Artukaisten peltojen isäntä torpassa – Lauridsenin Oliver

  • 26 682
  • 126

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Kaikki tämän päivän isot sankarit saaneet aiheellisesti omat kiitoksensa.

Olen sen aiemminkin sanonut, vitsi mä tykkään meidän puolustuksesta. Siellä on aivan täydellisiä puolustajia, jotka osaavat nimenomaisesti puolustaa. Mutta tämän lisäksi kaikki puolustajat omaavat riittävät edellytykset edistää peliä, se helppo ensimmäinen syöttö riittää aika pitkälle. Oliver on malliesimerkki tällaisesta pelurista. Loput voidaan katsoa sarjataulukosta.

Sitten tarkemmin Lauridseniin. Ei varmasti ollut halpa, mutta laatu maksaa. Ja laatua ollaan todella saatu. Tässä on varmasti 100 vuoden tehtaan takuu.

Tekee mieli repiä paita ilosta oikeastaan aina kun Lauridsen on jäällä. On aivan uskomattoman fiksu pelaaja! Omalla tekemisellään tekee jatkuvasti muista parempia ja samalla on sellainen mafiapomo, että kukaan tässä liigassa ei tule vittuilemaan. Ihan oikeasti, ei kukaan. Hyvä esimerkki oli tänään Talajan taklauksessa; joku kilipää olisi mennyt takomaan välittömästi kuonoon, Olli malttoi pitää rukkaset kädessä, mutta antoi tulenkatkuisen viestin että tää ei oo ok ja seuraavaksi sulta lähtee pää irti. Olisi varmasti mieluusti laittanut partakeisarin pakettiin, mutta ei tehnyt sitä väkisin. Viesti meni perille, mutta ei tehnyt sitä joukkueen kustannuksella.

Myöhemmin pelissä istutti vihun ensimmäisen maalin tekijän komeasti keskialueella, mutta tätäkään ei hakenut hullunkiilto silmissä. Hitto tää jätkänä osaa taklata ja tekee sitä jatkuvasti. Aivan törkeän mahtavaa katsottavaa. Myös vastustajat tietävät että tää jätkä tulee aina päälle, mutta se osaa tehdä sen oikein. Näin isoilta ja fyysisiltä jätkiltä tää on todella harvinaista.

Jatkuvasti oikeita ratkaisuja ja oma ego ei koskaan mene joukkueen edelle. Mä rakastan tällaisia pelaajia.
 

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Kaikki tämän päivän isot sankarit saaneet aiheellisesti omat kiitoksensa.

Olen sen aiemminkin sanonut, vitsi mä tykkään meidän puolustuksesta. Siellä on aivan täydellisiä puolustajia, jotka osaavat nimenomaisesti puolustaa. Mutta tämän lisäksi kaikki puolustajat omaavat riittävät edellytykset edistää peliä, se helppo ensimmäinen syöttö riittää aika pitkälle. Oliver on malliesimerkki tällaisesta pelurista. Loput voidaan katsoa sarjataulukosta.

Sitten tarkemmin Lauridseniin. Ei varmasti ollut halpa, mutta laatu maksaa. Ja laatua ollaan todella saatu. Tässä on varmasti 100 vuoden tehtaan takuu.

Tekee mieli repiä paita ilosta oikeastaan aina kun Lauridsen on jäällä. On aivan uskomattoman fiksu pelaaja! Omalla tekemisellään tekee jatkuvasti muista parempia ja samalla on sellainen mafiapomo, että kukaan tässä liigassa ei tule vittuilemaan. Ihan oikeasti, ei kukaan. Hyvä esimerkki oli tänään Talajan taklauksessa; joku kilipää olisi mennyt takomaan välittömästi kuonoon, Olli malttoi pitää rukkaset kädessä, mutta antoi tulenkatkuisen viestin että tää ei oo ok ja seuraavaksi sulta lähtee pää irti. Olisi varmasti mieluusti laittanut partakeisarin pakettiin, mutta ei tehnyt sitä väkisin. Viesti meni perille, mutta ei tehnyt sitä joukkueen kustannuksella.

Myöhemmin pelissä istutti vihun ensimmäisen maalin tekijän komeasti keskialueella, mutta tätäkään ei hakenut hullunkiilto silmissä. Hitto tää jätkänä osaa taklata ja tekee sitä jatkuvasti. Aivan törkeän mahtavaa katsottavaa. Myös vastustajat tietävät että tää jätkä tulee aina päälle, mutta se osaa tehdä sen oikein. Näin isoilta ja fyysisiltä jätkiltä tää on todella harvinaista.

Jatkuvasti oikeita ratkaisuja ja oma ego ei koskaan mene joukkueen edelle. Mä rakastan tällaisia pelaajia.
Itsellä samanlaisia tuntemuksia. Lauridsen on loistava hankinta!

Ennen kautta suurin pelkoni oli, että liike ei riitä. Lauridsen on heittänyt nämä epäilyt jo preseasonista lähtien romukoppaan. Jalka liikkuu aivan riittävästi ja välillä tekee jopa kiekon kanssa nousuja oikeinkin hyvällä nopeudella.

Peli peliltä mancrush kasvaa Oliveria kohtaan!
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kahdesta viestistä päätellen olen melko vastarannan kiiski Lauridsenin suhteen. Sytyn normaalisti aivan täysillä näihin korstoihin, kuten Fraseriin. Lauridseniin ei kuitenkaan ole tätä paloa ainakaan toistaiseksi syttynyt. Tänään oli jo pientä kipinää, kun jutteli Tajalle, mutta vielä antaa odottaa.

Olen täysin eri mieltä Lauridsenin kiekollisista taidoista. Rehellisesti joka kerta on pieni pelko perseessä, kun Lauridsenilla on kiekko. Yleensä onneksi antaa sen aina Suomelle/kenen kanssa nyt pelaakin. Silloin on kuitenkin lähes aina vaikeuksissa, kun hänen pitää rakentaa peliä omista. Suuria vaikeuksia välillä saada ihan sitä helppoakin syöttöä omille. Lisäksi fyysisyyttä ei ole paljoa näkynyt. Välillä ei oikein tahdo ehtiä tilanteisiin.

Paljon saa parantaa, että olisi hinta/laatu suhteeltaan millään tavalla järkevä.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen jotain noiden kahden välistä. Ei tosiaan aivan yhtä kova soturi kuin Fraser, mutta on toisaalta hyvällä tavalla näkymätön. Antaa sitten kuitenkin sitä pientä pelotetta. Hiukan vaappuva luistelu ja kankeat kädet, mutta tietää sen itsekin ja pelaa tasonsa mukaan älykkäästi. Hyvä hankinta rooliin nähden. Osuva valinta kolmospariin ja tukee hienosti Suomen vahvuuksia.

Kuitenkin ehdottomasti enemmän rooli kuin profiilipelaaja, palkkapussi sitten määrittelee kuinka osuvaa rahankäyttöä. Uskon toisaalta, että nyt nähty taso ei ainakaan heikkene kauden mittaan.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Vähän hidas ja kankea. Mutta toisaalta pelaa kohtuullisesti omassakin päässä tilanteet, josta kertoo ettei kaveri kerännyt kuin yhden miinuksen kuuden pelin aikana. Plusmiinussaldo kuitenkin +4, Jürgens kanssa parasta meidän pakistosta. Eikä myöskään kuluta turhilla jäähyillä jäähypenkkiä, ei siis ole ottanut jäähyn jäähyä vielä.
Kiekollinen peli ihan ok, 2 ykkössyöttöä sentään kerännyt. Fyysinen voisi toki olla enemmän, mutta ilman jäähyjä. Turha mihinkään turhiin provosointeihin mennä.
Enemmän toki minäkin odotan, varmaa kohtuu hintavalla lapulla pelaa.
 

Viheltää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku + länsirannikko
Tuskin nähdään sirkushuveja Iso-Ollin kohdalla tällä kaudella. Ei taida liigassa olla yhtään pelaaja ketä uskaltaisi lähteä kokeilemaan varma selkäsaunaa. Tekemisen taso riittää ainakin minulle, ja parantaa kun tottuu liigan pelaamisen, kun ekaa kertaa liigassa pelaa.
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Näin eilen kauden ensimmäisen pelini ja ainakin eilen Lauridsen oli suorastaan loistava. Iso, kova ja eka syöttö lähtee välittömästi, kun paikka on. Tunnistaa tilanteet ja omat kyvyt erinomaisesti. Ei turhaan yritä juttuja joihin ei kyvyt riitä ja lopputulos on aika lailla virheetön. Pari hienoa taklausta ja varmaa peruspeliä. Tällaisten pelaajien päälle on hyvä rakentaa voittavaa joukkuetta.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Sitä fyysisyyttä moni toivonut, mutta valitettavasti mikäli Lauridsen lähtisi jotain pommia hakemaan niin tuloksena olisi ulosajo tolla kropalla. Hyvin nyt antanut pieniä tällejä vain luistelemalla päin tai pysähtymällä toisen eteen.

Itse olen kyllä tykännyt Lauridsenin otteista.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo en mä ymmärrä että joku on sitä mieltä että fyysisyyttä on jäänyt puuttumaan. Ollihan pelaa pirun fyysisesti. Ei fyysisesti pelaaminen tarkoita sitä että jakelee peleissä highlight-pommeja pelkästään.
Tsekkailkaa noita vääntöjä maalin edessä tai laitojen tuntumassa. Kyllä se Ollin peli tekee vastustajalle kipeää.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Joo en mä ymmärrä että joku on sitä mieltä että fyysisyyttä on jäänyt puuttumaan. Ollihan pelaa pirun fyysisesti. Ei fyysisesti pelaaminen tarkoita sitä että jakelee peleissä highlight-pommeja pelkästään.
Tsekkailkaa noita vääntöjä maalin edessä tai laitojen tuntumassa. Kyllä se Ollin peli tekee vastustajalle kipeää.
Eilenkin yhdessä Ässien eittämässä päätykiekossa linjuri pelasti Ässien pelaajan aika varmalta tuholta, kun Lauridsen olisi tullut maalin toiselta puolelta vastaan. Tosin virheellisesti linjuri sen kiekon pitkäksi vihelsi, jonka vuoksi aloitus laitettiin sitten keskipisteelle. :D
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Alan ehkä sittenkin kallistumaan siihen suuntaan, että jääkiekon evoluutio ajaa nämä jättiläispakit vähitellen auringonlaskuun ammattilaissarjoissa. Kun peli nopeutuu tuon tuosta ja sellainen staattinen laitavääntäminen vähenee jatkuvasti ja pelaajat vain kevenevät, niin ei näille ”fyysisille peloitteille” vain enää ole käyttöä, jos et osaa oikeasti keskivertoa paremmin kiekon kanssa operoida. Fraserin kanssa tämä tuli selväksi ja pian Ollinkin.

Hyvin kuvainnollista, että koko kauden olen odottanut, että Lauridsen vimmaisesti onnistuisi taklaamaan lujaa ja puhtaasti. Tänään sellainen niitti osuikin siihen Mikki hiireen, joka lenti kaaressa, mutta arvatenkin tätä tarkastellaan välittömästi kaitafilmeiltä, koska kuten sanoin äsken, on taklaaminen muuttamassa muotoaan ja sellaiset vanhan ison miehen vrt. kevyemmän pelaajan kontaktit ovat nykyään heti raastuvassa. Näin se vain on. Ihme kun ei boksia muuten tuosta tullut.

Lauridsen tekee ihan hyviä katkoja ulottuvana pelaajana, mutta ehkä tästä paketista kuitenkin jotain puuttuu, että mentäisiin sinne Tallen - luokkaan. Jotenkin pitäisi muutenkin jäädä kaukalosta mieleen.
 

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Lauridsen on omasta mielestä ollut ihan ok. Monessa pelissä jopa hyvä. Mutta veikkaanpas että tästä kaverista ollaan maksettu aika kova hinta. Varmaa tietoa tai edes pientä hajua mulla ei ole. Jos kuitenkin näin on, niin hinta/laatu suhde ei ole kohdallaan, tämänkään hankinnan kanssa. Valitettavasti.
 

rs2681

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi
Itse olen pitänyt Lauridsenia ihan piristävänä hankintana. Jakaa jokaisessa ottelussa kovia taklauksia ja kovaluu omassa päässä. Hänen vaikutustaan ei välttämättä aina huomaa, kun hyökkääjä ei ylipäätään uskalla lähteä haastamaan.

Tietysti miinuksena, ettei luonnollisesti ole kiekollinen virtuoosi. Onneksi vierelle voi pistää jonkun joka on.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen pitänyt Lauridsenia ihan piristävänä hankintana. Jakaa jokaisessa ottelussa kovia taklauksia ja kovaluu omassa päässä. Hänen vaikutustaan ei välttämättä aina huomaa, kun hyökkääjä ei ylipäätään uskalla lähteä haastamaan.

Tietysti miinuksena, ettei luonnollisesti ole kiekollinen virtuoosi. Onneksi vierelle voi pistää jonkun joka on.
Kukas meillä on tuollainen? Etenkin nyt kun Johansson on saikulla koko ajan?
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Rafkin ollut tällä kaudella tosi hyvä kiekollisena. Ja onhan siellä Suomea ja Lehtosta, joilla riittäisi varmaan jalka paikkaamaan Lauridsenin heikkouksia.

Mainituilla 3 pakilla on kasassa yhteensä 12 pistettä tällä hetkellä, joten en nyt kyllä puhuisi mistään tosi hyvänä kenestäkään kiekollisena. Ja kyllä, pisteet kertovat osittain kiekollisen pakin hyvyydestä ja meillä ei tällä hetkellä ole yhtään hyvää kiekollista pakkia.

Rafkin on ihan hyvä yleispakki, ja voisi olla paljon parempi. Mutta edelleen siellä on olemassa ne perisynnit, välillä ei taida itsekkään tietää mitä haluaa olla ja sijoittumisessa on samoja ongelmia mitä on ollut koko uran ajan.

Suomen esitykset eivät nyt ainakaan ole parantuneet kauden mittaan ja tekeminen on todella heikkoa paikoitellen.

Lehtoselle voisi tehdä mestis hyvää kehityksen kannalta.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Lauridsenin kylkeen sopisi juuri se sellainen Kissa jr. tyyppinen näppärämmin liikkuva ja paremmin pelivälinettä hallinnoiva pakki, jolloin roolitus olisi harvinaisen selkeä ja molemmat operoisivat vahvuuksillaan. Nuori Kissa kun sai kehittyä EHT-tason pakiksi isä-Tallenin valvovan silmän alla pakkiparina, niin sitä tarinaa oli hieno katsoa. Yksi lähimenneisyyden onnistuneimpia roolituksia Tepsissä edelleen. Nyt meillä ei sellaista kehityspolkua ole kellään ns. omalla nuorella pakilla menossa ja Lauridsenkin todennäköisesti joutuu pelaamaan kiekolla jopa enemmän kuin haluaisi ja eihän se mitään kovin helppoa hänellä aina ole.
 

rs2681

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi
Mainituilla 3 pakilla on kasassa yhteensä 12 pistettä tällä hetkellä, joten en nyt kyllä puhuisi mistään tosi hyvänä kenestäkään kiekollisena. Ja kyllä, pisteet kertovat osittain kiekollisen pakin hyvyydestä ja meillä ei tällä hetkellä ole yhtään hyvää kiekollista pakkia.

