Dee Snider
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jatkoaika Cancer Fighters
TosiFani ja varsinkin nyt tämä Ukraina-ketjun Soini-vuodatus. Ei tollasta saatanan chapliinia kyllä toista ole, pakko arvostaa.
TosiFani ja varsinkin nyt tämä Ukraina-ketjun Soini-vuodatus. Ei tollasta saatanan chapliinia kyllä toista ole, pakko arvostaa.
Ukraina -ketjun primus motor ja aivot eli Vlad. Jäätävän hyvää, asiallista ja ennenkaikkea asiantuntevaa tarinaa. Arvostan suuresti!
Nyt menee oikeaan osoitteeseen tämä maininta.Ukraina -ketjun primus motor ja aivot eli Vlad. Jäätävän hyvää, asiallista ja ennenkaikkea asiantuntevaa tarinaa. Arvostan suuresti!
vladia ei tällä palstalla juuri liikaa voi arvostaa. Ehdottomasti tyylikäs, älykäs ja taitava kirjoittaja. Vastailee kohteliaasti provosoitumatta puolittaisiin provoihinkin ja vaatii melkoisesti että tämä herrasmies "hermostuu". Tällöinkin räyhäämisen sijaan lopettaa keskustelun vastapuolen kanssa. Ukrainan tilanteesta ja NATO:sta on tullut erittäin asiapitoista tekstiä vladin kynästä, ja kyllä huomaa että hän on oikeasti perehtynyt asioihin. Suorastaan hämmästyttävä määrä tietoa herralla ja usealta eri alalta. Tämä älyllinen kiinnostus, joka tietomäärän hankkimiseen vaaditaan, on muihin ihmisiin suhtautumisen lisäksi sellainen piirre jota kenessä tahansa arvostan.
Pakko arvostaa nimimerkin MustatKortit aktiivisuutta. Esimerkiksi tämän vuorokauden puolella hän oli hetki sitten kirjoittanut 53 viestiä tälle palstalle. Ja vielähän tässä on tunti aikaa naputella lisää viestejä. Joku voisi tietty huolehtia, että onko nimimerkillä muuta elämää ollenkaan, mutta toisaalta hänellä tuntuu olevan sisäpiiritietoa vähän asiasta kuin asiasta, joten sosiaaliset verkostot varmasti ovat ylipäätään vahvat.
....Erityisesti filosofisessa mielessä arvostan palstalaisista Freddie Freeloaderia todella paljon. Hän osaa pukea usein todella tärkeitä asioita muutamaan sanaan, josta olen positiivisessa mielessä kateellinenkin. Toisinaan toivoisin, että hänellä olisi enemmän aikaa jakaa ajatuksiaan meille ja kirjoittaa pidemmälti ajatuksiaan ja todellakin lytätä maanrakoon useimmat meistä - myös allekirjoittaneen...
vlad.
Pidän muuten erittäin suuressa arvossa tuota vladin tekemää havaintoa, että viesteissäni on saattanut joskus olla filosofinenkin tulokulma. Senkaltaista olen tavoitellut ainakin toisinaan, ja on mukava huomata, että joku muukin lankeaa samaan harhaan.
Itse arvostan tolkun miehiä, jotka kykenevät sisältörikkaaseen ja objektiiviseen keskusteluun vaikka asiat riitelisivätkin. Tällaisia kirjoittajia ei joka oksalla kasva. Nimimerkki MustatKortit mainittiin jo yllä, ja ihan syystä.
Eniten pidän edelleen futispuolelle kirjoittamisesta, ja siellä aktiivisesti kirjoittavia nimimerkkejä arvostan edelleen todella, todella paljon. Olen tainnut joskus joitain ihan nimiltä mainitakin.
Tästä on pakko olla vahvasti eri mieltä. Minä en todellakaan kutsuisi nimimerkkiä MustatKortit objektiiviseksi kirjoittajaksi, vaikka hänen mielipiteensä eivät ole ehkä aivan yhtä puusilmäisiä kuin pari vuotta sitten. Erityisesti kyseisessä nimimerkissä ärsyttää hänen taipumuksensa ohjata keskustelu sivuraiteelle, kun käynnissä olevan keskustelun sävy ärsyttää häntä. Esimerkiksi käyköön Liiga ja sen munattomat päättäjät – kaikille kenkää? -ketjun sivut 14-16.
VilleLeino?
Tästä on pakko olla vahvasti eri mieltä. Minä en todellakaan kutsuisi nimimerkkiä MustatKortit objektiiviseksi kirjoittajaksi, vaikka hänen mielipiteensä eivät ole ehkä aivan yhtä puusilmäisiä kuin pari vuotta sitten.
Tästä on pakko olla vahvasti eri mieltä. Minä en todellakaan kutsuisi nimimerkkiä MustatKortit objektiiviseksi kirjoittajaksi, vaikka hänen mielipiteensä eivät ole ehkä aivan yhtä puusilmäisiä kuin pari vuotta sitten.
Suomen "suurimmat panssarivoimmat" pitää ehkä paikkansa jos mukaan lasketaan puoli vuosisataa vanhat purkit. Modernia kalustolla Suomella ei ole lainkaan.
Tällä hetkellä käytössä oleva saksalainen Leopard 2A4 on hankittu Suomeen alkaen v. 2003 - vaunu oli tuolloin ajantasainen ja on sitä käytännössä monilta ominaisuuksiltaan edelleenkin. Taannoin Suomi teki kaupat Hollannin kanssa Leopard 2A6 version vaunuista, niiden toimitus alkaa v. 2015 ja niiden myötä Suomella on käytännössä ajantasaista kalustoa. Uusin Leopard 2:n päivitysversio on 2A7+ UrbOp (urban operations).
Jo nykyisellä 2A4 versiolla voi lähteä tasapäisesti taisteluun käytännössä mitä tahansa venäläistä vaunua vastaan, ja huomattavassa osassa tilanne on vieläpä se, että ainakin teoriassa edun pitäisi olla suomalaisella vaunumiehistöllä. Venäjällä on käytössä tuhansia vanhempia T-72-versiota jotka ovat käytännössä altavastaajina taistelussa Leopardia vastaan. Vasta moderneimmat venäläiset vaunut uusine omasuojajärjestelmineen (Arena & Shtora) ja joko (Kontakt-5) tai Relik-reaktiivipanssarointeineen ovat haasteellisempia vastustajia Leopard-miehistölle.
vlad.