Jos tätä keskustelua vie takaisin raiteilleen talousnäkymäkeskusteluista, niin itse ostin sekä itselle että vaimolle kaksi uutta MacBook Prota käyttökoneiksi jatkoajasta saatujen suositusten (kiitoksia vaan kaikille asianomaisille) perusteella, enkä ole katunut hankintaa. Ostin kylläkin Office-paketin (saa asentaa kolmeen koneeseen) lisäksi, koska niitä olen tottunut jo vuosikausia käyttämään ja varmistaakseni, ettei mitään ongelmia tule siltä osin mac ja pc maailman kanssa (tuskinpa olisi edes tullut).
Itse läppärit (vaimolla iso 17 tuumainen, itselle hankin tämän pikkuisen 13 tuumaisen, jota käytän duunissa langattoman näppäimistön ja ison 22 tuumaisen näytön kanssa) ovat toimineet kuin unelma. Ei mitään koneen tai ohjelmien kaatumisia, ei sopeutumisvaikeuksia PC-maailmasta ja nämä tuntuvat erittäin jämäköiltä kaikin puolin. Todella laadukas vaikutelma kaikin puolin ja muutamia nerokkaita ominaisuuksia PC-koneisiin verrattuna! Muutamia pieniä juttuja kaipaan edelleen PC-puolelta, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä ja voi hyvinkin olla, että nekin toiminnot löytyisivät tästäkin, jos vaivautuisi hiukan tarkemmin opettelemaan käyttöä. Needless to say, ohjekirjaa en ole vaivautunut lukemaan...
Mutta... kaikista kehuista ja ylisanoista huolimatta en edelleenkään pidä Ipodista ja varsinkaan iTunesista musiikkisoitin yhdistelmänä. Jotenkin niiden logiikka ei tunnu itselleni täysin aukeavan ja varsinkin iTunes on ohjelmana paljon raskaampi ja monimutkaisempi moniin PC-puolen ilmaisiin ohjelmiin verrattuna. Ehkä tässä(kin) vika on käyttäjässä, mutta en vaan vieläkään ymmärrä, miksi (ja varsinkin ITunesia) niin kovasti kehutaan moniin PC-puolen sovelluksiin verrattuna?
Tytön iPhonea testailin huvikseni viime joulun aikaan viikon verran, kun sellaisen hänelle joululahjaksi ostin ja sekin vähäinen testaus sai minut vakuuttumaan, etten itselleni sellaista halunnut hommata. Sen ympärillä hype on kyllä minusta aivan ylimitoitettua puhelimen ominaisuuksiin nähden!
Mutta näihin läppäreihin olen enemmän kuin tyytyväinen! Olisin PC-koneen ostanut, jos olisin löytänyt yhtään konetta samaan hintaan samoilla vaatimuksilla, mitä itselleni uuden koneen suhteen oli. Ei löytynyt, ainakaan keväällä!