Ari Vallin HIFK:hon

  • 45 256
  • 125

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Syyskausi meni jo, sillä ei ole mitään tekemistä enää kevään kanssa. Itse muuttaisin nyt tammi- ja helmikuun pelien osalta tuota listausta niin, että ainut +merkkinen pelaaja on Kousa ja Söderholm tippuu tuohon Järventien ja Kankaanperän kanssa ja Södelle enemmän miinusta. Tuo Kurvi-Söde pakkipari ei enää kauheasti aiheuta riemunkiljahduksia, syksyllä oli meidän paras, mutta nyt on tilanne toinen...

Itse tein listauksen koko kauden summana, jolloin mielestäni Söde on ainakin odotuksiin nähden joukkueen suurin yksittäinen onnistuja Kousan ohessa. Kuitenkin sellaiset parikyt pojoa ja +/- selkeästi plussan puolella. Järventie on pelannut pisteiden valossa hyvin, mutta sitten nämä yksittäiset aivopierut antavat vahvan miinuksen arvosanaan, joka tarkoittaa, että kyseessä on melkeinpä joukkueen epätasaisin suorittaja. Esim. Vallinhan nyt on ollut vain ollut tasaisen huono :)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Historiasta muistuu mieleen mm. kuinka Shedden jatkuvasti peluutti Peter Whitea, vaikka peliesitysten puolesta siihen ei olisi ollut aihetta.

Valmentajalle maksetaan hyvää palkkaa siitä, että hän aistii potentiaalin ja valmentajan luottojätkät -käsite on äärimmäisen hyväksyttävä konsepti. Niin sen pitääkin mennä. Jos fanit rupeaisivat jakamaan pelipaikkoja, niin siinä munankuori neuvoisi munan sisältöä ja kanaa. Tiettyyn rajaan asti hommaa pitää sietää ja White-Guolla-Kuhta ... nämä pelaajat olivat aikanaan ainoita, joita saattoi ykköseen laitella. Ei ollut paljon vaihtoehtoja. Kojon joukkueessa on hienosti syvyyttä ja Kojon hyökkääjätausta näkyy mielestäni siinä, että hänen hyökkääjiä koskevissa visioissa ei ole suuresti järpättämistä:

-Haataja pelaa ykkösessä, itsekin olisin hänet sieltä heivannut
-Kulmavääntäjä/laitahyökkääjä -Liivikistä on tehty tämän kauden aikana liigakelpoinen sentteri - tästä kiitokset Nokalle. Hänellä oli munaa pudottaa aiempi oma suosikkinsa Töykkälä
-Wärn ja oma ongelmalapseni Lennu. Välillä nämä ovat aivan kuutamolla, mutta aivan ehdotonta liigan eliittitavaraa parhaimmillaan
-Micke - superjunnu on saanut peliaikaa ja vastuuta ja olen satavarma, että esim Erkan joukkueessa hän olisi ollut "yksi muista" ja kenties hakannut nelosessa pitkää päätyyn

Maalivahti / pakisto -alueella on eniten ihmettelemistä.
-Käsi ylös, kenen mielestä Pitkämäki ei saanut turhan pitkää luottoa?
-Käsi ylös, kenen mielestä kannatti heittää Lunkka pelaamaan Nortin voiton jälkeen lähes 10 kertaa viime talvena ja aina tuli tappio? Saa olla jälkiviisas, tulokset ratkaisevat
-Walsh - need I say more? Ykkösparissa
-EDG
-Hillitön luotto Valliniin neljättä kertaa peräkkäin jatkoajalla, kun hän oli söheltänyt kolme kertaa peräkkäin samassa hommassa

Kyllä täältä johtavat jäljet ehkä Kojoa selvemmin herroille Sakke ja Kai "kai?" Rautio. Ymmärtääkseni hyökkäyspään visionääri Nokka ei ole koskaan edes yrittänyt esittää veskaripelin asiantuntijaa. Hän antaa tästä vastuun mv-valmennukselle. Pakit ovat HIFK:ssa Raution heinää.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Käsi ylös, kenen mielestä kannatti heittää Lunkka pelaamaan Nortin voiton jälkeen lähes 10 kertaa viime talvena ja aina tuli tappio? Saa olla jälkiviisas, tulokset ratkaisevat
Ei muuta kokonaiskuvaa, mutta tilastoista selviää faktat. Noronen pelasi IFK:ssa ensimmäisen ottelunsa 11.12.2009. Koko kaudella kävi 4 kertaa niin, että Norosen voittopelin jälkeen seuraavan pelin aloitti Lundell. Näistä IFK voitti yhden ja hävisi 3. Huono saldo, mutta kaukana silti "lähes 10 kerrasta ja aina tuli tappio".
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiettyyn rajaan asti hommaa pitää sietää ja White-Guolla-Kuhta ... nämä pelaajat olivat aikanaan ainoita, joita saattoi ykköseen laitella. Ei ollut paljon vaihtoehtoja...

En oikein ymmärrä. Sellaista tilannetta ei ole nähty, missä Shedden olisi heittänyt White-Guolla-Kuhdan-kentälle, koska muuta vaihtoehtoa ei ollut. Peter White nimittäin pelasi Sheddenin jengissä kaudella 05-06, kun taas Guolla, Murray ja kumppanit Viiksi-Bobin ja Baxun joukkueissa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
En oikein ymmärrä. Sellaista tilannetta ei ole nähty, missä Shedden olisi heittänyt White-Guolla-Kuhdan-kentälle, koska muuta vaihtoehtoa ei ollut. Peter White nimittäin pelasi Sheddenin jengissä kaudella 05-06, kun taas Guolla, Murray ja kumppanit Viiksi-Bobin ja Baxun joukkueissa.

Tämä on totta ja siksi sanoinkin, että "aikanaan" meillä ei kauheasti ollut syvyyttä jengissä ja siihen voisi ottaa lukuun myös Aran eka kauden. En siis lähestynyt koutsikohtaisesti, vaan luettelin nimiä, joita meille oli ykköseen asemoitu. "Aikanaan" -konseptin ainoa yhtenäinen tekijä on The Sir Pentti, joka kulloisellekin valmentajalleen näitä kavereita veivasi.

VT: Mv-kuvion laitan kohta tilastoketjuun, virheen tein muistellessani tappioiden lukumääriä. Mutta aika karut ne ovat silti - asialla ei ole hevonperseen vertaa koskien tätä kautta, mutta pakko oli kaivaa omaksi iloksi / suruksi.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Arska näyttää parantavan otteitaan kevään lähestyessä. Torstaina jo pakkien parhaimmistoa ja tänään +2. Mulla on ainaki luotto kova Valliniin, kun ratkaisupelit alkaa kolkutella ovella. Ja torstain kilahtaminen vaan lisää luottoa.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Arska näyttää parantavan otteitaan kevään lähestyessä. Torstaina jo pakkien parhaimmistoa ja tänään +2. Mulla on ainaki luotto kova Valliniin, kun ratkaisupelit alkaa kolkutella ovella. Ja torstain kilahtaminen vaan lisää luottoa.

Näinhän se oli. Luottoa lisää se että tämä ei ollut normaali sm-liigapeli ottaen huomion jättiyleisön/tapahtuman luomat paineet. Hienoa että Arska pelasi hyvän pelin. Paineelliselta tilaltaan tämä peli kun oli lähempänä pleijaripeliä.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Ari Vallin teki oikeesti maalin tänään! Ihan outoa! NÄITTEKÖ!

Koska kiekko ja paita tulee huuto.netin myyntiin? Harvinaisuuksia kuitenkin.

Onnea vaan Arille. Maali numero 1 HIFK:ssa SM-liigassa.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Jospa se Vallin on sittenkin Apu kun playoffsit alkavat ? Jospa peli vapautuu juuri sopivasti kauden tärkeimpiin peleihin ? Paitsi että Vallin teki tänään kauden avausmaalinsa, hän pelasi muutenkin hyvän pelin - ehkäpä kauden parhaansa. Taklauksentynkääkin oli näkyvissä ja muutenkin yritteliästä peliä. Tätä on odotettukin muutama kuukausi - tätä haluamme lisää !
 
Taklauksentynkääkin oli näkyvissä ja muutenkin yritteliästä peliä. Tätä on odotettukin muutama kuukausi - tätä haluamme lisää !

No ilman tuota maalia olisi ollut ihan samaa viime aikojen perushuttua Vallinilta, tänään kahdesti Kousan kanssa hääräsivät kentällä aivan väärässä paikassa ja molemmilla kerroilla läpiajoon karkasi sama Pelicansin Helminen, toisella kerralla Vallin ronkki jo liian kovaa ja tästä seurauksena rankkari, joka olisi voinut vielä pahimmassa mahdollisuudessa antaa jonkinasteisen momentumin ja siihen päälle oli vielä kentällä Pelicansin ainoan tasakentällisin tehdyn maalin aikana. Ei nyt anneta yhden maalin poistaa sitä tosiasiaa, että otteet koko kentän alueella jättävät edelleen toivomisen varaa.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Minä annan ison plussan apinan taposta. Se oli huikea. Ja monkey kuoli vuorenvarmasti, kun Arska tinttasi sitä mailalla päähän. Vielä elää toiveissa, että kohta jäälle luistelee se "oikea" Ari Vallin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
I want to believe... kuten X-Files -sarjan alussakin aikoinaan kirjoitettiin.

Haluan siis uskoa siihen, että Vallinin kokemus ja taidot ovat IFK:lle vielä suureksi hyödyksi keväällä. Olen Arskaa kritisoinut kovin, ja olisin ollut valmis myymään/vaihtamaan hänet pois vielä jokunen aika sitten. Eilinen maali ei luonnollisestikaan puolustustyöskentelyä sinänsä muuta, mutta voi olla että pelaamista vapauttaa monellakin tapaa. Niin se ihminen vaan toimii... virtaa tulee onnistumisista, joten siinä mielessä Vallinin onnistuminen tuli täydelliseen aikaan!
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Sväng parantaa peliään koko ajan, ja taasko kerran mies pelaa parasta kiekkoaan keväällä. Moni HIFK:ssa piipahtanut on loistanut syksyllä ja talvella, mutta paskonut lahkeet täyteen kun kevätaurinko lähenee. Vallin on tahkonnut kovia pelejä sekä Suomessa, Ruotsissa että Venäjällä, hän tulee olemaan tärkeä palanen kevään peleissä.

Liike rupeaa olemaan huikean hyvää ja kiekollinen pelaaminen yksinkertaisen helppoa. Hieno peli Turussa ja eilen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liike rupeaa olemaan huikean hyvää ja kiekollinen pelaaminen yksinkertaisen helppoa. Hieno peli Turussa ja eilen.

Ei kai nyt sentään huikean hyvää?!? Sanoisin ennemminkin, että nyt ei erotu huonolla liikkeellään muiden joukosta negatiivisesti.

Arskalla on koko kauden ajan ollut lähes joka pelissä hetkiä, jotka ovat juuri niitä hienoja ja oikeita ratkaisuja, jota häneltä odotettiinkin. Mutta samassa pelissä on saattanut tulla moninkertainen määrä aivan alkeellisia virheitä. Pelaaminen on siis ollut erittäin epätasalaatuista. Mulle se on tullut suurena yllätyksenä, koska odotin kokenutta pelaajaa, joka tekee kentällä oikeita ratkaisuja oikeaan aikaan.

Vallinin eilisestä maalista tuli mulle todella hyvät fiilikset. Olin iloinen Arskan puolesta ja olen toki sitä vieläkin. En toki ole Vallinilta maaleja edes odottanut, mutta kyllähän se kuparinen pitää aina saada rikki. Uskon, että jos eka maali olisi tullut aiemmin, peliesityksetkin olisivat olleet hieman vapautuneempia.

Mä olin laskenut asian niin, että Ari Vallin tekee ensimmäisen ja viimeisen maalinsa IFK-paidassa 7:nnen finaalin jatkoerässä, ratkaisten Mestaruuden IFK:lle. No, ehkä se maali on sitten eka ja vika pleijarimaali :).
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Mä olin laskenut asian niin, että Ari Vallin tekee ensimmäisen ja viimeisen maalinsa IFK-paidassa 7:nnen finaalin jatkoerässä, ratkaisten Mestaruuden IFK:lle. No, ehkä se maali on sitten eka ja vika pleijarimaali :).

Ai sä meinasit tahkoa finuja noinkin pitkää? Mä ajattelin, että loppu viikko vapaaksi ja Ville nostaa kannun ilmaan jo 5. finussa Ke 20.04.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arska oli tänään tänään terästä! Pelasi HIFK:n paidassa parhaimman pelinsä. Muutenkin nostanut tasoaan ihan helvetisti tuosta surkeasta runkosarjasta. Tätä haluan jatkossakin, kiitos. Sopivan vittumainen ja kiekollisesti ok. I like it.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Kiitos sinullekin. Ari Vallin on kuin eri mies verrattuna runkosarjaan!
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Arska näyttää parantavan otteitaan kevään lähestyessä. Torstaina jo pakkien parhaimmistoa ja tänään +2. Mulla on ainaki luotto kova Valliniin, kun ratkaisupelit alkaa kolkutella ovella. Ja torstain kilahtaminen vaan lisää luottoa.

Nyt alkaa lunastamaan lupauksiaan toden teolla. Saanu kunnon pelejä alle, ja kokemustahan pitkistä sarjoista löytyy. Voimaakin tuntuu olevan ihan tarpeeksi. Arskan otteita on vaan tiirailtu hintansa vuoksi aikamoisen suurennuslasin kautta. Tänäänhän jokerien kavennus ja ainokainen tuli mielestäni Söden virheestä. Vaikkakin Söde on pelannut todella huiken sarjan tähänmennessä. Niinkuin koko JOUKKUE!
 

scholl

Jäsen
Vallin taisi olla tänään kentän paras pakki tai sitten sokaistuin siitä, kun vertasin hänen suorituksiaan hänen runkosarjaesityksiinsä. Ihan huikea tasonnosto joka tapauksessa.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Vallin taisi olla tänään kentän paras pakki tai sitten sokaistuin siitä, kun vertasin hänen suorituksiaan hänen runkosarjaesityksiinsä. Ihan huikea tasonnosto joka tapauksessa.

Kauden paras peli ja "kokenutta" play-offs kiekkoa. Tykkäsin. Näitä lisää Ari!
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Erinomaista Arska!

Kaudella tuli lähinnä päiviteltyä ja naureskeltua esityksiäsi, mutta nyt tiedän miksi sinut palkattiin kesällä. Jatka samaan malliin päätyyn saakka!
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vallin taisi olla tänään kentän paras pakki tai sitten sokaistuin siitä, kun vertasin hänen suorituksiaan hänen runkosarjaesityksiinsä. Ihan huikea tasonnosto joka tapauksessa.

Näin juuri. Tänään näkyi se Vallin joka 'tilattiin' viime syksynä. Arskasta löytyy aika helvetisti voimaa ja vihaa miehen itse niin halutessaan. Lisäksi tuo kuumeneminen on pelkkää ihanaa plussaa. Voi tsiisus kun meillä olisi ollut tuo mies koko kauden(en valita nyt kuitenkaan, jatkakoon tällä pleijarivaihteella) niin ei olisi ikinä tarvinnut meikäläisen sanoa halaistua sanaa siitä puuttuvasta fyysisestä pakista.

80% HIFK-pakistosta on nostanut tasoaan nyt pleijareissa aivan uskomattomalla käyrällä. Söde, missä sä olet ollut ja kuka se huijarikameleontti on ollut ketä meitä on piinannut aika ajoin? Vallin, hienoa. Mara, hazardit vähissä ja se kiekollisuus saa miehen kyyneliin. Kurviselta vaadin vielä nostoa hiukan, en usko että pelaa äärirajoilla ja aiheutti tänään karmivalla mokalla sen narrien ainokaisen. Kousa, eiköhän sua jo kaikki rakasta täällä.

Saako sanoa? Saako? No, ensikaudeksi sitten jatkot kaikille muille ja Kurvinen vaihdetaan Jereen. Johan tuolla pikkustadissa vetää meidän entinen kolmosen pakki. Melart on ollut ihan passeli mutta tänään näkyi se miksei ole saanut peliaikaa. Ehkä Kurvin tilalla Lukko sarjassa?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli kertakaikkiaan häikäistynyt, kun Arska spurttasi karkuun pyrkivän Jokeripelaajan kiinni keskialueella. Siinä vaiheessa mä tajusin viimeistään, että joka äijä tosta jengistä pelaa tosissaan ja täysillä tolle jengille. Hienoa!

Arska on parantanut otteitaan kuin sika juoksuaan. Tällaisen Ari Vallinin odotin IFK:n saavankin, kun sopimus julkaistiin. Hieno peli, Arska!

Niin, meinasi unohtua. Kurvisen Mikolle ehdottomasti jatkoa. Tasaista duunia pitkin pitkää kautta. Tuollaiset kaverit ovat jengille kullanarvoisia, kun tietää, mitä saa. Ja hintakin on kohtuullisuuden rajoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös