Kauden viimeinen kimanttia jakso tuli eilen kuunneltua.
Muuten ihan hyvää settiä mutta vähän kavahdin tuota Mäkisen raivopuuskaa kun kertoi, että hän olisi Suomi vs Tanska pelissä lyönyt ohjaajaa turpiin, jos olisi ollut lähistöllä. Vähän ehkä Timonenkin yllättyi tuosta puuskasta.
Joku voisi kysyä, että mites minä selitän lapsilleni tämän yllättävän väkivaltaan yllyttämisen kun kuunneltiin lasten kanssa Kimanttia. Vähän viitaten siihen mitä Mäkinen kertoi itse joutuneensa tekemään Suomi vs Tanska pelin aikana.
Vaikka itsekin olin siitä itse asiasta samaa mieltä Mäkisen kanssa, että tuo suoritus oli kv-ohjaajalta täysin lipan alta, niin aika hurjiin lukemiin nousi Mäkisen kierrokset. Itsekin vähän säpsähdin, että herranjestas, kun Mäkisellä alkoi kiehumaan. Ymmärrän, että hänellä meni se tunteisiin, juurikin omien lasten takia, mutta ainakin itse olen siinä käsityksessä, että tuota pdocastia tehdään "koko perheelle" ja niin, että ne perheen pienimmätkin voivat sitä kuunnella ja sitten toisella podcast-sedällä ryöpsähtääkin yht äkkiä tuolla lailla. Itse nyt en siitä luonnollisesti traumatisoitunut tai yöuniani menettänyt, mutta jäin vain miettimään, että silti kun tuli itsekin kavahdettua ja vähän kauhistuttua tuota purkausta, että mites ne junnu kuuntelijat ovat tuohon reagoineet, jos aikuinen ihminenkin vähän säpsähtää. Tai miten heidän vanhemmat ovat joutuneet tuota selittämään.
Ja vähän oli ironian makua havaittavissa juuri kuten totesit siinä, että Mäkinen kauhistelee sitä miten joutui omille lapsilleen selittämään sen mitä näytettiin teeveessä liittyen Erikseniin, mutta mites jotkut vanhemmat tosiaan selittävät omille lapsilleen, että vähän kun kuunneltiin perheen kesken Kimanttia, niin alkaakin yht äkkiä toisen podcast-sedän väkivaltafantasioinnit ja raivon puuska. Kimekin tosiaan tuntui vähän kavahtavan. Ymmärrän, että Mäkinen ehkä halusi ilmaista tuohtumustaan kovin voima sanoin ja tuoda sen julki, mutta sen olisi voinut tehdä asiallisemminkin. Tai jos ei itseään siinä hetkessä pystynyt kertakaikkiaan hillitsemään, niin leikata se pois ja nauhoittaa vähän asiallisempi versio.
Ei kovin asiallista ja hyvää kuvaa antanut tuoa kilahdus. Toivottavasti jatkossa näitä ei nähdä tai jouduta kuuntelemaan, vaan pystyttäisiin pitämään kierrokset matalalla ja argumentoimaan ja kertomaan se asia asiallisemmin.