Armeija-gallup: Mikä saapumiserä, kasarmi ja komppania?

  • 2 978
  • 64

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikö se mennyt niin, että saapumiseriä oli joka toinen vuosi kaksi ja joka toinen vuosi kolme?
Tuota mieheni muisteli myös, kun kyselin häneltä miten nuo meni. Totesin, että eiköhän Jatkoajasta saa jotakin tietoa tähänkin asiaan.

Kummallisen vanhoja asioita muistettavana näin nuorilla ihmisillä.
 

Jotva

Jäsen
Tässä tuntee itsensä tosi vanhaksi, mutta kyllä se taisi olla toinen saapumiserä -82 ja paikka Hyrylä eli kyseessä Helsingin ilmatorjuntarykmentti. Jos oikein jaksan muistaa, kyseessä oli 1. patteri ja pitkän kaavan mukaan mentiin.

Siihen aikaan sanonta kuului, että lapset 8 kk, naiset 9 kk ja miehet 11 kk. Nykyään kai lapset pääsee jo tuotakin lyhyemmällä, lienevät nykynuoret nopeampia oppimaan.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1/11 Vekaranjärvi, 1. ja 2. ja 3. Kenttätykistöpatteri. Kaikissa noissa pattereissa tuli oltua aikansa. Kolmannessa sitten se pisin aika. Jälkeenpäin mietittynä hienoa aikaa ja haluaisin noihin hetkiin jopa takaisin.

Löytyykö täältä muita samaan aikaan Vekaralla vaikuttaneita? Pitäisin lähes varmana että on, kun sen verran iso kasarmi kyseessä.

Hep. I/11 Vekaranjärvi ja 3. Ilmatorjuntapatteri. Hyviä aikoja (näin jälkikäteen ainakin...)
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1/02 VSItR Ilmatorjunta 2. patteri.

Yhtään kertauskutsua ei ole tullut, kertoo varmasti siitä että kuinka osaavaa porukkaa oltiin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
1/00 Niinisalo ja 1. patteri
 

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
I/00 Keski-Suomen Pioneeripataljoona, Keuruu. Kohta takana jo neljännesvuosisata, joten ei muista lyhenteitä saatika onko tuokaan oikein kirjoitettu. Siellä vuosi ja tuli käytyä katsomassa kaikki JYPin matsit, joiden aikana oltiin kasarmilla.
 

SgtMarkov

Jäsen
2/05, Vekaranjärvi, Karjalan tykistörykmentti.

Ei ole kertauskutsua kuulunut tännekään joten ehkä sitä oltiin sitten jommassakummassa ääripäässä, mitä osaamiseen tulee.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
II/03, Vekaranjärvi. Ekat pari kuukautta 2. PsJK:n puolella, loput neljä 3.PsJK:ssa.
 

rpeez

Jäsen
Mitä vieraan vallan hallinto tekee minun nimimerkkini palvelustiedoilla?
Minua ihmetyttää, miten ketään kiinnostaa 1000 kpl eri nimimerkkien palvelustietoja.

Itse kysymykseen, olen aika varma että halutessaan oikean henkilöllisyyden pystyy vieraan vallan hakkerit kaivamaan esiin ja onko silloin fiksua että palvelutiedot on jaossa. Miksikö? Kiristämällä voivat saada luovuttamaan salaista tietoa jostain tärkestä PV:n paikasta.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minua ihmetyttää, miten ketään kiinnostaa 1000 kpl eri nimimerkkien palvelustietoja.

Itse kysymykseen, olen aika varma että halutessaan oikean henkilöllisyyden pystyy vieraan vallan hakkerit kaivamaan esiin ja onko silloin fiksua että palvelutiedot on jaossa. Miksikö? Kiristämällä voivat saada luovuttamaan salaista tietoa jostain tärkestä PV:n paikasta.
Ihan jännä ajatelma, mutta uskoisin kyllä, että yrittäisivät enemmin kiristää sellaista henkilöä, joka toimii lähellä puolustusvoimia tai puolustusvoimissa. Saisivat ajantasaisempaa tieto. Tai tutkisivat eri keskustelupalstoja ja yrittäivät löytää kirjoitusten perusteella henkilöä, jonka ideologia on lähellä heidän omaansa.

Mutta sanotaan nyt varmuudeksi:

En tiedä Puolustusvoimien toiminnasta tai paikoista yhtään mitään ja vihaan venäläisiä, joten turha yrittää!
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
I/02, Santahamina, 2. JK. Palvelusaikanani mm. vartioin Tasavallan Presidentti Tarja Halosen turvallisuutta henkeni ja terveyteni uhalla monta monituista kertaa, ja onnistuin kaikesta päätellen aivan loistavasti koska Tavja on yhä edelleenkin elävien kirjoissa. Ei kestä kiittää, tein vain velvollisuuteni.

Kertaamassakin kävin pari kertaa, silloin ei enää presidenttiä vartioitu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tämän voi varmaan vieraan vallan agentti selvittää vanhoista viesteistäni tänne, tarvittaessa.

I/16 Säkylä, p-kausi VK ja loppuvuosi EK.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
2/01. Lapinjärvi, Vieraan vallan agentit. Oli kovaa meininkiä. Tämän takia minut varmaan nykyisen hallituksen edustajat julistavat putinistiksi, kommunistiksi ja sun muiksi. Helvetin sairaaksi on tämä minun maa mennyt.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Itse kysymykseen, olen aika varma että halutessaan oikean henkilöllisyyden pystyy vieraan vallan hakkerit kaivamaan esiin ja onko silloin fiksua että palvelutiedot on jaossa. Miksikö? Kiristämällä voivat saada luovuttamaan salaista tietoa jostain tärkestä PV:n paikasta.
Pystyvätkö vieraan vallan hakkerit myös selvittämään kenen vastaus on faktaa ja kenen fiktiota?
 

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
I/04, TiedK, SavPr, Karkialampi, Mikkeli. Selvisin kuudella kuukaudella, vaikka kovasti yrittivät aukkiin tyrkyttää. Jälkeenpäin harmittanut, etten mennyt.
 

Nakkimuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Montreal
II/22, Porin Prikaati, Niinisalo ja tiedustelukomppania
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös