Aravirta ulos, Pentti ruoriin loppukaudeksi

  • 68 480
  • 296

Graham

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No nii !

Mahtavaa! Mun ei enää tarvi kirjottaa näköjään mitään kun Owen on kaikesta samaa mieltä, hieno mies! Vie kokoajan sanat suustani.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti JHag
Mutta tulen paremmin toimeen L-mies- ja Tommy -tyyppisten hahmojen kanssa, jotka eivät kummemmin peittele sympatioitaan ja / tai antipatioitaan.

Nyt alkaa sitten olemaan jo pahimman tason loukkausta minun palstahistoriani aikana. Eikö riittäisi, että vain haistattelisit? En viitsi alkaa tarkemmin erittelemään, jotta ei menisi henkilökohtaiseksi syyttömiä kohtaan. Voitko edes jakaa tuota kahteen lauseeseen?

Oikeasti tämänkin episodin jälkeen on vain pakko myöntää, että HIFK on tällä hetkellä minun näkökulmastani toiseksi kiinnostavin (osin jopa kiinnostavin) joukkue SM-Liigassa. Tepsiltä en viitsi edes pronssipelejä katsoa, mutta ennätyspenailu tuolla materiaalilla lämmittää mieltäni.

Ruutu, Jokinen ja Koivu ovat kolme kiinnostavinta pelaajaa ehkä jopa tuossa järjestyksessä. Ruutu on samanaikaan täysi pelle, mutta merkittävä syy seurata pelejä. Hommalla ei ole mitään tekemistä urheilun kanssa, mutta täyttä takuuvarmaa showta sitäkin enemmän. Ketä kiinnostaa enää Diili, Huuma, Selviytyjät tai Farmarit, kun meillä on ikioma kestosuosikki "reality show" HIFK. Ei jätä ketään kylmäksi.

Nostan hattua. Torstain peli oli kauden paras näkemistäni. Nyt tämä meni vielä mielenkiintoisemmaksi. Pääseekö hallille maanantaina ilman viiksiä?

Pitäisikö tähän lisätä muutama teini-, amis-, neiti- tai landepaukkuviittaus, jotta ei tule pelikieltoa?

L
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tulihan sekin päivä esiin että L-mies tunnustaa että Jokinen on Koivua kiinnostavampi ja kiertoteitse ilmeisesti tarkoittaa että myös parempi.

Mitä vielä Arajuureen tulee niin olisi kiva saada vastausta Sihvoselta ja muilta Aran puolustajilta siihen että miksi niin monen pelaajan pelillinen taso on mennyt alaspäin hänen aikanaan.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti JHag
Wannabemoderaattorien kokous pidetään Hartwall Areenalla tulevana tiistaina 22.3.05 alkaen klo 18.30. Tervetuloa mukaan.

Viestini ei ole mitenkään moderointia, vaan toive siitä että lopettaisit sen ylimielisen "Jatkoajan virallinen totuus" -linjasi. Jos et kestä muiden mielipiteitä ja kommentteja, nin omapahan on ongelmasi.
Voitaiisiin perustaa kaksi keskusteluosiota. SM-liiga ja IFK-liiga. Ifk pelaisi vain itseään vastaan ja kommentoisi vain itseään. Muilla ei ole sille tunkiolle asiaa. Ei tulisi niin herkkänahkaiasta itkua.

K
 
Viimeksi muokattu:

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti mixu
Tulihan sekin päivä esiin että L-mies tunnustaa että Jokinen on Koivua kiinnostavampi ja kiertoteitse ilmeisesti tarkoittaa että myös parempi.

Torstain IFK-pelissä Jokinen oli huomattavasti parempi kuin Koivu lauantain pelissä. Hän oli sikäli myös huomattavan paljon näkyvämpi. Vaikuttaisi siltä, että Jokinen on tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin Koivu. Tilanne voi kääntyä. Näen molemmat pelaajat mielelläni maajoukkueessa myöhemmin keväällä. Kolmossentteri on Mikko Koivu ja nelosen keskellä Helminen. Pikku-Ruutu voi paikata Helmistä.

