Ei taklauksia ole kukaan kieltämässä kokonaan? Mä en ainakaan ole kuullut sellaisesta. Nämä taklattavan vastuusta puhujat vain heittävät sitkeästi, että jos halutaan päävammoista eroon, niin taklaaminen pitää lopettaa. Voi olla niinkin, mutta tuo on vähän huono argumentti, kun tällä hetkellä kukaan ei halua taklauksia vielä kokonaan lopettaa. Voi olla, että ne joskus kielletään, mutta vielä ei ole kielletty, eikä vielä ole sellaista halua. Edes niillä, jotka asiasta ovat nyt eniten huolissaan.
Sihvonen pyyhkii tässä lattiaa näillä muilla keskustelijoilla.
Tuota noin, kyllä se on nimenomaan Sihvonen joka tuossa mouhoaa, että ainut ratkaisu nykytilanteelle on tehdä jääkiekosta peli jossa taklaukset kiellettäisiin. Ja olen samaa mieltä, että tämä on ainut ratkaisu jos halutaan aivan kaikista loukkaantumisista ja varsinkin noista päävammoista eroon, koska puhtaissakin taklaustilanteissa voi sattua päähän. Itse vain olen sitä mieltä, että loukkaantumiset pitää lajissa hyväksyä ja että taklaukset kuuluvat jääkiekkoon.
Jos näin tehdään, että taklaukset mennään kieltämään kokonaan (Suomessa, huom. vain Suomessa) niin olen Mäkisen kanssa samaa mieltä siitä, että suomalainen jääkiekko muuttuu tällöin pesäpallomaiseksi lajiksi eli kansalliseksi lajiksi jota pelataan vain Suomen rajojen sisäpuolella. Koska eihän me voida tulevaisuudessa saada semmoisia pelaajia mihinkään jotka ovat tottuneet pelaamaan lajia ilman taklauksia eivätkä ole ikinä taklaamista edes harjoitelleet. Eikä me voida myöskään osallistua mihinkään kansainvälisiin turnauksiin koska jos meillä ei taklata ja muualla taklataan niin tällöin olemme kasvaneet eri lajiin, olisi vain entistä suurempi loukkaantumisriski lähettää joukkue jonka jäsenistä kukaan ei ikinä ole taklannut/ottanut taklausta vastaan niin turnaukseen jossa sallitaan taklaaminen. Silkkaa hulluutta ja typeryyttä se olisi.
Jos kaikkialla (NHL, KHL, SHL, NLA ,jne.) ollaan samaa mieltä, että taklaukset pitää kieltää niin fine, sitten kielletään. Niin kuin kaikki tuossa Yle puheen illassa sanoivat, olkoot sitten niin. En tiedä muista, mutta ainakin siinä vaiheessa minä teen samat kuin Kimmo Timonen sanoi tekevänsä ja lopetan lajin seuraamisen kokonaan.
Joten nyt voit kertoa, miltä osin Mäkinen on väärässä tuossa väitteessä, että suomalainen jääkiekko menisi tuollaisessa tilanteessa omaan poteroonsa mallia pesäpallo?