Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 834
  • 33 924

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Avautui että en ole ikinä kävellyt mihinkään kouluuni, kertaakaan. Koulumatka oli aina vähintään kymmenen kilometriä, yleensä ylikin, sen lähemmäs kaksikymmentä vuotta.

Avautui että mulla oli noin 12 vuotta kävelytöntä aikaa. Sitten oli semmonen 1,5 kilsaa oppilaitokseen pari vuotta (joskus jopa kävelin), myöhemmin kymmenen kilsaa (en kävellyt), sitten muutama sata metriä (pakko kävellä), sitten taas pidempi matka (en kävellyt).
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis miettikää. Jotkut miehet pitää oikeasti sormusta sormessa sen jälkeen kun menevät naimisiin. Eiks se kaulakoru-villitys ollut niillä millä lie hyppyritukilla joskus 15-20v sitten.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis miettikää. Jotkut miehet pitää oikeasti sormusta sormessa sen jälkeen kun menevät naimisiin.

Heitin puolitosissani vaimolle mitäpä, jos en pitäisi sormusta. Sus siunatkoon mitkä pultit se otti. Äkkiä siihen kyllä tottui. Siis sormukseen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerran tuli mentyä kihloihin tai en mä vaan se nainen mun kanssa. En muista miten me se sovittiin, mutta siinä kultasepänliikkeen tiskillä se vielä kysyi että kumpi tän maksaa, johon mä hitto krapulassa totesin että no kummalle se tulee?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kerran tuli mentyä kihloihin tai en mä vaan se nainen mun kanssa. En muista miten me se sovittiin, mutta siinä kultasepänliikkeen tiskillä se vielä kysyi että kumpi tän maksaa, johon mä hitto krapulassa totesin että no kummalle se tulee?

Olen joskus sopinut muijan kanssa, että toinen ostaa ruuat ja toinen juomat. Minä ostin juomat, mutta vain itselleni.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heitin puolitosissani vaimolle mitäpä, jos en pitäisi sormusta. Sus siunatkoon mitkä pultit se otti. Äkkiä siihen kyllä tottui. Siis sormukseen.

Naimissa yli 20 vuotta, en tiedä missä vihkisormus on. En pidä koruista, enkä tatuoinneista, vihkisormuksen jätin kaappiin aika pian häiden jälkeen, turha kapistus.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se olikin tarkoitettu vitsiksi. Ainakin kuvittelisin niitä olevan ympäriinsä niin kuin muissakin maissa.
Soma abstraktio: keskellä yötä, keskellä äänetöntä, liikkumatonta kaupunginosaa tsadilaiset pussikaljapojut odottelee liikennevalojen vaihtumista.
On meidän maalaisten elämä onneksi helpompaa.
Hmmmm....
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Huonekalujen hinta. Ei ole tullut vuosiin noita osteltua mutta nyt on taas ajankohtaista ja kyllä on lastulevy / MDF / mikälie -levyillä hintaa. Huonekaluliikkeillä tuntuu olevan joka vkonloppu alennusmyynti joten taitaa kertoa vain siitä, että miten paljon noiden hinnoissa todellisuudessa on ilmaa. Tai sitten pelataan psykologisella ajatuksella että 500e lastulevykehikko nyt -50% > porukka luulee tuotetta halvaksi.

Edit: eikä nuo "halvat" huonekalut ole edes kovin tyylikkäitä suunnittelultaan.
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Matkan varrella on avautunut, kuinka suhtautuminen koulun alkamiseen on muuttunut omasta lapsuudesta. Kun seuraa nuorempia työkavereita, niin lapsen koulun alkaessa pitää ottaa kahden viikon loma...Itse kun käveli jo yksin tarhaan, vanhemmat kun oli töissä 7-16.Aamulla vanhemmat herätti töihin lähtiessään, eli 6.30, sitten jossain vaiheessa kouluun, jossa oli 900 oppilasta. Koulua käytiin kahdessa vuorossa koska kaikki ei mahtuneet sisään yhtä aikaa.Enkä muuten muista, että äitini olisi koskaan ollut "lapsi sairas" päivällä, saattaa olla että 70-luvulla jäi siltä päivältä liksa saamatta.


Silloin kun minä olin nuori, niin kouluun oli matkaa ainakin 50 kilometriä. Pakkasta oli talvella -50 astetta, mutta se ei haitannut. Koulumatka alkoi kun räkä poskella hiihdettiin järvien ja vuorten ylitse. Kesällä uitiin. Matkan varrella oli susia, karhuja, käärmeitä, velociraptoreita ja muita villipetoja. Olin muistaakseni 6-vuotias kun tapoin ensimmäisen jääkarhuni. Paljain käsin. Ei silloin itketty. Talvella käytiin koulun jälkeen eturintamalla ja sielläkin oltiin välillä kuukausia ilman ruokaa. Voi näitä nykyajan nuoria kun niistä ei ole mihinkään. Kaikki oli ennen paljon paremmin.
 

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
ernestipotsi, noin minäkin sen muistin. Minkäs teet kun tosiasiat on nuo,ja kouluun oli 500 metriä. Ei silti tarvitse kahden viikon lomaa...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö joskus ennen maalaiset junttimiehet pitänyt lompakkoa farkkujen takataskussa. No nyt teinitytöillä pullottaa viiden tuuman kännykkä trikoiden persuksissa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hä! Missä sitä lompsaa sitten pidetään, jos ei perstaskussa?
Etutaskussa tai povitaskussa. Aina ei tarvii lompakkoa ollenkaan. Loppupeleissä aika turha kapistus.

Monillakin muuten näkee lompakossa hirveitä pinoja kaiken maailman turhia kortteja. Mikähän järki siinäkin on. Ai niin täällähän oli se ketjukin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei saamari sentään meitsi on saanut joskus seksikkäiltä muijilta pillua. Minkä iän kriisi tää on kun katselee vanhoja valokuvia? Pitää muuten googletella löytyiskö netistä saitteja, mihin vanhojen panojen kuvia vois postailla. Ei noissa kaikissa edes näy toisen kasvoja kun itse poseeraa värkin vieressä peukku pystyssä jne.

Ei hemmetti nyt korkki kiinni, mutta ei tänään!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Alkaa pikkuhiljaa avautua, kuinka moraalittomia nämä itseään kansakuntamme moraalinvartioina pitävät ihmiset voivatkaan olla ajaessaan oman viiteryhmänsä etua lähes hinnalla millä hyvänsä.
Toisaalta, olen minä nähnyt tällaista ennenkin, mm. Venäjällä asustellessani, jossa jokainen kansallinen pikku kriisinpoikanen valjastettiin vallassa olevien keppihevoseksi edistämään heidän tarkoitusperiään.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minulle avautui, että proteiinipatukat ovat aika hyvä business-idea. Tuotetta markkinoidaan jonain super-terveellisenä välipalana ja urheilullisten ihmisten "aterian korvikkeena". Kun vilkaisee tuotteen sisältöä, niin se ei juurikaan perus-suklaasta eroa mitenkään, hirvittävästi energiaa ja sokeria. Mutta niin vitun fitnestä ja terveellistä.

Sitten noita ostelevat kaiken maailman elinkautis-laihduttajat, jotka pohtivat, kun eivät laihdu sitten millään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös