Tuonne kokoonpano-ketjuun on täysin turha alkaa vääntämään yhdestä miehestä, joten mielestäni on aiheellista siirtää Antti Laaksosta koskeva keskustelu omaan osioonsa.
Antti Laaksonen on varmasti kaikkien mielestä loistava pelimies. NHL:ssä ja maajoukkueessa mies on kuulunut omassa roolissaan ihan kärkipään pelaajiin, ja on varmasti tämän päivän SM-liigaan erittäin hyvä hankinta. Varsinkin nyt nuorekkaalle Lukolle miehellä on paljon annettavaa.
Itse näen Laaksosen tuovan Lukkoon ennen kaikkea johtajuutta ja ammattimaisuutta. Kentälle ja koppiin. Tehopistepuolella luulen miehen saldon olevan 30-40 pisteen välissä.
Joka tapauksessa hieno hankinta koko sarjalle.
Antti Laaksonen on varmasti kaikkien mielestä loistava pelimies. NHL:ssä ja maajoukkueessa mies on kuulunut omassa roolissaan ihan kärkipään pelaajiin, ja on varmasti tämän päivän SM-liigaan erittäin hyvä hankinta. Varsinkin nyt nuorekkaalle Lukolle miehellä on paljon annettavaa.
Miksi Antti Laaksonen tekisi 60-70 pistettä SM-liigassa? Laaksonen on ennen kaikkea loistava kahden suunnan hyökkääjä. Hyvä liike, hyvä pelisilmä, nöyrä. Laaksonen ei missään nimessä ole kiekollisesti kelvoton, mutta mielestäni ei ole realistista odottaa tuollaisia tehopisteitä.Meinaat tuhlata parhaan pistepotentiaalin omaavan pelaajan kolmoseen? Meilla on siihen hommaan taysin pateva Viinanen, joten eikohan anneta Laaksosen Antille sellainen rooli joka hanelle tassa liigassa kuuluu. Laaksonen voi oikein roolitettuna tehda 60-70 pinnaa. Viinanen tekee sen 25-30 pinnaa ketjusta roolista riippumatta.
Pelaako Laaksosta kiekollisesti huomattavasti heikompi Riku Hahl elitserienissa kiekollista vai rikkovaa roolia? Nieminen tapparassa? Kapanen Kalpassa?
Itse näen Laaksosen tuovan Lukkoon ennen kaikkea johtajuutta ja ammattimaisuutta. Kentälle ja koppiin. Tehopistepuolella luulen miehen saldon olevan 30-40 pisteen välissä.
Joka tapauksessa hieno hankinta koko sarjalle.