Armeija-gallup: Mikä saapumiserä, kasarmi ja komppania?

  • 2 952
  • 64

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua ihmetyttää, miten ketään kiinnostaa 1000 kpl eri nimimerkkien palvelustietoja.

Itse kysymykseen, olen aika varma että halutessaan oikean henkilöllisyyden pystyy vieraan vallan hakkerit kaivamaan esiin ja onko silloin fiksua että palvelutiedot on jaossa. Miksikö? Kiristämällä voivat saada luovuttamaan salaista tietoa jostain tärkestä PV:n paikasta.
Mistä ne tietää vaikka meillä olisi täällä vain harhautusoperaatio meneillään.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eikö se mennyt niin, että saapumiseriä oli joka toinen vuosi kaksi ja joka toinen vuosi kolme?
Väittäisin, että ensin oli kolme joka vuosi. Tai ihan muinaista historiaa en tiedä, mutta mielikuva on, että vanhimman veljeni mennessä armeijaan oli kolme saapumiserää joka vuosi. Sitten jonkin aikaa mentiin sillä, että viisi saapumiserää / kaksi vuotta eli juuri tuo ylle kirjoitettu. Ja kun ikäluokat ja armeijan kävijöiden määrät pienenivät, niin siirryttiin kahteen per vuosi.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Kiristämällä voivat saada luovuttamaan salaista tietoa jostain tärkestä PV:n paikasta.
Voin helpottaa heidän työtään kertomalla vielä senkin, että Vaasan Rannikkopatteriston lisäksi kävin SPOL-kurssin Oulun Hiukkavaarassa. Toki molemmat varuskunnat on jo lopetettu, eikä ole kertaamaankaan koskaan kutsuttu. Mulla ei taida kovin salaista tietoa olla.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Mistä ne tietää vaikka meillä olisi täällä vain harhautusoperaatio meneillään.
Onneksi kukaan ei ole vielä maininnut niitä oikeita salaisuuksia, kuten Kälviän Tomahawk-patteria. Itse vuosin foorumin toisella nurkalla vähän varomattomasti tietoa omasta asepalveluksestani Pielisen sukellusvenelaivueessa, mutta sitä ketjua tuskin vieraan vallan asiamiehet lukevat.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Itse vuosin foorumin toisella nurkalla vähän varomattomasti tietoa omasta asepalveluksestani Pielisen sukellusvenelaivueessa, mutta sitä ketjua tuskin vieraan vallan asiamiehet lukevat.
Sen verran huono ja mauton vitsi, että hävettää jo valmiiksi, joten pistän spoilereihin: BTR-kuski?
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
3/83, Säkylä IIJK -> RauK -> Parolannummi RauK SPolK -> Säkylä Konnakolmonen

(Tuohon aikaan koulutettiin sotilaspoliisialiupseereita kerrallaan parisenkymmentä/palvelukseenastumiserä. Koko maasta.)
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
2/74, TurLas, Pansio, 1. kompania -> RauK, TurLas, suto-linja -> HelLas, Upinniemi (kouluttaja) -> KL Matti Kurki/Raivaaja-viirikkö, Suomenlinna (suto-au/ase-au)
 

The M

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
3/93 Pohjan Prikaati, [Kuninkaallinen]Ranaatinheitin komppanja.

Palvelukseen astuminen oli suht varmasti 1.11. Sotilasvala vannottiin itsenäisyyspäivänä Ouluhallissa
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
II/02 LapItR, 1. KvItPtri. Tupa Uhtua, jos en väärin muista. Kerran olen käynyt kertaamassa ja sekin oli alle kaksi vuotta kotiutumisesta. Mieli tekisi kyllä kertaamaan uudemmankinh kerran, jos kutsu tai käsky kävisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös