Antti Mäkinen

  • 1 391 244
  • 4 505

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Barkov ja Lundell eivät ole yhtään vähempää kuin Crosby ja Malkin. Öh, no, niin. Menee täysin samaan kastiin kuin Jori Lehterä ja sata pistettä NHL:ssä on paperia.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Päivänimurmelinatorstai: kenelläkään ei mitään hyvää sanottavaa ja silti kaikki kuuntelee.
Tämä. Eihän tuo noiden setien agenda tuosta mihinkään tule muuttumaan. Oli vierailijaa tai ei. Mäkinen on aina Mäkinen ja Kime peesaa minkä kerkiää.

Ite lopetin jonkun pari vuotta sitten, kun en jaksanut sitä loputonta selkääntaputtelua. Mutta onhan tälle oma yleisönsä. Ei siinä mitään.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Reipas reilun tunnin kävelylenkki Kimanttia korvissa, ihan hyvä setti tänään… Kimmoa ja hänen näkemyksiään joutaisi kuunnella enemmänkin, mutta ei tuon Mäkisen suuta taida saada kiinni edes välillä?
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
En tiedä, mutta mitäköhän Mäkinenkin ajattelee välillä kun noita Timosen juttuja kuuntelee. Hiihdosta puhuivat ja Timonen oli jotenkin hämillään että erikseen on luistelu ja perinteisen sukset.

En minäkään ole vuosiin hiihtäny mutta tässä on aikojen saatossa Timosesta tullu kyllä sellanen kuva että varmaan hyvä että jääkiekosta sai ammatin. 1108 peliä ja ei tiedä sarjan historiasta mitään.

Ilmeisesti kommentoi olympialaisia. Toivottavasti on kattonu vähän edes tilastoja, koska tuskin pelejä KHL:stä. Hauska mies mutta firman ei tartte lennättää miestä jenkeistä tänne, voi ottaa ihan jonkun fanin sinne kommentoimaa ja panos on sama.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Ilmeisesti kommentoi olympialaisia. Toivottavasti on kattonu vähän edes tilastoja, koska tuskin pelejä KHL:stä. Hauska mies mutta firman ei tartte lennättää miestä jenkeistä tänne, voi ottaa ihan jonkun fanin sinne kommentoimaa ja panos on sama.
Eikös tuo Mäkinen edellisessä podcastissa maininnut, että Filppula on ainoa pelaaja jonka Kime tietää joukkueesta. Tuskin aivan näin on, mutta hirvittävää tietoutta mieheltä europelaajista tuskin löytyy. Eikä siinä sinänsä mitään. Oikein roolitettuna Timonen on hyvä kommentaattori ja osaa kuitenkin tarinaakin iskeä, tiedä sitten miten nämä studiossa toimii. Mutta varmasti suurimpaan osaan katselijoista Timosen jutut uppoaa kuin veitsi voihin ja kyllähän itsekin miehen juttuja mielellään kuuntelee. Ei olisi kimanttia podcast mitään ilman Kimeä. Kantava voima podcastissa, vaikka monista asioista onkin pihalla kuin lumiukko. Toisaalta sitten, tuo kyllä paljon sisäpiirin tietoakin lähetyksiin ja jos Mäkinen osaa miehelle oikeita kysymyksiä esittää (mitä nykyään tapahtuu liian harvoin), niin kyllä sieltä mielenkiintoista tarinaa tulee.

Lupsakalta kaveriltahan Kime vaikuttaa. Mielellään sitä lähtisi tuopin ääreen kuuntelemaan miehen juttuja. On vielä kaiken lisäksi luonut todella kovan uran, ottaen huomioon, että kaveria ei koolla ole pilattu. Silti paukuttanut yli 500 pistettä pakkina änärissä. Mutta kyllähän kimanttia podcastin välityksellä muodustunut kuva Timosesta tosiaan on, että onneksi oli noinkin hyvä pakki mitä oli. Ei ehkä se penaalin terävin kynä, mutta väliäkö sillä. Hyvin on asiansa hoitanut ja siitä voi nyt nauttia eläkepäivillään, vailla huolen häivää.
 

Glory Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Club de hockey Canadien
Mielestäni Kimanttia podcast menee hyvin juuri työpäivän aikana sivukorvalla. Itseäni häiritsee eniten Mäkisen voivottelu oman pelaaja ”uransa” perään. Suomessa on satoja junioreita jotka ovat nuorisomaajoukkueissa pelanneet ja kukaan ei heistä tiedä. Mäkisen vuodatus asiasta kuulostaa samalta kuin paikallispubin Reiskan kertomus kuinka hän aikanaan oli kovakin ja olisi ollut ammattilainen mutta sitten ”tuli nää polvet”.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Lupsakalta kaveriltahan Kime vaikuttaa. Mielellään sitä lähtisi tuopin ääreen kuuntelemaan miehen juttuja. On vielä kaiken lisäksi luonut todella kovan uran, ottaen huomioon, että kaveria ei koolla ole pilattu. Silti paukuttanut yli 500 pistettä pakkina änärissä. Mutta kyllähän kimanttia podcastin välityksellä muodustunut kuva Timosesta tosiaan on, että onneksi oli noinkin hyvä pakki mitä oli. Ei ehkä se penaalin terävin kynä, mutta väliäkö sillä. Hyvin on asiansa hoitanut ja siitä voi nyt nauttia eläkepäivillään, vailla huolen häivää.
Joo vaikka Kimeä kritisoin niin ehdottomasti vaikuttaa kuitenkin mukavalta tyypiltä ja varmasti viihtysin seurassa vaikka oluella. Jotenkin itselle tietyt asiat on vaan särähtäny korvaan jotka tuntuu siltä et onko se tosissaa.

Ehkä Timonen vois olla vaikka studiossa kommentoimassa ja sitte selostajan matkaan joku muu.

Mäkisestä pitää se sanoa että alkaa kuulostaa samalta kun jotkut ketkä on pelannu alkaa kertomaan tarinaa ihan kun ois ollu ammattilainen. Se on ihan hyvä mittari että jos siitä ei makseta palkkaa niin se on harrastelua.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Näissä jaksoissa missä ei ole vierasta niin on mukava pelata Kimanttia bingoa.
"Antti Vihtori Mäkinen"
"Kimmopoika"
"Empä oo tuota tiennyt"
"Se on precis näin"
"Kjeh rjäh rjäh kjeh"
"Jampelle soittelin tuossa"
Tässä muutamia yleisinämpiä "sitaatteja" joita tuli mieleen. Ja älkää ymmärtäkö väärin, fanitan podcastia ihan kympillä!

Menee juurikin sellaisena "ei niin vakavana" podcastina kun ei ota ohjelmassa käsiteltyjä asioita liian tosissaan.

PS: Tänään saapui musta Kimanttia huppari ja oli kyllä hyvännäköinen tuote!
 
Näissä jaksoissa missä ei ole vierasta niin on mukava pelata Kimanttia bingoa.
"Antti Vihtori Mäkinen"
"Kimmopoika"
"Empä oo tuota tiennyt"
"Se on precis näin"
"Kjeh rjäh rjäh kjeh"
"Jampelle soittelin tuossa"
Tässä muutamia yleisinämpiä "sitaatteja" joita tuli mieleen. Ja älkää ymmärtäkö väärin, fanitan podcastia ihan kympillä!
Lisätään pari nopeasti mieleen tullutta:
"Terveisiä vaan X :lle sinne Y:aan"
"Pelissä nimeltä jääkiekko"
"Höhö...höhö...kjäh rehheeehehee"
"Jhoo-jhoo-jhojhoohhooo"
"Aivan pomminvarma"
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Lisätään pari nopeasti mieleen tullutta:
"Terveisiä vaan X :lle sinne Y:aan"
"Pelissä nimeltä jääkiekko"
"Höhö...höhö...kjäh rehheeehehee"
"Jhoo-jhoo-jhojhoohhooo"
"Aivan pomminvarma"
Ovatko vieläkin kaikesta samaa mieltä? Ei nyt mene sitaatista, mutta tällä ainakin ennen sai varman bingon. Ehkä se menisi sitten tyylillä "Mä olen sun kanssa tästä täysin samaa mieltä!"

Ei siellä alkuaikoina ainakaan argumentoitu mistään.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Tuosta kun juomapelin kehittää, niin ei tarvitse kauaa pelata, kun on "juhlakunnossa". Lisätään vielä Timosen "aijaa, onko näin".

Aina shotti per lausahdus. Kuka on mukana?

Lisäyksenä vielä että itse tykkään kuunnella podcastia nimenomaan sen leppoisuuden/kotikutoisuuden takia. Asioita ei oteta liian vakavasti ja siksi sitä olen kuunnellut ja tulen kuuntelmaan jatkossakin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ja juomapelissä sitten otetaan yhdellä kulauksella koko pullo, kun taikasanat ”uskallan kutsua häntä ystäväkseni..” pamahtavat eetteriin.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Ja juomapelissä sitten otetaan yhdellä kulauksella koko pullo, kun taikasanat ”uskallan kutsua häntä ystäväkseni..” pamahtavat eetteriin.
Pitäisi ottaa tämä juomapeli porukalla testiin. Ukot istumaan riviin ja bingolaput käteen. Shottipullot pöydälle ja kimanttia pyörimään. Olisi jännä nähdä kuinka pitkälle päästäisiin, kunnes osaanottajat ovat sammuneet. Veikkaan, että puoli jaksoa menee.
 

Jukisto

Jäsen
Itseäni välillä mietityttää onko Timosen valvottava ennen jokaista lähetystä viikko putkeen, pajautettava muutama sätkä, vaiko tulla linjoille viiden päivän viikonlopun jälkeen. Sen verta huonotkin läpändeerokset saavat aikaiseksi järkyttävää hekotusta, jota Mäkinen säestää röhönaurullaan, kun varmaan luulee pudottaneensa jonkin vuosituhannen huumoripommin. Vierailta kuuluu näihin mahtaviin vitseihin lähinnä sellainen vaivaantuneen ujo "heh".
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Itse olen valmis tähän juomapeliin. Olen huomenna joka tapauksessa ryyppäämässä, joten hyvin voisi aloitella podcastin tahtiin. Halukkaat saa liittyä virtuaalisesti seuraan. Otetaan vaan yksi tietty jakso kuunteluun ja avataan pullo/tölkki.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kimmon ”oho” ”tämä on minun mielipide” ja ”paikallinen palloseura” varmaan pääsevät myös listalle.

Sitten jos ottaa vielä sen, että pitää juoda aina kun Mäkinen linjaa jotain puolijyrkkää, niin sama vetää lääkehiilet jo ennen ekan pullon korkkaamista.
 
Sonny Milano kohtapuoliin kiertänyt kaikki NHL-seurat. Ei puutu kuin 30 enää.
Antti muisti viime jaksossa tämän kirjoituksen ja hieman korjaili heittoaan.

Onkohan tästä ollut esim. Twitterissä puhetta, vai seuraako Mäkinen näin tarkasti jatkoaikaa? Toki itsekin paras puhuja kun tämän muistin...
 
Onkohan tästä ollut esim. Twitterissä puhetta, vai seuraako Mäkinen näin tarkasti jatkoaikaa? Toki itsekin paras puhuja kun tämän muistin...
Antti Mäkinen ei oikein ymmärrä miten tämä julkisena persoonana oleminen ja kärkkäiden huonosti perusteltujen mielipiteiden ääneen sanominen toimii. Siitä seuraa aina vastareaktio. Kun lässyttää miten joku on ruma tai haukkuu yhtä pelaajaa läpi lähetyksen, valitsee siinä itse sen sävyn millaista se itseen kohdistuva palaute tulee olemaan. Ja kun on julkinen persoona, ei kuuluisi seurata lainkaan itsestä käytävää keskustelua. Antti Mäkinen lukee jatkoaikaa ja ketjuaan aivan varmasti joka ikinen päivä.

Tuo sulaminen mitä Mäkinen itse osoittaa kiroilullaan twitterissä aivan ventovieraiden pilkkaan, on kuin polttoainetta niille jotka Mäkistä tökkivät Mäkisen itse valitsemalla linjalla. Aika surullista, kun miettii yhtään pidemmälle esimerkiksi sitä miten tärkeää Mäkiselle tuntuu olevan loputon todistelu siitä että osasi ”oikeasti” pelata jääkiekkoa, miten muka tuntee sen ja tämän, kaikessa ”hyvän tekemisessäkin” tuntuu aina olevan kyse vain Antti Mäkisestä. Tämähän tässä ihmisessä eniten harmittaa, nimenomaan Mäkisen itsensä puolesta.

Itse lähetyksistä: en ole jaksanut kuunnella enää aikoihin. Leppoisaa viihdettähän se voisi olla mutta juttu toisti jo kauan sitten itseään.

Kuuntelin kuitenkin Filppulan jaksoa kun täällä oli sitä alkuun kehuttu, miten Filppula kertoili ”yllättävän paljon” asioita. Minulle tuli tästä koko haastattelusta vaivaantunut olo, kun Mäkinen ja Timonen luovat sinänsä hauskaa tunnelmaa, johon Filppula ei missään vaiheessa oikein pääse itse kiinni. Kaksi edellä mainittua naureskelevat katketakseen, Filppula toteaa ”heh, joo”. Jaksoin puoliväliin, ehkä siinä olisi ollut jotain parempaa lopuksi tarjolla?

Kimanttia-tuotannossa on se ongelma, ettei voimavaroja taida olla panostaa huolelliseen suunnitteluun. Lähettävät osallistujille ranskalaisilla viivoilla memon käsiteltävistä aiheista ennen jutustelua? Harmi, aineksia olisi tuolla Mäkisenkin ammattitaidon hyvillä puolilla vaikka mihin. Kuitenkin ne jäävät sen varjoon, että tällä pienellä ihmisellä on ikuinen tarve todistella (itselleen) miten on ”oikeasti” lätkäjätkä. Olen antanut tähän ketjuun niin paljon negatiivista palautetta Mäkisestä, että melkein harmittaa että jälleen kerran on tämänsävyinen viesti.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kuuntelin kuitenkin Filppulan jaksoa kun täällä oli sitä alkuun kehuttu, miten Filppula kertoili ”yllättävän paljon” asioita. Minulle tuli tästä koko haastattelusta vaivaantunut olo, kun Mäkinen ja Timonen luovat sinänsä hauskaa tunnelmaa, johon Filppula ei missään vaiheessa oikein pääse itse kiinni. Kaksi edellä mainittua naureskelevat katketakseen, Filppula toteaa ”heh, joo”.

