Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 244 998
  • 7 345

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miksi lainataan joku jonkun nimimerkin kirjoittama juttu, muttei kommentoida tahi reagoida muuten? Siis lainataan kirjoitus, eikä mitään muuta? Miksi? Kertokaa. Mitä sillä ajetaan takaa tai tarkoitetaan?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Miksi lainataan joku jonkun nimimerkin kirjoittama juttu, muttei kommentoida tahi reagoida muuten? Siis lainataan kirjoitus, eikä mitään muuta? Miksi? Kertokaa. Mitä sillä ajetaan takaa tai tarkoitetaan?

Aika usein siinä on vahingossa kirjoitettu sinne lainauksen ”sisään” se oma vastaus.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Himohamstraajat, jotka eivät koskaan heitä mitään pois. Olen muuttanut viimeisen kymmenen vuoden aikan kolme kertaa ja jätteisiin on mennyt toistakymmentä säkkiä turhaa tavaraa. Jos joku laatikko on edellisen muuton jäljiltä avaamatta niin ei siinä kovin tärkeää tavaraa voi olla.

Joo kauhulla odotan kun tuosta anopista aika jättää. Se kämppä on aivan täys tavaraa vaikka ei mikään hamstraaja sinänsä olekaan. On esimerkiksi kirjoja tuhansia kappaleita, ja huonekalut ovat sellaisia parin tonnin painoisia viritelmiä joita ei siirrä maansiirtokoneellakaan. Ovat vissiin ihan arvokkaita huonekaluja, mutta mä en ainakaan niitä tuolta aio ulos raahata vaikka euroja sataisi.

Omissa muutoissa on lentänyt kyllä tavaraa kaatikselle ihan kiitettävästi. "Parhaita" muuttoja ovat olleet ulkomaille muutot kun ei voi viedä oikein mitään mukana. Siinä ovat saaneet sukulaiset ja kaverit tulla viemään mitä haluavat - olen sanonut etten luultavasti hae ikinä takaisin.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Himohamstraajat, jotka eivät koskaan heitä mitään pois. Olen muuttanut viimeisen kymmenen vuoden aikan kolme kertaa ja jätteisiin on mennyt toistakymmentä säkkiä turhaa tavaraa. Jos joku laatikko on edellisen muuton jäljiltä avaamatta niin ei siinä kovin tärkeää tavaraa voi olla.
Mustalaiselämää olen viettänyt koko aikuisikäni, eli osoitteita on kertynyt puolentoista näytön verran maistraattiin. Aika nopeasti huomasin että lähes parasta mitä housut jalassa voi tehdä on luopua materiasta. Vaimo ja lapset tuntuvat hamstraavan tavaraa kuin työkseen, joten mun asketismi ei muutoissa kauheasti ole helpottanut roudaamista.
Sekin hyvä puoli vähässä krääsässä on että mahdollisessa hagmannien jakotilaisuudesta mä voin poistua henkilöautolla.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
FMI (eli ilmatieteenlaitos) sivuilla lukee: Verkkopalvelumme uudistuu tänään. Muutostyöt tiistaina 2.6. voivat vaikuttaa hetkellisesti verkkopalvelumme toimintaan. Pahoittelemme mahdollisia häiriöitä.

Hirveän näköinen tuo uusi versio. Minä en ole ikinä ymmärtänyt miksi toimivia nettisivuja uudistetaan paskemmaksi. Tai no en tiedä miltä tuo kännykässä näyttää kun nykyään kaikki päivitykset tunnutaan tekevään jonkun miniruudun ehdoilla, mutta tietokoneella ei toimi.
 

Glove

Jäsen
FMI (eli ilmatieteenlaitos) sivuilla lukee: Verkkopalvelumme uudistuu tänään. Muutostyöt tiistaina 2.6. voivat vaikuttaa hetkellisesti verkkopalvelumme toimintaan. Pahoittelemme mahdollisia häiriöitä.

Hirveän näköinen tuo uusi versio. Minä en ole ikinä ymmärtänyt miksi toimivia nettisivuja uudistetaan paskemmaksi. Tai no en tiedä miltä tuo kännykässä näyttää kun nykyään kaikki päivitykset tunnutaan tekevään jonkun miniruudun ehdoilla, mutta tietokoneella ei toimi.
En ole vielä kokeillut Nordean uutta nettipankkia, mutta epäilen, että menee samaan sarjaam ”toimivat, mutta muutetut.”
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En ole vielä kokeillut Nordean uutta nettipankkia, mutta epäilen, että menee samaan sarjaam ”toimivat, mutta muutetut.”

Kokeilin uudistettua yrityspankkia, oli aivan täyttä kyrpää. Ei pitäisi säätää aina.

Lisäys: eihän se ollut kyllä kokeilu sinänsä, vanha poistui jo käytöstä, on vain uusi.
 
K

Kiekkokatsoja

@Hera80
Kysympä kun en tiedä. Niin miksi oot alkanut käyttää kirjoituksesi alla nimimerkin lisäksi, jotain öö "titteliä", tai vastaavaa?

