Ari-Pekka Selin HPK:n päävalmentajaksi – uusi alku

  • 15 783
  • 44

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Sillälailla, Kerhollako ei olisi imua? Jumalauta maajoukkuetason päävalmentaja.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Sillälailla, Kerhollako ei olisi imua? Jumalauta maajoukkuetason päävalmentaja.

Samaa meinasin itsekin hehkuttaa... ja sitten muistin, että niin oli tämän kauden lopullakin... No, missäpä muualla kuin Kerhossa ukot - valmentajat tai pelaajat - voivat saada näin nopeasti nostetta uralleen? :)

Mutta vakavasti puhuen: Hieno homma! Onnea!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Samaa meinasin itsekin hehkuttaa... ja sitten muistin, että niin oli tämän kauden lopullakin... No, missäpä muualla kuin Kerhossa ukot - valmentajat tai pelaajat - voivat saada näin nopeasti nostetta uralleen? :)

Mutta vakavasti puhuen: Hieno homma! Onnea!

Tosiaan varmasti Selinille tulee ehkä hitusen lisää puhtia toimintaan, kun tietää tehneensä toistaikseksi oikeasti niin hyvää duunia, että maajoukkueeseenkin pyydetään tuuraaja-avuksi. Tiedä nyt onko kovin moni mahdollisista ehdokkaista? ollut mitenkään halukkaita, mutta varmasti kertoo jotakin, että Jalonen tämän herran avukseen haluaa. Nyt Selin kamalalla motivaatiolla ottaa sen seuraavan askeleen ja alkaa pudotuspeleissä puuhailemaan. Olisihan se aika messevää, että Kerhosta tulisi maajoukkuevalmentajien tuleva kasvattaja. Pelaajat ei enää onnistu, niin aletaan kasvattamaan valmentajia, saatana.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tosiaan varmasti Selinille tulee ehkä hitusen lisää puhtia toimintaan, kun tietää tehneensä toistaikseksi oikeasti niin hyvää duunia, että maajoukkueeseenkin pyydetään tuuraaja-avuksi. Tiedä nyt onko kovin moni mahdollisista ehdokkaista? ollut mitenkään halukkaita, mutta varmasti kertoo jotakin, että Jalonen tämän herran avukseen haluaa.

Niin, mitenköhän tämä vaikuttaa sitten Kerhon valmennukseen?

Vielä viikko sitten Selin kertoi neljän seuraavan viikon olevan tärkeää aikaa Kerhon valmennukselle, mutta nyt mies lähtee maajoukkueen matkaan?
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, mitenköhän tämä vaikuttaa sitten Kerhon valmennukseen?

Vielä viikko sitten Selin kertoi neljän seuraavan viikon olevan tärkeää aikaa Kerhon valmennukselle, mutta nyt mies lähtee maajoukkueen matkaan?

Ajattelin itse täysin samaa. Vanha kausi juuri loppu, ja kerhon valmennuksen piti tutustua ja käydä asioita läpi tässä ennenkuin harjoittelu alkaa. En ole sen takia kovin innoissani.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Niin, mitenköhän tämä vaikuttaa sitten Kerhon valmennukseen?

Vielä viikko sitten Selin kertoi neljän seuraavan viikon olevan tärkeää aikaa Kerhon valmennukselle, mutta nyt mies lähtee maajoukkueen matkaan?

Ajattelin itse täysin samaa. Vanha kausi juuri loppu, ja kerhon valmennuksen piti tutustua ja käydä asioita läpi tässä ennenkuin harjoittelu alkaa. En ole sen takia kovin innoissani.

Pessimisti ei pety sano. En jaksa uskoa tuon nyt tekevän minkään sortin lovea Kerhon tilanteeseen, vaikka toki hyvä huomio. Tiedä sitten miten Kerhon apuvalmentajat ja Selin on tilanteen tarkastellut.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Miten musta jotenkin tuntuu, että Kerho mafia on jälleen kerran iskenyt ja ujuttanut Selinin mukaan maajoukkuekuvioihin? Joku sellainen fiilis vaan että tämä on ihan suunniteltu juttu. Jalonen kun tunnetaan niin Jukan kanssa ikään kuin eräänlaiselle kurssille. Ihan varmasti jotain tälläistä.
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Selin sitten jatkaa jatkossakin maajoukkuekoutsaamista. http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2012082215979658_jk.shtml Linkki iltalehteen. Olis se kerho tietty voinu maajoukkuetauoilla treenatakin koko joukkueena ja päävalmentajan ohjauksessa, mutta ei nyt olla sitten miehen uran tiellä...
Näen kuitenkin myös paljon positiivista läheisestä yhteistyöstä Suomen parhaan valmentajan kanssa...En muuten tiennyt tätä Selinistä "Pelaajana Selinin suurimmaksi meriitiksi jäi kaksi I-divisioonan jäähykuninkuutta Heinolan Peliitoissa 1980-luvun puolivälissä." (IL)
 

Rolli92

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei se toki Selinille pahaa tee olla hyvässä opissa. Se miten sen opin ehtii saamaan joukkueeseen on eria asia.

Samassa yhteydessä muuten uutisoitiin tämän kauden olevan Jalosen viimeinen maajoukkueessa. Jos tehdään vaikka vaihtari maajoukkueen kanssa tämän kauden jälkeen
 

atsku

Jäsen
No miltäs Kerhon peli on näyttänyt Selinin johdolla? Itse en ole päässyt paikan päälle katsomaan vielä, joten olisi kiva kuulla.

SaiPassahan Selinin johtama peli oli suurimman osan täyttä paskaa vuosikaudet, muutamia valonpilkahduksia lukuunottamatta. Ihmettelenkin, miten yht´äkkiä tätä miestä on alettu pitää puolijumalana, mitä valmennukseen tulee. Onko todella jotain suurta tapahtunut?
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPassahan Selinin johtama peli oli suurimman osan täyttä paskaa vuosikaudet, muutamia valonpilkahduksia lukuunottamatta. Ihmettelenkin, miten yht´äkkiä tätä miestä on alettu pitää puolijumalana, mitä valmennukseen tulee. Onko todella jotain suurta tapahtunut?

Ihan tämmöinen pikkuinen kyssäri, montas peliä näit (muuten kuin tekstitv:n tai tulosruudun kautta) Selinin aikana SaiPalta?

Nimittäin peli ei todellakaan ollut paskaa suurimmalta osalta ajasta, toki 2010 alku muuttui painajaiseksi monestakin syystä.
 

atsku

Jäsen
Ihan tämmöinen pikkuinen kyssäri, montas peliä näit (muuten kuin tekstitv:n tai tulosruudun kautta) Selinin aikana SaiPalta?

Nimittäin peli ei todellakaan ollut paskaa suurimmalta osalta ajasta, toki 2010 alku muuttui painajaiseksi monestakin syystä.

Aina näitä riittää. "montas peliä näit".. huh.. Olen käynyt hallilla jo SaiPan divariajoista lähtien näihin päiviin asti. On nähty Skrikon ja Mällin yhteispelit sun muut. Mitäs jos olisit hiljaa ja antaisit jonkun kerholaisen kertoa, miten on mennyt. Asiaa ei sinulta kysytty. Selin ei saanut SaiPassa juuri mitään aikaan ja tavoitteet eivät täyttyneet. Piste.
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko todella jotain suurta tapahtunut?

Selin on "oppinut" vuosien varrella kehumaan faneja ja kannattajia, mikä on ihan kiva juttu. Tällä taktiikalla saa toki myös kavereita ja selkääntaputtelijoita, tuloksista viis.
 

atsku

Jäsen
Selin on "oppinut" vuosien varrella kehumaan faneja ja kannattajia, mikä on ihan kiva juttu. Tällä taktiikalla saa toki myös kavereita ja selkääntaputtelijoita, tuloksista viis.

Lähinnä tuo on minullekin tullut mieleen. Se on ainoa meriitti, jonka mies on oppinut. Kivaahan se on kun kaikilla on kivaa ja hyvä mieli, eikä kukaan enää muista peleistä puhua. :)
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä teistä, mutta minä osaan katsoa myös tulosten taakse. Olen toki siinä samaa mieltä, että se, että pleijareihin ei päästy Selinin 4,5 kautisen päävalmentajauran aikana on pettymys.

Joka tapauksessa, Selin uudisti SaiPan pelityylin modernimmaksi, jolla luotiin pohja Pekka Tirkkosen päävalmentajakausille. Selin sai sitoutettua pelaajat tämäntyylisen pelaamiseen, ja Tirkkosen täytyy tehdä aika suuria virheitä, että muille raiteille lähdetään. Mikäli Tirkkosen aikana päästään pleijareihin, minä nostan siitä hattua myös Selinille, sillä hän oli luonut perustuksen sille.

HPK:ssa on pitkät perinteet modernista jääkiekosta (Jukka Jalonen) ja väitän, että Selinillä on täydellinen ympäristö tehdä hienoa tulosta Hämeenlinnassa. Sen takia minäkin mielelläni kuuntelen, miten HPK:n harjoitusottelut ovat menneet ja seuraan kyllä aktiivisesti HPK:n pelaamista ensi kaudella.

Mutta tosiaan tuota Selinin SaiPa -jankkausta voidaan kyllä jatkaa jossain muualla.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
No miltäs Kerhon peli on näyttänyt Selinin johdolla? Itse en ole päässyt paikan päälle katsomaan vielä, joten olisi kiva kuulla.

SaiPassahan Selinin johtama peli oli suurimman osan täyttä paskaa vuosikaudet, muutamia valonpilkahduksia lukuunottamatta. Ihmettelenkin, miten yht´äkkiä tätä miestä on alettu pitää puolijumalana, mitä valmennukseen tulee. Onko todella jotain suurta tapahtunut?

Toistaiseksi peli on näyttänyt ihan hyvältä, mutta suurin ongelma on tehottomuus. HPK avaa ja rytmittää peliä hyvin ja tekee Jalosen ajoilta tuttuja viivelähtöjäkin ajoittain, mutta kun kerho pääsee maalipaikoille niin laukaukset suuntautuvat molarin logoon tai ohitse. Ylivoimaa pelatessa HPK liikuttaa kiekkoa paremmin kuin aikaisempina kausina, mutta aikasemmista kausista ei ole kauhean vaikea parantaa.

Selin sanoi ennen harjoituskauden alkua, että tämän kauden joukkueen oikein roolittamiseen on käytetty paljon aikaa ja minusta se roolittaminen on onnistunut seuran resurseihin nähden hyvin. Selin muunmuassa totesi Kazan pelin jälkeisessä fanitapaamisessa, että joka päivä pyritään siihen, että vaatimustaso on mahdollisimman korkea ja joukkuepeli on keskiössä ja sillä saataisiin puristettua kaikista hieman enemmän irti. Tämä vaatimustaso on ollut kahtena edellisenä kautena alhainen ja se näkyi joukkueen harjoittelussa ja ennen kaikkea peleissä, mutta omaan silmääni mitä olen käynnyt hallilla harjoituksia seurailemassa olen havainnut selvän ryhtiliikkeen. Pelaajat näyttäisivät kunnioittavan Seliniä enemmän kuin mitä kunnioittivat Rindelliä ja suurena erona Rindelliin verrattuna olen huomannut, että Selin vetää itse harjoitteita läpi toisin kuin Rindell joka antoi Arvosen ja Hirvosen vetää reenit kun itse hymäili vaihtoaitiossa.

Mutta kaiken kaikkiaan en näe etteikö HPK:lla olisi mahdollisuuksia säälipleijareihein itseasissa olen alkanut kallistua sille kannalle, että tämä joukkue voi mennä säälien kautta jopa pidemmällekkin, mutta aika näyttää.
 

atsku

Jäsen
Toistaiseksi peli on näyttänyt ihan hyvältä, mutta suurin ongelma on tehottomuus..

..Pelaajat näyttäisivät kunnioittavan Seliniä enemmän kuin mitä kunnioittivat Rindelliä ja suurena erona Rindelliin verrattuna olen huomannut, että Selin vetää itse harjoitteita läpi toisin kuin Rindell joka antoi Arvosen ja Hirvosen vetää reenit kun itse hymäili vaihtoaitiossa..

Juu, se tehottomuuden perisynti oli myös näkyvillä ajoittain SaiPassakin. Peliä voitiin kyllä hallita välillä jopa mielin määrin, mutta maalit jäivät monesti tekemättä. Toki kerholla saattaa olla ja onkin enemmän maalintekopotentiaalia omaavia pelaajia rosterissaan.

Pelaajat näyttävät tosiaan arvostavan miestä, niin tekivät SaiPassakin. Kai se kielii sitten siitä, että mies ainakin yrittää täysillä joukkueen eteen. SaiPan peli oli omasta mielestäni hyvin sekavaa koko Selinin aikakauden ajan. Näytti siltä etteivät pelaajat oikein tienneet, mitä tämä maestro oikein haluaa ja miten yksittäisen pelaajan pitäisi pelata. Tai sitten voi olla, kun rajallisilla resursseilla yritetään pelata taitokiekkoa, homma ei vain toiminut riittävän hyvin. Joka tapauksessa Selinin peli on näyttänyt samalta SapKon, Ilveksen ja SaiPan peräsimessä, kaaosta jollain tavalla hallittuna. toivottavasti kerhossa asia on toisin.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Maalinteko-ongelma ei ole varsinaisesti yksittäisen valmentajan, joukkueen tai pelaajan ongelma. Kyse on koko suomalaisen jääkiekkoilun yhdestä suurimmasta ongelmasta junioreista maajoukkuetasolle. Maalintekotaidon kehittäminen onkin jääkiekkoliiton yksi haasteellisimpia kehitysprojekteja.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös