Antti on hyvä lisä joukkueeseen, itse ajattelen että korvaisi lähinnä Tieksolan, en odota mitään tehomiestä, jos kykenee tekemään yli 20 pistettä kolmos/neloskentän roolissa on täyttänyt paikkansa.
Joukkue edelleen kaipaa Burken ja Fontainen paikkaajaa joista toisen olisi hyvä tulla ennen kauden alkua.
Muistutan edelleen faktasta että montaa kaveria ei tulevallakaan kaudella pelaa 60 pelin runkosarjaa, niin meillä on helposti tilanne ilman Burken ja Fontainen korvaajia, että Ylitalo, Hämäläinen, Nieminen, Suni ja kumppanit pelaavat sen 20-30 peliä ja vielä samaan aikaan, tykkää tai ei, niin se on minusta menestyksen kannalta liikaa tasoitusta. Kaikki muistavat millaiset miinukset Nieminen, Ikonen, Ylitalo ketju kasasi...
Sellainen havainto, että aina uuden pelaajajulkistuksen valonpilkahduksen myötä; toivo - herää voimallisena palstalla. Se on tärkeä ja olennainen osa kannatuskultturia - uskoa omiensa mahdollisuuksiin ja tulevaisuuteen.
Veli
@Okkul tekee jälleen ansiokasta työtä tuomalla asian valoon.
Jos/kun Antti Saarela korvaisi lähtökohtaisesti Tuukka Tieksolan (hieman erityyppisiä pelaajia - hyvin identtinen urakehitys, Liigastatistiikka; AHL:ssa Tuukka oli Anttia edellä), niin papereissa on edelleen kahden hyökkääjän kokoinen aukko (
Burke-Fontaine).
Kun sairastumisia, loukkaantumisia ja poissaoloja tulevallakin kaudella ilmenee, olisi erittäin hyvä saada ympärille riittävä laadun laajuus. Olen itse kuulunut siihen porukkaan, jotka ovat heiluttaneet lippua vielä yhden erittäin laadukkaan lisävahvistuksen puolesta, mutta entäpä jos reagoidaan ennakkoon ja kerrankin siinä kohden kautta, kun pelaajia on vielä tarjolla?
Otetaankin sisään molemmille oma korvaaja (Burke & Fontaine) ja rakennetaan voittavaa orkesteria parilla potentiaalilla yhden (vaikeasti tavoitettavan) maestron sijaan.
Kalle ymmärtää potentiaalin, kun iskee pöytään hieman edullisemmat nimet
Jackson Berezowski (vrt. Niko Huuhtanen) ja
Ty Pelton-Byce. Jos UTJ onnistuisi onkimaan nämä ukot Raumalle, uskon, että laadukas pelaajien kierrätys/rotaatio/kilpailutilanne kantaa jopa nykyvalmennuksen avulla hyviin tuloksiin. Katsotaan kuka pystyy, kykenee ja kenelle kuuluu pelipaikka. Ei niin, että sen saa ilmestymällä hallille kuten viime vuonna.
Tuosta:
Saarela Khodorenko Repo
Jandric Morand PoWe
"
Ty Pelton-Byce" PaWe Nyman
Ikonen Krannila "
Jackson Berezowski"
-----
Nieminen Kainulainen Ylitalo
Suni Mensonen Trakht
Hämäläinen Virtanen Tuuva
Alkaa olla mahdollisuuksia ja leveyttä? Kilpailutilanteen, loukkaantumisten yms. myötä hyökkääjät 13.-18. saavat vielä mukavasti pelimahdollisuuksia Liigassa. Kainulaista lukuunottamatta kaikille toimii myös vastuullinen rooli Mestis-lainalla/omissa junnuissa.
Korostan, että myös yhdellä laadukkalla laiturilla (olen heitä etsinyt/esittänyt) saadaan aikaan tarvittava etu rosterissa. Myös viime kauteen verrattuna. Tämä on vain variaatio/toinen mahdollisuus, jos yhtä riittävän kovaa ei koukkuun saada.