Ja muista kirjoittaa tämän vastauksen loppuun että
hera80
Asioiden avaaja.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Hera80
Kysympä kun en tiedä. Niin miksi oot alkanut käyttää kirjoituksesi alla nimimerkin lisäksi, jotain öö "titteliä", tai vastaavaa?

Ja muista kirjoittaa tämän vastauksen loppuun että
hera80
Asioiden avaaja.
Hieno kysymys ja antaa minulle aasinsillan lopettaa moinen, kunhan ensin vastaan tähän. En muista mistä tai miksi sen aloitin, mutta tod.näk. kännipäissäni. Sitten huomasin, että muutamia se ärsyttää ja sehän oli kuin bensaa liekkeihin ja jatkoin sen tekemistä. Pidemmän päälle se on kuitenkin itsellenikin raskasta ja tulkoon se tämän viestin myötä tiensä päähän, end of the road, slut i vägen. Viimeisen kerran siis......

Hera80
-asioiden avaaja-
 
@Hera80
Kysympä kun en tiedä. Niin miksi oot alkanut käyttää kirjoituksesi alla nimimerkin lisäksi, jotain öö "titteliä", tai vastaavaa?

Ja muista kirjoittaa tämän vastauksen loppuun että
hera80
Asioiden avaaja.

Tuo on just siisti tyyli, jatka herra Hera80 samaan malliin. Nimimerkillä wilco lukee aina viestien päätteeksi: "Että silleen..." Kirjoitin joskus yhden viestin loppuun nuo sanat ja heti tuli palautetta joltakin nimimerkiltä. Tuo tuli nyt mieleen ensimmäisenä, varmaan joku muu saattaa löytää toisenkin esimerkin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo on just siisti tyyli, jatka herra Hera80 samaan malliin. Nimimerkillä wilco lukee aina viestien päätteeksi: "Että silleen..." Kirjoitin joskus yhden viestin loppuun nuo sanat ja heti tuli palautetta joltakin nimimerkiltä. Tuo tuli nyt mieleen ensimmäisenä, varmaan joku muu saattaa löytää toisenkin esimerkin.
Kiitos lämpimistä sanoista, mutta kyllä se oli tässä.
 
K

Kiekkokatsoja

Hieno kysymys ja antaa minulle aasinsillan lopettaa moinen, kunhan ensin vastaan tähän. En muista mistä tai miksi sen aloitin, mutta tod.näk. kännipäissäni. Sitten huomasin, että muutamia se ärsyttää ja sehän oli kuin bensaa liekkeihin ja jatkoin sen tekemistä. Pidemmän päälle se on kuitenkin itsellenikin raskasta ja tulkoon se tämän viestin myötä tiensä päähän, end of the road, slut i vägen. Viimeisen kerran siis......

Hera80
-asioiden avaaja-
No eii.. Jatka vaan, latu on jo hyvin avattu!
Uteliaisuttani kyselin. Small talkkia tää oli.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuo on just siisti tyyli, jatka herra Hera80 samaan malliin. Nimimerkillä wilco lukee aina viestien päätteeksi: "Että silleen..." Kirjoitin joskus yhden viestin loppuun nuo sanat ja heti tuli palautetta joltakin nimimerkiltä. Tuo tuli nyt mieleen ensimmäisenä, varmaan joku muu saattaa löytää toisenkin esimerkin.
Tuo @wilco :n juttu on aika omituinen sikäli kun hän on kertonut että tuo on allekirjoitus. Tänne kuitenkin saa tuon allekirjoituksen lisättyä ihan muutenkin, ei tarvitse jokaiseen viestiin sitä lisätä.

Että silleen...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tuo @wilco :n juttu on aika omituinen sikäli kun hän on kertonut että tuo on allekirjoitus. Tänne kuitenkin saa tuon allekirjoituksen lisättyä ihan muutenkin, ei tarvitse jokaiseen viestiin sitä lisätä.

Että silleen...

Ei mitkään dokumentit tule valmiilla allekirjoituksella. Ei tässä nyt missään Venäjällä olla.

Että silleen...
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Himohamstraajat, jotka eivät koskaan heitä mitään pois. Olen muuttanut viimeisen kymmenen vuoden aikan kolme kertaa ja jätteisiin on mennyt toistakymmentä säkkiä turhaa tavaraa. Jos joku laatikko on edellisen muuton jäljiltä avaamatta niin ei siinä kovin tärkeää tavaraa voi olla.
Meillä on rouvan kanssa jokunen vuosi sitten päätetty, että mitään isompaa tavaraa ei tuoda taloon, ellei saman verran viedä samalla pois. Arvaatte varmaan, että rouva tuo jatkuvalla syötöllä jostain halvalla saatua kamaa sisään. Nytkin katselen jostain halvalla löytynyttä yö poytää tässä terassilla istuessani. Lakkausta ja maalia kuulemma vaatii. Joka hemmetin kevät viedään kastopaikalle ylimääräistä roinaa, ja jostain tuo puoliso sitä lisää kantaa.

17 vuotiaalle pojallekin piti ihan hyvän sängyn tilalle ostaa uusi ja parempi. Vanha runko nyt lojuu tuolla ala kerrassa osissa. Itsekään en vain voi ymmärtää tuota tavaran hamstrausta.

Toki sama ihmettely kohdistuu omalta osaltani myös toimivan elektroniikan uusijiin. Toimivat tv: t kännykät yms pitää vaihtaa uusiin, koska???

Viesti lähetetty ensimmäisellä omistamallani älypuhelimellani. 3,5v vanha, mutta toimii, eikä ole aikomustakaan vaihtaa, ennen kuin lopullisesti simahtaa.
 

Glove

Jäsen
Viesti lähetetty ensimmäisellä omistamallani älypuhelimellani. 3,5v vanha, mutta toimii, eikä ole aikomustakaan vaihtaa, ennen kuin lopullisesti simahtaa.
Minun entinen puhelin, joka siis meni rikki tiistaina, olisi ollut kohta neljä vuotta käytössä. Kyllä tuo varmaan muuten toimii, ainakin lähtee käyntiin, mutta kun näyttö on ihan pimeä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Minun entinen puhelin, joka siis meni rikki tiistaina, olisi ollut kohta neljä vuotta käytössä. Kyllä tuo varmaan muuten toimii, ainakin lähtee käyntiin, mutta kun näyttö on ihan pimeä.
Edellämainitussa tilanteessa on jopa suositeltavaa vaihtaa uuteen. Saat synnin päästön tästä toimenpiteestäsi. Vaikeahan se on esim. etsiä kätköjä luuri pimeänä.
 

ace

Jäsen
@Hera80 pidä toi, ei tarvii antautua pikkusieluisten vaatimuksiin.

Se varsinainen asiani, Kalle Palanderin tylyttäminen ei avaudu. Suomessa ei ilmeisesti saa olla menestynyt ja omata vahvoja mielipiteitä. Onhan Kalle oman arvonsa tunteva, mutta mielestäni kuitenkin hyvällä tavalla. Paljon surkeempiakin ex urheilijoita meiltä löytyy.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kun mainonta perustuu nykyään nettiselailuun (kekseihin) niin miksi noita helvetin keksejä ei voi sitten pistää tallentamaan ihan oleellisiakin tietoja eikä vain sinne päin. On ihan ok, että facessa törmään Ikean mainokseen, kun sieltä juuri ostin parvisängyn. Mutta miksi vitussa tuossa mainoksessa on juuri tuo parvisänky jonka ostin (ja puoliksi näkyvissä patjansuojus jonka ostin myös)? Eikö minulle kannattaisi ennemmin tarjota jotain tuohon liittyvää, kuten esim muuta makuuhuoneen sisustukseen liittyvää (patjan ostin samalla niin sellaisen tarjoaminen olisi yhtä turhaa).
Niin ja eikös kokolailla kaikilla ole adblock käytössä jo ylipäätään...?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Niin ja eikös kokolailla kaikilla ole adblock käytössä jo ylipäätään...?
Totta kai on mutta kun ei toimi facessa. En tiedä jaksaisiko facen purityä joskus taas kokeilla, mutta tuolta kyllä yleensä saa mainokset vähenemään aika hyvin kun vain jaksaa piilottaa kaikki.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kun mainonta perustuu nykyään nettiselailuun (kekseihin) niin miksi noita helvetin keksejä ei voi sitten pistää tallentamaan ihan oleellisiakin tietoja eikä vain sinne päin.
Mä taas oon pohtinut et miksi herran vuonna 2020 ilmoitetaan et sivusto käyttä evästeitä ja se pitää hyväksyä.

Eikö tuo oo enemmänkin sääntö kuin poikkeus että joka saitilla on evästeet käytössä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mä taas oon pohtinut et miksi herran vuonna 2020 ilmoitetaan et sivusto käyttä evästeitä ja se pitää hyväksyä.

Eikö tuo oo enemmänkin sääntö kuin poikkeus että joka saitilla on evästeet käytössä.
EU sääti direktiivin ja siitä nuo johtuvat.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Oishan se pitänyt arvata et EU on tämänkin takana.
Siitä tuli melkoinen haloo kun ihmisille ilmeni (yllätyksenä) että Facebook ja muut mediajätit ovat keränneet niistä kaiken tiedon mitä ovat nettiin laittaneet ja vielä kauppaavat tietoja osana bisnesmallia helvetinmoisella voitolla mainostajille (sekä mm. cambridge analyticalle yms. poliittiseen agitointiin keskittyneelle firmalle). Muutosta vaadittiin ja lopputulemana ettei firmat (tai mikään muukaan taho) saisi enää kerätä käyttäjälistoja ja ihmiselle on ilmoitettava kun siitä kerätään infoa mm. kohdennettua mainontaa varten (tai "jotta käyttäjäkokemuksesi paranisi"). Mikään ei muuttunut kun tuskin ihmiset enää edes muistavat minkä takia noita suostumuksia joka sivulla kysytään ensimmäistä kertaa käydessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös