Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 712 530
  • 33 924

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänä talvena oon vasta hoksannut että miehetkin käy punttisalien ryhmäliikuntatunneilla. Niissä spinningjutuissa ja muissakin.

Joo sisustus- ja trendilehdet nyt aina sanoo mikä muka on muodissa, nyhtökaura kahvakuula jooga blaa blaa, mutta luulis ettei ihminen halua olla mikään sellainen viimeisintä trendiä seuraava pelle, ellei sitten ole luonteeltaan heikko, jolla on tarve samaistua muihin ja olla jotain tiettyä, mitä mä en oikein edes ymmärrä. Hipsterit tuntuu monesti olevan sellaisia. Ja sit jos joku on tosi ruma niin se vetää perunasäkin ylle ja tunkee läskinaamansa täyteen niittejä tai edes hiukset irokeesille tai muuten vaan räikeesti ja sitten kävellään nokka pystyssä ja yritetään piilottaa se epävarmuus. Vähän niin kuin telkkarissa se Maria Veitola.

Ja miksihän jengi ei juoksentele pihalla ja vaikka punnertele tai vetele leukoja jossain telineissä, jos jotain sellaista haluaa harrastella. Punttisalilla käyminen on aina noloa. Ei siitä pääse yli eikä ympäri.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ja miksihän jengi ei juoksentele pihalla ja vaikka punnertele tai vetele leukoja jossain telineissä, jos jotain sellaista haluaa harrastella. Punttisalilla käyminen on aina noloa. Ei siitä pääse yli eikä ympäri.

Ehkä ihmisillä on liikaa rahaa? Ja aikaa? Ja liian vähän mielikuvitusta.
Vaikea käsittää miksei tosiaan aloitella kotona. Siis eiköhän punttisalit ole tarkoitettu ammattilaisille, kuten sille 65-vuotiaalle body building äijälle joka taas voitti jonkun mitalin SM-kisoissa. Muutama perusliike jolla saadaan kroppa kuntoon, ne voi tehdä ihan siinä sohvan vieressä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
1950- ja 1960-luvuilla Lego-palikoita oli saatavilla pääasiassa viittä väriä: keltainen, musta, punainen, sininen ja valkoinen.

Lisäksi kyseisellä aikakaudella kaksi näistä väreistä olivat huomattavasti muita yleisempiä. Esim. isäni nuoruuden seteissä hallitsevat värit olivat selkeästi punainen ja valkoinen. Tänään vilkaisin Tanskan lippua...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nordis ei muutu pelkillä mustilla katsomon peittävillä verhoilla siksi "odotetuksi n. 3000 hengen klubiksi": Sama Nordis se oli, selvisi viimeistään kaoottisen narikkajonon aikana. Lisäksi siellä "klubissa" oli ihan vitun kylmä. Ei juuri häirinnyt pääesiintyjän Manic Street Preachersin aikana, mutta odotellessa ja lämppärin aikana teki melkein mieli hakea takki takaisin narikasta. Liekö jääkoneet olleet täysillä finaalijään suojelemiseksi, kun ei ole vastaavaa aiemmin ollut.

Ehkä pitää raapustella keikasta parempaan ketjuun paremmalla ajalla, mutta tuo "Black Box klubi" ei mene jatkoon.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä pitää raapustella keikasta parempaan ketjuun paremmalla ajalla, mutta tuo "Black Box klubi" ei mene jatkoon.
Minusta tuo oli musiikillisesti hyvinkin toimiva ja muutenkin erinomainen ratkaisu. Tosin takkia en vienyt narikkaan...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Opin Tanskan lipun ala-asteen ensimmäisellä luokalla 1980-luvulla.
Minä päivänä/millä vuosikymmenellä opit yhdistämään Tanskan lipun värit (punainen ja valkoinen) 1950- ja -60-lukujen Lego-palikoiden yleisimpiin väreihin (punainen ja valkoinen)?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Lisäksi kyseisellä aikakaudella kaksi näistä väreistä olivat huomattavasti muita yleisempiä. Esim. isäni nuoruuden seteissä hallitsevat värit olivat selkeästi punainen ja valkoinen. Tänään vilkaisin Tanskan lippua...

Vilkaisepa seuraavaksi Legon logoa.

Bricklinkin mukaan Legon yleisin väri on nykyään musta, mikä on aika erikoista ottaen huomioon Legon positiivisen leiman.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Kirjekuorilakana on aika hyvä keksintö. En tienny sellasen olemassa olosta ja tyydyin vaan siihen, että aluslakana on jokaisen yön jälkeen päin persusta. Tuskin palaan enää perinteiseen kun hinnassakaan ei oo kauheesti eroa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Youtube on kyllä mainio väline säästää rahaa arkipäivän nikseillä. Esimerkiksi parsin juuri mahtavan meisselini kohdalla olleen reiän housuistani ja jälki oli yllättävän hyvää. Samoin jossain autonhuollossa olen ihan tumpelo, mutta youtubesta löytyy videot kaikille automerkeille osien vaihtamiseen
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Vaikka sukunimi ei niitä yleisimpiä ole, niin jotenkin vasta nyt Jouko Skinnarin surullisen poismenon myötä itselleni avautui, että miehen poika, kansanedustaja Ville Skinnari on se sama Ville Skinnari, joka luuti huonolla menestyksellä surkean Reippaan takalinjoilla SM-liigassa 90-luvulla.
 
Youtube on kyllä mainio väline säästää rahaa arkipäivän nikseillä. Esimerkiksi parsin juuri mahtavan meisselini kohdalla olleen reiän housuistani ja jälki oli yllättävän hyvää. Samoin jossain autonhuollossa olen ihan tumpelo, mutta youtubesta löytyy videot kaikille automerkeille osien vaihtamiseen

Kiitos tästä! Kaapissa on lojunut yli vuoden päivät kiva rotsi, jossa on ollut vetoketju sökönä. Minuutin youtube-opinnoilla minustakin tuli arjen macgyver!
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Minulle avautui, etta suomalainen tulojen mukaan maaraytyva paivasakkokaytanto on hyva juttu.

Tama avautui Hjalliksen ohjelmassa, jossa Nalle Wahlroos kertoi, ettei voi ajaa suomessa itse, koska hanella on raskas kaasujalka ja etta suomessa sakot on absurdeja. Suomen sakkokaytannolla on siis ainakin yksi valinpitamaton kuski (tietaa ajavansa liian lujaa) saatu pois ratista. Han ajaa muissa maissa kylla, mika tarkoittaa sita, etta han saa omasta mielestaan lakia rikkoa varsinkin kun kyhnya on ja perussakot muualla ei tunnut missaan.

Nallen itkut sakkokaytonnasto vain naulasi sen onnistumisen. Samalla se tuo lisaa tyota suomeen, kun tyollistaa kuskia. Tassa linkki uutiseen: Wahlroos paljasti Hjalliksessa: Tästä syystä en aja autoa Suomessa - Kotimaa - Ilta-Sanomat
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minulle avautui, etta suomalainen tulojen mukaan maaraytyva paivasakkokaytanto on hyva juttu.

Tama avautui Hjalliksen ohjelmassa, jossa Nalle Wahlroos kertoi, ettei voi ajaa suomessa itse, koska hanella on raskas kaasujalka ja etta suomessa sakot on absurdeja. Suomen sakkokaytannolla on siis ainakin yksi valinpitamaton kuski (tietaa ajavansa liian lujaa) saatu pois ratista. Han ajaa muissa maissa kylla, mika tarkoittaa sita, etta han saa omasta mielestaan lakia rikkoa varsinkin kun kyhnya on ja perussakot muualla ei tunnut missaan.

Nallen itkut sakkokaytonnasto vain naulasi sen onnistumisen. Samalla se tuo lisaa tyota suomeen, kun tyollistaa kuskia. Tassa linkki uutiseen: Wahlroos paljasti Hjalliksessa: Tästä syystä en aja autoa Suomessa - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Se ei jostain syystä yllätä vähääkään, että Nallen kaltainen mulkero kokee lakien noudattamisen absurdiksi. Absurdiahan se olisi myös maksaa rehdisti verojaan, joten Nallen pankki Nordea onkin kunnostautunut veroparatiisioperaatioissa. Absurdia, ah niin absurdia.

Rahan arvo on ainoa arvo mikä nallewahlrooseille mitään merkitsee, muuta arvomaailmaa ei tunnu olevan, joten nykyinen päiväsakkokäytäntö on aivan paikallaan. Se osuu rikkaankin kukkaroon ja näin ollen hillitsee heidän laittomuuksiaan. Muutenhan nallewahlroosit vain ajaisivat köyhien ja kipeiden yli, päältä ja ohi ja korkeintaan nakkaisivat konstaapeleille pari satasen seteliä ikkunasta pikkusakkojen kuittaamiseksi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
nykyinen päiväsakkokäytäntö on aivan paikallaan.
Tästä taisin joskus aikaisemminkin kirjoittaa johonkin ketjuun, mutta erinomaisesti tämän ymmärtää vierailemalla vaikka Pietarissa. Siellä on ylinopeus sakot kaikille samat joten se näkyy usein siinä kuinka luxus- ja urheiluautot eivät pahemmin rajoituksista piittaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tätä ketjua lukiessa avautui että olisi kivaa olla Nalle Wahlroos. Voisi palkata itselleen autokuskin. Sitten voisi pyyhkiä kateellisten kyyneleet pois tukulla seteleitä. Hmm...
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Jaa minulle on avautunut jo aikoja että Nalle on oikeassa, ja fiksu.
Siis eihän tuolla tee mieli ajella kun kilometrin ylityksestä tulee sakko. Haloo. Reilusta ylinopeudesta kortti pois thats it, ellei ole raskaana tms.
Juopoiltakin tietysti. Niin ja autokouluun psykologinen testaus.

Aasiassa on hienoa kun löytyy aina joku muu ajamaan, niin ei tarvitse.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Jaa minulle on avautunut jo aikoja että Nalle on oikeassa, ja fiksu.
Siis eihän tuolla tee mieli ajella kun kilometrin ylityksestä tulee sakko. Haloo. Reilusta ylinopeudesta kortti pois thats it, ellei ole raskaana tms.
Juopoiltakin tietysti. Niin ja autokouluun psykologinen testaus.

Aasiassa on hienoa kun löytyy aina joku muu ajamaan, niin ei tarvitse.
Löytyy täältäkin, katolla lukee taksi. Mikä syy raskaus on olla ottamatta kortti pois ylinopeudesta?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Nallelle kaikki muu Suomen taloudessa on absurdia paitsi maataloustukien lypsäminen valtiolta/EU:lta.

Nalle ja aika moni muu vastaavista lähtökohdista noita tukia saava on itse asiassa sanonut, että noiden tukien maksaminen pitäisi lopettaa kokonaan. Mutta toki ottavat sen, mitä muutenkin tulisi, siis niin kauan, että tukia ei enää makseta.

Itse asiassa Nallen 1800-luvun asuunsa entisöimä Joensuun kartano on itsessään sellainen kulttuuriteko, josta Nallelle voisi maksaa enemmänkin.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Yhdysvalloissa oleva Washingtonin osavaltio, jonka tiesin kyllä Washington D.C.:n ohella olevan olemassa, sijaitseekin aivan jossain perähikiällä Oregonin ja Idahon vieressä! Mitä helvettiä? Piti googlata varta vasten toinen kartta, ja siinäkin oli noin. Varmaan oli idässä joskus, ihan siinä New Yorkin vieressä.

No eihän noissa kartoissa kyllä järkeä ole noin yleisemmin. Esim. The MidWest sijaitsee keskellä Amerikkaa, miksei ole vaan ihan The Middle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös