Ajattelin nyt jotain raapustella tänne, kun olin viime viikonloppuna katsastamassa Emiratesin ja tietty siinä samalla tuli katsottua peliäkin.
Emirates on kyllä erittäin siisti ja toimiva laitos, ainakin siltä osin mitä itse näin. Palvelu oli aivan loistavaa ruoka hyvää ja juomaakin oli tarpeeksi. Hinnatkaan ainakaan juoman osalta ei olleet mitenkään järkyttäviä.
Käytiin ennen peliä vetämässä buffet eteläpäädyssä(ei, en ollut jaffalassa ultrasien kanssa), joten oltiin n. 1,5h:ia ennen peliä paikalla. Porukkaa oli jo tuolloin kohtuullinen määrä. Kerettiin käydä kuitenkin fanikaupassa ja mukaan tarttui ainoastaan takki, joka ei mielestäni ollut kauhean kallis, alle 50 euroa. Pelipaidatkaan ei olleet kuin 40 euroa tai ainakin ne mitä itse katselin.
Paikamme oli kyllä loistavat, eli sama pääty club levelillä suoraan maalin takana. Kentän näki loistavasti ja tunnelmakin oli ok. Ennen peliä City fanit pitivät kunnon mekkalaa, mutta loppui aika tylysti kun kotijoukkuetta ruvettiin kannustamaan. Silti odotin, että tunnelma olisi ollut parempi, johtui kyllä osin varmaankin Cityn huonosta pelistä, että ei "tarvinnut" kauheasti kannustaa.
Itse peli ei kyllä ollut mitenkään ihmeellinen, tämä johtui kyllä enemmän Citystä kuin Arsenalista. City oli kyllä todella paska. Paikan päältä nähtynä saivat kaksi laukausta maalia kohti, eikä kyennyt rakentamaan peliä juuri ollenkaan. En tiedä vaikuttiko Irelandin puuttuminen noin paljon?
Kotijoukkue oli kyllä hyvä sen mitä pelasi. Odotin kovasti Cescin näkemistä livenä, eikä todellakaan tarvinnut pettyä. Kaverilla ei ollut missään vaiheessa kiire ja syötöt tippuivat jalkaan kiitettävällä tarkkuudella. Maalien lisäksi oli käytännössä koko ajan pelattavana ja rauhoitti peliä erinomaisesti. Theo oli myös hyvä aina kun sai pallon, mutta vähän häiritsi kaverin pyörimiset nurmen pinnassa, varmaan tosin varoi vielä koipeaan mutta siltikin. Ade on kyllä mielenkiintoinen kaveri. Laittoi todella hyvin boxista pallon maaliin, mutta aina kun pelattiin kaveri laittaan vapaaksi ja piti sieltä antaa luukulle, niin joka kerta ensimmäiseen vastustajaan pysähtyi pallo. Arsavin oli itselleni kentän suurin pettymys (jos Cityä ei lasketa), oli pimennossa koko pelin ja syötöt olivat todella huonoja, tuntuikin siltä että valitsi aina sen huonomman vaihtoehdon.
Enempää en jaksa nyt rustailla, tosin tuskin ketään edes kiinnostaa.
p.s. mielenkiintoinen yksityiskohta oli se kun Eboue tuli kentälle, niin lähes koko fanikatsomo vihelsi, eli pidetty mies on kyseessä.