Rocco kirjoitti:Jees, nämä on oikein. Kaksi paria vielä uupuu.
Miikka Kiprusoff - Marko Kiprusoff
Sistis kirjoitti:Miikka Kiprusoff - Marko Kiprusoff
Gags kirjoitti:Olen varmaan joskus aiemminkin kysynyt, mutta menköön uudestaan:
Kaupunginosia Helsingistä, joiden kirjoitusasu on sama molemmilla kotimaisilla?
seeyou@jäähalli kirjoitti:Olet kysynyt. Enpä pilaa muilta, mutta kirosana on niistä yksi.
Realcowboy kirjoitti:Kaisaniemi.
Stonecold kirjoitti:Mites Tali?
Ruutuässä kirjoitti:Sellainen, että jos huoneessa on yksi lamppu ja huoneen ulkopuolella kolme katkaisijaa, niin miten tietää mikä katkaisijan on lampun, jos huoneessa saa käydä vain kerran katsomassa? Katkaisijoita saa painella miten haluaa.
Ja sitten toiseksi, että mainitse viisi V:llä alkavaa traktorimerkkiä.
Ruutuässä kirjoitti:Ja sitten toiseksi, että mainitse viisi V:llä alkavaa traktorimerkkiä.
Ruutuässä kirjoitti:Sellainen, että jos huoneessa on yksi lamppu ja huoneen ulkopuolella kolme katkaisijaa, niin miten tietää mikä katkaisijan on lampun, jos huoneessa saa käydä vain kerran katsomassa? Katkaisijoita saa painella miten haluaa.
Ja sitten toiseksi, että mainitse viisi V:llä alkavaa traktorimerkkiä.
Volvo, Valmetti, Viiatti, Voorti ja Verkusoni.Ruutuässä kirjoitti:Ja sitten toiseksi, että mainitse viisi V:llä alkavaa traktorimerkkiä.
Jukan takahiukset kirjoitti:Traktoreista en tiedä, mutta uskoisin, että katkaisijan saat selville suurinpiirtein näin: painat ensimmäiseksi vaikkapa katkaisija nro1. Annat olla sen pohjassa vähän aikaa. Painat katkaisijan takaisin off-asentoon ja räpsäytät nro2. päälle. Menet huoneeseen ja katsot, palaako lamppu. Jos ei pala, niin kokeilet onko se lämmin. Jos se on lämmin, katkaisija on se nro1. Jos ei pala ja on kylmä, niin katkaisija on nro3.
Vaihtovirtakilowattituntimittari? Järjestelmällisentelentelemättömyydellänsäkään?En olis kyllä arvannut....no mutta, soveltaen, yhdyssanahirviöt, kellä pisin yhdyssana, saa kielitoimistotuomiona 2xtuopin Baronalla (toinen mulle toki). Mätäomenapuutarhanhoitajat älkööt vaivautuko, ei riitä.
Asumisoikeusasuntonumerohakemus.En olis kyllä arvannut....no mutta, soveltaen, yhdyssanahirviöt, kellä pisin yhdyssana, saa kielitoimistotuomiona 2xtuopin Baronalla (toinen mulle toki). Mätäomenapuutarhanhoitajat älkööt vaivautuko, ei riitä.
Virallinen pisin ei-yhdyssanamuotoinen suomen kielen sana saattaa kai edelleen olla epäjärjestelmällistyttämättömyydessänsäkään. Tai voi olla että jokin pidempi mieli- ja kielipuolinen postpositio-sijamuotohirvio on synnytetty yliopiston suomen kielen laitoksen kellarikerroksen pimeydessä tuon jälkeen.Vaihtovirtakilowattituntimittari? Järjestelmällisentelentelemättömyydellänsäkään?
Kumarreksituteskenteleentuvaisehkollaismaisekkuudellisenneskenteluttelemattomammuuksissansakaankopahan?