3-1 voitto Burnleystä. 3 pinnaa lämmittää, mutta sitten monia huolestuttavia asioitakin löytyi. Bendtner ei satana osu edes kiikarikiväärillä lehmäntaljaan ja Cescin mahdollinen loukkaantuminen.
Walcotilta sen sijaan kohtuullisen vahvaa tekemistä ja toivottavasti Theo jatkaa tuota menoaan tiistaina YLE:n Tv-pelissä.
Joo'o kolme pinnaa plakkariin oikeastaan viimeistelyä lukuun ottamatta varsin vakuuttavalla esityksellä. Paikkoja oli pelkästään Bendtnerillä lukuisiinkin maaleihin. Vertaus mitä minä tanskalaisen laukaisu tarkuudesta käyttäisin olisi: "Laittakaa hänet tyhjään latoon ja sanokaa, että potkaise seinään ja sielläkin hän laukoisi ohi!", tasoa oli herran laukaisut.
Mutta tuohon kohtaan Walcott sanoisin, että aika vaisusti kommentoit kaverin otteita. Suorastaan loistava esitys kaverilta, ei mitään uran parasta, mutta kauden parasta aivan ylivoimaisesti. Muutamaa heikohkoa suoritusta lukuunottamatta erinomainen esitys. Ja aiemmin puuttunut viimeinen silaus nousujen jälkeen oli kunnossa, kesot, syötöt ja laukaukset olivat lähes poikkeuksetta vahvoja. Jos Bendtner olisi pelannut hyvin Theon saldo olisi ollut jotain 1+4. Nuori herra petasi hyvin monta varmaa maalipaikkaa, mutta ei maistunut. Muistakaa jätkät, että pelaamalla se vire vain löytyy, kuten kävi aikanaan Persiellekin. Persie oli toissakauden alussa aivan kura surkea viimeistelijä, ja kun sai pelejä alle alkoi pallo löytää tiensä verkkoon. Kyllä Walcott'kin vielä vireensä löytää.
Lisäksi Ebouen vahvoja otteita on kehuttava. Olen jo pitkään, ollut sitä mieltä, että Emmanuel on Arsenalin paras
hyökkäävä laitapuolustaja. Mielestäni Wenger on tehnyt aivan oikein kun peluuttaa näitä sumputtavia joukkueita vastaan Sagnan sijasta Eboueta. Sumputtavia joukkueita vastaan nousevat pakit ovat todellista myrkkyä, sillä he ovat monesti tilanteissa niitä ylimääräisiä miehiä, joille ei enää löydy pitäjiä (taikka heitä vartoivat joutuvat jättämään muuten oman miehensä/alueensa). Jotenkin Eboue hyökkää paljon paremmin laitapakkina kuin laiturina. Laiturina Emmanuel pysäytti hyökkäyksiä, kun taas nyt hän pelaa hyvin suoraviivaista ja nopeaa peliä.
Muutenkin Bendtneriä lukuun ottamatta selviä epäonnistujia on tällä kertaa vaikeampi valita. Aika iloista fudista oli ja mukava oli seurata jälleen kerran, vaikka vähän liian tiukalle menikin.
Sanotaanpa vielä loppuun kiitos tässä ketjussa paljon parjatulle Wengerille. Kyllä on näin kotimaisen lätkän suosikkijoukkueen johdon munattomuuden/linjattomuuden jälkeen hieno seurata Arsenea. Sanotaan mitä sanotaan on Wengerillä ainakin oma linjansa, jota hän vankumattomasti seuraa viis veisaten mitä muut ajattelevat. Olen minäkin monesti fransmannin kanssa erimieleltä (etenkin peluutuksesta), mutta kunnioita kyllä hänen linjansa pitämistä. Ihailen Arsenalin pelitapaa ja sanotte mitä sanotte olen sen kannalla, että mieluummin katselen näin pelaavan pärjäävän hyvin, kuin sumputtavan Arsenalin pärjäävän hieman paremmin. Usein kuitenkin Wenger on kuitenkin lopulta minua oikeammassa peluutuksillisissakin asisoissa, kuten mm. Diaby on tällä hetkellä osoittamassa.
Kotimaassa kannattamani Tampere Unitedin peleissä voi olla, että koko ottelussa tulee 1-2 maalitilannetta, kummatkin joukkueet laskien koko ottelussa. Jos tämän päiväistä Burnley otteluakin katselee, niin kyllä siellä pelkästään toisella puoliajalla, oli varmasti yli kymmenen maalipaikkaa pelkästään Arsenalilla. Kyllä minäkin Wengeriä aika ajoin kiroan siinä missä muutkin, mutta kyllä meillä on vain loistava manageri. F*ck all the haters!
Ps. Ja loppuun vielä Gunners faneille mannaa:
http://www.footytube.com/video/west-ham-united-bolton-wanderers-mar06-36017
Ohessa kooste West Ham - Bolton ottelusta, jossa Jack Wilshere viimeistelee tyylikkäästi voittomaalin.