Oletan että seuraavaksi tarjoat rinnakkaisporttia? Lupaan syödä hatullisen paskaa jos Apple seuraavan viiden vuoden sisään tuo jonkun telakkasysteemin kannettaviin. Apple on koko ajan vähentänyt portteja kannettavistaan niiden ohentuessa joten jonkun telakkaportin lisääminen kannettavaan on vastoin kaikkia niitä suunnitteluperiaatteita mitä Apple laitteissaan noudattaa.
En minä tarjoa mitään, olen vain järjestelmällisesti yrittänyt kertoa miksi telakalle on monesti tarvetta ja miksi telakka on tosiaan aivan ylivoimainen ratkaisu niissä tilanteissa joissa tietokoneen liitäntäkyvystä on jouduttu karsimaan ominaisuuksia mobiiliuden takia.
Telakkaportti on kuitenkin laitteen pohjalla aika merkityksetön siivu joka vielä käytännössä peittyy peittolevyillä kun läppäri on irti telakasta, en nyt ala ennustelemaan mitään mutta se on varmaa että sinä hetkenä kun iDock lanseerataan, nauha vaihtuu. Se että telakkaominaisuuksia on jo yhdistelty tuohon TB Display-systeemiin oikeastaan vain juuri kertoo siitä että telakkaominaisuuksille on tarvetta, mutta ratkaisu on vain toteutettu eri tavalla.
En ymmärrä mitään näistä perusteluista, mikä akkurumba? Oletko edes nähnyt miten MBP:n virtapiuha ja tb-liitin toimii?
Meinaat että TB-liitin siirtää langattomasti virtaa siihen langattomaan näppikseesi? Ts. pointti oli lähinnä vain todeta että telakan avulla voi käyttää sinänsä ongelmitta langallista näppistä (mikä ettei hiirtäkin) ja taas käytettävyys paranee kun ei tarvitse murehtia näppäimistön akunkestosta, pieni mutta ihan näppärä parannus systeemin käytettävyydessä. Tiedän kyllä että joillekin langattomuus on de facto-asia, mutta en oikein työpisteen näppäimistön kohdalla ole ymmärtänyt etua siitä kun näppis kuitenkin lojuu aika tasan samassa paikassa jatkuvasti.
Läppäreissä on tietenkin koko levy salattu, backupit löytyy, lukitus ja tietojen tuhoaminen onnistuu myös etänä. Mitään en häviä vaikka joku huumehörhö poimisi koneen mukaan juuri nyt edestäni (paitsi tämän kaksi minuuttia vastausaikaa).
Niin, taaskaan kyse ei ollut sinusta. Pointti oli lähinnä yhä se että telakka mahdollistaa lisääntyneitä turvallisuusratkaisuita mm. sen lokaalin lisäkovalevynkin osalta. Ja jos nyt yhä muistamme että kyse on vaikkapa yritysmaailmasta, kovalevyä ei välttämättä ole pöllimässä huumehörhö vaan joku muu taho. Puhumattakaan nyt siitä taloudellisesta haitasta joka koneen katoamisesta syntyy, kyllä niitä Kensington-lukkoja näkee Maceissakin, eli ilmeisesti kaikki eivät suhtaudu yhtä vapaamielisesti asiaan.
Mutta olkoon, sovitaan että olet kaikessa täysin oikeassa, eihän tällä palstalla kukaan muukaan ole onnistunut sinun mielipidettäsi muuttamaan joten en jaksa enää yrittää.
Mutta missä kohtaa tässä nyt oikeastaan kyse on mielipiteitten muuttamisesta, olet vain lukkiutunut siihen että koska sinä et tarvitse telakkaa, telakalle ei ole tarvetta maceissa. Olen pyrkinyt johdonmukaisesti tuomaan esille useita käyttötarkoituksia joissa telakka tuo lisäarvoa ja käytettävyyttä käyttäjälleen mutta olet pääosin ohittanut ne vain "mutta minä en"-argumentoinnilla.