Rafkin on ihan hyvä yleispakki, ja voisi olla paljon parempi. Mutta edelleen siellä on olemassa ne perisynnit, välillä ei taida itsekkään tietää mitä haluaa olla ja sijoittumisessa on samoja ongelmia mitä on ollut koko uran ajan.

Suomen esitykset eivät nyt ainakaan ole parantuneet kauden mittaan ja tekeminen on todella heikkoa paikoitellen.

Lehtoselle voisi tehdä mestis hyvää kehityksen kannalta.
Niin hyvä kiekollinen puolustaja on suhteellinen termi ja viittasin lähinnä siihen, että esimerkiksi Rafkin pystyy tuomaan kiekkoa yksin hyökkäysalueelle, johon Lauridsenilta ei löydy potkua. En usko, että vierellä pitäisi olla joku Karlsson, että pakkipari toimii.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi isäntä on torpassa, ja onko torpparikin siellä? Ketjun otsikko kävisi enemmän järkeen ilman tuota "torpassa" sanaa.
Ei muuta nyt tähän hätään.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Lauridsenkin todennäköisesti joutuu pelaamaan kiekolla jopa enemmän kuin haluaisi ja eihän se mitään kovin helppoa hänellä aina ole.

Tämä on minusta ongelma vähän muillakin pakeilla. Joudutaan tekemään jotain jossa ei olla ihan siellä omilla vahvimmalla alueella.

Jos sinä olet pikkujätkästä lähtien ollut vähän enemmän sellainen puolustava puolustaja niin sinusta ei tule kiekollista vaikka sinnulle annettaisiin kaikki ylivoima-aika ja kiekollinen vastuu.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä on minusta ongelma vähän muillakin pakeilla. Joudutaan tekemään jotain jossa ei olla ihan siellä omilla vahvimmalla alueella.

Jos sinä olet pikkujätkästä lähtien ollut vähän enemmän sellainen puolustava puolustaja niin sinusta ei tule kiekollista vaikka sinnulle annettaisiin kaikki ylivoima-aika ja kiekollinen vastuu.

Ja tässä tullaan myös siihen miksi hyvin usein Tepsin hyökkäyspelaaminen sakkaa. Nämä ei niin kiekolliset pakit pyrkivät avaamaan, mutta paineen johdosta lähtevät vain kuskaamaan kiekkoa ja pikku hiljaa ne ajoitukset ja vauhdit kusee ja tyydytään laittamaan kiekkoa päätyyn minne laiturit ei ehdi, koska ovat siniviivalla olleet seisovin jaloin. Toki viime peleissä suurin murhe on enemmänkin ollut maalinteon tehokkuus ja toivottavasti tuolla seurassa tajuttaisiin, että kahdella maalintekoon pysyvällä hyökkääjälle ei pitkälle potkita.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ihme kun ei boksia muuten tuosta tullut.
Ihan pakko oli tähän tarttua. Onko siis sun henkilökohtainen ajatus vai tuomarilinjaan noin yleisesti Liigassa?
Itse näin tuon niin oikeana taklauksena kuin taklaus voi vain olla.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Itse näin tuon niin oikeana taklauksena kuin taklaus voi vain olla.

Tarkoitin tuolla samaa kuin sinäkin eli taklaus oli niin puhdas kuin nyt vain voi olla noin kahden eri mittaisen/painoisen välillä. Väitän, että vielä esimerkiksi 2000-luvun alkupuolella jos joku olisi tuon niitannut, niin hetken olisi makoiltu ja puhalleltu ja sitten ylös eikä peliä edes olisi katkaistu.

Nyt ulina alkaa yleisössä välittömästi (katsojatkin vaihtuneet tässä 20 vuodessa) ja tuomareiden on yleisen taklauksiin liittyvän paineen vuoksi melkein pakko laittaa peli poikki ja siitä ei ole enää pitkä matka videoille, kun kapteeni tulee jurputtamaan leukojaan alle sekunnissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös