Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 707 704
  • 33 914
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En ole ikuisuuksiin seurannut NHL:ää kovinkaan tarkasti niin ajattelin nyt ajankuluksi pistää Sharks vs. Ducks pelin pyörimään taustalle ja selailla samalla runkosarjan tilastoja. Avautui että jäähypörssin sijalle 10. "pääsi" 92 minuutilla. Kun viimeksi seurasin aktiivisesti NHL:ää niin tuolle sijalle ei olisi luultavasti 200min riittänyt. Silloin pelaili samaan aikaan mm. sellaiset veijarit kuin Domi, May, Ray, Barnaby, Ciccone, Twist, Probert, Brashear, Odjick, Grimson jne. jne. jne. No, 20 vuodessa tapahtuu muutoksia. Mitä siä on tapahtunu? Onko siälä ruvettu nynnyilemään? Ei kait ny 'muricassa...?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ehkä minäkään en ole reve ja haluan siitä erikseen mainita.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jos joskus rekisteröityy @Tissit, niin hoksaan sen ainaski het takaperinkin.

Jollakulla on allekirjoituksena tissit. Se naurattaa aina.

@kfih tuus nyt tänne avaamaan palstaurasi ja kerro nimimerkkisi taustat, muttei tartte mitään kertoa eikä tulla ellei halua. Suosikkijoukkue näyttäs olevan se oikea. Alku on lupaava.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valkoiset pöytäliinat tossa uudessa kebabbilassa tai ei toi kebabbila ole vaan nepalilainen. Siis millainen ihminen haluaa valkoiset pöytäliinat?

Eikö se joku jengi myönnäkin sen alemmuudentunteen kirjoittamalla ravintola-arvosteluihin että tunsi itsensä tärkeäksi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
San Francisco 49ersin nimi viittaan Kalifornian kultaryntäykseen vuonna 1849.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
San Francisco 49ersin nimi viittaan Kalifornian kultaryntäykseen vuonna 1849.
Kultaryntäys alkoi kyllä vuonna -48. Suurin osa jengistä tuli -49, minkä takia heitä alettiin kutsumaan tuolla nimellä.

Ei muuten, mutta jos tietovisassa kysytään, että milloin tuo alkoi, niin oikea vastaus on 1848.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kultaryntäys alkoi kyllä vuonna -48. Suurin osa jengistä tuli -49, minkä takia heitä alettiin kutsumaan tuolla nimellä.

Ei muuten, mutta jos tietovisassa kysytään, että milloin tuo alkoi, niin oikea vastaus on 1848.
Muistelinkin, että se olisi ollut 1848, mutta tosiaan wikipediassa sanottiin noin. Samoin Star Trek TNG:ssä käytettiin vuotta 1849.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Päivän lööpit kertoivat, että Yölinnun Simo Silmu täyttää tänään 40 vuotta. En sen enempää jannua tai yhteyttään ole seurannut, mutta jonkinlainen käsitys oli, että korkin päälle on astuttu ja kieltämättä kuvittelin ehkä noin 10-15 vuotta vanhemmaksi.

Vähän samaan genreen meni tapaaminen aikanaan kouvostoliittolaisessa Pub23:ssa. Kaksi kertaa olen tuolla luolassa käynyt ja toisella kerralla tuli eräs herrasmies iskemään tarinaa seurueemme kanssa. Jostain syystä esille tuli ko. sankarin ikä ja kuluneen habituksen perusteella veikkasin iäksi 75 vuotta. Esitti sitten ihan henkkarinsa ja täydet 43 kesää se näytti. Huhhei, kovaa hommaa tuo viinanjuonti.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
@ooKooK, sopii orangutangeillekin, ainakin Terry Pratchettinsä lukeneille.
@miehanA, Disney-kiekon ystäville
Orankutanki oli kyllä enemmän kick-the-ball -pelin miehiä (kädellisiä), mutta varmaan saisi jäällekin, etenkin jos kerrottaisiin uskottavasti että vastapuolen pelurit ovat haukkuneet apinaksi.

Mie hana kuulostaa epäilyttävän imatralaiselta.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Nyt aukesi ja rajusti!

Mikeal Granlund
(s. 1992, n. Wild) ei ole ensimmäinen Mikael Granlund, kuka on HIFK:ssa pelannut.
Sattumalta vanhempi Granlund on pelannut ensimmäisiä pelejään HIFK:n paidassa, kun nuorempaa ollaan oltu tekemässä alulle.

Coincidence? I don't think so.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikeal Granlund (s. 1992, n. Wild) ei ole ensimmäinen Mikael Granlund, kuka on HIFK:ssa pelannut.
#19 maalilla, 7-0 voitto paikallispelissä Narrien pahimman dynastian aikaan. Paita kattoon.

Mutta kovin oli ailahteleva, pitkä maalivahti. Pääsi maajoukkueessakin kokeilemaan ainakin pelin verran, vaikkei koskaan ollut liigassa ykkösveskarina.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tulipa tuossa Pikku Kakkonen televisiosta kun sohvalla makasin ja avautui, että tuossa yhdessä sarjassa oli sama ääninäyttelijä, kuin monissa lastenohjelmissa, joita itse katsoi muksuna, eli suurinpiirtein tuossa ~ 80-luvun lopulla/ysärin alussa.

Tuli kotoisa ja hyvä fiilis. Pikainen taustatyö teki selväksi, että Inkeri Wallenius on tämä kyseinen ääninäyttelijä. Hyvä Inkeri! Olin aika varma, että nuo perusvarmat lapsuuden äänet ovat kaikki vähintään eläköityneet, kun tuntuu että he olivat jo silloin back in the days erittäin iäkkäitä (tai sitten tuo oli vain jotain omaa illuusiota)

Tässä siis Walleniuksen taidonnäytettä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tulipa tuossa Pikku Kakkonen televisiosta kun sohvalla makasin ja avautui, että tuossa yhdessä sarjassa oli sama ääninäyttelijä, kuin monissa lastenohjelmissa, joita itse katsoi muksuna, eli suurinpiirtein tuossa ~ 80-luvun lopulla/ysärin alussa.

Tuli kotoisa ja hyvä fiilis. Pikainen taustatyö teki selväksi, että Inkeri Wallenius on tämä kyseinen ääninäyttelijä. Hyvä Inkeri! Olin aika varma, että nuo perusvarmat lapsuuden äänet ovat kaikki vähintään eläköityneet, kun tuntuu että he olivat jo silloin back in the days erittäin iäkkäitä (tai sitten tuo oli vain jotain omaa illuusiota)

Tässä siis Walleniuksen taidonnäytettä.
Inkeri on kuule allekirjoittaneen lapsuuden lempisarjan eli Tao Taon kertoja. Jos nyt rehellisiä ollaan niin kova on sarja tänäkin pänä. Ei olisi ollut yhtä hyvä sarja jos ei olisi Inkeri ollut sitä minulle lukemassa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Inkeri on kuule allekirjoittaneen lapsuuden lempisarjan eli Tao Taon kertoja. Jos nyt rehellisiä ollaan niin kova on sarja tänäkin pänä. Ei olisi ollut yhtä hyvä sarja jos ei olisi Inkeri ollut sitä minulle lukemassa.
Nimi ei sanonut mitään, mutta ei tarvinnut kuulla kuin ensimmäinen sana tuosta @Useful Idiot in linkkaamasta tarinasta ja Tao Taon maailmaan pääsi välittömästi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Herolta tulee Batman begins mitä rupesin tässä katsomaan, avautui että ainakin tämän elokuvan alkukohtausten Michael Caine näyttää melko lailla Matti Röngältä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Päivän lööpit kertoivat, että Yölinnun Simo Silmu täyttää tänään 40 vuotta. En sen enempää jannua tai yhteyttään ole seurannut, mutta jonkinlainen käsitys oli, että korkin päälle on astuttu ja kieltämättä kuvittelin ehkä noin 10-15 vuotta vanhemmaksi.
Mulle tuli taas yllätyksenä Simo Silmun HS-haastattelussa, että mies on jo kaksi vuotta hoitanut keikat ilman viinaa, ajanut mestoille ja sieltä pois. Ei siis yllättänyt se, että hän pystyi korkin kiinni laittamaan ainakin keikkojen ajaksi, vaan se, että tätä on kestänyt jo tuo parisen vuotta, kun tuntuu, että niistä ongelmista Yölintu-yhtyeessä puhuttiin vasta "eilen". Aika rientää, minä en. Syystä X tuota iskelmä-skenenäkin on tullut seurattua sellaisen reilut parikymmentä vuotta ja kyllähän Yölintu iso bändi oli aikoinaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tommi Santala näköjään pelaa vielä. Luulin, että HIFK-osion huhut ovat jotain jokavuotista vakioläppää, mutta ilmeisesti siellä ollaan ihan tosissaan. Tulisiko myös se Larionov vihdoin?

Mutta kun Eliteprospectsin kautta virkistelin muistia, niin taisihan tuo tosiaan vierailla HPK:ssakin äskettäin. Santala siis.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ei nyt täysin mieli sentään puhaltunut, mutta loiva ahaa elämys nyt kuiteskin aiheutui Ruotsin ja Tanskan maalyhenteistä. Kuten tiedämme niin nehän ovat SWE ja DEN, mutta se jännähkö osuus on, että ylijäämistä muodostuu DEN ja MARK. Ei ollut nähkääs tämä seikka aikaisemmin avautunut minulle.
Ja nyt kun alkuun päästiin, niin pitää ehkä mainita, että esimerkiksi sanonta kohta tulee tupen rapinat avautui minulle vasta aikuisiällä. Luulin pitkään sen olevan vain sanahelinää.
 

Pekkis

Jäsen
Kohta kaks viikkoa oltu pohjoisessa hiihtämässä. Kaverit soittelee kotopuolesta, että kesäkumia alla ja silleen. Se mikä avautui oli se, että kyllä tämä Suomi on vaan pitkä maa. Ja hyvä niin.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime vuosina suhteellisen paljon esillä ollut, poliisin liikenneturvallisuuskeskuksen johtaja, ylikomisario Dennis Pasterstein on vieraillut myös Kotikadun kuudennella kaudella, esittäen itseään.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Legendaarinen jääkiekkoilija Tony Hand teki kaikissa pelaamissaan seurajoukkueissa kaikilla pelaamillaan kausilla vähintään pisteen per peli lukuunottamatta kautta 1981-82 sekä kauden 2005-06 Brittien cupia. Ura alkoi 1981 ja päättyi 2015.

Em. fakta nopeasti Eliteprospectista katsottuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös