Asia, josta "haluaisit pitää"

• 11 484
  • 108

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Olisi mielenkiintoista kuulla asioista, joista te haluaisitte pitää. Välillä, kun tutut oikein kehuvat jotakin asiaa, joka ei ole lainkaan sinun mieleesi, haluaisit olla heidän kanssaan samaa mieltä. Ongelma on vain siinä, ettet voi valehdella itsellesi pitäväsi samasta asiasta kuin hekin. Kuulostaako tutulta? Annan pari henkilökohtaista esimerkkiä.

System of a Down
Tämä pumppu on ollut ahkeran keskustelun kohteena Jatkoajassakin. Uutta Mezmerize-levyä ovat vuolaasti kehuneet niin kriitikot kuin "taviksetkin", esimerkiksi Jatkiksen hemmot. Jostakin syystä haluaisin pitää SOADista, mutta kun en piru vie vain voi. Olen kuullut levyltä muutaman biisin, mutta ne eivät ole napanneet sitten ollenkaan. Myös kaverini ovat kehuneet System of a Downia, mutta en saa heidän musiikkiinsa mitään otetta. En voi siis olla samaa mieltä, vaan puhisen itsekseni.

Avec Sara (tai mikä sen ohjelman nimi olikaan)
Epäilemättä Sara la Fountain on kuumin tv-kokki, tai ainakin samalla tasolla Tina Nordströmin kanssa. Sara kävisi hyvin vaikka malliksi. Ehkä juuri tästä syystä haluaisin pitää hänen kokkiohjelmastaankin - niin upea nainen ansaitsisi myös hienon ja menestyvän tv-sarjan. Katsoin muutaman Saran kokkiohjelman koemielessä, mutta en kestänyt kauaa. Ohjelma tuntui minusta niin keinotekoiselta ja muovisen ylipirteältä, että en vain sietänyt sitä. Tämäkin on asia, josta haluaisin pitää, mutta kun en vain voi. Can't help.

Tällaisia asioita siis hakusessa, varmasti ymmärsitte ketjun ajatuksen.

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kabanossi, Wilhelm, Camping...

Eli Makkarasta!
Kesäisin olisi niin hienoa jos todella pitäisi makkarasta.
Voi kuinka helppoa olisi lähteä mökille, ei muuta kuin pari kyrsäpakettia laukkuun ja menoksi.
Silloin tällöin voi makkuria napostella, mutta kyllä se siihen yhteen tai kahteen pakettiin kesässä jää, kaiken maailman korvikkeita lihasta alkaen joutuu etsimään.
Yhden jälkeen tulee vaan aina stoppi, vaikea selittää, ei vain uppoa vaikka kuinka haluaisi. Pitää varmaan harkita hypnoosia, tässähän vallan epäilee omaa miehisyyttään kun ei makkara uppoa. No ei ehkä ihan niinkään, mutta kuitenkin, haluan oppia taas syömään makkaraa.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Viineistä haluaisin oppia pitämään. Joutuu naama irveessä punaviiniä juomaan kun kaverit tarjoaa sitä ruuan kanssa. "Tämä viini sopii niin hyvin tämän lihan kanssa...." Ihan kiva, mutta kun ei uppoa ni ei uppoa.

- tinke-80

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Kyllahan hyvan viinin ystavan pitaisi tajuta, etta jos joku ei tykkaa viinista, niin silloin pitais olla tarjota muutakin kun vaan viinia...

Itsellani tallainen otsikossa mainittu asia on baseball. Taalla kaikki puhuu siita kun maailman hienoimmasta asiasta. Naihin keskusteluihin olis kiva paasta joskus urheilufanina mukaan, mutta ei. Yhden MLBn ja pari kotikaupungin AAA-liigan matsia oon kaynyt katsomassa (lue: vetamassa hodaria ja juomassa kallista kaljaa) seka jokusen matsin osan olen TVsta jaksanut katsoa, mutta ei. Edes loppuottelu ei jaksanut kiinnostaa patkakaan.

