Arvoitusketju

  • 28 894
  • 332

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rocco kirjoitti:
Jees, nämä on oikein. Kaksi paria vielä uupuu.

Miikka Kiprusoff - Marko Kiprusoff
 

Rocco

Jäsen
Sistis kirjoitti:
Miikka Kiprusoff - Marko Kiprusoff

Tässä on se kuudes pari. Kaikkein vaikein on tälläkin kertaa se kaikkein vaikein...
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Antero Lehtonen - Kari Lehtonen
Hannu Virta - Tony Virta

Ja tulossa taitaa olla vielä Koivun veljekset sekä Olli ja Jussi Jokinen.
 

Rocco

Jäsen
Perkele... Lehtoset unohtuivat. Eli oli niitä sittenkin kahdeksan. Tuo kysymys kun oli mulle esitetty niin Lehtonen (Kari) ei vielä silloin ollut NHL:ssä pelannut. Siksi se unohtuu aina. Koivun veljekset ovat varmasti seuraavat...
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vanha ruotsalainen arvoitus:
Jäykkänä seisoo, velttona riippuu, välissä kahden karvaisen mahan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Gags kirjoitti:
Olen varmaan joskus aiemminkin kysynyt, mutta menköön uudestaan:

Kaupunginosia Helsingistä, joiden kirjoitusasu on sama molemmilla kotimaisilla?

Olet kysynyt. Enpä pilaa muilta, mutta kirosana on niistä yksi.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Rocco kirjoitti:
Jees, nämä on oikein. Kaksi paria vielä uupuu.

Marko ja Miikka Kiprusoff

Vielä yks mut en muista just nyt.

EDIT; eikä tarvi näköjään muistaakaan.....
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
seeyou@jäähalli kirjoitti:
Olet kysynyt. Enpä pilaa muilta, mutta kirosana on niistä yksi.

Jep ;) Voitko sä sitten kertoa oikeat vastaukset muille, jos jotakuta jää asiaa mietityttämään, sillä itse katoan lomille.
 

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Gags kirjoitti:
Olen varmaan joskus aiemminkin kysynyt, mutta menköön uudestaan:

Kaupunginosia Helsingistä, joiden kirjoitusasu on sama molemmilla kotimaisilla?

no Ilmala tulee mieleen, kun se on kotijunamatkan varrella
oisko Eira toinen
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Fallkulla, Jollas, Eira ja Ilmala. Kaikki hyväksyttäviä vaikka itse en edes tiennyt minkään Fallkullan olemassaolosta. Kaksi uupuu vielä, ainakin.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Gags kirjoitti:
Olen varmaan joskus aiemminkin kysynyt, mutta menköön uudestaan:

Kaupunginosia Helsingistä, joiden kirjoitusasu on sama molemmilla kotimaisilla?

Kaisaniemi.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sellainen, että jos huoneessa on yksi lamppu ja huoneen ulkopuolella kolme katkaisijaa, niin miten tietää mikä katkaisijan on lampun, jos huoneessa saa käydä vain kerran katsomassa? Katkaisijoita saa painella miten haluaa.

Ja sitten toiseksi, että mainitse viisi V:llä alkavaa traktorimerkkiä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Ruutuässä kirjoitti:
Sellainen, että jos huoneessa on yksi lamppu ja huoneen ulkopuolella kolme katkaisijaa, niin miten tietää mikä katkaisijan on lampun, jos huoneessa saa käydä vain kerran katsomassa? Katkaisijoita saa painella miten haluaa.

Ja sitten toiseksi, että mainitse viisi V:llä alkavaa traktorimerkkiä.

Traktoreista en tiedä, mutta uskoisin, että katkaisijan saat selville suurinpiirtein näin: painat ensimmäiseksi vaikkapa katkaisija nro1. Annat olla sen pohjassa vähän aikaa. Painat katkaisijan takaisin off-asentoon ja räpsäytät nro2. päälle. Menet huoneeseen ja katsot, palaako lamppu. Jos ei pala, niin kokeilet onko se lämmin. Jos se on lämmin, katkaisija on se nro1. Jos ei pala ja on kylmä, niin katkaisija on nro3.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Ruutuässä kirjoitti:
Sellainen, että jos huoneessa on yksi lamppu ja huoneen ulkopuolella kolme katkaisijaa, niin miten tietää mikä katkaisijan on lampun, jos huoneessa saa käydä vain kerran katsomassa? Katkaisijoita saa painella miten haluaa.

Ja sitten toiseksi, että mainitse viisi V:llä alkavaa traktorimerkkiä.

Ei mene huoneeseen sisään vaan jättää oven auki ja katsoo mihin katkaisijaan lamppu reagoi. No joo, köyhää porsaanreikähuumoria.

Valmet (vai onko se nyt sitten Valtra nykyään) on varmaan se helpoin traktorimerkki. Volvo toinen. Semmoinen on kai kanssa olemassa kuin "Volga Tractor Factory", mutta en tiedä viittaako sijaintiin vai traktorimerkkiin sinänsä?
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jukan takahiukset kirjoitti:
Traktoreista en tiedä, mutta uskoisin, että katkaisijan saat selville suurinpiirtein näin: painat ensimmäiseksi vaikkapa katkaisija nro1. Annat olla sen pohjassa vähän aikaa. Painat katkaisijan takaisin off-asentoon ja räpsäytät nro2. päälle. Menet huoneeseen ja katsot, palaako lamppu. Jos ei pala, niin kokeilet onko se lämmin. Jos se on lämmin, katkaisija on se nro1. Jos ei pala ja on kylmä, niin katkaisija on nro3.

Näinhän se menee, selkeää insinööriainesta.

Ja traktorimerkit Andrej osasi. Myönnän, että oli aika köyhän miehen huumoria, mutta onneksi täällä on muitakin köyhiä kuin minä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
En olis kyllä arvannut....no mutta, soveltaen, yhdyssanahirviöt, kellä pisin yhdyssana, saa kielitoimistotuomiona 2xtuopin Baronalla (toinen mulle toki). Mätäomenapuutarhanhoitajat älkööt vaivautuko, ei riitä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En olis kyllä arvannut....no mutta, soveltaen, yhdyssanahirviöt, kellä pisin yhdyssana, saa kielitoimistotuomiona 2xtuopin Baronalla (toinen mulle toki). Mätäomenapuutarhanhoitajat älkööt vaivautuko, ei riitä.
Vaihtovirtakilowattituntimittari? Järjestelmällisentelentelemättömyydellänsäkään?

Kumarreksituteskenteleentuvaisehkollaismaisekkuudellisenneskenteluttelemattomammuuksissansakaankopahan?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En olis kyllä arvannut....no mutta, soveltaen, yhdyssanahirviöt, kellä pisin yhdyssana, saa kielitoimistotuomiona 2xtuopin Baronalla (toinen mulle toki). Mätäomenapuutarhanhoitajat älkööt vaivautuko, ei riitä.
Asumisoikeusasuntonumerohakemus.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vaihtovirtakilowattituntimittari? Järjestelmällisentelentelemättömyydellänsäkään?

Kumarreksituteskenteleentuvaisehkollaismaisekkuudellisenneskenteluttelemattomammuuksissansakaankopahan?
Virallinen pisin ei-yhdyssanamuotoinen suomen kielen sana saattaa kai edelleen olla epäjärjestelmällistyttämättömyydessänsäkään. Tai voi olla että jokin pidempi mieli- ja kielipuolinen postpositio-sijamuotohirvio on synnytetty yliopiston suomen kielen laitoksen kellarikerroksen pimeydessä tuon jälkeen.

Onanoimistuttamattomuudessansakaan ei jaksa nuoria runkkareita käskyttää pidättäytymään tatinvatkauksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös