Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 257 709
  • 7 378

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
En tiedä täällä, mutta jollain vauva.fi foorumilla minut varmaan listittäisiin tästä asiasta mikä ei minulle avaudu.

En väitä, että lähihoitajien työ olisi helppoa tai resurssit olisivat hyvät. Se on varmasti kovaa ja tärkeätä työtä joka PITÄISI hoitaa laadukkaasti ja hyvällä asenteella. En myöskään halua mollata tämän alan ihmisiä tai muutenkaan olla epäkunnioittava, mutta..

miksi tässä kyseisessä ammattiryhmässä monet jaksamisesta valittavat ovat n. 120kg naisia? Alalla näkyy _järkyttävästi_ ylipainoisia naisia, jotka tärkeänä paasaavat kun ovat ammattilaisia. En usko, että tällaiset ihmiset pystyvät tekemään fyysisesti raskasta työtä. Tekevätkö he työnsä huonosti sitten, vai millä pärjäävät? Miksi nämä kolossit pitävät kovinta äläkkää oloistaan?
Alalla myös joissain paikoissa tuntuu olevan aikaa kännykän räpläämiseen jne. soitteluun hirveästä kiireestä huolimatta? Osassa paikoissa varmasti jatkuvasta myös helvetti irti.

Ei myöskään avaudu, miksi alalle hakeutuu ihmisiä, jotka eivät halua työtä tehdä ja tekevät sen helvetin huonosti ja vittuilevat hoidokeilleen jne.

Arvostan hyvää lähihoitajaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Silloin kun minä hain lähihoitajakoulutukseen, oli vielä nimellä sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, vuosi ennen valmistumista saatiin tietää ammattinimike, niin silloin piti käydä persoonallisuustestit ym. muut mahdolliset testit ja ikäraja oli 17 vuotta. Silloin ei alalle vahingossa päässyt.
Ensi kuussa tuleekin 20 vuotta, kun niissä testeissä kävin. Asia mikä ei avaudu on se, että miten olen yhä tällä alalla?
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Lähihoitajakysymykseen ei mulla ole suoraa vastausta, mutta lähihoitajaksi opiskelemaan pääsee erittäin helposti. Paikkoja on paljon ja kriteereitä vähän. Helsingissä opiskelemaan pääsyyn tarvitaan testeistä 2/10 pistettä. Jos olet mies saat automaattisesti jo yhden pisteen eli miehiäkin luulisi näkyvän. Tossa naapurissa on opisto, jossa heitä koulutetaan ja monille se tuntuu olevan paikka, jonne mennään "kun en muualle päässyt".

Verrataan vaikka koulunkäyntiavustajaan. Opiskelemaan päästäksesi täytyy tehdä persoonallisuuskoe, melko haastavia ja aikarajallisia matikan testejä ja älykkyystestejä ja käydä vielä psykologin juttusilla. Sen lisäksi tutkivat mielenterveystaustaa yms. eli ei aivan joka hempukka välttämättä pääse sisään.

Tässä tuli lisää kysymyksiä. Ehdottomastihan tuolle alalle pitäisi olla vähintään yhtä kova seula kuin koulunkäyntiavustajaksi, ellei kovempi. Kuitenkin tuolla alalla on aika kova vaikutus näitä palveluita tarvitsevan ihmisen elämänlaatuun.

Ensimmäisestä haista vitusta asiakkalle pitäisi kengän viuhua.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ehdottomastihan tuolle alalle pitäisi olla vähintään yhtä kova seula kuin koulunkäyntiavustajaksi, ellei kovempi.

Ongelmahan on se, että hoitajista on pulaa. Työn vaativuus ja siitä saava palkka eivät kiinnosta. Moni hakeutuu muille aloille. Ja moni sellainen, jolla on motivaatiota alalle, ehkä johonkin pykälää vaativampaan koulutukseen.

Eli jos seulaa kiristettäisiin, niin hoitajista olisi vielä isompi pula ja hommat todellisuudessa jäisivät kouluttamattomille sijaisille, harjoittelijoille, ulkomaalaisille ja niille mahdollisesti pitkään töitä tehneille, joilla fysiikka ei enää oikeasti meinaa riittää.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Ongelmahan on se, että hoitajista on pulaa. Työn vaativuus ja siitä saava palkka eivät kiinnosta. Moni hakeutuu muille aloille. Ja moni sellainen, jolla on motivaatiota alalle, ehkä johonkin pykälää vaativampaan koulutukseen.

Eli jos seulaa kiristettäisiin, niin hoitajista olisi vielä isompi pula ja hommat todellisuudessa jäisivät kouluttamattomille sijaisille, harjoittelijoille, ulkomaalaisille ja niille mahdollisesti pitkään töitä tehneille, joilla fysiikka ei enää oikeasti meinaa riittää.

Tämä työvoimapula on myös melkoinen median vääristämä asia, sillä pitäisi puhua ennemmin rahapulasta. Hoitotyö on nimittäin yksi pahimpia tämän maan aloista, joissa harjoitetaan määräaikaisten sopimusten ketjuttamista. Median perusteella voisi kuvitella, että koulun käytyä työpaikka on varma, mutta kukaan ei kerro, että tämä työpaikka tarkoittaa useiden vuosien pätkätöitä pahimmillaan jopa pari päivää kerrallaan.

Tiedän tapauksen, jossa on esimerkiksi tehty vuosia joka viikko uusi työsopimus alkamaan maanantaista ja loppumaan perjantaihin. Toisella esimerkkitapauksella oli tehty jo työvuorotkin pidemmälle kuin sopimus kesti, mutta siitä huolimatta useiden vuosien ketjutus vain jatkuu. Lakia rikotaan jatkuvasti ja uskomattoman törkeällä tavalla, mutta ilmeisesti Tehy on asiasta tehnyt työnantajapuolen kanssa jonkun hiljaisen sopimuksen vai onko joku joskus kuullut Tehyn tästä asiasta valittavan. Tehy oli menossa lakkoon muutama vuosi sitten, koska palkkaa piti saada lisää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Näinhän se on. Kyllä lähihoitajaksi haettaessakin on mm. psykologin tapaaminen ja joitain testejä, mutta ovat kertaluokkaa helpompia kuin just koulunkäyntiavustajaksi haettaessa ja mitä olen kuullut niin valitettavasti joitain asioita katsotaan hieman läpisormien. Onhan se hassua, että koulussa pahinta mitä voi tapahtua on jonkun lapsen mielen pahoittaminen tai omien hermojen mennessä läpsäisy, mutta lähihoitajana voi olla kyseessä toisen ihmisen henki.

En sitten tiedä kuinka paljon testit ovat muuttuneet muutamassa viimeisessä vuodessa mutta v. 2009 lähihoitajalle järjestettävät testit olivat olennaisesti koulunkäyntiavustajan testejä vaativampia, näin siis Lappeenrannassa.

Meillä oli seuraavat testit:

2x matemaattista hahmotuskykyä ja lahjakkuttaa mittaava testi.
2x kielellistä hahmotuskykyä ja lahjakkuutta mittaava testi, piti myös kirjoittaa essee.
1x ryhmäkeskustelutilaisuus, jota seurasi psykologi ja arvioija.
1x henk. koht. haastattelu psykologin kanssa.
1x henk. koht. haastattelu oppilaitoksen edustajan kanssa.

Testipäivä kesti 9:00-16:00.

Muistaakseni pääsykokeiden max. pistemäärä oli 40 ja alin pistemäärä jolla pääsi opiskelemaan oli 24. (Itse sain noin 30 pojoa). Hakijoita oli kaikkiaan noin 80 ja kurssille valittiin 13, lisäksi kurssille pääsi muistaakseni 8 kaupungin hoiva-avustajaa pääsykokeiden perusteella ja yksi hakija työkkärin kautta - hänkin pääsykokeiden kautta.

vlad.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Matematiikka. Vielä tarkemmin sanottuna pitkä matematiikka. Täyttä paskaa, ja en myöskään tajua omaa laiskuuttani. YO-kirjoitukset keskiviikkona ja aloitin lukemaan toissa päivänä.
 

Flusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Panthers
Matematiikka. Vielä tarkemmin sanottuna pitkä matematiikka. Täyttä paskaa, ja en myöskään tajua omaa laiskuuttani. YO-kirjoitukset keskiviikkona ja aloitin lukemaan toissa päivänä.

Nooh, fysiikassa ne vaikeudet ovat.. Hyvällä laskimella pääsee jo pitkälle matikan kirjoituksissa, nykyisinhän esim. "peruslaskuissa" riittää maininneensa käyttäneen laskinta, ja vastaus paperille. Vaativammissa tosiaan vaaditaan silti perusteellisempaa. Onnea matikkaan!
 
Viimeksi muokattu:

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Lähihoitajakysymykseen ei mulla ole suoraa vastausta, mutta lähihoitajaksi opiskelemaan pääsee erittäin helposti. Paikkoja on paljon ja kriteereitä vähän.

Ihan kaikkia omia näkemyksiä kannata suoltaa tänne ihan täytenä faktana. Joku voi uskoakin tälläisen hölynpölyn.

Lähihoitajaksi ei ensinnäkään todellakaan ole mitenkään yksinkertaista päästä, koska hakijoita on nykyään paljon. Mikä tosiaan johtuu siitä että ala työllistää, vaikka heikko palkkaista touhua onkin. Omalla paikkakunnallani yo- pohjaiselle linjalle otettiin 20 opiskelijaa. Hakijoita reippaasti yli 100. Kerran vuodessa siis tuo linja starttaa. Mitä olen kuullut niin hakijamäärät ovat vielä nousseet noista ajoista reippaasti. Pääsykoe, psykologoiset testit, haastattelu. Näin oli siis silloin kun itse hain. 2010.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tuskin olen ennen tätä viikkoa käyttänyt puhekielessä termiä "kikkelikuva".
Voisko olla, että olen edes/ehkä ajatellut tuota sanaa, kun olen nähnyt kuvan peeniksestä?
On tää jännää.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nooh, fysiikassa ne vaikeudet ovat.. Hyvällä laskimella pääsee jo pitkälle matikan kirjoituksissa, nykyisinhän esim. "peruslaskuissa" riittää maininneensa käyttäneen laskinta, ja vastaus paperille. Vaativammissa tosiaan vaaditaan silti perusteellisempaa. Onnea matikkaan!

Totta, mutta itselläni on sama funktiolaskin ollut kuudennesta luokasta lähtien. Sen takia ärsyttääkin kaikki saatanan pikkuprinsessat, jotka menevät kokeeseen pelkällä superlaskimellaan ja jeesustelevat sen jälkeen hyvällä arvosanallaan.

Melkein menee vitutusketjun kaman puolelle, mutta ei se mitään. Kiitokset onnentoivotuksesta!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Onko täällä mennyt jengiltä ohi tämä kielityttö Sara Maria(e) Forsberg mikälie? En ole jokaista viestiä eri ketjuissa jaksanut kahlata läpi, mutta outoa jos kukaan ei ole huomioinut. Valaiskaa idioottia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko täällä mennyt jengiltä ohi tämä kielityttö Sara Maria(e) Forsberg mikälie? En ole jokaista viestiä eri ketjuissa jaksanut kahlata läpi, mutta outoa jos kukaan ei ole huomioinut. Valaiskaa idioottia.
On huomioitu. Suosikkiketjussani 'Naisia, jotka saavat sinulta jalat alta'. Siellä suosikkikirjoittajani 'Cemetery Gates' huomioi Saran. Suosikki-Sarani.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tablettitietokoneet/iPadit ja niiden suosio ei ole oikein koskaan avautunut... Nämä ovat toki makuasioita, mutta oma mielipiteeni on se, että jos haluaa tietokoneen ja surffailla netissä niin pöytätietokone ja läppäri ovat parempia, koska niissä on pääsääntöisesti suurempi näyttö ja näkee paremmin. Jos haluaa taas käydä netissä silloin kun ei ole koneen ääressä, on puhelimen netin käyttö sujuvampaa. Tabletit vaikuttavat siitä epäkäytännöllisiltä että niitä on hankalampi kuljettaa mukana kuin esim. puhelinta. Jälleen makuasioita: Inhoan kosketusnäytöllisiä laitteita yli kaiken ja koitan välttää niiden hankkimista viimeiseen asti.