Olen aika eri mieltä tästä. Filppulan persoona on hillitty ja aika rauhallinen ja hän käyttäytyi sen mukaisesti mutta ei siitä voi vetää johtopäätöksiä että ei olisi päässyt juttuihin itse kiinni.

Kimanttia on puoliviihteellinen show, jota ei kannata ottaa noin vakavasti. Täällä tosissaan mietitään jo, että kuinka vieraiden tulisi käyttäytyä ja miten kukin suhtautuu mitenkin mihin ja kuinka fiksuja nää on jne.

Kummasti tuntuu monella olevan mielipiteitä, vaikka samaan aikaan vakuutetaan, että minä en edes jaksa kuunnella tuota. Minulle Kimanttia on hauska puoliksi viihteellinen ja puoliksi informatiivinen podcast, eikä siitä kannata nyt niin harmistua jos kaikki ei mee ihan kympin mukaisesti.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Näissä jaksoissa missä ei ole vierasta niin on mukava pelata Kimanttia bingoa.
"Antti Vihtori Mäkinen"
"Kimmopoika"
"Empä oo tuota tiennyt"
"Se on precis näin"
"Kjeh rjäh rjäh kjeh"
"Jampelle soittelin tuossa"
"Tavallaan" täytyy lisätä ehdottomasti tähän listaan. Kimmopojan pakollinen täytesana, jota ryhtyy viljelemään jatkuvasti etenkin siinä vaiheessa kun puhe vakavoituu edes hetkeksi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen aika eri mieltä tästä. Filppulan persoona on hillitty ja aika rauhallinen ja hän käyttäytyi sen mukaisesti mutta ei siitä voi vetää johtopäätöksiä että ei olisi päässyt juttuihin itse kiinni.
Tähän olin kanssa just tarttumassa.

Esim. minä pääsen kyllä hyvin juttuun mukaan ja olen ihan lupsakka huumorimies jne. mutta esim. jossain tuon kaltaisessa puhelinkeskustelussa en ikipäivänä ole mikään ääneen nauraja ja hekottelija ja huutelija. Verrataan nyt vaikka toimistolla joihinkin puhelinpalaveeraajiin, niin jeesus sitä tekonauramisen ja huutoulvomisen määrää, mä kuittaan vastaavat omasta mielestäni hauskatkin jutut puhelimessa vaan just tuohon malliin että "hehheh, joo."

Eli ei kai se Filppulan hiljaisempi meininki sitä meinaa että olisi tuon kaltaisessa keskustelussa jotenkin vaivaantunut eikä pääse juttuun mukaan, Filppula nyt julkikuvansa mukaan vaan on tuollainen todella rauhallinen tyyppi mutta takuulla ihan huumorimiehiä ja osaa jutustelussakin mukaan heittäytyä vaikkei siellä ihan kimenä täysillä röhöttelekään. Eipä se ole röhötellyt julkisuudessa kauheasti muuallakaan.
 
Eli ei kai se Filppulan hiljaisempi meininki sitä meinaa että olisi tuon kaltaisessa keskustelussa jotenkin vaivaantunut eikä pääse juttuun mukaan, Filppula nyt julkikuvansa mukaan vaan on tuollainen todella rauhallinen tyyppi mutta takuulla ihan huumorimiehiä ja osaa jutustelussakin mukaan heittäytyä vaikkei siellä ihan kimenä täysillä röhöttelekään. Eipä se ole röhötellyt julkisuudessa kauheasti muuallakaan.
Ei nyt liity Anttiin tai podcastiin yhtään, mutta oon jutellut muutaman kerran kummankin Filppulan veljeksen kanssa, ja näistä Ilari on se huumorimies, ja Valtteri todella paljon varautuneempi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei nyt liity Anttiin tai podcastiin yhtään, mutta oon jutellut muutaman kerran kummankin Filppulan veljeksen kanssa, ja näistä Ilari on se huumorimies, ja Valtteri todella paljon varautuneempi.
Ohhoh näinkö on. Katos vaan.

Sinänsä ei toki yllätä, nuorempi ja lahjakkaampi haluaakin olla vähän hiljaa kun isoveli porskuttaa menemään. Ja onhan Ilari ollut Turussakin, joten pakko olla vähän erikoinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös