Mulle on aivan se ja sama, mitä seuroja päävalmentaja on urallaan edustanut. Kivahan se tietenkin olisi jos taustalla olisi 14 vuotta IFK:n junnuissa, 15 vuotta IFK:n edareissa ja siihen päälle loput vuosista IFK:n valmennuksessa, mutta nyt meni näin ja Törmänen tulee Nordikselle hieman erilaisella taustalla.
Totta että olisihan se kiva että olisi huima tausta IFK:sta, mutta monesti se voi hieman sotia vastaankin. Jos vaikka jostain kumman syystä homma meneekin perseelleen, niin on aina helpompi pistää pihalle pelkkä "ammattivalmentaja" kuin seuraikoni. Noista jää aina huono maku... (ei tosin Sopan tapauksessa)
Itse pidän palkkaamista erittäin hyvänä uutisena. Saadaan huippuvalmentaja. Kuten johonkin ketjuun jo laitoin, Rami on hyvä mies vetämään tämän kauden pakettiin. Silti jatkosta ei olisi ollut varmuutta, sopimuksia ei oikein ole ensi kaudeksi (toki jatkoja solmitaan koko ajan) ja IFK tarvitsee pitkäjänteistä suunnitelmaa. Rami ei siis sovi oikein mihinkään noista, miettii palaamista Omskiin, olisi tehnyt korkeintaan vuoden jatkon ja siltikin olisi jouduttu miettiimään Rybyjen setelinippua ja kaikki tietää pelaajavärväyksen vaikeudet Ramin kanssa.
Nyt päästään nollasta liikkeelle Törmäsen kanssa.
- Törmäsellä ei ole sopimusta tällä hetkellä ja voi hyvin "scoutata" pelaajia liigasta Nybarin kanssa ensi kaudeksi.
- Pidempiä sopimuksia voi tarjota pelaajille kun sopimus valmennuksen kanssa on ainakin kaksivuotinen.
- Valmentaja on itse nouseva huippuvalmentaja joka varmasti tuo imua punaisiin.
Eli kaikinpuolinen hyvä ratkaisu IFK:lta. Aika väsynyttä on vedota johonkin narritaustaan. Jos Tomi Mäki tulisi, kokisin jonkinlaista häpeää, mutta Törmäsen pelaajaura on jo aikaa sitten kuopattu ja valmentajat ovat ammattilaisia jotka tulevat vetämään projekteja. Se on eri asia kun pelaaja joka voi viettää uransa jossain joukkueessa. Ei Törmänen meillä valmenna seuraavaa 10vuotta.