Onko täällä mennyt jengiltä ohi tämä kielityttö Sara Maria(e) Forsberg mikälie? En ole jokaista viestiä eri ketjuissa jaksanut kahlata läpi, mutta outoa jos kukaan ei ole huomioinut. Valaiskaa idioottia.
Onneksi ei ole ollut tietokonetta käytössä noin kuukauteen niin on mennyt hänen videonsa täysin ohi enkä ole nähnyt ainuttakaan. Vaikka vastustankin sellaista meininkiä, että joku/jokin tuomitaan huonoksi ennenkuin on edes nähty, niin pakko tunnustaa, että jotenkin vain tuntuu siltä että kyseinen ihminen menee samaan kategoriaan Munamiehen, Big Brotherin ja muiden tosi-tv-ohjelmien kanssa. Eli kova on suosio, mutta itse en tykkää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tablettitietokoneet/iPadit ja niiden suosio ei ole oikein koskaan avautunut... Nämä ovat toki makuasioita, mutta oma mielipiteeni on se, että jos haluaa tietokoneen ja surffailla netissä niin pöytätietokone ja läppäri ovat parempia, koska niissä on pääsääntöisesti suurempi näyttö ja näkee paremmin. Jos haluaa taas käydä netissä silloin kun ei ole koneen ääressä, on puhelimen netin käyttö sujuvampaa. Tabletit vaikuttavat siitä epäkäytännöllisiltä että niitä on hankalampi kuljettaa mukana kuin esim. puhelinta. Jälleen makuasioita: Inhoan kosketusnäytöllisiä laitteita yli kaiken ja koitan välttää niiden hankkimista viimeiseen asti.
.

Tähän kyllä todella vahvasti samaa mieltä. Täysin mun käsityskyvyn ulkopuolella näiden tablettien suosio. Lähtien jo ihan perusjutuista. Ainakin omasta mielestäni nuo tabletit ovat liian isoja että niitä viitsii raahata mukana ja aivan liian pieniä näytöltään että niitä viitsisi kotona käyttää surffailuun, etenkin kun samaan hintaan saa aivan käypäsen läppärin. Ja pystyykö noilla tableteilla muuta edes tekemään kuin surffaamaan netissä? en tiedä. Ja ylipäätään tämä ei avaudu minulle, että mikä helvetti siinä on että nykyihminen ei pääse pirtistä pihalle ilman että koko maailma internetin muodossa kulkee taskussa mukana. Juu, netti on loistojuttu ja surffailen itsekkin runsaasti päivittäin, mutta kyllä mä nyt jumalauta pärjään ilmankin kun lähden kaupoille, lenkille tms.

Mulle ei myöskään avaudu se miksi nykyihmiset (voi toki olla että näin on ollut ennenkin) kiinnittävät huomiota elämisen kannalta aivan uskomattoman epäoleellisiin ja merkityksettömiin asioihin. TV:stä tulee kymmeniä ruokaohjelmia joissa jotkut eväksen ammattilaiset puivat, arvioivat, pohtivat, tuumailevat ja zoomailevat että miten se joku vitun hankalasti lausuttava trendieväs on aseteltu siihen lautaselle. lampaan perse jos olisi kolme astetta enemmän pohjoiseenpäin ja rehut lautasen vasemmalla eikä oikealla puolella niin jo olisi pari pinnaa parempaa ja kauniimpaa! Ja sillä on myös elämisen kannalta ratkaiseva merkitys minkälaiselta alustalta ja mimmoisilla työkaluilla tämä eväs lapioidaan leipäläpeen. Pitää olla vähintään jonkun nimekkään homoseksuaalimuotoilijan, valuvikaiselta näyttävä porsliinihässäkkä joka maksaa jotain 100€ kappale ruuan alustana että saa optiminautinnon. City-Marketin kahden euron lautaselta talikoidessa kuolo koittaisi alta aikayksikön ja vainajan suvun ylle langetuisi ikuinen häpeä ja junttiuden leima.

Sitten tämä helvetin sisustusbuumi. "Efektiseinä", "valööri" jne. Voi jeesuksen pallit sentään, vetäkää nyt jo vittu päähänne! Jokaiselle ihmiselle luulisi riittävän että pirtissä on TARVITTAVAT mööpelit ja kodinkoneet, mutta tärkeintä tuntuu olevan jotkut helvetin sävyt ja muotoilut ynnä muu epäoleellinen paska. Jos tuote toimii käytännössä, mitä väliä sillä on minkä varinen täi muotoinen se on?! Kirjoitan tätä angstista vuodatustani olohuoneessa ja voin rehellisesti kertoa etten tiedä minkä väriset verhot meillä on makkarissa. Vaimo tietäisi, mutta en viitsi kysyä. Ei vois vähempää kiinnostaa. Sen tiedän että kun nousen vaimon selästä ja käppäilen pesemään pientä puolitankoistani, niin naapurit eivät näe kun ne verhot on edessä. Se riittää mulle. Esimerkkejä olisi vielä lisää vaikka kuinka mutta en nyt viitsi enempää tilittää kun ei kukaan kuitenkaan jaksa lukea edes tähän asti.

Sanompa vaan että ihmettelen sitä että puhutaan kuinka nykyään ihmiset ovat niin kiireisiä ettei jää aikaa "oikeille ja aidoille" asioille. Mun mielestä taas ihmisillä on pakko olla aivan liikaa aikaa että edes viitsii vaivata päätään em. kaltaisilla asioilla. Taikka sitten karu totuus on että mää en vaan yksinkertasesti osaa olla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tähän kyllä todella vahvasti samaa mieltä. Täysin mun käsityskyvyn ulkopuolella näiden tablettien suosio. Lähtien jo ihan perusjutuista. Ainakin omasta mielestäni nuo tabletit ovat liian isoja että niitä viitsii raahata mukana ja aivan liian pieniä näytöltään että niitä viitsisi kotona käyttää surffailuun, etenkin kun samaan hintaan saa aivan käypäsen läppärin. Ja pystyykö noilla tableteilla muuta edes tekemään kuin surffaamaan netissä? en tiedä. Ja ylipäätään tämä ei avaudu minulle, että mikä helvetti siinä on että nykyihminen ei pääse pirtistä pihalle ilman että koko maailma internetin muodossa kulkee taskussa mukana. Juu, netti on loistojuttu ja surffailen itsekkin runsaasti päivittäin, mutta kyllä mä nyt jumalauta pärjään ilmankin kun lähden kaupoille, lenkille tms.

Pidin itsekin tablettia aikamoisena turhakkeena - vähän niinkuin käsittämättömät miniläppärit joista on omakohtaisia kokemuksiakin - mutta onhan se perkeleen kätevä sohvakäytössä. Eilenkin nukahdin sohvalle tabletista mestareitten liigaa katsellen, tabletti rintakehän päällä. Kertoo käyttömukavuudesta, kai. Heräsin loppuvihellykseen, ja asentoa muuttamatta lukaisin jatkoajan viimeisimmät. Samoin ruutu+ on erinomaisen mukava katsella tabletista kun Lukon peli pysyy mukana, tekipä sitten ruokaa, kävipa paskalla, tai laittamassa saunaan puita. Varsinaisessa mukana kantamisessa en näe suurta eroa läppäriin, siinä olen samaa mieltä kanssasi, mutta käytettävyydessä hyvä kosketusnäyttö ei juuri touchpadille häviä. Ja seitsemän tuumaiset tabletit on liian pieniä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tabletti on ihan pirun kätevä, sohvalla voi selata nettiä samalla kuin katselee vaikka lätkää, mökillä katsoin leffoja terassilla yöllä, reissussa näki kätevästi maalikoosteet kun löysi wi-fin jostain jne. Pöytäkone mulla on himassa sitten varsinaista käyttöä varten ja kännykkä kulkee yleensä mukana. Tabletti on kätevä välimuoto noille, näyttö on kuitenkin tarpeeksi iso ja tarkka oikeastaan kaikkeen.
 
Tabletti on ihan pirun kätevä, sohvalla voi selata nettiä samalla kuin katselee vaikka lätkää, mökillä katsoin leffoja terassilla yöllä, reissussa näki kätevästi maalikoosteet kun löysi wi-fin jostain jne.

Mulla sama asian ajaa noissa kaikissa läppäri ja sitä voi käyttää muuhunkin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mulla sama asian ajaa noissa kaikissa läppäri ja sitä voi käyttää muuhunkin.

Mun makuun läppäri on liian iso, vie liikaa tilaa eikä mahdu käteen mukavasti. Toki joku Macin Air tms. ajaisi saman asian, mutta hintaa tulee sitten vähän liikaa. iPad on just oikean kokoinen ja kulkee jokapaikkaan helposti mukana.

Poika oppi näppärästi käyttämään tablettia puolentoista vuoden iässä, tykkää pelailla jonkinlaisia palapelejä sillä ja "peliä" jossa eläimiä koskettamalla kuulee niiden äänen. Nopeita ovat oppimaan, osaa jo avata näppäinlukon, selata oikealle sivulle ja valita haluamansa pelin.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Meilläkin hemmassa tabletti-buumi jossain vaiheessa, lääkkeeksi ostin hp envyx2:n, läppärin josta saa näytön irti tabletiksi näin halutessaan. Sitä ei taidettu testailujen lisäksi irrottaa koskaan, case closed. Tyttö tosin osti omilla rahoillaan kun kaikilla kavereillakin oli, jätin veto-oikeuden käyttämättä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sitten tämä helvetin sisustusbuumi. "Efektiseinä", "valööri" jne ...mutta tärkeintä tuntuu olevan jotkut helvetin sävyt ja muotoilut ynnä muu epäoleellinen paska.

Hyvinkin näin! Eukko kertoi, että sitten kun hän voittaa sen 40 miljoonaa mistä tahansa pelistä (Ei koskaan täytä yhtäkään kuponkia tms.) hän pistää kaiken rempaan ja kaikki asunnon osat, elementit, huonekalut ovat sen jälkeen valkoisen eri sävyjä - WTF?

Siinä vaiheessa pitää varmaankin hakea keittiöstä se kirpparista haettu paripuoli teelusikka ja kaivaa silmät omasta päästä. Miksi kaikki pitäisi olla valkoista? Olen takuuvarmasti überjuntti, koska moista en ymmärrä?
 
Hyvinkin näin! Eukko kertoi, että sitten kun hän voittaa sen 40 miljoonaa mistä tahansa pelistä (Ei koskaan täytä yhtäkään kuponkia tms.) hän pistää kaiken rempaan ja kaikki asunnon osat, elementit, huonekalut ovat sen jälkeen valkoisen eri sävyjä - WTF?

Siinä vaiheessa pitää varmaankin hakea keittiöstä se kirpparista haettu paripuoli teelusikka ja kaivaa silmät omasta päästä. Miksi kaikki pitäisi olla valkoista? Olen takuuvarmasti überjuntti, koska moista en ymmärrä?

Tämä on minullekkin jäänyt täysin epäselväksi.

Muistelin, että telkkarista tuli joku ohjelma jossa arvioitiin kämppiä.
Käsittelyssä oli jotakuinkin tälläiset kämpät:
-Vitivalkoinen moderni minimalistinen kerrostalokämppä.

-Perus helsinki kattohuoneisto, jossa kieltämättä makea kattoikkuna, mutta muuten semmoinen 70 luvun henkeä pirskahteleva.

-Kelo"mökki" järkietäisyydellä kaupungista, mutta käytännössä luonnon rauhassa, paljon ikkunoita (ottaen huomioon, että kelo) vähän inkkarijuttuja yms luonnonläheistä taidetta, "lukusoppi" ikkunan äärellä mistä näkee metsään. Oma iso piha ja perheessä koiria, saunat yms yms.

Ja arvatkaa mikä oli paras asunto ?

PS: Voi olla, että muistan nuo jotenkin väärin, mutta pointti lienee selvä, ei tartuta yksityiskohtiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei oikein avaudu, miksi noilla potkupallisteilla on lähes kaikilla sama ruma kampaus. Korvan päältä kaikki pois, samoin niskasta takaraivoon asti. Törkeen näkönen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös