Antti Pennaselle kenkää ennakoivasti

• 53 041
  • 341

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Itse en tykännyt yhtään tämän koutsin pestaamisesta kun se uutisoitiin. Ja vielä vähemmän tykkään nyt.

Tuo kättelykohu oli jo omansa. Sitten vielä jättänyt mediat kesken. Peluuttaa vapaaehtoiset jäät kun koko joukkueelle on mahdollista vetää vain 2-4 yhteistä hetkeä jäällä ennen pelejä. Jättää joukkueen harjoitukset kesken. Ei tiedä missä pelaajat liikkuvat. Ei tiedä miten joukkueen pitäisi pelata. Ei tiedä miten ketjut pitäisi kasata.

Olemus ja hapitus on kuin todella erikoinen ja peittelee naurulla "tyhmyydellä" oikean olemuksensa. Ehkä oudoin valinta maajoukkueen valmentajaksi koskaan.

Pois ja äkkiä!

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mitäköhän tärkeämpää menoa Pendolla on ollut, kun on linjannut vapaaehtoiset jäät eikä itse saavu ollenkaan paikalle? Aika käsittämätön juttu.

Stressitasot tapissa, vatta kuralla ja nukkunut parina viime yönä nolla tuntia? Sellaiselta tuo ulkoinen habitus näyttää.

Ihmeelliseksi on mennyt siitä kun vielä U20 majua luotsasi ja hopea hävittiin Kanadalle jatkoajalla. Silloin vaikutti ehdottomasti Suomen ykkösvalmentajalta.

Viimeksi muokattu:

RogerW

Jäsen
Nyt kun on saanut lukea ja kuulla kommentteja siitä, miten Pennanen vaikuttaa olevan väärässä paikassa ja liian isoissa saappaissa. Ja samaan aikaan katsoo USA:n vaihtopenkin takana seisovaa setäriviä: Sullivan, Hynes, Tortorella, Quinn. Niin kuka Jalosen tilalle valittu valmentaja ei vaikuttaisi olevan väärässä paikassa ja liian isoissa saappaissa?

En ihmettelisi lainkaan jos hieman puntti tutisee, kun seisoo samoissa parrasvaloissa noiden kaiken kokeneiden ykkösrivin yrmyjen kanssa. Itse ainakin miettisin, että ei helvetti, toivottavasti kukaan ei ainakaan kuuntele kun ohjeistan pelaajiani täällä.

Ehkä prime Juhani Tamminen ei omasta mielestään vaikuttaisi olevansa väärässä paikassa. Vaikka epäilemättä objektiivisesti tarkastellen sekä vaikuttaisi olevan että olisi väärässä paikassa.

Vaikka en tuomitse Pennasta maajoukkueen peräsimessä etukäteen, luulen et kyseessä on ihan pätevä valmentaja, niin Pennasen näkemissäni julkisissa esiintymisissä (ja esiintymisistä pois jäänneissä) on jotakin erikoista ja ristiriitaista. Vaikea sanoa herättääkö enemmän luottamusta vai epäluottamusta. Jostakin syystä olen usein päätynyt pohtimaan mitä mieltä valmennettavat pelaajat tulevat olemaan Pennasesta.

Olen ajatellut, että ehkä Pennanen on pois mukavuusalueeltaan ja hieman jähmeä, kun pitäisi täyttää valmentajalle asetetut odotukset median edessä... ja että ehkä hän puhkeaa kukkaansa kun pääsee, videohuoneeseen, pelikirjamuistiinpanojensa äärelle tai kasvotusten pelaajien kanssa.

Kyle

Jäsen
Pendon olemus kyllä häiritsee. Kokoajan itsellä tunne, että hän vain katselee peliä eikä ole yhtään sisällä pelissä. Lisäksi olemuksessa on selvää pelkoa, kuin peuralla ajovaloissa.

Ironista tietysti, että nyt on 365 päivän sisällä tämä neljän maan turnaus, mm-kisat ja olympialaiset. Juuri tuolle ajanjaksolle pitäisi osua valmentaja joka ei ainakaan opettele kuinka esim median edessä pitää touhuta. Toki Pendo saa paljon anteeksi jos tulokset ovat kovat, mutta jos ei ole niin kyllä tässä pitää laajemmin kysyä niiltä jotka ovat valmentaja valinnat tehneet, että miten on omasta mielestä suoriutuneet. Kyllä jo mahdollisesti tämän turnauksen jälkeen pitää katsoa kriittisesti Pendoa jos ajattelee vuoden päästä Milanon olympiaturnausta.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Vaikka en tuomitse Pennasta maajoukkueen peräsimessä etukäteen, luulen et kyseessä on ihan pätevä valmentaja, niin Pennasen näkemissäni julkisissa esiintymisissä (ja esiintymisistä pois jäänneissä) on jotakin erikoista ja ristiriitaista. Vaikea sanoa herättääkö enemmän luottamusta vai epäluottamusta. Jostakin syystä olen usein päätynyt pohtimaan mitä mieltä valmennettavat pelaajat tulevat olemaan Pennasesta.

Olen ajatellut, että ehkä Pennanen on pois mukavuusalueeltaan ja hieman jähmeä, kun pitäisi täyttää valmentajalle asetetut odotukset median edessä... ja että ehkä hän puhkeaa kukkaansa kun pääsee, videohuoneeseen, pelikirjamuistiinpanojensa äärelle tai kasvotusten pelaajien kanssa.

Näistä ihmisläheisyyksistä sun muista on väännetty huumoria.

Mutta mitäpä jos totuus on sellainen ettei Pennanen osaa vetää mitään roolia tai laittaa kivikasvonaamaria päälleen. On siinä mitä on ja reagoi miten luonnollisesti reagoi. Se sitten tässä kontekstissa ja kiekkokulttuurissa pistää hieman silmään.

Kyle

Jäsen
Nyt kun on saanut lukea ja kuulla kommentteja siitä, miten Pennanen vaikuttaa olevan väärässä paikassa ja liian isoissa saappaissa. Ja samaan aikaan katsoo USA:n vaihtopenkin takana seisovaa setäriviä: Sullivan, Hynes, Tortorella, Quinn. Niin kuka Jalosen tilalle valittu valmentaja ei vaikuttaisi olevan väärässä paikassa ja liian isoissa saappaissa?

Jussi Ahokas. Apuvalmentajiksi sitten Tuomo Ruutua, Teppo Nummista ja pari euroopassa merinoitunutta esim. Tapola ja Manner.

En tosin ole varma pääsiskö Ahokas OHL:sta parin viikon lainalle tälläiseen turnaukseen.

Joka tapauksessa olisi harkinnan arvoista myös Suomen erotella eht- ja mm-valmentaja, sekä Olympia/World Cup valmentajat toisistaan kun molemmilla on lähtökohtaisesti ihan eri joukkueet ja taktiikatkin käytössä.

Viimeksi muokattu:

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Pendon olemus kyllä häiritsee. Kokoajan itsellä tunne, että hän vain katselee peliä eikä ole yhtään sisällä pelissä. Lisäksi olemuksessa on selvää pelkoa, kuin peuralla ajovaloissa.

Ironista tietysti, että nyt on 365 päivän sisällä tämä neljän maan turnaus, mm-kisat ja olympialaiset. Juuri tuolle ajanjaksolle pitäisi osua valmentaja joka ei ainakaan opettele kuinka esim median edessä pitää touhuta. Toki Pendo saa paljon anteeksi jos tulokset ovat kovat, mutta jos ei ole niin kyllä tässä pitää laajemmin kysyä niiltä jotka ovat valmentaja valinnat tehneet, että miten on omasta mielestä suoriutuneet. Kyllä jo mahdollisesti tämän turnauksen jälkeen pitää katsoa kriittisesti Pendoa jos ajattelee vuoden päästä Milanon olympiaturnausta.

Ei voi muuta kuin toivoa, että Olli Jokinen saa vuoden sisään Ruotsista kenkää ja pestataan Olympiaturneeseen erilliseksi päävalkuksi.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Joka tapauksessa olisi harkinnan arvoista myös Suomen erotella eht- ja mm-valmentaja, sekä Olympia/World Cup valmentajat toisistaan kun on molemmilla on lähtökohtaisesti ihan eri joukkueet ja taktiikatkin käytössä.

Juuri näin. Joku OJ + Ahokas + Ruutu combinaatio alkaisi olla jos sitä mitä pitää.

Suosikkijoukkue
Tappara
Ajatella, jos Olli Jokinen olisi valmentajana. Heti syttyisi nnostus näihinkin kisoihin. Samalla selvisi miksi olen torjunut Leijonat koko kauden ajan: Pennasen takia.

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Ajatella, jos Olli Jokinen olisi valmentajana. Heti syttyisi nnostus näihinkin kisoihin. Samalla selvisi miksi olen torjunut Leijonat koko kauden ajan: Pennasen takia.
Itse kärsin yhä Pendon jälkeistä krapulaa, mitä jääkiekkoon tulee kokonaisuudessaan. Ei ole katsomoa, eikä ruutuplussaa. Yöt nukun

Ilves voittaa mestaruuden, enkä ehkä osaa nauttia siitä.

Pakko yrittää ryhdistäytyä.

Pasek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
//ehkä Pennanen on pois mukavuusalueeltaan ja hieman jähmeä, kun pitäisi täyttää valmentajalle asetetut odotukset median edessä

Hauska juttu kun kuulin naisystävieni juttelua Pennasesta. Oli saanut päiväködissa lempinimen mörkö. Yleensä siinä vaiheessa kun haetaan lapsia niin tervehditään henkilökuntaa, vaihdetaan muutama sana päivän kulusta ja sitten huhuillaan omaa lasta.

No Pennasen tapana oli vain hiihdellä sisään päiväkodin aulaan ja jäädä siihen tuijottamaan tyhjää. Jossain vaiheessa henkilökunta huomasi ja lapselle sanottiin että iskä tuli hakemaan. Sitten kun varhaiskasvatuksen opettaja kertoo päivän antia niin ei minkäänlaista reagointia tai vastausta, pelkkää tyhjän tuijottamista kaukaisuuten. Sitten siitä kotiin mitään sanomatta. Henkilökunnalla olikin tapana sanoa että "nyt se mörkö tulee" ja kaikki tiesivät kenen lasta ollaan hakemassa.
Nyt kaveri tekee samaa meidän a-maajoukkueen penkin takana mitä päiväkodin eteisessä.

Kolmas mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät Leijonat Ukraina
Minua on hieman alkanut vituttamaan tämä asenne Pennasta kohtaan. Antakaa nyt tekojen puhua puolestaan. Ajatuksenani on se, että mikäli Pennanen leijonaluotsina ensi vuonna ottaa olympiakultaa, teistä miltei jokaisella on kieli aika saatanan syvällä Pennasen anaalissa. Mikäli olen väärässä, i can live with that.

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Minua on hieman alkanut vituttamaan tämä asenne Pennasta kohtaan. Antakaa nyt tekojen puhua puolestaan. Ajatuksenani on se, että mikäli Pennanen leijonaluotsina ensi vuonna ottaa olympiakultaa, teistä miltei jokaisella on kieli aika saatanan syvällä Pennasen anaalissa. Mikäli olen väärässä, i can live with that.
Heh. Pennanen mitään voita. Saa fudut vielä ennen olympialaisia.

Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Mä niin haluaisin uskoa Pennasen kehittyvän tuosta johonkin, mutta kun kaikki merkit vaan menevät toiseen suuntaan. Media tuntuu olevan hänelle ihan pakkopullaa ja kameran eteen astuessaan karismaa on hänessä kuin paahtoleivässä, jossa juusto ja makkara on väärin päin laitettu. Mystiset lausunnot ja oudot tempaukset ovat siihen sitten vielä piste kakun päälle.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Hmm... kyllä tuntuisi että jotain on nyt pielessä. Ei ole kotiasiat kunnossa tai josko jopa oma pää piiputtaisi? Nyt pitää kyllä nämä asiat selvitellä. Oikeasti pitääkö mies vapauttaa tehtävistään, jos ei ole niiden tasalla?

Hokifani25

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
Tuntuu, että Pennanen oli vuosia sitten paljon paremman ja ammattimaisemman valmentajan oloinen.

En tiedä mitä sen jälkeen on tapahtunut vai ovatko paineet Leijonien päävalmentajuudesta vain liikaa?

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tuntuu, että Pennanen oli vuosia sitten paljon paremman ja ammattimaisemman valmentajan oloinen.

En tiedä mitä sen jälkeen on tapahtunut vai ovatko paineet Leijonien päävalmentajuudesta vain liikaa?
Pennanen voitti yhden mestaruuden vyörytyskiekolla, kuvitteli keksineensä kiekon uudelleen ja julisti itsensä neroksi.

HokiHero

Jäsen
Vaikea tuosta nyt on syvällisempää analyysia vetää kun ei kopin sisälle pääse, mutta pakko myöntää että yleisessä habituksessa ero on kyllä silmiin pistävä.

Etenkin amerikkalaiset kollegat jotenkin huokuu sellaista itsevarmuutta, karismaa ja auktoriteettia että se on tuskin sattumaa. Pennasesta tulee se fiilis etten tiedä uskaltaisinko jättää hänen hoitoonsa edes lemmikki hamsteria ilman pientä epävarmuutta takaraivossa.

No, olen mielelläni väärässä kun Suomi ottaa tästä pari voittoa putkeen ja etenee finaaliin.

Kyle

Jäsen
IS:ssä hyvin nostettiin esiin, ettei mitään reagtiota valmennukselta 1-3 ja 1-4 maaleihin. Maalivahdin vaihtoa, aikalisää yms. Itse en edes tajunnut odottaa sitä, että sellainen voisi tulla kun on tullut läheltä seurattua Pennasta Ilveksessä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy