Apua tietokoneen hankintaan

  • 5 904
  • 57

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti Satellite
Tuo on makuasia. Monelle 30fps on riittävä, monelle ei. Jotkut itkee jo 50fps:n kohdalla että se on liian hidasta taapertamista. Minulle (GF3Ti200 128Mt) alle 40fps on hiukan liian alhainen. mutta onneksi k.a on siinä 35-45fps paikkeilla, joten pelattavuus on kohtuullista. Tämä siis maksimiasetuksilla.

Ja millaisia fps -lukuja tuo näyttää UT2003:ssa maksimiasetuksilla? Kiinostaa vaan tietää.
No ihmeen (tai no ihmeen ja ihmeen) vähän se sitten loppuen lopuksi näytti, tuollaista 25fps oli keskiarvo...
Taitaa olla silmät niin pilalla, että saa olla vaikka 3 fps ja siltikään ei tunnu missään. hymiö.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Viestin lähetti Tenho
No ihmeen (tai no ihmeen ja ihmeen) vähän se sitten loppuen lopuksi näytti, tuollaista 25fps oli keskiarvo...
Taitaa olla silmät niin pilalla, että saa olla vaikka 3 fps ja siltikään ei tunnu missään. hymiö.
Kyse on kai tottumuksesta. Ne, jotka on tottunut korkeisiin fps -lukemiin eivät pysty pelaamaan vähänkään alhaisemmalla nopeudella. Ja toisin päin. Itse olen tottunut alhaisiin, ja minua ainakin ihmetyttää se että jotkut ruikuttaa että niillä on samanlainen kokoonpano paitsi GF4Ti4200 mutta ne ei pysty pelaamaan täysillä asetuksilla ko muka tökkii.
 

Roby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti benicio
Niin siis kyseessä on todellakin polttava dvd asema eli ns. DVD+RW.
Tätä itsekin ihmettelin, kun tuollaisen hinta kai on lähellä tuota 500 euroa.Tosin Dellin verkkokaupassa tuollaista asemaa ei pysty koneeseensa edes valitsemaan, toimitukset alkavat ilmeisesti tammikuun puolessavälissä.

En ole nähnyt mainoslehtistä, mutta edelleenkin epäilen vahvasti, että kyseessä olisi aito DVD+RW.Ainoa vähänkään järkevä vaihtoehto on, että sellaisen saa mukaan maksamalla paljon lisähintaa.

Joulukuun Mikrobitissä on tietokonepakettien vertailu ja siinä on mukana Dellin 4550 Dimension.Tosin tässä 4550 paketissa on 2.4Ghz P4, 40Gt kovalevy, tavallinen 17-tuumainen näyttö ja erilliset DVD-ja CD/RW-asemat.Paketti saa kritiikkiä epätarkasta näytöstä, surkeista kaiuttimista, heikosta pelinopeudesta ja oikeastaan ainoat asiat, missä Dell pärjää on hiljaisuus ja näppärä kotelo.Se jää hintaluokassaan pienempien suomalaiskasaajien pakettien taakse muutenkin arvosanoissa, mikä ei tule yllätyksenä.Ainoastaan Compaq on sitä huonompi loppupisteissä.

Outoa on, että samalla mallimerkinnällä on liikenteessä kaksi erilaista pakettia, koska äkkipikaisempi luulisi, että Mikrobitin testiin on laitettu se joulumyyntiin tähtäävä ja ominaisuuksiltaan pätevämpi paketti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Robylle:
Itse olen kyllä mainoksen nähnyt, ja siinä nimenomaan mainostettiin tuota DVD+RW:tä pakettiin kuuluvaksi, puhelimessa tämän vielä vahvistin.
Dellin kotisivuilla käymällä selviää, että lähes kaikki kotikäyttöön tarkoitetut koneet ovat Dimension 4550 -mallisia. Muuten niissä voi olla suuriakin eroja. Tuota Mikrobitin konetta myytiin myös esitteessä, muistaakseni n. 1100e hintaan.
BTW: Kone tulee tammikuun lopulla, on se varmaan joka tapauksessa nopeampi ja vakaampi kuin tämä Pom(m)i 166.

Edit: Tarkemmin katsottuna tuollaista Mikrobitin konetta ei edes tuossa mainoslehtisessä myydä; tuossa tarjoamassani on ainakin isompi kovo ja näyttö. Aika outoa että Dell on antanut testiin ilmeisesti jonkin sortin poistomallin. Hintojen alennus on ilmeisesti osunut huonoon aikaan vertailun kannalta.
 
Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen päivittämässä konetta ja tämmösiä oon harkinnu:

Gigabyte GA-7ZXE, VIA KT133A, D/TB ATX

AMD Athlon XP T 1800+ 1.53G/266 Mhz, 256k 0.13+ tuuletin

Gainward GeForce4 Pro/600TV BGA 5.0 tv A
64Mb DDR-RAM

Nuo irtoaisi bdogista hieman alle 300e:llä.

Vanhasta koneesta lähtee 2x128mt muistit (sdram) ja 12+30 gigaiset kiintolevyt.

Onko nuo sit hyvät setit, vai vaihtaisko vielä jotain..
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"VIA KT133A"

Itse kyllä heittäisin tällä lähinnä vesilintua...noh halpahan tuo toki on mutta tulevaisuutta varten satsaisin jo nyt vähintään KT3 emoihin....vai hetkonen siis onko toi todellakin 133 Mhz-väyläinen? ...menee tajuttomasti tehoa hukkaan kun ostat noin tehokkaan prosessorin.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo
"VIA KT133A"

Itse kyllä heittäisin tällä lähinnä vesilintua...noh halpahan tuo toki on mutta tulevaisuutta varten satsaisin jo nyt vähintään KT3 emoihin....vai hetkonen siis onko toi todellakin 133 Mhz-väyläinen? ...menee tajuttomasti tehoa hukkaan kun ostat noin tehokkaan prosessorin.

edit: tohon settiin 256mt ddrmuistia ja parempi emolevy nostais paketin hintaa tonne 400 euron yläpuolelle. Toisaalta noista sdram-muisteista sais jonkunverran myydessä. Pitää harkita..
 
Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloimpa sit säätämään

Sain siskolta koneen lainaksi.

Se oli p200mmx

32mt muistia ja 4.3gt kiintolevy.

Minulla on d750 raato, josta lisäilin:

2x128mt dimm (ja simmit pois)
30gt kiintolevy
2xcdrw

ja vielä kaupan päälle 4mt atin tilalle laitan 16 megaisen v3 3000 3d-kortin. Se tulee huomenna.

Koneeni on siis p200mmx/256mt/31gt/v3 3000/2xcdrw

Hulluko? Kylläpä hyvinkin!

Eipä ois 5 v sitte (kun p200mmx oli perustason kone) tämmöstä settiä haaveillu...;)

Mut ihmetystä aiheuttaa myös se, että emolevylle pitäisi mennä max 32 mt palikat ja kokonaismuistimäärän olla korkeintaan 128!

ps. en hanki uutta konetta ..
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös