asioita, joista haluaisi pitää
Todellakin hauska ketjuaihe, mutta kuten lähes aina, on alkuperäinen idea jälleen ymmärretty väärin. Porukka luettelee suurelta osin asioita, joista eivät pidä (eivätkä haluakaan varsinaisesti pitää) ja josta ovat jopa hiukan ylpeitä?
Josta tuli heti mieleen, että oikeasti toivoisin, ettei tuollainen häiritsisi minua...
Asioita, joista _oikeasti_ haluaisin pitää, mutta ei vain 'uppoa':
1. SM-liiga. (laitetaan ykköseksi näin jatkoajan kunniaksi...)
Jo pelkästään IFK:n ja suomalaisen jääkiekon puolesta haluaisin todella pitää jääkiekon seuraamisesta Suomessa, mutta se on tehty hyvin vaikeaksi. Pelistä on karsittu pois niitä hyviä elementtejä, jotka tekevät jääkiekosta juuri jääkiekon, mutta vieläkin vaikeampaa on sulattaa tapaa, jolla SM-liigan tasoeroja halutaan tasoittaa; eli tuttua kahvaa, kiekottoman miehen estämistä jne... Ja oikeasti harmittaa, että em. häiritsee niin paljon; haluaisin käydä enemmän matseissa, seurata SM-liigaa säännöllisemmin, mutta kun ei viitsi pitää kestovit*****a päällä koko talvikautta.
2. Oppera (tuli taas testattua viikonloppuna)
Pidän teatterista, pidän klassisesta musiikista (noin pääsääntöisesti) ja jopa balettia voin käydä katsomassa muutenkin kuin vain kauniiden naistanssijoiden vuoksi. Olen antanut oopperallekin mahdollisuuden reilun kymmenen vuoden ajan seuraamalla säännöllisesti 1-2 esitystä vuosittain. Yritän jopa ottaa etukäteen selvää juonesta, teoksen historiasta jne, jotta homma ei kompastuisi tietämättömyyteeni, mutta siltikin: Jos seurauksena ei ole viimeistään parinkymmenen minuutin kuluttua alkava vakavalaatuinen 'pilkkiminen', niin hereillä pysyn ainoastaan tiirailemalla orkesterimontusta sinne mahdollisesti eksyneitä hyvännäköisiä viulisti-naisia (ne - hyvännäköiset - on muuten yleensä aina jostain syystä viulisteja? Vastavuoroisesti; solistit ovat hyvin harvoin mitenkään tunteita sytyttäviä?) Asian tekee erityisen noloksi se, että moni (Murphyn lain omaisesti yleensä juuri vieressä istuva) todella liikuttuu syvästi näkemästään, saattaapa tirauttaa kyyneleen tai huudahtaa spontaanista; Bravo, johon minä sitten yleensä herään/havahdun. Olisi oikeasti mukava tietää, miksi ooppera ei kosketa minua ollenkaan?
Jahas: Ei jaksa jatkaa enempää, vaikka muitakin asioita mielessä oli.