Köpi kirjoitti:
Kysehän ei missään vaiheessa ollut, että mikä on Antin merkitys Uhlbäckin (piste-ennätys 29) ja Ahosen (piste-ennätys 23), vaan siitä että mitä Virtasen pistetehtailuille merkkaa, että ketjussa on vähintään yksi hyvä rouhija/kahden suunnan pelaaja.
Tekeekö mielesi väitellä? Kyse oli pelkästään siitä, että minä avauduin kehumaan vuolaasti Virtasen Anttia pelimiehenä tässä hänelle omistetussa ketjussa, johon sinä sitten kiiruhdit purnaamaan jotain jostain pätkästä jonka irrotit tekstistäni.
Sanoit:"Kyllähän Antti on varmasti sellainen 30-40 pisteen mies, missä ketjussa tahansa, mutta kun häneltä kaivataan sitä 20 maalia ja lähemmäs 50 tehopistettä.." Ja jatkat kertomalla, että rouhija pitäisi olla.
Mutta en minä ollut kaipaamassa tai odottamassakaan häneltä 20 maalia tai 50 pistettä, vaan sinä sen ajatuksen esitit. Minusta meillä pitäisi olla saletti ykkössentteri, jotta nuo Virtasen tehot saadaan tappiin.
Rouhijan rooliin meillä on jo omasta takaa sovitella montaakin ukkoa. Minähän kerroin etten edes usko Virtasen tuohon viimekautiseen pystyvän Piispasen ja Lucasin avulla. Kerroin että se riittää kun muut ketjut pystyvät kompensoimaan Immosen ja Uhlbäckin lähdön - siis ykkösen hajoamisen - aiheuttaman pistekadon. Eli jos muutama ukko onnistuu parantamaan tehojaan odotetusti, ei Virtasen "vain" 35 pisteen kausi vaisummassa ketjussa, olisi katastrofi Jypin kannalta.
Ja kuten jo sanoin, Immosen tasoisen sentterin saapuessa vierelle, tuo viidenkymmenen pisteen raja voi hyvinkin kilahtaa rikki. Kaikkein paras tilannehan olisi jos nuo kaikki skenaariot toteutuisivat. Eli Carlo, Arsi, J-P, Ossi ja kumppanit parantaisivat viimekauden tehojaan, tulokkaat tai osa heistä breikkaisi itsensä läpi, Laurent ja Lucas ylittäisivät odotukset (harjoituspelit ainakin näyttivät lupaavilta heidän osaltaan).
Sitten jos vielä saataisiin vielä joku namusentteri (ja Virtaselle ne 20 häkkiä ja 50 pojoo siinä sivussa), niin avot. Minun näkekymykseni mukaan ainakin Carlolla, Arsilla ja Ossilla on mahdollisuudet tuplata tai jopa triplata viimekauden tehonsa. Kutina isovarpaassa sanoo että Luukaskin on mainettaan parempi hankinta, samoin Muller. Katsellaan kuinka realitisiksi haaveiluni osoittautuvat.
Ja vaikka kuinka Anttia arvostan ja toivon pistetehtailun jatkuvan, en voi olla uskomatta, etteikö Immosen poislähtö siihen vaikuta.
Ihan kuin olettaisit minun väittäneen jotain tuon vastaista. Jos Immoselle tulee hyvä korvaaja tai Arsi pudottaa kaikkien paitsi Seppäsen leuat onnistumalla täyttämään Immosen saappaat, väitän nyt, että Immosen poistuminen ei tule näkymään Virtasen tehoissa. Jos Lucas ei onnistu Virtasen ja sentterin kanssa, siihen tulee Alanen, jos hän ei ole hyvä, siihen voi kokeilla Mulleriä tai myöhemmin Mikkosta, jos ei stemmaa, kokeillaan Jääskeläisiä tai kasvaneita Grunnia, Tenkasta tai Louhivaaraa. Jos kukaan heistä ei onnistu Virtasen kanssa ja Virtasen tehokäyrä näyttää edelleen vain 0,5 pistettä/ottelu, vika on todennäköisesti sentterissä. Antissa se ei ole, eikä Antin Marlboro-askissa.