Golfin ja baseballin laheinen suhde amerikkalaisille hairitsee nain myos opettajan duuniani alalla...

scholl

Jäsen
Alright, pari voi heittää ihan lonkalta, vaikka onhan niitä muitakin:

-Suomalainen olut:
valitettavasti valikoimat monissa paikoissa ovat niin heikot, että on pakko nauttia suomalaista olutta. Se ottaa aivoon. Jurrissahan homma luonnistuu, mutta menepä selvinpäin yhdelle jonnekin, missä saat juoman, mikä on pahaa

-Suomalaiset naiset:
olisi joskus helpompaa, jos innostuisi noista ravintoloissa pyörivistä naisista. Kaverit sanovat, että hyviä kissoja ja itse vaan ajattelee joo joo lisää viinaa. Ymmärrän toki, että Suomeen on päätynyt "naisrotu", joka ei ole naisellista, viehättävännäköistä tai persoonallisuudeltaan kiinnostavaa eikä mukavaa ja että emme ole missään Buenos Airesissa, mutta kyllä se silti syö miestä

-Turku:
en ymmärrä Turkua. Kaupunki ei ole kaunis, en pidä turkulaisten vänkäämisestä, en pidä heidän murteestaan, en oikeastaan pidä mistään Turussa, mutta silti kaverit koko ajan sinne vänkäävät lähtemään

-lapset:
voisi olla joskus helpompaa, jos lapset (siis about ehkä jotkut 0-10 vuotiaat)eivät ärsyttäisi yhtä paljon. Niitä ne päästää kuitenkin joka paikkaan häiriköimään

-yksinkertaiset ihmiset:
jos olisi vähän enemmän kärsivällisyyttä puupäisyyden suhteen niin voisi aiheuttaa vähemmän verenpainetta

Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
1Timer kirjoitti:
Golfin ja baseballin laheinen suhde amerikkalaisille hairitsee nain myos opettajan duuniani alalla...

CNN:n golfohjelmassa oli juttua golfkentästä Lago di Comon läheisyydessä (itse asiassa Lago di Como kuuluisi tähän ketjuun - en ymmärrä mikä siinä paikassa on hienoa) ja haastateltiin paikallista prota. Hän kertoi tarinan siitä, että kun Ocean Twelve kuvattiin alueella niin he kaikki pelasivat siellä rundin ja Brad Pitt pelasi ekaa kertaa golfia. Homma ei meinannut lähteä yhtään rullaamaan ennenkuin pro kysyi onko Pitt pelannut baseballia ja sanoi, että tässä on palloon osumisessa vähä sama juttu. Kuulemma lähti ihan hyvin sujumaan, kun haettiin lähestymistapa baseballista.

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
scholl kirjoitti:
Homma ei meinannut lähteä yhtään rullaamaan ennenkuin pro kysyi onko Pitt pelannut baseballia ja sanoi, että tässä on palloon osumisessa vähä sama juttu. Kuulemma lähti ihan hyvin sujumaan, kun haettiin lähestymistapa baseballista.

Asian sivusta: golf-swingi ja baseball-lyönti ovat saman liikeradan eri variaatioita; liike lähtee jaloista, keho kiertää ja lopulta kädet ja niiden jatkeena maila ampaisee ympäri kuin ruoska. Erona on tietysti liikkeen suunta (golf, maan kautta; baseball, polvien - kainaloiden väli) ja pallon liike ennen suoritusta.

Ja sitten arvon ladyt ja gentlemannit, estradi on teidän, palatkaamme asiaan.

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä haluaisin tykätä viskistä. En tiedä miks, mutta haluaisin vaan. Bissen litkiminen on tylsää ja viinistä tulee paha olo.

P.S. scholl, lakkaa jo herranjumala käymästä siellä Ale-pubissa.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tarantinosta

Kaikki kehuvat Tarantinon elokuvien olevan parasta taidetta ja viihdettä elokuvien maailmassa mutta meikäläiselle ne eivät vaan uppoa. Eivät sitten millään. Mitä ihmeellistä niissä oikeasti on? Pulp Fictionissa oli sentään ne takautumat mutta mitä niissä muissa on?

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
vision kirjoitti:
Tarantinosta

Kaikki kehuvat Tarantinon elokuvien olevan parasta taidetta ja viihdettä elokuvien maailmassa mutta meikäläiselle ne eivät vaan uppoa. Eivät sitten millään. Mitä ihmeellistä niissä oikeasti on? Pulp Fictionissa oli sentään ne takautumat mutta mitä niissä muissa on?

Nojuu, sama homma, kyllä monelle leffoista neljäkin tähteä irtoaa, mutta että parasta...noh, koitetaan lohduttautua sillä että ehkä kuitenkin jengi joka pitää Tarantinoa mestarien mestarina on sitä MTV-yleisöä.

Minä yritin aikanaan nauttia Vintiöistä mutta en nähnyt siinä oikein muuta kuin suosittujen kauniiden poikien hassuttelua kokaiini- ja alkoholituubassa. Aika persoonatonta oli.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Oluesta ja viinasta

Ryyppääminen on niin vitun puuduttavaa hommaa, kun ainoa alkoholi, mikä uppoaa, on päärynäsiideri.

Olisi todella mukavaa maistella erilaisia oluita, vetää kaverien kanssa viskiä tai tintata baarissa tequilaa. Mutta ei voi, kun heti ensimmäinen siemaus edellämainittuja aiheuttaa oksennusrefleksin.

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Pulkkinen. Kovasti on tätä tv-sarjaa kehuttu, ja itse olen koettanut olla mukana diggailemassa ohjelmaa, mutta kun ei iske niin ei voi mitään.

kissankarva tuolla jo mainitsikin viskin aiemmin. Porukassa olen koettanut nauttia viskin mausta, mutta tuloksena on lähinnä irvistelyä muiden ihastellessa juoman jumalaista makua. Ehkä se on vaan tottumiskysymys, ihan kuten oluen ja kahvinkin suhteen.

Herwanta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere, F.C Internazionale Milano
-Haluaisin pitää viineistä, mutta ne maistuu samalle, kuin lapsena äidin tekemä mustaviinimarjamehu.

-Oopperasta, mutta saan vaan päänsärkyä

scholl

Jäsen
Jet Pilot kirjoitti:
Pulkkinen. Kovasti on tätä tv-sarjaa kehuttu, ja itse olen koettanut olla mukana diggailemassa ohjelmaa, mutta kun ei iske niin ei voi mitään.

kissankarva tuolla jo mainitsikin viskin aiemmin. Porukassa olen koettanut nauttia viskin mausta, mutta tuloksena on lähinnä irvistelyä muiden ihastellessa juoman jumalaista makua. Ehkä se on vaan tottumiskysymys, ihan kuten oluen ja kahvinkin suhteen.

Itsekään en kyllä oikein pidä viskistä. Ja tuota suomalaista kahvia en voi sietää. Sen sijaan espresso ja cappuccino maistuvat mainiosti. Ja kun tv-ohjelmakartalle niin Kummeli, Idols, Big Brother ovat kyllä sellaista paskaa, etten todellakaan voi niitä sietää, mutta toisaalta en myöskään "haluaisi niistä" pitää eli eivät kuulu tähän ketjuun.

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Minä haluaisin pitää Applen tuotteista. Olisi varmasti helppoa ja mukavaa olla edistyksellinen, trenditietoinen, esteettisellä silmällä varustautunut, erilainen yms. adjektiivejä, kun taskussa pullottaisi muodikas iPod, repusta löytyy iBook ja kotona tietysti olisi se olohuoneen ylpeys; iMac, kauniina kuin veistos. Vaan hieman hankaluutta tähän nykyaikaisen valveutuneen nuoren tekniikanystävän kuvaan tuo se, etten voi sietää koko härpätyksiä. Vaikka yritän.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
En pidä siitä tosiasiasta että ennemmin tai myöhemmin tässäkin ketjussa joku provosoituu lembibändinsä tai -leffansa arvostelusta ja alkaa avautumaan. Haluaisin kovasti hyväksyä sen tosiasian notta niin tulee aina käymään, ohittaen sen naurahtamalla, mutta kieltämättä ihmisten nettikäyttäytyminen vaan on 90% ajasta liian totista ja vakavaa, ja se saa minut aina niin kovin, kovin surulliseksi ja tekee mieli huomauttaa asiasta. Voe vid~hu...

~BREASTS!!!

Tarjoan puolikkaan keskioluen ensimmäiselle joka ei huomaa tätä postiani ja suorittaa sen em. avautumisen. Sitten pääsen quotaamaan itseäni ja tuota kirjoittajaa.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
scholl kirjoitti:
1) (itse asiassa Lago di Como kuuluisi tähän ketjuun - en ymmärrä mikä siinä paikassa on hienoa)

2) Kuulemma lähti ihan hyvin sujumaan, kun haettiin lähestymistapa baseballista.

1) Mun mielesta se jarvi itsessaan on varsin huikea nakymineen. Varsinkin Bellagion kylapahanen. Itse Comosta en loytanyt sitten mitaan muuta siistia kun sen laiturialueen iltahamarassa.

2) Juuri tata tarkoitin. Itse kun toimin taalla golf-opettajana ja kovasti olen kuullut tata golf-baseball-akselia taalla kaytettavan opetuksessa. Omasta opetuksestani se puuttuu juuri siksi, koska se seisoskelu ja hitaastijuokseminen ei kuulu kiinnostuksen piiriin. Ainakaan viela. Toivottavasti joskus. Pitais lahtee itse asiassa kaymaan batting cage:ssa kokeilemassa talla viikolla kun tasta nayttaa tulevan sateinen viikko...

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Politiikka

Kun esim. työpaikan kahvihuoneessa aletaan puhumaan politiikasta, niin tuijottelen kahvikuppiani ja haukottelen. Ei voisi kertakaikkiaan vähempää kiinnostaa ne kaikenmaailman keput ja demarit. Monesti olisi mukava tietää mistä muut puhuvat.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jos pitäisin kuntoilusta olisin varmaan paremmassa kunnossa, mutta kun on vaan niin laiska paska että kävelylenkit ja salilla käyminen on pakkopullaa josta laistan millä tahansa tekosyyllä. Ehkä en ole vain löytänyt lajiani?

Jos puhutaan musiikista, elokuvista, kirjallisuudesta tai muusta taiteesta, en ole koskaan halunnut pitää mistään mistä en olisi pitänyt. Osaan vaan ajatella asian niin että ne ovat makuasioita ja jos joku kummaksuu makuani, se on sen ongelma eikä minun.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
V-man kirjoitti:
Politiikka

Kun esim. työpaikan kahvihuoneessa aletaan puhumaan politiikasta, niin tuijottelen kahvikuppiani ja haukottelen. Ei voisi kertakaikkiaan vähempää kiinnostaa ne kaikenmaailman keput ja demarit. Monesti olisi mukava tietää mistä muut puhuvat.

Politiikka, lyhyt oppimäärä (riittää kahvihuonekeskustelujen ymmärtämiseen):

Vasemmistoliitto = pienpuolue, joka haluaa, että työläiset saisivat lisää rahaa työnantajien kustannuksella
SDP, demarit = suurpuolue, joka haluaa hoitaa valtiota, jotta valtio voisi hoitaa kansalaisia
Keskusta, kepulaiset = suurpuolue, joka haluaa antaa kaupunkilaisten rahat maalaisille, tekivät nämä töitä tai eivät
Kokoomus = suurpuolue, joka haluaa, että työnantajat saisivat lisää rahaa työläisten kustannuksella
Vihreät = pienpuolue, joka haluaa, että luonto "säilyisi", vaikka se merkitsisi ihmisten pahoinvointia
RKP, ruotsalaiset = pienpuolue, joka haluaa, että ihmiset saisivat palvelua ruotsin kielellä silloinkin, kun eivät sitä halua tai tarvitse
Perussuomalaiset = pienpuolue, historiallinen jäänne protestiliikkeestä eli ns. vennamolaisuudesta, vastustaa hyvin istuvia pukuja
Kristillisdemokraatit = pienpuolue, joka haluaisi omistaa Jumalan ja sanella kaikille muille, mitä nämä saavat peniksellään tehdä

Näillä pääsee alkuun.

Itse haluaisin pitää äyriäisistä, mutta kun ei. Kala kaikissa muodoissaan menee kyllä, ja joskus meren tuotteista leväkin, mutta äyriäiset eivät. Se on kyllä kumma juttu.

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Zappa. Tiedän, että kaveri on nero, mutta en kestä kuunnella yhtään sen levyä edes puoliväliin. Secret chord progression of Carlos Santana on kyllä hauska biisi, ja sekin siksi koska tekee pilaa Santanasta, josta en pidä yhtään, enkä toisaalta haluakaan pitää.

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kahvi

En ole koskaan juonut kahvia. Ei ole siis mitään käsitystä, että miltä tuo suosikkijuoma mahtaa maistua. Kaikki sitä litkii himoissaan pitkin päivää, mutta meikäläinen ei ole opetellut tähän lähes kolmeenkymmeneen ikävuoteen mennessä.

Olishan se hienoa lähteä joskus kahville. Kaikki puhuu aina töissä noin. Minä saatan lähteä mukaan, mutta lasiin kaadan mehua tai limskaa. Kukaan tämän palstan lukijoista tuskin osaa edes kuvitella, että kuinka usein olen joutunut kieltäytymään, kun kahvia on tarjottu!

Olishan se joskus hienoa päästä kahvittelemaan. On vaan se kynnys kahvin maistamiseen/juomisen aloittamiseen kasvanut jo niin pirun korkeeksi, ettei edes uskalla sitä tehdä. Tähän asti elämää kun on ilman pärjännyt, niin miksi ei menis loppuelämäkin? Noh, täytyy vakavasti harkita, jos vaikka jonain päivänä...

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tekniikka. Meikäläisen viidestä parhaasta kaverista neljä on insinöörejä ja se viideskin on aikalailla kiinnostunut kaikenlaisesta teknisestä puuhastelusta. Joskus turhauttaa, kun ollaan kaikki koolla, kun keskustelut vääjäämättä ajautuvat jossain vaiheessa tekniikan ihmeelliseen maailmaan. No onneksi muuten ollaan hyvinkin samalla aaltopituudella.

Kahvi. Olisi niin paljon helpompaa, kun voisi kylään mennessä vain istua kahvipöytään ja nauttia pöydän antimista ilman, että joutuu kysymään teevaihtoehdon perään. Varsinkin sellaiset tilanteet, joissa kahvi on jo valmiiksi kaadettu kuppiin ärsyttävät. Ei siinä mitään, kyllä aina yhden kupin kahviakin runsaalla maidolla ja sokerilla ryyditettynä saa väkisin alas, mutta mikähän siinä on, ettei ainakaan meidän mummo vielä näin 26 vuoden jälkeenkään muista, etten pidä kahvista vaan aina tyrkkää ison kupin pannukahvia meikäläisen eteen.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kalle Päätalosta jos diggaisi, olisi appiukonkin kanssa ehkä joku puheenaihe...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy