoiden vuoksi. Olen antanut oopperallekin mahdollisuuden reilun kymmenen vuoden ajan seuraamalla säännöllisesti 1-2 esitystä vuosittain. Yritän jopa ottaa etukäteen selvää juonesta, teoksen historiasta jne, jotta homma ei kompastuisi tietämättömyyteeni, mutta siltikin: Jos seurauksena ei ole viimeistään parinkymmenen minuutin kuluttua alkava vakavalaatuinen 'pilkkiminen', niin hereillä pysyn ainoastaan tiirailemalla orkesterimontusta sinne mahdollisesti eksyneitä hyvännäköisiä viulisti-naisia (ne - hyvännäköiset - on muuten yleensä aina jostain syystä viulisteja? Vastavuoroisesti; solistit ovat hyvin harvoin mitenkään tunteita sytyttäviä?) Asian tekee erityisen noloksi se, että moni (Murphyn lain omaisesti yleensä juuri vieressä istuva) todella liikuttuu syvästi näkemästään, saattaapa tirauttaa kyyneleen tai huudahtaa spontaanista; Bravo, johon minä sitten yleensä herään/havahdun. Olisi oikeasti mukava tietää, miksi ooppera ei kosketa minua ollenkaan?

Jahas: Ei jaksa jatkaa enempää, vaikka muitakin asioita mielessä oli.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Niin, kaitpa sitä olisi kätevä pitää dokaamisesta tai ylipäätänsä alkoholin hallitsemattomasta käytöstä, edistäisi ainakin sosiaalisten suhteitten kehittämistä (tai hankkimista), kun voisi joka viikonloppu mennä baareihin tms.
Oikeastaan, jos nyt ensi alkuun edes oppisi pitämään alkoholista noin yleensä.

Toisaalta toki säästyyhän siinä rahaa ja terveyskin.

Valkoviini tosin jostain syystä on alkanut viimeaikoina uppoamaan, tosin lähinnä ruokajuomana erikoistilanteissa. Ehkä tästä vielä pääsee ylöspäin!

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuli taas yksi asia mieleen, kun olin tänään koulun ruokalassa:

Oliivit.

En voi sietää niitä, maku on kerrassaan kamala, vaikka kuinka yrittäisi avoimin mielin maistella ja oppia nauttimaan. Sen verran monessa ruoassa käytetään ja sinänsä ihan käypä lisäke, mutta kun ei vaan maistu, niin ei. Sääli, mutta ei voi mitään.

Toinen samanlainen on ananas ja molempia tungetaan pizzoihin, haluaisin pitää niistä lisukkeina, mutta en vaan osaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy