Viestin lähetti JHag
Jokerien glooria kesti tasan 5 kautta , 92-97. Joten joidenkin nikerifanien isoveli -asennevamma kommenteissa on uskottavuudeltaan Jari Isometsän "rehellinen lapinjätkä" -tasoa.
Mitenköhän tämä tähän kääntyi? Isobroidi -asenteesta en tiedä mitään ja vielä vähemmän mistään nikerifaneista, mutta kun nyt itse otit asian esille, niin mainitsemallasi 92-97 kausilla Jokerit nyt onnistui voittamaan 4 mestaruutta ja pari kansainvälistä eurohöntsää. Huippu-urheilussa sellainen tarkoittaa käytännössä dynastiaa ja siitä tulee seuraan voittamisen kulttuuria, josta jokaisen jokerifanin tuleekin olla ylpeä, jos nyt yleensä minkään seuran puolesta voi ylpeä olla, enkä todellakaan näe tässä mitään asennevammaa. Olen tietty jäävi sanomaan pidetäänkö jokerikannattajia Jatkoajassa sitä eniten uhoavana, brassailevana ja muiden asioihin sotkeutuvana sakkina, mutta mun puolestani saisivat olla paljon vittumaisempia nämä meidän varsinaiset fanit.
Ja kyllä: hype on S&W:n aikana ja nyt pari viime kautta ollut Hifkin. Tällä hetkellä siinä ei ole mitään ihmettelemistäkään, kun NHL-pokeri hävittiin. On nähty ja koettu median keskipisteenä olo tässäkin leirissä ja ihan hyvä, että muutkin seurat kiinnostavat, vaikka parempi olisi "kaikki meille aina" -meno. Tietysti.
Viestin lähetti JHag
Omat mielipiteeni valmentajista ja heidän substanssistaan ovat valmentajakohtaisia. Ei joukkuekohtaisia.
No sitten kannattaa vaan pysyä sillä "Jortikka on tissitaikinakyrpäwhatever" -linjalla, eikä perustella ohimennenkään tyyliin "Jortikka menestyy vain hyvissä jengeissä", koska tuolla kriteetrillä ei huippukoutseja olekaan.
Olen vieläkin iloinen, että HIFK otti Aran ohitse Jortikan. Jortikka on perseestä, kiva kun hän häipyy stadista. Puoli vuotta tästä ja olet samaa mieltä. [/B]
Kirjoitin tästä aikaa sitten johonkin jokeriketjuun ja jos Jokerit ei voita mestaruutta(mikä on jotain 35/65 meitä vastaan), niin Jortikkaa en jää silloin yhtään kaipaamaan. Tapaus Heleniusta Jortsu ei saa koskaan anteeksi, olkoonkin, että areenan futisboxi olisi ollut kenen tahansa alaisuudessa Samille vähän turhan kova haaste. Huippukoutsi Hannu Jortikka on joka tapauksessa, enkä kyllä ikinä lähtisi sen valmentamia jengejä aliarvioimaan.
Ja kontakipelin totaalinen puuttuminen tottakai ärsyttää Jortikan Jokereissa, sen myöntävät lähes kaikki jokerit, muttei se impotenssia ainakaan mulle aiheuta. Varsinkin, jos pleijareissa itse rakennusmestari on laskenut, että liigassa pärjää näin ja kaiken natsatessa kyykyttää muut, jonka seurauksena Jokerit juhlisi tänä keväänä. Siinä tapauksessa muistelen Jortikkaa kovana äijänä, joka oli myös mulkku, mutta voittava mulkku...eli siis kova mulkku! (Ainakin pääsee näistä kaikkia naurattavista ja yllättävistä sanaleikeistä eroon.)
Viestin lähetti JHag
Otto Janecky kääntyy haudassaan vaikkei ole edes kuollut seuratessaan neppisjokereita. [/B]
Eipäs nyt taas liiotella: aina kun Jokerit voittaa, viinaa virtaa ja laulut raikaa! Ottolle jäi varmasti hyvät muistot tämän kauden Jokereista, siitä olen varma. Vaikkei asialla minulle suurta merkitystä olekaan.
Näin lopuksi ketjun aihetta sivuten: Miten luulet Aran koutsiuran jatkuvan junnulätkän jälkeen? Auktoriteetti on mennyt kotimaisten nykyhuippujen silmissä, joten itse lähtisin latausbreikin jälkeen ulkomaille.