Antti Kerälä: 38 peliä, 12+10=22, 6min, +10, peliaika keskiarvo: 14.42.
Noilla statseilla ollaan tulokkaiden pistepörssissä kakkosena Pulun kannassa, liigan pistepörssissä sijalla 36 ja joukkueen sisäisen pistepörssin nelosena. Ei huonosti mieheltä joka oli ennen tätä kautta pelannut 15 matsia liigaa pienessä roolissa.
Tottakai Kerälä on hyötynyt siitä kun saa pelata tuttujen, todellisten pelimiesten välissä. Tosin Kerälä on ihan itse ansainnut paikkansa Jaskan ja Pulun sentterinä. Jätkät on löytänyt yhdessä huiman kemian ja nimenomaan kolmikkona täydentävät toisiaan. Kerälä tekee jatkuvasti pieniä asioita oikein. Tekee itsensä pelattavaksi, antaa helppoja syöttöjä suoraan lapaan ja puolustaa nöyrästi. Ylivoimalla saattaa antaa näyttäviäkin syöttöjä. Ojamiehellä oli hyvä pointti Kerälän maalintekoon, jonka itsekkin olen huomannut. Kaveri laittaa ihan tietoisesti ja kylmäpäisesti kiekon veskarin jalkojenvälistä maaliin. Kaikenkaikkiaan hyvin monipuolinen ja fiksu keskushyökkääjä joka täyttää helmikuussa 24, eli vasta lähestyy sitä kiekkoilijan parasta ikää.
Kerälällä on muuten joukkueen paras laukaisuprosentti (16,9), sillä Antti on tehnyt 12 maaliaan 71 laukauksella. Ja noista 12 maalista 3 on ottelun voittomaaleja.
Kyllä se vaan niin on, että aina tulee hyvä mieli kun jokeripelaaja onnistuu, mutta erityisesti lämmittää kun nuoret pelaajat kuten Pulu ja Kerälä esiintyvät edukseen.
Vaikka tästä Kerälän hankinnasta on osin kiitelty VirmasMasaa, niin itse uskon että tämä oli ihan täysin Jortikan hankinta. Voin olla täysin väärässäkin, mutta eikös Jortsulla ollut aika paljon sanottavaa tämän kauden muutamiin hankintoihin? Kaikenlisäksi uskoi Kerälään ja antoi vastuuta jatkuvasti. Eli jotain hyvää se TurunKyrpäkin sai Jokereissa aikaan. :)