Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 737 299
  • 33 995

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kysymyksessä on ns. Jatkoaika-itsari.

Voi myös olla, että tuli kirjauduttua liian julkiselle koneelle, ja unohdettua kirjautua pois. Harmi että spedeily jäi noihin kahteen tyylikkääseen ketjunavaukseen, nohevampi hemmo olisi ehtinyt spammata koko keskustelun etusivun näyttämään vain omia tuotoksiaan. Ja ei, en suosittele kokeilemaan.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Avautui, että allekirjoitukseni on syöpynyt kansakunnan kollektiiviseen tajuntaan:
Kysymykseni siis kuuluu, mihin tarvitsit tätä tietoa? Ei kuulunut ainakaan lukion pakolliseen kemian kurssiin silloin joskus - tai sitten aika on onnellisesti mullannut puistot, ja minun pääni.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Aamuisin, kun lähtö on selkeästi heräämistä myöhemmin, tykkään katsella kokkausohjelmia. Tänään Neljän tähden illallista katsellessa avautui, etten kestäisi samassa huoneessa Jonna Geagean kanssa kolmea minuuttia pidempään. Uskomattoman typerä, tyhmä ja sivistymätön ihminen - jopa Ö-luokan laulajaksi(?).
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aamuisin, kun lähtö on selkeästi heräämistä myöhemmin, tykkään katsella kokkausohjelmia. Tänään Neljän tähden illallista katsellessa avautui, etten kestäisi samassa huoneessa Jonna Geagean kanssa kolmea minuuttia pidempään. Uskomattoman typerä, tyhmä ja sivistymätön ihminen - jopa Ö-luokan laulajaksi(?).

You think!? Really!? For Sure!

Voi helvetti, hell yeah, ei varmaan tullut ainuttakaan, zero, lausetta eilisessä ohjelmassa Geagealta, jossa ei olisi ollut englantia mukana. Oli pikkuisen, just a little bit, typerän kuuloista.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aamuisin, kun lähtö on selkeästi heräämistä myöhemmin, tykkään katsella kokkausohjelmia. Tänään Neljän tähden illallista katsellessa avautui, etten kestäisi samassa huoneessa Jonna Geagean kanssa kolmea minuuttia pidempään. Uskomattoman typerä, tyhmä ja sivistymätön ihminen - jopa Ö-luokan laulajaksi(?).

Avautui, että tää ohjelma on vielä surkeempi kuin kuvittelin. Todella ärsyttävä monilla eri tavoilla. Toi kertojan tai kommentoijan humoristinen ote on niin loppuunkaluttu, että tympii. Tuli sit katottua tätä 20 minuuttia ihan uteliasuudesta, ei tartte uudestaan kattoa.

Olisin odottanut paljon rajumpaa sivistymättömyyttä sen perusteella, ettei kolmea minuuttia jaksais samassa huoneessa. Tuntui noi herratkin aika paljon puhuvan ruoka suussa.

Aukeni myös, että mistä vois lähtee kämpää ostamaan, jos olis hiukan enemmän rahaa. Toi olis aika optimaalinen sijainti mun makuun ja näköalat sun muut kans kelpais.

Edit: Niinjuu, itsekkin kyllä häiritsi tuo englannin viljeleminen koko ajan. Mut tuntuipa Veijoseltakin irtoovan noita one-linereitä. Oho...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toi kertojan tai kommentoijan humoristinen ote on niin loppuunkaluttu, että tympii.
Et varmaan ole katsonut Arvostele mun illallinen Suomessa tjsp ohjelmaa, enkä näillä tiedoilla voi sitä suositella sinulle. Jaana Saarinen vie ärsyttävyyden uudelle tasolle.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Et varmaan ole katsonut Arvostele mun illallinen Suomessa tjsp ohjelmaa, enkä näillä tiedoilla voi sitä suositella sinulle. Jaana Saarinen vie ärsyttävyyden uudelle tasolle.

Olen sen verran masokisti, että näillä tiedoilla taatusti vilkaisen tätäkin, jos eteen sattuu. Oon vaan yleensä prime timeen aika kaukana telkusta.... yleensä. Tai sitten katon SM-liigaa. Siksi mennyt ohi tuokin näemmä melkein joka arkipäivä tuleva Neljän tähden illallinen.

Jaana Saarinen ja hiukankin tämmöinen meininki kuullostaa kyllä lyömättömältä yhdistelmältä. Mut ei sekään samaan sarjaan yllä esimerkiksi Vappu Pimiän, Janne Katajan jne. porukan kanssa.

Noita ruokaohjelmia on kyllä aivan hillittömästi nykyään. Kaipa siinä suht. halvalla saadaan tuotettua ohjelmaa.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
You think!? Really!? For Sure!

Voi helvetti, hell yeah, ei varmaan tullut ainuttakaan, zero, lausetta eilisessä ohjelmassa Geagealta, jossa ei olisi ollut englantia mukana. Oli pikkuisen, just a little bit, typerän kuuloista.

En tiedä mistä jaksosta puhutte, mutta näin sen, jossa Laitila kokkas ja siinä muija oli ihan naamat koko sen ohjelman ajan. Lopussa oli vielä kunnon teinikänni sössötystä kameran edessä. Eikä ne kaksi Juhaa jääneet juuri Jonnaa huonommiksi.

En tiedä vedetäänkö tuossa ohjelmassa aina noin rajusti alkoholia, mutta onpahan suomalaiset ainakin keksineet tavan lyödä oman leimansa kansainväliseen ohjelmaformaattiin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui, ettei Jarkko Niemiselle(-stä) vitseillä - vittuilusta puhumattakaan.
 

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HIFK-osiota lukiessa lähes joka toisessa viestissä ketjusta riippumatta mainitaan sanat Ilmala, Hjalliksen pellejengi, tai suoralippamarkot tai yhdistelmä näistä esim. Ilmalan pellejengi. Lopuissa viesteissä vakuutellaan kuinka HIFK kannattajat ovat loistavasti käyttäytyviä ja sivistyneitä ihmisiä, jotka keskittyvät vain omien kannattamiseen, muille vittuilun sijasta. Aikaisemmin on nimittäin avautunut, että tämä ei ole aivan oikea totuus asiassa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
edit: Sen verran vielä, että olen kyllä samaa mieltä TosiFanin kanssa. Musikaalisesti lahjaton saa treenata itsensä vaikka kuoliaaksi eikä silti ole maailman paras. Voi kehittyä jopa huikeaksi, mutta että maailman parhaaksi? Enpä jaksa uskoa.

Monien mielestä Veikko Ahvenainen on yksi maailman parhaista haitaristeista. Ymmärrän toki että haitari ole ehkä kovin monen jatkislaisen lempisoitin, eipä minunkaan, mutta muta.

Tämän olen sitten kuullut hyvältä ystävältäni, joka soitti Ahvenaisen orkesterissa 70-luvulla. Eli Veikko Ahvenainen omien sanojensa mukaan on täysin epämusikaalinen ja on opetellut soittamaan puoliväkisin. Ensin on opetellut nuotit, sitten haitarin otteet ja alkanut nuoteista soittamaan. Ainoastaan järjettömän työmäärän kautta on oppinut sen minkä on. Varmaan myöhemmin on tilanne muuttunut, mutta tämän kaveri kertoi kun päivittelin että mitä tuotakin voi oppia soittamaan.

Lisäksi voin kertoa, että kun ekalle vaimolleni hankittiin piano, halusin minäkin opetella sen soittamista. Suvussa on kaikenmaailman pelimanneja, mutta minä olen täysin laulu- ja soittokyvytön. Keskikoulussa kun piti nelosen välttääkseen laulaa opettajalle joku laulu, niin minun kohdalla ope sanoi että kiitos ei tarvitse. Mutta kovalla työllä opettelin soittamaan ihan kaksin käsin joitain Beatles-kappaleita, mm. Michellen.

Nostalgian puolelle alkaa sitten mennä kun toinen kaverini, joka silloin opiskeli Sibelius-Akatemiassa ja jonka kanssa kuunneltiin Paco de Luciaa ja John McLaughlinia, opetti minulle kitaran soittoa. Muutaman Neil Youngin biisin opettelin ja sitten se oli siinä.

Sitä vain, että ei se soittaminen tarvitse välttämättä lahjakkuutta, jos jaksaa tehdä duunia. Toki siitä on etua.

Ps. Montakos Elviksen säveltämää kappaletta olette kuullut?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Neljän tähden illallinen on loistava ohjelma. Hieman riippuu tietysti henkilöistä, mutta koko ohjelman kruunaa juontaja Jukka Voutilainen. Ne väliin heitetyt kuittailut on helvetin hauskoja. Ehdottomasti nähtävä joka jakso.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Sitä vain, että ei se soittaminen tarvitse välttämättä lahjakkuutta, jos jaksaa tehdä duunia. Toki siitä on etua.

Kukaan ei ole kieltänyt etteikö harjoittelulla saisi mahtavia tuloksia, mutta nyt väite oli, että kuka tahansa kadulta randomina napattu pystyy kehittymään maailman parhaaksi kitaristiksi. Minä kun en nyt vain osta tuota väitettä. Kommunismikin toimi teoriassa, mutta käytännön kanssa oli sitten hiljaisempaa. Vai onko kovinkin todennäköistä, että samalla kun tämä random jamppa alkaa treenaamaan lopettavat kaikki maailman lahjakkaammat kitaristit harjoittelemasta kokonaan?

Pysyn kannassani eli ei, kenestä tahansa ei voi tulla maailman parasta kitaristia, vaikka harjoittelisi Landolansa ruvelle. Loistavia kitaristeja toki.

Ps: Haitari ei ole niin vaikea instrumentti miltä näyttää. Moni hämääntyy niistä kolmesta miljoonasta napista siinä oikealla. Tämä yhtään väheksymättä soitinta tai niiden soittajia.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Avautui, että huono musiikki voi oikeasti tappaan hyvän yleisfiiliksen... no, ei näin minun kohdalla kuitenkaan käy, mutta kyllähän se piru vie ärsyttää. Tämähän on sekä avautui-, että pienet asiat, jotka ärsyttää -ketjun kamaa... laitoin sen nyt tänne.

Oikeasti kyllä ärsyttää tuo hirveä musiikki, jota joutuu välillä (onneksi aika harvoin) kuuntelemaan jonkun duunikaverin takia. En tiedä, mikä tuo radiokanava on enkä kyllä halua tietääkään mikä se on. Toki, voisinhan ehdottaa kanavan vaihtoa, mutta en mä jaksa alkaa kukkahattutädiksi, joten näillä mennään.
 

Katto

Jäsen
Avautui kaksi asiaa: Konjakki sopii hyvin glögin kanssa, tyhmyyttäni en ole ennen tajunnut kokeilla.
Toinen oli se, että Olli Palola on (ehkä) parempi jääkiekkoilija kun Turo Järvinen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Avautui kaksi asiaa: Konjakki sopii hyvin glögin kanssa, tyhmyyttäni en ole ennen tajunnut kokeilla.
Toinen oli se, että Olli Palola on (ehkä) parempi jääkiekkoilija kun Turo Järvinen.

Avautui kaksi asiaa: Konjakki sopii hyvin glögin kanssa, köyhyyttäni en ole koskaan pystynyt kokeilemaan.
Toinen oli se, että Markus on (ehkä) parempi apostoli kun Luukas.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Avautui tuossa juuri, että kalja olisi halventunut 33%, jos olisin purkanut 8-packin irtotölkeiksi kassalla. Nyt puolestaan avautui tölkki.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Mestis-HalPan voittaminen näyttää oleva kova juttu, jos katsoo tuota otteluseurantaketjua. Provoa kaikilla mausteilla.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mestis-HalPan voittaminen näyttää oleva kova juttu, jos katsoo tuota otteluseurantaketjua. Provoa kaikilla mausteilla.

Kukas nyt on puhunut jostain Mestis-KalPasta? :D Ja tottakai sarjakärjen voittaminen vieraissa on kova juttu.

Avautui että Jokerit osaa kuin osaakin voittaa rankkarikilpailuita.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Avautui sekin seikka, miksi Ässät ei pysty voittamaan Lukkoa. Ässät ei pysty vastaamaan Lukon pelikirjaan, sillä Lukolla ei sellaista ole. Tämän vuoksi Ässien peli menee sekaisin, sillä vastustaja voi tehdä mitä tahansa tai olla tekemättä.

No seuraavaksi avautuu kalsarikänniketju ja uusi tölkki.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Jaha. Avautui illalla, että niin ne vaan vuodet vierii. Laitoin fifan online-joukkuepelissä pelaajanimekseni Benny Kultajalka ja yksikään joukkuekavereista ei tunnistanut.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jaha. Avautui illalla, että niin ne vaan vuodet vierii. Laitoin fifan online-joukkuepelissä pelaajanimekseni Benny Kultajalka ja yksikään joukkuekavereista ei tunnistanut.
JOS pelaisin samaa, olisin ehdottomasti Leipuri.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Avautui tässä tilastoja tutkiskeltuani, että Otto Räty on tehnyt enemmän pisteitä tällä kaudella liigassa kuin Juha Leimu. Eipä taas kauden alussa olisi voinut kuvitellakaan.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Oli ihan helvetin kostea lokakuu. Näinpä ajattelin etten tällä viikolla avaisi edes viikonloppuviinipulloa ja muutenkin törpöttelisin vähän vähemmän marraskuussa.

Avautui että ei ole pienintäkään aavistusta siitä koska viimeksi olen ollut EDES viikon päivät ilman pisaraakaan alkoholia. Jumalauta. 20 vuotta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös