Kultaryntäys alkoi kyllä vuonna -48. Suurin osa jengistä tuli -49, minkä takia heitä alettiin kutsumaan tuolla nimellä.San Francisco 49ersin nimi viittaan Kalifornian kultaryntäykseen vuonna 1849.
Muistelinkin, että se olisi ollut 1848, mutta tosiaan wikipediassa sanottiin noin. Samoin Star Trek TNG:ssä käytettiin vuotta 1849.Kultaryntäys alkoi kyllä vuonna -48. Suurin osa jengistä tuli -49, minkä takia heitä alettiin kutsumaan tuolla nimellä.
Ei muuten, mutta jos tietovisassa kysytään, että milloin tuo alkoi, niin oikea vastaus on 1848.
Orankutanki oli kyllä enemmän kick-the-ball -pelin miehiä (kädellisiä), mutta varmaan saisi jäällekin, etenkin jos kerrottaisiin uskottavasti että vastapuolen pelurit ovat haukkuneet apinaksi....
@ooKooK, sopii orangutangeillekin, ainakin Terry Pratchettinsä lukeneille.
@miehanA, Disney-kiekon ystäville
#19 maalilla, 7-0 voitto paikallispelissä Narrien pahimman dynastian aikaan. Paita kattoon.Mikeal Granlund (s. 1992, n. Wild) ei ole ensimmäinen Mikael Granlund, kuka on HIFK:ssa pelannut.
Mulla taitaa olla ton jääkiekkokortti. Ja varmaan täällä muillakin on. Illemmalla vois kaivella noita, pitkän tauon jälkeen.Mikeal Granlund (s. 1992, n. Wild) ei ole ensimmäinen Mikael Granlund, kuka on HIFK:ssa pelannut.
Jatkoajan kovin jätkä osoittautui nörtiksi :-( Tarvitsen uuden esikuvan.Mulla taitaa olla ton jääkiekkokortti
Inkeri on kuule allekirjoittaneen lapsuuden lempisarjan eli Tao Taon kertoja. Jos nyt rehellisiä ollaan niin kova on sarja tänäkin pänä. Ei olisi ollut yhtä hyvä sarja jos ei olisi Inkeri ollut sitä minulle lukemassa.Tulipa tuossa Pikku Kakkonen televisiosta kun sohvalla makasin ja avautui, että tuossa yhdessä sarjassa oli sama ääninäyttelijä, kuin monissa lastenohjelmissa, joita itse katsoi muksuna, eli suurinpiirtein tuossa ~ 80-luvun lopulla/ysärin alussa.
Tuli kotoisa ja hyvä fiilis. Pikainen taustatyö teki selväksi, että Inkeri Wallenius on tämä kyseinen ääninäyttelijä. Hyvä Inkeri! Olin aika varma, että nuo perusvarmat lapsuuden äänet ovat kaikki vähintään eläköityneet, kun tuntuu että he olivat jo silloin back in the days erittäin iäkkäitä (tai sitten tuo oli vain jotain omaa illuusiota)
Tässä siis Walleniuksen taidonnäytettä.
Nimi ei sanonut mitään, mutta ei tarvinnut kuulla kuin ensimmäinen sana tuosta @Useful Idiot in linkkaamasta tarinasta ja Tao Taon maailmaan pääsi välittömästi.Inkeri on kuule allekirjoittaneen lapsuuden lempisarjan eli Tao Taon kertoja. Jos nyt rehellisiä ollaan niin kova on sarja tänäkin pänä. Ei olisi ollut yhtä hyvä sarja jos ei olisi Inkeri ollut sitä minulle lukemassa.
Mulle tuli taas yllätyksenä Simo Silmun HS-haastattelussa, että mies on jo kaksi vuotta hoitanut keikat ilman viinaa, ajanut mestoille ja sieltä pois. Ei siis yllättänyt se, että hän pystyi korkin kiinni laittamaan ainakin keikkojen ajaksi, vaan se, että tätä on kestänyt jo tuo parisen vuotta, kun tuntuu, että niistä ongelmista Yölintu-yhtyeessä puhuttiin vasta "eilen". Aika rientää, minä en. Syystä X tuota iskelmä-skenenäkin on tullut seurattua sellaisen reilut parikymmentä vuotta ja kyllähän Yölintu iso bändi oli aikoinaan.
Mää hieman säälin Nipaa. Dingon ainutlaatuisen menestyksen jälkeen kaveri on kokeillut kaikkea mahdollista (ml. jumalaton määrä Dingon tai "Dingon" comebackejä) saadakseen uransa nousuun, mutta ei niin ei.Avautui siis että Neuman on ihan todella huono laulamaan. Nyt lohduttaa että se oli ihan yhtä huono silloin Dingon kulta aikoina.
Turengista saa thaimaalaista ruokaa. Idyllinen lama-ajan koppi noin muutenkin