Kauppa, jolla Pihlström tuli Helsinkiin, voidaan muistaa aika äkkiä yhtenä huonoimmista vaihtokaupoista mitä Liigassa on tehty. Mitä HIFK:lle lopulta jäi käteen? Ei mitään. Saman lopputuloksen olisi saanut ilman häntäkin.
Tästä puuttuu enää Lundellin läpimurto Hämeenlinnassa ja tämä kauppa jää päällimmäiseksi muistoksi siitä, mitä Salmelainen sai urheilujohtajana aikaan.
Oon varmaan yksi harvoista meidän jengin faneista, joka on eri mieltä tässä asiassa. Mä ainakin olin heti erittäin innoissani, kun luin tästä Pihlströmin meille tulosta, sillä ton tasoisia konkaripelaajia noilla meriiteillä sitä ottaa aina mieluusti omaan jengiinsä pelaamaan.
Mielestäni Pihlström myös toi paljon sitä kaivattua ryminää, taistelua, osaamista ja ennen kaikkea just sitä tulosta tonne meidän neloskenttään, sillä olihan se Pihlströmin pelaaminen siinä paljon mukavampaa katseltavaa, kun näiden Åstenien, Seppälän ja Väänästen puurtaminen, joka on vaan sitä "yritystä", mutta vailla tulosta, eli maalia.
Palkoista en osaa mitään varmaa sanoa, mutta olettaisin sen Pihlströmin sopimuksen olevan vielä hinta/laatusuhteeltaan varsin hyvää tasoa, sillä tuskin Pihlström on siellä rahavaikeuksista kärsivässä HPK:ssa mitään kovinkaan suurta liksaa pystynyt tienaamaan. Toisin kun se Komarov meillä tänne tullessaan ja sanoisin sen hänen sopimuksen olevan enempi se virhe, ainakin mitä tulee sopimuksen hinta/laatusuhteeseen.
Olihan se Lundell myös täällä jo parin kauden ajan niitä mahdollisuuksia saanut, mutta siitäkään huolimatta hän ei onnistunut vakiinnuttamaan täällä koskaan sitä pelipaikkaansa, joten siinä mielessä en pitänyt tätä Lundellin menetystä mitenkään äärimmäisen pahana, vaikka olisi voitu toki jättää se hänen sopimuksensa irtisanomatta.