Ei nyt kuitenkaan sotketa koko uran saavutuksia ja nykykuntoa keskenään, eihän mixu.

Eikä taida tämäkään kuulua topiciin, mutta kysymykseen vastataan ja virheelliset tulkinnat korjataan.

L
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol

HIFK:n hallitus haluaa tulosta. Joukkueen on päästävä vähintään välieriin, aivan kuten hallituksen ääntä toteuttava Matikainen aiemmin linjasi. Koska välieriin ei pääse pelaamalla kuten sonnilauma, HIFK:n tyyli muuttuu jatkossa radikaalisti. Nyt pelataan varmasti kovaa, mutta järjestäytyneesti joukkueena ja ilman älyttömiä ylilyöntejä. Tämä on mielestäni oikea linja ja jääkiekon voitto, sillä mielestäni jääkiekkoa pitää pelata voittamaan pyrkivänä joukkueena. HIFK:n hallitus näytti, että se on asiasta samaa mieltä. Parina viime päivänä täälläkin on nähty kovaa ylistystä pelkille ylilyönneille, mutta sehän kuuluu asiaan. Jollakin sitä pitää itseään lohduttaa kun ei muutakaan voi.

Aivan loistavasti kiteytetty koko asia. Olen täsmälleen samaa mieltä.
Ei tälläisellä jengillä voi millään tippua jatkosta ensimmäisellä kierroksella näin munattomalla pelillä.
Naurettavan tyhmiä jäähyjä, Ruudun ihmeelliset pelleilyt. Ruudun tempauksista tulee mieleen järjetön TPS-veskarin ajelu siinä tilanteessa 99- finaaleissa.
Mun mielestä tämä ylilyönti keskustelu on tällä palstalla kärsinyt jonkun verran inflaatiota.
Kylmä fakta on että näitä pelejä ei voiteta jäähyaitiosta. Se nähtiin perjantaina viimeksi. Jos tyhmät jäähyt(ylilyönnit) jatkuvat niin Lukko menee sata varmasti jatkoon tästä
sarjasta.
Aikaisella kesälomalla ollessahan sitä on sitten kiva muistella kuinka oma joukkue ylilyö jatkuvasti, ja pelaa niin järkevää playoffs-kiekkoa.
Tyhmät jäähyt/kurittomuudet jengistä pois, suoraviivaisuutta kehiin. Nyt kuitenkin käsitteekseni pelataan voitosta ja niitä kauden tärkeimpiä pelejä.
Luulisi pelaajienkin haluavan mennä pitkälle kevääseen vai ajattelevatko hekin että voitoista viis kunhan idioottimainen tyyli (tässä tilanteessa) vain säilyy loppuun asti
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK maanantaina:

Hyökkäys:

Pärssinen-Jokinen-Pirjetä
Saarinen-Hirso-Kultanen
Wärn-Enlund-Salmelainen
Järvinen-Petrell-Luttinen

Puolustus:

Kuhta-Lydman
Zidlicky-Karalahti
Pikkarainen-Söderholm
Turunen-

Häppölä, Vihko, Fagerstedt viltissä

Harkins hyllytetty

Valmentajat: Matikainen, Rindell, Lindfors, Vopat, Surenkin, Kuitunen, Hagman,

Ruutu tulee kakkosen keskelle pelikiellon päätyttyä, koska se oli TPS:ää vastaankin niin pirun kova aloittaja. "mikä kiekko"
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen ettei täällä ole sen enempää muisteltu mitä tämän viiksekkään reliikin viime valmennuskeikan jälkeen tapahtui puolivälierätappion Ilvekselle lisäksi. Ryssittiin seuraava kausi kun ei ollut kukaan rakentamassa uutta joukkuetta tulevalle kaudelle. Toivottavasti siitä on opittu jotain ja joku hoitaa sen homman tai uudet pelaajat on jo signattu.
 
Viimeksi muokattu:

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Mun on pakko liittyä kanssa Metukan mielipiteeseen. Penahan pilas ihan täydellisesti viime valmannuskeikallaan HIFK:n kauden. Peluutti liigan kovimpia hyökkäykalustoja puolusutusvoittoisesti? Miksi? Jotenkin nyt on ihan samanlainen pelko, eli pitkä päätyyn ja perään -taktiikka tulee olemaan Penan avain menestykseen. Harmi vaan että herra Gillin ollessa jäällä, päätykiekot jäävät Lukolle. En Arajuurtakaam puolustele, koska sen verran omituisia olivat peluuttamispäätökset kahdessa ekassa pelissä. No, tästä ei ole kuin yksi tie, eli ylöspäin ja Lukko LOMILLE! Tai sitten kausi päättyy todella nolosti, ota tästä selvää
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Viestin lähetti Metukka
Ihmettelen ettei täällä ole sen enempää muisteltu mitä tämän viiksekkään reliikin viime valmennuskeikan jälkeen tapahtui puolivälierätappion Ilvekselle lisäksi. Ryssittiin seuraava kausi kun ei ollut kukaan rakentamassa uutta joukkuetta tulevalle kaudelle. Toivottavasti siitä on opittu jotain ja joku hoitaa sen homman tai uudet pelaajat on jo signattu.

Itse kun kuulin Penan pestistä niin ensimmäisenä ajattelin jo ensi kauden joukkueen kasaamista, vaikka uskoa löytyy myös jatkoon menemiseen. Penan viime vierailun tuloksena seuraavan kauden jengin kasaaminen meni täysin perseelleen. Tarkoitus oli aloittaa projekti Mälkiän kanssa ja nuorentaa joukkuetta rajusti. Muistan vielä miten Pena ja Mälli valittivat huhti-toukokuussa, että helvetti kun ei ole miehiä tarjolla. Kaikki muistanevat mitä miehiä silloin ryhmään tuli. Aigars, Salminen, Kobedza etc. Ainoa, joka olisi saattanut ja olisikin ollut kova nimi eli Ales Kotalik menetettiin Buffaloon. Itse en ainakaan haluaisi enää todellakaan kokea yhtä helvetillistä kautta mitä silloin koettiin. Joukkueessa ei ollut ensimmäistäkään pelaajaa, mikä olisi tuonut edes jotain mielenkiintoa ryhmää kohtaan. Syynä oli se, että yhtään tähteä ei saatu. Osaltaan Penan pestin takia. Latvian miehestä Pena viitsi jopa väittää herran olevan liigan johtavien senttereiden joukossa. Ei ollut. Minä vaan toivon, että tämä asia on otettu myös nyt huomioon ja joku muu hoitaisi pelaajaneuvotteluja Penan hoitaessa koutsauksen. Molempaan hänen aikansa ei voi riittää.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Itse en usko Penan peluuttavan mitään peruuttelukiekkoa. Jengi on hieman erilaisessa kunnossa, kuin Penan edellisellä pestillä. Uskoisin Penan peluuttavan joukkuetta sen vahvuuksien mukaan, eli suoraviivaista kiekollista taitoa sisältävää peliä luvassa, fyysisyyttä unohtamatta.

edit: ruoska, tottakai Pena hoitaa molemmat hommat. Faksi raahataan mukaan aitioon, ja Pena pistää koneen laulamaan aina pelikatkoilla.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulisi, että HIFK:n kokoisesta organisaatiosta löytyisi Penalle lyhytaikaisia sijaisia. Tuohimaa saisi seuraavat pari viikkoa hoidella sopimuksentekoa ja pelaajakartoituksen kohdalla vaikka Kuitunen asialle. Luulisi tosin, että kartoitukset on tehty ja kaivetaan vain Penan kassakaapista luettelo jo kartoitetuista pelaajista, joista Kuitunen antaa mahdollisesti lausunnon. Sitten kun Pena palaa takaisin faxin ääreen, niin valmiina on ainakin kasa sopimusluonnoksia ja vireillä olevia neuvotteluja.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti 1Timer
Yksi asia se vaan on ja pysyy: IFK puhuttaa aina. Ainoana.

Tuskin edes tuleva mestaruus (menee kelle tahansa) puhuttaa jengia nain paljoa aikanaan.

Vain yksi syy, miksi olen IFKn varinen. Hieno jengi.

Näitä hassuja kommentteja näkee yllättävän usein. Tosi hyvä peruste, kannatan joukkuetta, kun toiset puhuu siitä niin paljon. Oikeastaan kaikkein epä-amerikkalaisin seura liigassa: tärkeintä ei ole voitto vaan tyyli. "Onks mun imago hyvin, puhuuks ne varmasti musta ja mun imagosta?" Mikäs siinä, tällä kriteerillä olette jo voittaneet. Muiden taistelu Suomen mestaruudesta jatkuu. Seurataan sitäkin kiinnostuksella.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Miksi?

HIFK on perinteidensä ja menestyksensä ansiosta Suomen arvostetuimpia ja tyylikkäimpiä seuroja, joka herättää tunteita kaikissa jääkiekkoa seuraavissa ihmisissä. Eilisen tapahtumat laskevat HIFK:n arvoa ainakin minun silmissä. Täysin säälittävä, pelkurimainen ja tyylitön ratkaisu, jota olisi voinut odottaa Jokereilta tai kenties muilta liigaseuroilta, mutta ei kunnialliselta HIFK:lta. Valmentajan vaihtaminen kesken pudotuspelien ei jotenkin sovi HIFK:n imagoon. Ei yhtään.
Toivottavasti HIFK saa tästä sen hyödyn mitä sillä tavoiteltiin. Kysymys kuuluu mitä on tapahtunut vanhan seuran perinteille ja tyylille? Ne otti kovan kolauksen Penan siirryttyä taas viemään HIFK pois menestyksen tieltä....
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti L-Mies
Nyt alkaa sitten olemaan jo pahimman tason loukkausta minun palstahistoriani aikana. Eikö riittäisi, että vain haistattelisit? En viitsi alkaa tarkemmin erittelemään, jotta ei menisi henkilökohtaiseksi syyttömiä kohtaan. Voitko edes jakaa tuota kahteen lauseeseen?

Kyse oli tästä lauseestani:
Viestin lähetti JHag:
Mutta tulen paremmin toimeen L-mies- ja Tommy -tyyppisten hahmojen kanssa, jotka eivät kummemmin peittele sympatioitaan ja / tai antipatioitaan.


Muutetaan sitten, kun pyydetään noin kauniisti: Mutta tulen paremmin toimeen sentyyppisten hahmojen kanssa, jotka eivät kummemmin peittele sympatioitaan ja / tai antipatioitaaan. Kuten esimerkiksi L-mies ja Tommy.

Nonni, paljon paree!

Muuten olen samoilla linjoilla ja onnittelen sinua siitä, että uskallat sanoa ääneen sen, mikä on yleisesti tiedossakin; Jarkko Ruutu kerää katsojia, huomiota ja jopa glooriaa missä ikinä liikkuukin. Ei se tarkoita, että häenstä tarvitsee tykätä. Minäkin seuraan mielelläni, aina kun tv:n ääreen sopivasti osun, uutisia ja säätä. En osaa itse asiassa elää ilman niitä. En siltikään ole Urpo Martikainen- tai Petri Takala -fani, päinvastoin, sillä pelkään että Petri Takala tallustelee joku ilta kuvaruudun läpi suoraan olohuoneeseeni. Koivu vai Jokinen? En mä tuosta saa kauheaa vastakkainasettelua; edellinen suvereeni ja hänen paikalleen liukuva seuraava suvereeni kotimainen keskushyökkääjä. Tämän tasoisia keskushyökkääjiä on sekä Suomessa että maailmalla liian vähän. Sitäpaitsi Koivuhan rupeaa näyttämään -heh- HIFK-henkisyyttään! Väkivaltaisuusjäähyjä, päähäntaklauksia jne. Loistava kehityssuunta! PS. Senkin landepaukkuamisviiksi.

Metukka (englanniksi WeHair): olen ajatellut ihan samaa kauhunsekaisin tuntein, enkä ole varauksettoman iloinen kaikesta tapahtuneesta. Mieluummin olisin nähnyt niin, että Ara lähtee jo tammikuussa ja Kuitunen & joku muu olisi nostettu kehiin samantien. Toivotan Viikselle silti onnea, hän ei ainakaan ole hiljaa aitiossa, kuten Alpo & Ara , tuo Toxic Twins -kaksikko. Oli miten oli, pelaajia ensi kauden joukkueeseen on ylipäätään vaikea saada, jos ei ole kerrottavaa esimerkiksi siitä, kuka HIFKiä tuolloin valmentaa. Lisäksi on ilmiselvää, että The Penakaan ei voi olla varma edes omasta jatkostaan organisaatiossa ensi kautta koskien. Kaikki ainekset HIFK-henkiseen katastrofiin ovat olemassa. Kuin myös kaikki ainekset aivan päinvastaiseen skenaarioon. Siksikin - God I love this team!

tuuski: Nuff said! Löytyihän sieltä joku muukin Jortsun midasviitan riisuja. Jortsun valmennustilastot Sveitsistä ja Ruotsista kannattaa myöskin lukaista. Ei se aina lennä täytetty pöllökään.

Viestin lähetti Kaiser Soze Viestini ei ole mitenkään moderointia, vaan toive siitä että lopettaisit sen ylimielisen "Jatkoajan virallinen totuus" -linjasi. Jos et kestä muiden mielipiteitä ja kommentteja, nin omapahan on ongelmasi.
Voitaiisiin perustaa kaksi keskusteluosiota. SM-liiga ja IFK-liiga. Ifk pelaisi vain itseään vastaan ja kommentoisi vain itseään. Muilla ei ole sille tunkiolle asiaa. Ei tulisi niin herkkänahkaiasta itkua.

Jassodå! Siis viestisi, jossa toivoit minulle viikon pelikieltoa, ei ollutkaan moderointia. Vähän sama kun sanoisi oikeudenkäynnissä puukotuksesta syytettynä: -Isku jonka suoritin veitsi kädessäni ei ollut puukotus, se oli tervehdys. Mitä tulee ylimielisyyteen, "virallisen totuuden" laukomiseen ja vastakkaisten mielipiteiden sietämiseen, niin arvon pohjalainen käyköön lukemassa vaikka näkemykselliset totuutensa alkoholismista Jere-ketjusta. Hallelujaa, pohjanmaalla on tänäkin vuonna taas kesä ja körttejä ?Pikku vinkkinä Jatkiksen keskustelukäytäntöön; käynti toisten joukkueiden ketjuissa on mitä sallituinta ja toivottavaakin. Jokaisessa ketjuissa on kuitenkin otsikko, joka kannattaa aina lukaista. Jokainen otsikko määrittelee kyseisen ketjun käsiteltävän aiheen. Tässä ketjussa puhutaan HIFKin antamista potkuista Aravirralle ja Matikaisen nousemisesta tilalle. Oma viestisi tänne ketjuun ei sisältänyt sanaakaan ko. aiheesta. Tulit muuten vaan mummoilemaan, mirjapyykköilemään ja paheksumaan. Kivaa! Seuraavan kerran voisit ottaa sellaisen tekniikan, että vaivaudut edes alkuosassa viestiäsi naamioimaan sen substanssia omaavaksi eli otsikkoa vastaavaksi. Olisit voinut muotoilla viestisi näinkin:
"Mielestäni HIFK teki viisaasti / tyhmästi vaihtaessaan valmentajaa tässä vaiheessa kautta. Lisäksi JHag on blaablaablaablaablaablaa....ja viikon pelikielto olisikin paikallaan. Amen."
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti werther
Luulisi, että HIFK:n kokoisesta organisaatiosta löytyisi Penalle lyhytaikaisia sijaisia.
Niin luulisi, eihän Penan komennus kestä kuin kaksi matsia.

Aika soppahan tämä on ja pieniä ihmeitä täytyy tapahtua, jotta pitsinnyplääjät laulukuoroon vielä pelataan. Toivon, että joku joskus selvittää meikäläiselle(kin) valmentajahässäkän todelliset tekijät ja taustat. Seurauksethan ovat jo kaikkien nähtävillä.

Sillä välin ...
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Re: Miksi?

Viestin lähetti upnorth24
HIFK on perinteidensä ja menestyksensä ansiosta Suomen arvostetuimpia ja tyylikkäimpiä seuroja, joka herättää tunteita kaikissa jääkiekkoa seuraavissa ihmisissä. Eilisen tapahtumat laskevat HIFK:n arvoa ainakin minun silmissä....

Tästä olen täysin samaa mieltä. Mutta kun omassa päässään nämä kannattajat ovat sitä mieltä, että se mitä tehdään on nyt "oikeaa reagoimista", niin yllättäen tällaisistakin fuduista tulee kommentteja:" Pena on äijä" ja ollaan niin brändin näköisessä moodissa kuin olla ja voi.

Kissalan brändi ei todellakaan ole yllättävien fudujen mukainen, eikä ratkaisu ole mitenkään äijämäinen. Viimeeksi roikotettiin "Föönille kenkää" -tauluja ja nyt levitellään punamattoa, kutsutaan ukkoa äijäksi ja kehutaan viiksiosastoa. Epäloogisuuden huippu, vähän kuten koko kauan sitten todellisuudessa hukattu oikeasti fyysisen kiekon pelityylikin. Sitä nähdään nykyisessä hifkissä hyvin harvoin ja silloinkin väläyksittäin.

Tietysti toisaalta asia on näinkin: mitä väliä todellisuudella on kunhan fanit diggaavat? Ei oikeastaan mitään. Mitä mä täällä oikein mussutan =).
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Re: Re: Miksi?

Viestin lähetti Tomppa#74
Kissalan brändi ei todellakaan ole yllättävien fudujen mukainen, eikä ratkaisu ole mitenkään äijämäinen.
Erittäin samaa mieltä. Kun siitä brandista täälläkin paljon puhutaan, niin olen sitä mieltä, että HIFK:n imagoon kuuluu mahdollisuus menestyä, ei välttämättä menestys.

Ja ennen kuin hyökkäätte kimppuuni, laskekaa ne viirit sieltä katossa. SM-liigassa kolme? Joka kymmenes vuosi?

HIFK on ollut minulle seura, johon voi luottaa, jossa ei kuseteta, jossa ei puhuta selän takana, jossa miehen sanaan voi luottaa ja jossa taistellaan ja kaadutaan saappaat jalassa - yhtenä miehenä.

Eipä ole enää.

Toiseksi, esimerkiksi YLE uutisoi tämän asian yhteydessä, että "Aravirran paikan ottaa pitkäaikainen toimitusjohtaja Pentti Matikainen".

Mikä pitkäaikainen tj Matikainen on? Joko on viisi vuotta täynnä? Melkein? Moberg oli pitkäaikainen, Matikainen on oppipoika.

Jos HIFK haluaa palata brandinsa ytimeen, sieltähän pannaan samantien joensuulaiset verkostomarkkinoijat ja raumalaiset pankinjohtajat muihin tehtäviin -- muihin organisaatioihin.
 

Peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Chicago Blackhawks, sympatiat Bluesereille
Hyvä juttu

Ara ei saanut jätkiä pelaamaan voittavan joukkueen tavalla.
Aran sopimus päättyy joten ei ollut kovinkaan iso kynnys pistää mies pihalle. Paniikkinappulan painaminen oli siis vain puolittaista.
Nyt vaan odottelemaan niitä KautonenHuckoNielikäinen-tempauksia.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Homman nimihän on aina IFK vs. Muu Maailma, joten mitään suurempia tyylimuutoksia ei brändissä ole tapahtunut. Pelilliset asiat taas saattavat tilapäisesti muuttua, mutta ne palaavat taas ajan myötä ruotuunsa. IFK:han on ensisijaisesti koti, sitten brändi ja sitten vasta jääkiekkojoukkue, menestys nyt ei ole ikinä ollut kovin suuri osa tuota ajattelumallia. Ainahan IFK on brändiinsä monia asioita ryssinyt, ja sehän on juuri IFK:ta parhaimmillaan.

Eri asia on nyt kun ei-IFKmaiseen tyyliin vaihdettiin vastuuvalmentajaa, koska ei-IFKmainen vastuuvalmentaja ei saanut IFKmaisia pelaajia pelaamaan IFKmaista kiekkoa. Tai sai, mutta siinä vaiheessa se ei taas ollut enää IFKmaista kiekkoa, vaan kuriton, ilman suurta Johtajaa oleva sonnilauma. Nyt taas raha ja huoli tulevaisuudesta ajoivat tyylin ohi. Ei mielestäni ollut brändin näköinen ratkaisu tässä vaiheessa. Tai itseasiassa oli juurikin. IFK on juuri tätä, helvetin monimutkainen symbioosi aivan erilaisia asioita, joista muodostuu jotain, tai sitten ei. Riippuen kellonajasta, tuulesta ja lämpötilasta.

Itseäni vaan huolestuttaa tämä nykyinen suuntaus tällä palstalla, suurin osa puheista on turhaa sananhelinää puolesta ja vastaan, parhaat keskustelut tulevat perustelluista munanmittauksista, ei tästä mun muna on isompi, johon toinen vastaa, että mun on paksumpi. Jatkoajan funktio ei lie ole aivan näin kärjistetty vastakkainasettelu.

Näin siis katsoo tilannetta Oululainen fani, joka mielellään seuraa kun muut uhraavat energiaa epäolennaiseen ja on sitä mieltä, että me pidetään pyttyä niin kauan kunnes joku sen tosissaan haluaa.
 

seetre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ingvar Hirdwall
Ratkaisu oli täysin oikea ja uskon että se tuo mukanaan uuden voitosta taistelevan IFK:n.
Tosin jos homma kusee ja jäädään puolivälieriin niin näkisin että tämän päätöksen jälkeen Penankin pitää ymmärtää tulosvastuunsa ja lähteä helvettiin. Samalla voisi kysenalaistaa koko hallituksen mahdollisuutta jatkaa tehtävissään.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
PENTIN AIKANA

Viestin lähetti Tomppa#74

Kissalan brändi ei todellakaan ole yllättävien fudujen mukainen, eikä ratkaisu ole mitenkään äijämäinen.

Niinpä niin. Pentin aikakautena on valmentajaa työnnetty sivuun oikein urakalla. Ennen pystyi olemaan ylpeä tavasta, jolla IFK hoiti mallikkaasti valmentajakysymykset. Ehkä tämä nykyinen tapa tuulettaa paikkoja herkemmin on nykyaikaa ja on paineiden alaista pakkoa. TPS on seuroista ainoa, jossa ollaankin sitten jääty herrasmiesten aikakaudelle. Penttihän uhosi jo aloittaessaan mestaruutta ja naapureiden veroista hyökkäyskalustoa. Tällä kaudella näihin kumpaankin on saumat. Ensi kaudesta on turha odottaa mitään suurta ja ihmeellistä. Paineita on. Pentin kaverit ovat käyneet kääntymässä ja jokainen on saanut eri syistä kuokkaansa.

Mutta kun Pentti on The Sir Pentti, josta ei voi olla pitämättä. Äijä.

Ja niinkuin Silitysrauta-Mike asian ilmaisi on Pentti vielä(kin) aikalailla oppipoika.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ylivoimaisesti hauskinta tässä on se kuinka muiden joukkueiden fanit käyvät kertomassa kuinka tyhmää on vaihtaa tässä vaiheessa valmentajaa ja itkevät että nyt ei Hifk varmasti menesty.
Tosiasiassa muilla alkaa oleen löysät housissa että jospa ne isot punaiset kissat kuitenkin tulevat ja vievät kaiken.

Menkää katsomaan jotain Kärpät-Tappara tai Ilves-narrit ketjuja niin ei siellä paljon ole kirjoituksia ja eipä kai kun näiden joukkueiden fanit käy täällä antamassa neuvojaan.

Tai taitaa olla niin että lätkästä kiinnosunessa asuu pieni Hifk-fani ja pakko käydä kommentoimassa tätä Suomen tunnetuinta urheilu-brändiä.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Viestin lähetti mixu
Tai taitaa olla niin että lätkästä kiinnosunessa asuu pieni Hifk-fani ja pakko käydä kommentoimassa tätä Suomen tunnetuinta urheilu-brändiä.

Niin ja tässä on jotain uutta tai se on sinusta jotenkin negatiivista? Kuten omannekin ovat todenneet, tämähän on suoranainen neronleimaus tai totaalinen floppi, eli juuri teidän imagon mukainen ratkaisu. Typerää yleistämistä sinulta, mutta sekin on teidän linjan mukaista.

Jos et ole huomannut, luuseritiimeihin vaikuttaa myös vastustajan ratkaisut. Voittajat taas tekevät omat polkunsa. Ja sitten on vielä IFK. En usko, että tuollainen itkeminen kun oma joukkue on taas kerran keskipisteenä on oikein brändin mukaista. Eikös teidän pitäis olla ÄIJIÄ?

Tässä vaiheessa oletan, että kuittivihko kaivetaan esille, poijjaat ;)
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti JHag

Jassodå! Siis viestisi, jossa toivoit minulle viikon pelikieltoa, ei ollutkaan moderointia.
Mitähän jos tarkistaisit asian uudelleen, mikä oli ajatelma..

. Jokainen otsikko määrittelee
Tsekaapas ne viestitkin. Käsittelevät yhtä paljon aihetta kuin otsikkokin.
Oma viestisi tänne ketjuun ei sisältänyt sanaakaan ko. aiheesta.
Sinunko viestisi käsitteli? Se jossa haukuit muut amiksiksi ja jortikan läskiksi? Se juuri josta muutama muukin vittuuntui.

Tulit muuten vaan mummoilemaan, mirjapyykköilemään ja paheksumaan.
Rupesi vituttamaan se ylimielinen kaikkitietävä asenne, joka useinmiten estää muuta porukkaa kirjoittelemasta otteluketjuihin siinä pelossa, että joku jumalan statatusta palstalla nauttiva pääsee sanomaan, että "sä et tiedä lätkästä mitään, pidä turpas kiinni."

"Mielestäni HIFK teki viisaasti / tyhmästi vaihtaessaan valmentajaa tässä vaiheessa kautta. Lisäksi JHag on blaablaablaablaablaablaa....ja viikon pelikielto olisikin paikallaan. Amen."

Enkös tuon juurikin tehnyt jo muutama viesti aiemmin tätä kinaa?
Ja olen aina vain sitä mieltä, että Pentti teki oikean ratkaisun, valitettavasti vain liian myöhään.

K
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös